Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS  (Luettu 9461 kertaa)

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Koska aletaan mittaamaan paskapöntön aerodynamiikkaa?  ;D
http://media.adamdodson.org/var/albums/Random/you%20mums%20dildo.jpg?m=1295267758

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Ihme homma. Vaikka kaikki tietää että koneiden hinta nousee ja tilojen koko kasvaa joten samalla urakoitava/tehtävä ala kasvaa jolloin väistämättä joudutaan rullaamaan tiellä pidempään. Lisäksi moni puhuu kuorma-auton ostosta jotta raktorit saa seistä talven tallissa kun massat siirrellään kuorma autolla.

mun mielestä voitais kehitellä raktori jonka nopeus rajattais 89. Konehuoneessa olisi säätömotikka jolla rajattais nopeus senhetkisten varusteiden mukaan ja aina ilmoitettais verottajalle kun ruuviin koskettais. Nopeuden sitten rajais alla olevat pyörät, jouset, jarrut, valot, lokasuojat, painot, kuskin ajokorttiluokat jne.jne. Kaikki yli viidenkympin raktorit ja työkoneet/ kärryt olisi katsastettu ja verot juoksis sen mukaan missä asennossa nopeusruuvi olisi.
näin saavutettaisi kokonaistaloudellisuus kun ei tarvittaisi perustilalla kuin raktori millä homma kulkis.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Ihme homma. Vaikka kaikki tietää että koneiden hinta nousee ja tilojen koko kasvaa joten samalla urakoitava/tehtävä ala kasvaa jolloin väistämättä joudutaan rullaamaan tiellä pidempään. Lisäksi moni puhuu kuorma-auton ostosta jotta raktorit saa seistä talven tallissa kun massat siirrellään kuorma autolla.

mun mielestä voitais kehitellä raktori jonka nopeus rajattais 89. Konehuoneessa olisi säätömotikka jolla rajattais nopeus senhetkisten varusteiden mukaan ja aina ilmoitettais verottajalle kun ruuviin koskettais. Nopeuden sitten rajais alla olevat pyörät, jouset, jarrut, valot, lokasuojat, painot, kuskin ajokorttiluokat jne.jne. Kaikki yli viidenkympin raktorit ja työkoneet/ kärryt olisi katsastettu ja verot juoksis sen mukaan missä asennossa nopeusruuvi olisi.
näin saavutettaisi kokonaistaloudellisuus kun ei tarvittaisi perustilalla kuin raktori millä homma kulkis.

laittasin tähän sellasen hymiön joka lyö itseään lekalla päähän jos mul sellanen olis ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Ihme homma. Vaikka kaikki tietää että koneiden hinta nousee ja tilojen koko kasvaa joten samalla urakoitava/tehtävä ala kasvaa jolloin väistämättä joudutaan rullaamaan tiellä pidempään. Lisäksi moni puhuu kuorma-auton ostosta jotta raktorit saa seistä talven tallissa kun massat siirrellään kuorma autolla.

mun mielestä voitais kehitellä raktori jonka nopeus rajattais 89. Konehuoneessa olisi säätömotikka jolla rajattais nopeus senhetkisten varusteiden mukaan ja aina ilmoitettais verottajalle kun ruuviin koskettais. Nopeuden sitten rajais alla olevat pyörät, jouset, jarrut, valot, lokasuojat, painot, kuskin ajokorttiluokat jne.jne. Kaikki yli viidenkympin raktorit ja työkoneet/ kärryt olisi katsastettu ja verot juoksis sen mukaan missä asennossa nopeusruuvi olisi.
näin saavutettaisi kokonaistaloudellisuus kun ei tarvittaisi perustilalla kuin raktori millä homma kulkis.

laittasin tähän sellasen hymiön joka lyö itseään lekalla päähän jos mul sellanen olis ;D

no ei sitten muuta kun ostamaan kuorma-autot ja sydeemit. Mä ajelisin mielummin vaan yhdellä koneella joka kulkis tarvittaessa niin että riittäis.

en sitten tarkoita että 502 valmetti sais kulkea 80 mutta jos koneessa on jouset edessä ja takana + vaikka kuorkin renkaat niin miksi ei.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
vms ykkösellä on kyllä ehkä lennokkaimmat ideat koko foorumilla  ;D

