Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Raakapuukartelli  (Luettu 49983 kertaa)

Takamehtien Mekatähti

  • Vieras
Vs: Raakapuukartelli
Niin on kyllä tosi härskiä esim. metsäliitolta, isäntien virmalta ??? Tämähän on sama kun renki
kusettaisi isäntää. Mitenhän kävisi pr..le >:( >:( Korvauksista on ihan turha haaveillakkaan.

  Tuliko tämä kartelli joillekin yllätyksenä? Vuonna 2000 UPM:n hankintapäällikkö joka hoiti sopimusasiakkaita sanoi mulle melko suoraan tämän asian. Olisinhan voinut myydä Storalle tai Metsä Valiolle, mutta UPM:llä oli meikäläiselle lupa tarjota kovinta hintaa. Tulikohan UPM synnintuntoon. Vai tuliko ryppyjä rakkauteen ,kun Metsäliitto ei myynyt Metsä-Botniaa ;D ;D ;D
  

Itse tein noina vuosina ison kaupan, joka meni näiden kolmen ison edestä Koskitukille, kokopuukorjuu  vielä, sekin oli etu minulle.

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Raakapuukartelli

Itse tein noina vuosina ison kaupan, joka meni näiden kolmen ison edestä Koskitukille, kokopuukorjuu  vielä, sekin oli etu minulle.

Mitä etuja sait kokopuukorjuusta?
Käteinen ratkasee

Takamehtien Mekatähti

  • Vieras
Vs: Raakapuukartelli

Itse tein noina vuosina ison kaupan, joka meni näiden kolmen ison edestä Koskitukille, kokopuukorjuu  vielä, sekin oli etu minulle.

Mitä etuja sait kokopuukorjuusta?
Paremman tukkisaannon, niin ainakin väitti  MHY:n edustaja, joka kilpailutuksen teki.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Raakapuukartelli
Niin on kyllä tosi härskiä esim. metsäliitolta, isäntien virmalta ??? Tämähän on sama kun renki
kusettaisi isäntää. Mitenhän kävisi pr..le >:( >:( Korvauksista on ihan turha haaveillakkaan.

  Tuliko tämä kartelli joillekin yllätyksenä? Vuonna 2000 UPM:n hankintapäällikkö joka hoiti sopimusasiakkaita sanoi mulle melko suoraan tämän asian. Olisinhan voinut myydä Storalle tai Metsä Valiolle, mutta UPM:llä oli meikäläiselle lupa tarjota kovinta hintaa. Tulikohan UPM synnintuntoon. Vai tuliko ryppyjä rakkauteen ,kun Metsäliitto ei myynyt Metsä-Botniaa ;D ;D ;D
  

Itse tein noina vuosina ison kaupan, joka meni näiden kolmen ison edestä Koskitukille, kokopuukorjuu  vielä, sekin oli etu minulle.

  Sitä en tiedä oliko Koskitukki kartellissa, mutta Vierumäki nykyinen Versofood oli. Naapuri valitti, että Vierumäki ei tee tarjousta Metsäliiton jäsenille. Meikäläinen möi siihen aikaan paljon Vierumäelle. Meni puut tarkkaan ,koska latvoista tuli hirviaitatolppia. Hinta niissäkin parempi kuin kuituna ;D

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5858
Vs: Raakapuukartelli

Itse tein noina vuosina ison kaupan, joka meni näiden kolmen ison edestä Koskitukille, kokopuukorjuu  vielä, sekin oli etu minulle.

Mitä etuja sait kokopuukorjuusta?
Paremman tukkisaannon, niin ainakin väitti  MHY:n edustaja, joka kilpailutuksen teki.

Osarunko kasaa kattelin viime kesän myrskyleimikolla ja kyllä siellä rungoissa oli välissä mutkia yms. mitkä normaali menetelmällä raakattaisiin pois.
Ostomiehen mukaan rungoista tulee sahalla katkonnan yhteydessä 2% raakkia, heille kuitenkin edullisempi kun pystytään reagoimaan nopeasti tarvittaviin sahatavara pituuksiin.
Ei ole tullut laskettua tukkiprosenttia, myrskytuhot kylläkin vääristäisi lopputulostakin normaaliin verrattuna. Kaikenkaikkiaan taitaa Werso ja Koskitukki painia aika samassa sarjassa katkonnassa.
Werso tekee jopa kauppoja missä on vähimmäis tukkiprosentti so***** etukäteen..

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Raakapuukartelli
Verotoimistosta kuulemma saa tiedot omista puukauppatuloista tuolta ajalta jos on päässy unohtumaan. Pitääkin käydä hakemassa ja postittaa Lahtoselle valtakirjan kera.

http://www.suurisavotta.fi/keskustelu/
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

gutiguti

  • Vieras
Vs: Raakapuukartelli
Verotoimistosta kuulemma saa tiedot omista puukauppatuloista tuolta ajalta jos on päässy unohtumaan. Pitääkin käydä hakemassa ja postittaa Lahtoselle valtakirjan kera.

http://www.suurisavotta.fi/keskustelu/
Pääset maksamaan yhtiöiden asianajajien palkkioita.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Raakapuukartelli
Rosisksessa se vasta ratkeaa. Jos alle tonnilla pääsee Jordaania ja kumppania hiostamaan niin se on aika vähä. Ja paljon voi voittaa jos hyvin käy.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

gutiguti

  • Vieras
Vs: Raakapuukartelli
Asianajajapalkkioita ei tiedä kukaan etukäteen, mutta suuria ne ovat.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Raakapuukartelli
Paljon on jakajiakin.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

gutiguti

  • Vieras
Vs: Raakapuukartelli

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Raakapuukartelli
Kuuleman mukaan.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Naturalis

  • Vieras
Vs: Raakapuukartelli
Semmoinen huomio että jokainen tapaus käsitellään sitten yksilönä, koska Suomessa ryhmäkanne voidaan nostaa vain kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan välisissä riita-asioissa.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070444

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Raakapuukartelli
tässä nyt haetaan ennakkotapausta ja jos hyvin käy niin muut voi vedota siihen ja saada saman päätöksen omalta kohdaltaan.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Raakapuukartelli
Just tulin verotoimistosta. Sieltä löytyi haetut tiedot kivuttomasti hintaan 10 euroa. 
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.