Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS  (Luettu 8655 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Jos mennään laillisesti yli 50 nopeuksiin traktorilla niin melkein sais olla jo koneessa 300 hepan lisäksi ABS jarrut ja palakuviorenkaat tms. jotta ajo-ominaisuudet vastais suurempia nopeuksia. Ja kas kummaa miten traktori alkaakin muistuttaa kuorma-autoa...



tottakai suurissa nopeuksissa täytyy pyörät ja ajo-ominaisuudet vastata kuorma-autoa mutta mitä sitten. Pääsia että ei tarttis ostaa sitä autoa jos raktori olis vapaana.
Tota nopeusviisaria mitä visioin niin olis itseasiassa aika kätevä koska veroa maksettais aina sen mukaan mikä olis käyttö ja ilmoitetaanhan ja tehdäänhän nykyäänkin asioita kuten katsastukset ja vakuuutukset sekä päivämaksut joten tuskin toikaan jäisi ilmoittamatta  lisäksi kun sakot olis reilunlaiset.

sitä en tosiaankaan ymmärrä miksi löytyy niin paljon vastustajia. Ei kenenkään tartte näitä ostaa jos ei tarvitse nopeutta eikä halua investoida kuorma-auton ajo-ominaisuuksiin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
vms ykkösellä on kyllä ehkä lennokkaimmat ideat koko foorumilla  ;D

Täytyy olla mutta jos vaikka ajattelee unimoggia niin miksi ei esimerkiksi se ei voisi olla rekisteröity raktoriksi jos siihen laittais peltorenkaat ja paalaajan perään sekä rajoittais nopeuden 50 ja sitten kun kuljettais paalit kotio kärryllä niin ruuvais tiekummit ja kääntäis rajoittimen kaakkoon ja ilmoittais sen 80 luokkaan jolloin veroluokka siirtyis kuorma-autopuolelle. Kertokaa nyt ihan oikeasti mikä mättää.
HÖPÖHÖPÖ 8)   Jos ei ole varaa hankkia kuorkkia ni lopeta toi pelleily. 50 km/h riittää aivan hyvin, ei tänne kaivata lisää byrokratiaa. Ajan itse kaikki viljat tiloille ja myllylle ja ei mulla ole kiirettä, jos tulee niin ostan kuorkin. :)

ei siinä sitten mitään. Osta kuorkki ja rakenna sille säilytystilat sekä maksa verot ja ilmoita se ihan yhtälailla ajoon ja seisontaan. Itte vaihdan mielummin pyörät ilmaan ja heitän toiset alle jka ajelen raktoreilla lujempaa jos olis tarvetta. Tosin viellä ei ole tarvetta mutta niille jolla on niin suon sen vaihtoehdon.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
Saakeli että kuorma-autolla olis hankala kuormata lunta ja sitten taas ruveta auraamaan ja keväällä harjata... Ja sitten vielä peltohommatkin tehdä sillä kuorma-autolla  :P Ei saatana taidetaan tyytyä tuohon reilu 50km/h kulkevaan traktoriin  ;D

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
tottakai suurissa nopeuksissa täytyy pyörät ja ajo-ominaisuudet vastata kuorma-autoa mutta mitä sitten. Pääsia että ei tarttis ostaa sitä autoa jos raktori olis vapaana.

Sun ideat tosiaan lennokkaita, se on tullut huomattua :)

Muuten ihan jees, mutta muutama asia tökkii samantien. Traktorin voimansiirto on tehty pellolle, kuorma-autonopeuksia lähestyessä öljyt lämpenee, tehoa vaaditaan julmasti.
Välityksien ja voimansiirron pitäisi olla molempia varten, tehoa tarvitaan vähintään 300 heppaa tieajoa varten ja pellolla vaaditaan sitten järeyttä voimansiirrolta.

JOS haluaa hyvää kompromissia, ostettava jotain tähdellistä 8)

Tai västäräkki, isoin västäräkki takuulla kova peli sekä pellolla että tiellä.
Tutulla oli västäräkki ja kyllä sillä sai 100km/h rikki. Oli kuulemma pelottava testiajo, mutta kokeiltava oli ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: TRAKTORI EI OLE MAANTEIDEN KUNINGAS
tottakai suurissa nopeuksissa täytyy pyörät ja ajo-ominaisuudet vastata kuorma-autoa mutta mitä sitten. Pääsia että ei tarttis ostaa sitä autoa jos raktori olis vapaana.

Sun ideat tosiaan lennokkaita, se on tullut huomattua :)

Muuten ihan jees, mutta muutama asia tökkii samantien. Traktorin voimansiirto on tehty pellolle, kuorma-autonopeuksia lähestyessä öljyt lämpenee, tehoa vaaditaan julmasti.
Välityksien ja voimansiirron pitäisi olla molempia varten, tehoa tarvitaan vähintään 300 heppaa tieajoa varten ja pellolla vaaditaan sitten järeyttä voimansiirrolta.

JOS haluaa hyvää kompromissia, ostettava jotain tähdellistä 8)

Tai västäräkki, isoin västäräkki takuulla kova peli sekä pellolla että tiellä.
Tutulla oli västäräkki ja kyllä sillä sai 100km/h rikki. Oli kuulemma pelottava testiajo, mutta kokeiltava oli ;D

Kyllä luulis että kuorma-autopuolelta löytyis voimalinjoja ja moottoreita joita vois soveltaa tällaisen kulkineen menoon. Västäräkissä olis tosiaan aika hyvä alusta ja löytyyhän näitä muiltakin. Sitä en nyt oikein tiedä että onko tällaisen isopyöräistä raktoria sovellettavissa 80 vauhteihin.

Mahtaakohan muuten lämpöongelmat poistua kun siirrytään sähköisiin voimansiirtoihin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.