Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe valmet 6300  (Luettu 32374 kertaa)

viljo

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
valmet 6300
Tuli  hankittua vuoden -92 valmetti 6300. Tunteja noin 3000 ja muuten ihan ok, mutta koneeltaan tuntuu hengettömältä. Kattelin kys. vermeen varaosakirjaa johon on kirjattu 6400 ja 6600 mallienkin tiedot. Opuksen mukaan sama lohko, kansi, naftapumppu ja turpo. Tietääkö kukaan millä konstilla noiden mallien välille on tehty tehoeroa?

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: valmet 6300
mulla on ollut tuollainen, laita dynamossa siihen noin 110 hv. nuo vanhan mallin 6300 ja 6400 ovat melko lailla samanlaisia pumpun säädöt vain erilaiset molemmat rivipumpulla. 6600 on vahvempi pikavaihde ja nostolaite. vakiona oli tuhnu mutta kyllä se siitä piristyy.

Jurttijussi

  • Vieras
Vs: valmet 6300
6400 ja siitä ylös päin hukkaporttiturbo.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: valmet 6300
6400:een tuli myöhemmin, olikohan -96 tuo hukkaporttiturbo, sitä ennen ihan sama moottori 6300-6600 vain syötön määrässä eroa.

6400 tasauspyörästössä yksi ratas enemmän ja 6600 sitten järeämpi perä ja enempi nostovoimaa.

Eiku kansi auki syöttöpumpun perästä ja kierros kiinni niin luonne muuttuu.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

potatofarmer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: valmet 6300
Mulla oli ittellä 6400 vm 95 ja nyt on 6400 vm 97,kone on lähinnä metsäajossa talvisin ja siellä korostuu ongelma joka on ollu kummaski konees, tasauspyörästön lukko ei pidä raksuttaa vain tiukan paikan tullen .
Tässä nykyises konees on sentään lukko etuakselilla pärjää jollain lailla,mistä tämä lukon pitämättömyys johtuu onko se vika vai ominaisuus.
Talossa myös pari deutzia jotka todella ovat nelivetoja mutta niillä ei asiaa metsään.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: valmet 6300
Aikanaan vaihdetulla ht-60 öljyllä kun ajaa, niin ainakin ittellä (6300-95 ja 6850 -01) lukko toimi metsäajossa ketjujenkin kanssa ihan ilman narinoita myös ristiriipuntatilanteissa. Joskus aikoinaan 6300:lla ryntäytin metsässä vauhdilla mäen päälle ja laatikossa oli jo vaihtoiässä olevat yleisöljyt, niin silloin kävi aika narina. Luisto ja ääntely väheni selvästi kun vaihtoi laatikkoon uudet ht-60 öljyt yleisöljyn tilalle. Lisäbonuksena vaihteensiirto muuttui vähän livakemmaksi toiminnaltaan.

Eli kannattaa ensimmäiseksi vaihtaa kunnon öljyt etu ja taka-akseleille, shell tekee ainakin kelpo kuraa jota myös valtran öljyt ovat. Shellin öljyillä ajaa etuakselilla pidempäänkin, 800 tuntia on normi vaihtoväli ja jopa 1000 tuntia taitaa olla nykyään hitechin huolto-ohjeissa. Napoihin tietty vois varmaan vaihtaa öljyn 500 tunnin välein.

Viimeksi muokattu: 29.02.08 - klo:22:37 kirjoittanut Hervast

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: valmet 6300

6400:een tuli myöhemmin, olikohan -96 tuo hukkaporttiturbo, sitä ennen ihan sama moottori 6300-6600 vain syötön määrässä eroa.

***Tuonikäisessä 6300:ssa on vielä vahvistamattomat männät, mutta kyllä nekin 1,5kiekkaa syöttöä lisää kestää. 6400:ssa on sitten jo vahvemmat männät. Lämmöt noissa ensin nousee, ennenkuin ollaan edes riskirajoilla koneen muun kestävyyden kanssa.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: valmet 6300
6400:een tuli myöhemmin, olikohan -96 tuo hukkaporttiturbo,

Yks Valmetin tuotekehitysinsinööri kertoili mulle joskus 90-luvun puolivälis, jottei heille koskaa tuu hukkaporttiturboa eikä jakajapumppua. Ettei suorastaan päälle käyny, kun moisesta kysyin, että miksei oo...
tethering holes to their concave windings

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: valmet 6300
6400:een tuli myöhemmin, olikohan -96 tuo hukkaporttiturbo,

Yks Valmetin tuotekehitysinsinööri kertoili mulle joskus 90-luvun puolivälis, jottei heille koskaa tuu hukkaporttiturboa eikä jakajapumppua. Ettei suorastaan päälle käyny, kun moisesta kysyin, että miksei oo...

***ja tulematta olis saanu jäädäkki. turhia vehkeitä

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: valmet 6300
6400:een tuli myöhemmin, olikohan -96 tuo hukkaporttiturbo,

Yks Valmetin tuotekehitysinsinööri kertoili mulle joskus 90-luvun puolivälis, jottei heille koskaa tuu hukkaporttiturboa eikä jakajapumppua. Ettei suorastaan päälle käyny, kun moisesta kysyin, että miksei oo...

***ja tulematta olis saanu jäädäkki. turhia vehkeitä

No pumpuista mulla ei herää mitää suuria intohimoja suuntaan eikä toiseen, mutta en mä hukkaporttia turhaksi väittäisi... Siis teknisestäkään näkökulmasta.
tethering holes to their concave windings

viljo

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: valmet 6300
No nyt kierros lisää pumpussa ja meno maittaa selvästi paremmin. Ei tunnu lämpiivän eikä savuttavan joten näillä mennään. Mettähommissa ihan mainio vehje. Onko tosiaan voinu olla niin, että ihan prikulleen samat koneet ja vaan syötöllä tehoihin erot ja hintalappuun isommat numerot? Lievää k.usetuksen makua

supermajor

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72
Vs: valmet 6300
Männät menee vaihtoon, jos haluu kestävän. Ja paljon muutakin sitten myöhemmin. 6400:sta voi repiä tehoja huoletta.

molymatti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: valmet 6300
Miten käy polttoaineen kulutuksen ruuvauksen jälkeen? Ainakaan ei tarvitsisi nousta kun ei ihan pieniruokainen ole vakionakaan..

nim. myös -90 luvun alun 6300:n pihassa

viljo

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: valmet 6300
Ei ainakaan mitää huomattavaa eroa kulutuksessa. Ja toisaalta kuin kone vetää paremmin, ei tarvii koko ajan antaa niin hirveesti happea.

Unto

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 654
Vs: valmet 6300
Vanhat 6000-6100-6200-6300-6400 mallit on ihan samoja moottorista taappäi, samoon 6900 ja 8000 malli. 6600 on sitte jo järiemmällä 8000-sarian perällä niinku kaikki uuremmat 6000 sariaaset. Näis ns. pikkuperääsis on 05 tyyppine tasauspyärästö.

Tehua voi ottaa hualeta vähä lisää vaikka täs onkin tavalliset männät, muttei ruuvia ny ihan pohojaha kannata kääntää. Ei se männänrengasuran teräsvahavistuksen puute sitä mäntää tapa ruuvates vaan vakio männän tivihimpi toleranssi, mutta onhan tualla jo sen verran hinkattu nottei ihan uuret klasut oo sisällä.