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
vms ykkösellä on kyllä ehkä lennokkaimmat ideat koko foorumilla  ;D

Täytyy olla mutta jos vaikka ajattelee unimoggia niin miksi ei esimerkiksi se ei voisi olla rekisteröity raktoriksi jos siihen laittais peltorenkaat ja paalaajan perään sekä rajoittais nopeuden 50 ja sitten kun kuljettais paalit kotio kärryllä niin ruuvais tiekummit ja kääntäis rajoittimen kaakkoon ja ilmoittais sen 80 luokkaan jolloin veroluokka siirtyis kuorma-autopuolelle. Kertokaa nyt ihan oikeasti mikä mättää.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
vms ykkösellä on kyllä ehkä lennokkaimmat ideat koko foorumilla  ;D

Täytyy olla mutta jos vaikka ajattelee unimoggia niin miksi ei esimerkiksi se ei voisi olla rekisteröity raktoriksi jos siihen laittais peltorenkaat ja paalaajan perään sekä rajoittais nopeuden 50 ja sitten kun kuljettais paalit kotio kärryllä niin ruuvais tiekummit ja kääntäis rajoittimen kaakkoon ja ilmoittais sen 80 luokkaan jolloin veroluokka siirtyis kuorma-autopuolelle. Kertokaa nyt ihan oikeasti mikä mättää.

Kukaan mitään minnekkään ilmottelis. Sivukylillä kukaan mitään seuraa ajaako se viittä vai kaheksaakymppiä. Tosin järki pitää olla mukana, että kone kestää tiellä, eikä ekasta pompusta hyppää mehtään.
Vissiin näille riittää nämä neljänkympin koneet joilla pellot on sopivasti siinä ikkunan alla, olkoot niitä sitten 5 tai 50ha.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8660
  • You're a slave to money then you die
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
vms ykkösellä on kyllä ehkä lennokkaimmat ideat koko foorumilla  ;D

Täytyy olla mutta jos vaikka ajattelee unimoggia niin miksi ei esimerkiksi se ei voisi olla rekisteröity raktoriksi jos siihen laittais peltorenkaat ja paalaajan perään sekä rajoittais nopeuden 50 ja sitten kun kuljettais paalit kotio kärryllä niin ruuvais tiekummit ja kääntäis rajoittimen kaakkoon ja ilmoittais sen 80 luokkaan jolloin veroluokka siirtyis kuorma-autopuolelle. Kertokaa nyt ihan oikeasti mikä mättää.

Kukaan mitään minnekkään ilmottelis. Sivukylillä kukaan mitään seuraa ajaako se viittä vai kaheksaakymppiä. Tosin järki pitää olla mukana, että kone kestää tiellä, eikä ekasta pompusta hyppää mehtään.
Vissiin näille riittää nämä neljänkympin koneet joilla pellot on sopivasti siinä ikkunan alla, olkoot niitä sitten 5 tai 50ha.
Joo, kuin puintipäivän jälkeen ajan pellolta sitä kolmatta peräkärryä pois, niin kummasti olen kaivannut nopeampaa traktoria. Aikaa on palanut kolme tuntia, kello on puoliyö, valtatie tyhjä ja neljääkymppiä pompotellaan menemään. Ja niinkuin joku aikaisemmin jo totesi, niin ei sen 502 valmetin tarvii nopea olla, mutta jos on nopeuteen soveltuva kalusto niin 65 km/h olisi ihan passeli. Niillä nopeuksilla B tai C-kortti olisi ihan oikeutettu vaatimus.
Nothing is Something Worth Doing

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
ja varmasti sopivilla koneilla olisi tuo 80 ihan suotava nopeus, koska kulkeehan rekatkin isompienkin kuormien kanssa yhtä lujaa, tosin jarrut täytyy tolla järeet niin vaunussa kun traktorissakin ja muutenki kunnossa oleva kone

CV Lemken

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 126
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Traktorien ei tarvitse ei nyt eikä tulevaisuudessa mennä yli 40 km/h menkööt sellaisten traktorikuskienmennä kuprmurikurssille.  PS.Kuskit kuskaa sontoo,kuljettajat on eri porukkoo,että se pirkanmaalaisille:)

