Yli 14 voltin latausjännitteet voi lyhentää akun elinaikaa oleellisesti. Akun nestepintoja täytyy seurata
varsinkin kesällä kovassa ajossa. Itellä T-sarjan classic tuntuu kuivaavan akkua aika rajusti (akku kuumimmassa
paikassa heti moottorin takana). Kerran kesällä valtun akku hörppäsi akkuvettä koko pöntön 4 litraa...
Silti ei huomannut käytössä akun tyhjyyttä.
En vieläkään ole löytänyt hyviä puolia kahden akun järjestelmästä. Ainakin 10 akkua tämän systeemin kanssa
mennyt eri merkkeihin. Kun toinen patteri tilttaa, niin sitten taas hakemaan kaksi akkua.
Jos kone pyörii pihapiirissä, niin menisin ostamaan muutamalla kympillä akun ylläpitolaturin, ja asentaisin sen
kiinteästi siihen akkusyöppöön. Laturin mukana tulee kiinteät ja irroitettavat johtosarjat.