Deutzissa kytkin tosiaan pelaa kuin unelma, vaikka on sähköinen (agrotron), pystyy ihan hyvin luistattamaan kun ei ole sellainen on/off -tyyppinen.
Mutta sitä mä oon itsekseni päissään miettiny miksei etukuormainvalmistajat ole keksineet sellaista että sijoittaisivat esimerkiksi pikavaihteen nappulat etukuormaimen jöystikkiin. Noh, joo uudemmista rakvaattoreissa pystyy omalla kyynärnojan propolla ohjailemaan kuormaajaa mutta onhan näitä muitakin malleja missä ei sitä traktorin omaa tikkua ole...
Tuli kanssa mieleen toinen sovellutus kun koeajoin valmetin portaatonta vinkuvonkua, siinä oli jokin "tunnusteleva" hydrauliikka joka lisäs moottorin kierroksia kun etukuormaajaa käytteli ees taas. Sähköpumpullisessa koneessa ei olis kovin paha rasti toteuttaa tuollainen, yks nappi kuormaajan vipuun jolla ottaa "cruise" -toiminnon käyttöön eli nostaa kierrokset halutulle tasolle. Näppärä olis ainakin mun mielestä, ei tarvis kytkimen kanssa liirata ja kaasua erikseen polkea kuormaajan liikutteluun jne.