Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorin varusteista  (Luettu 58652 kertaa)

J.A.Sandels

  • Vieras
Vs: Traktorin varusteista
Mulla on turvavyö apukuskeille ja jakkarassa jouset... ;)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Traktorin varusteista
Tulipahan vaan mieleeni tuosta vaijerista, ettei vaijeri oikeastaan oo hyvä ratkaisu mihinkään sellaiseen paikkaan, jossa tarvitaan sekä vetoa, että työntöä. Näin niinku teknises mieles mitenkään ottamatta tällä kertaa kantaa zöndiirin insinöörien virityksiin.

Pääsitpä taas irvimään viheriää... :P

Tuos suunnanvaihtajas on kyllä ollu uudesta asti jotakin takkua, kun nyt uudella vaijerilla se keveni huomattavasti, melkein toimii yhtä hyvin kuin uudemman nix nax -vaihtaja.

En mä sitä nyt niin irviny tällä kertaa. Sitähän varten se takuu on, että takuuaikana tommoset korjaillaan. Jos meinaan uudesta asti ollu... Onko siis kysees mekaaninen suunnanvaihdinvipu jossain kojelaudan liepeillä. Mikään muu ei oikein selitä vaijerikäyttöä noin teknises mieles.  8)
tethering holes to their concave windings

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Traktorin varusteista
En mä sitä nyt niin irviny tällä kertaa. Sitähän varten se takuu on, että takuuaikana tommoset korjaillaan. Jos meinaan uudesta asti ollu... Onko siis kysees mekaaninen suunnanvaihdinvipu jossain kojelaudan liepeillä. Mikään muu ei oikein selitä vaijerikäyttöä noin teknises mieles.  8)

Ei oikein menny enää takuun piikkiin, kun kones on kumminkin vajaat 3 vuotta vanha. Suunnanvaihdin on siis ratin alla vasemmalla, voisiko se edes olla muualla. ??? Tuos halpiaasmallis on myös pikavaihteiden käyttö mekaanisesti vaijerin välityksellä, ei siis sähköongelmia.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Traktorin varusteista
Jontikan 6430:ssa oli aivan liian pieni koppi minun makuun

Kuinka monta isännänalkua hyttiin pitäisi kerralla sopia? UCD kyllä pian herjaa tuosta lasten tulevaisuuden määräämisestä... ;D

***Kyllähän sinne täytyy vähintään 2 saada kerralla sopimaan ;D Apukuskeille on muuten tosi tärkeää olla omat turvavyöt.

Joskus oli 3080:s parhaimmillaan 4. Noihin nykysiin ei tahdo mahtua kunnolla kuin kaks. Ei turvavöitä, mutta eihän noi kuljekaan niin lujaa eikä ne muksut juuri tua maantietaipaleilla oo kyytis. Paljon nuo muksut vaan oppii noista konehommista ihan kyytis istumallakin. Välillä voi itte istahtaa sivuun ja pistää pojan ajamaan tai oikeestaan se itte pyytää saada esim. kyntää.

Pointti on siinä, että kun nuo muksut opetteloo sen ajamisen töitä tehdes, siitä jää se prääsääminen pois.
tethering holes to their concave windings

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Traktorin varusteista
En mä sitä nyt niin irviny tällä kertaa. Sitähän varten se takuu on, että takuuaikana tommoset korjaillaan. Jos meinaan uudesta asti ollu... Onko siis kysees mekaaninen suunnanvaihdinvipu jossain kojelaudan liepeillä. Mikään muu ei oikein selitä vaijerikäyttöä noin teknises mieles.  8)


Ei oikein menny enää takuun piikkiin, kun kones on kumminkin vajaat 3 vuotta vanha. Suunnanvaihdin on siis ratin alla vasemmalla, voisiko se edes olla muualla. ??? Tuos halpiaasmallis on myös pikavaihteiden käyttö mekaanisesti vaijerin välityksellä, ei siis sähköongelmia.

Huonoksi on takuutkin menny. 8) Mekaaninen voi olla muuallakin, muttei toki enää tuon ikääses.
tethering holes to their concave windings

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Traktorin varusteista
Joskus oli 3080:s parhaimmillaan 4. Noihin nykysiin ei tahdo mahtua kunnolla kuin kaks.

Kyllä mullakin oli joskus kolome kyytis 50-sarjan jontikas. ;D Siinä kyllä piti jo vähän sovitella. Joskus oon nähny, kuinka hyttiin on tukittu niin paljon kuin vain sopii, jalkoja näkyy takalasista pihalle yms. Meidän pitäjäs rauhoottuu kummasti prääsääminen, kun yksi likka kuoli pudottuaan traktorin alle. Oli pitäny oven kahvasta kiinni, kun traktori heilahti montusta ja itse vahingossa aukaasi oven pudoten renkaan alle.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Traktorin varusteista
Joskus oli 3080:s parhaimmillaan 4. Noihin nykysiin ei tahdo mahtua kunnolla kuin kaks.

