Komppaan juuri Dynashiftia,miksi traktorilla pitää päästä yli 40km/h korkeintaan 50.
Jos mennään tuon nopeuden yli on aivan oikeutettua että vaaditaan kuljettajalta C kortti ja jos kärryt perässä pitää olla E kortti. Kärryt pitää olla jarruilla varustettu
60km/h, C-kortti (E
), ABS jarrut ja kärryissä jarrut.
Nykytraktorit oikeasti hyviä ajaa, isolla pikitiellä vauhti ei tuntuisi missään hyvillä keleillä. Talvella tai pikkuteillä, kuski saa käyttää järkeään. Kulkeehan autotkin järkiään yli 200km/h, ja rajoituksien mukaan ajetaan.
Eipä tosin tule ajettua traktorilla viittäkymppiäkään kuin poikkeustapauksissa, viitti lähes kaasupohjassa polttaa löpöä. Eli tuokin nopeus riittäisi useimmille,mikäli välitykset olisi paremmat. Vaihteilla voi säätää millä kierroksilla nopeus saavutetaan, kuorman ja traktorin tehon mukaan.
Kuudenkympin koneiden ohittaminen rekalla melko mahdoton paikka ellei kuski älyä himmata vauhtia ohitustilanteessa