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
mutta toiki on rasittavaa ajaa tota pikatien reunaa pedaali lattiassa 40km/h tommoset 7 kilsaa et pääsee auraamaan, menee jo puolen tankkia tossa pikatien reunassa  :D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
 Kyllä se vaan on mukavaa kun tarktori kulkee 50 niin siirtymät lumitöissäkin tapahtuu nopeasti ja 65 olisi ehkäpä maksimi mutta 50 nyt saa ainakin kulkea kunhan on jouset kummassakin päässä 8) 

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Jos mennään laillisesti yli 50 nopeuksiin traktorilla niin melkein sais olla jo koneessa 300 hepan lisäksi ABS jarrut ja palakuviorenkaat tms. jotta ajo-ominaisuudet vastais suurempia nopeuksia. Ja kas kummaa miten traktori alkaakin muistuttaa kuorma-autoa...

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

roadman

  • Vieras
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Jaa. kans pähkäillyt kulkeakko 50km/h?
Alla nyt 40km/h laatikko. Kirjanpidon mukaan siirtoajoa tulee vuodessa n,200h joka on kuitenkin vain noin 15% kokonaistunneista.
Tämän perusteella en vaihda konetta sen takia että pitäisi kulkea 50km/h

Kyllä se mitä sillä koneella tehdään kokonaisuudessaan ratkaisee. Suhteessa se paalikuorman kuljettaminen on lyhytaika siihen nähden mitä se kone siellä pellolla pyörii niitä paaleja tekemässä.
Kaikista tehokkainta tuon siirtokuljettamisen tehon nostaminen on kuormakoon kasvattaminen eli isompia kärryjä perään kuin se noepuden nostaminen.
Jokainen voi laskea kuinka paljon aikaa voittaa jos samalla kärryllä kuskaa vaikka 3 kuormaa 40km/h tai 50km/h 15 km matkan.
tai jos tuokin ne paalit sieltä kahdessa kuormassa vaikkapa 40km/h 

Auralenkilläkin kilometrejä kertyy keskimäärin 200 km kahta puolen terämaassa. Auraus maantieaurausta. Monasti kellottanut lenkin niin keskituntinopudeksi tulee noin 25km/h
Tiekilometrejä 84km ja risteyksiä 19 kpl. Noilla savon kolmos luokan teillä ei aurausnopeutta paljon yli 35km/h pysty pitämään, muiden ja oman turvallisuuden tähden.
Kuitenkaan en ole ihmeemmin kaivannut 50km/h nopeutta. Ainoastaan  ehkä sen takia jotta vois ajaa pienemmillä kierroksilla jotta säästyis polttoainetta. Laskin jotta välirahana sijoitetulla pääoman korolla ostan sen polttoaineen joka nyt kuluu enemmän tuolla vanhalla ajaessa, eli ei sanottavaa hyötyä liiketaloudellisesti.

Itselle hyötyä vasta jos nopeus olisi siellä 65-70 km/h paikkellla.  nykyvauhtiin verrattuna.
Työkoneeksi rekisteröity kuormaauto on varsin pätevä noissa auraus hommissa.

 

nilihaara

  • Vieras
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
vms ykkösellä on kyllä ehkä lennokkaimmat ideat koko foorumilla  ;D

Täytyy olla mutta jos vaikka ajattelee unimoggia niin miksi ei esimerkiksi se ei voisi olla rekisteröity raktoriksi jos siihen laittais peltorenkaat ja paalaajan perään sekä rajoittais nopeuden 50 ja sitten kun kuljettais paalit kotio kärryllä niin ruuvais tiekummit ja kääntäis rajoittimen kaakkoon ja ilmoittais sen 80 luokkaan jolloin veroluokka siirtyis kuorma-autopuolelle. Kertokaa nyt ihan oikeasti mikä mättää.
HÖPÖHÖPÖ 8)   Jos ei ole varaa hankkia kuorkkia ni lopeta toi pelleily. 50 km/h riittää aivan hyvin, ei tänne kaivata lisää byrokratiaa. Ajan itse kaikki viljat tiloille ja myllylle ja ei mulla ole kiirettä, jos tulee niin ostan kuorkin. :)