Kyllä mullakin oli joskus kolome kyytis 50-sarjan jontikas. ;D Siinä kyllä piti jo vähän sovitella. Joskus oon nähny, kuinka hyttiin on tukittu niin paljon kuin vain sopii, jalkoja näkyy takalasista pihalle yms. Meidän pitäjäs rauhoottuu kummasti prääsääminen, kun yksi likka kuoli pudottuaan traktorin alle. Oli pitäny oven kahvasta kiinni, kun traktori heilahti montusta ja itse vahingossa aukaasi oven pudoten renkaan alle.

05-sarjan Valmettiin kuulemma mahtui 7 jätkää ja kaljakoppa. Kuulostaa tosi hyvältä yhdistelmältä.  ???
tethering holes to their concave windings

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Traktorin varusteista
955 Natikassa oli joskus 15 henkeä hytissä.
Mystinen kesälaatumies

MrMäkirinne

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 216
Vs: Traktorin varusteista
6610 Foorttihin kans meni 8 henkeä aika helepolla hyttihin.
Näin kerran yhen 702 mihinä oli 12henkeä. Osa katolla,vetovarsilla,konepeitolla....... ONNEKSI ei sattunut mitään.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Traktorin varusteista
Joskus oli 3080:s parhaimmillaan 4. Noihin nykysiin ei tahdo mahtua kunnolla kuin kaks.

Kyllä mullakin oli joskus kolome kyytis 50-sarjan jontikas. ;D Siinä kyllä piti jo vähän sovitella. Joskus oon nähny, kuinka hyttiin on tukittu niin paljon kuin vain sopii, jalkoja näkyy takalasista pihalle yms. Meidän pitäjäs rauhoottuu kummasti prääsääminen, kun yksi likka kuoli pudottuaan traktorin alle. Oli pitäny oven kahvasta kiinni, kun traktori heilahti montusta ja itse vahingossa aukaasi oven pudoten renkaan alle.

05-sarjan Valmettiin kuulemma mahtui 7 jätkää ja kaljakoppa. Kuulostaa tosi hyvältä yhdistelmältä.  ???

Ootte tainneet vähän jo vankistua ja kasvaa mittaa noista ajoista. Parran-ajoonkaan ei enää riitä froteepyyhe.

 :P

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Traktorin varusteista
author=Menneisyydenkaipuu
 
Mitä jää, jos sun viesteistä suodattaa paskanjauhannan pois ?   
Tyhjän ja olemattoman väli.
 ???

Sehän on lähes yhtä paljon kuin talousgurun rakentavat kommentit.  ;) Mutta jatketaan hymistelyä.  ::)

UGH
Poliittinen *****.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Traktorin varusteista
Joskus oli 3080:s parhaimmillaan 4. Noihin nykysiin ei tahdo mahtua kunnolla kuin kaks.

Kyllä mullakin oli joskus kolome kyytis 50-sarjan jontikas. ;D Siinä kyllä piti jo vähän sovitella. Joskus oon nähny, kuinka hyttiin on tukittu niin paljon kuin vain sopii, jalkoja näkyy takalasista pihalle yms. Meidän pitäjäs rauhoottuu kummasti prääsääminen, kun yksi likka kuoli pudottuaan traktorin alle. Oli pitäny oven kahvasta kiinni, kun traktori heilahti montusta ja itse vahingossa aukaasi oven pudoten renkaan alle.

05-sarjan Valmettiin kuulemma mahtui 7 jätkää ja kaljakoppa. Kuulostaa tosi hyvältä yhdistelmältä.  ???

Ootte tainneet vähän jo vankistua ja kasvaa mittaa noista ajoista. Parran-ajoonkaan ei enää riitä froteepyyhe.

 :P

Köyhyys on pakottanu pysymään solakkana. "Nälkä aina vieraanamme..."
Pellavapyyhettä mä nykyään käytän.
tethering holes to their concave windings

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Traktorin varusteista
Köyhyys on pakottanu pysymään solakkana. "Nälkä aina vieraanamme..."

Toinen syy on ainakin meikäläisellä, että pitää mahtua kulkemaan lypsyaseman portaista. Oikein kovalla keskikehonrakennuksella voisi tehdä tiukkaa, vaikka on sitä toki poikavuosista tullu hiukan kerättyä.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Kyntäjä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: Traktorin varusteista
Mitkä seuraavista traktorin varusteista ovat välttämättömiä ja mitkä turhaa luxusta etukuormaajakoneessa?

*Ohjaamojousitus, etuakselijousitus, 50 km-loota, portaaton vaihdelaatikko

Miksi etukuormaajakone ??? Kurottaja monin verroin parempi ja ketterämpi. Tiedän kokemuksesta.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
uhoa
kyllä on mahdoton uho poijalla päällänsä.toivotaan ettei tuo saa mistään ydinasetta ja panssari vaunuja joka rengille,muutoin täälä tulee ahdasta,jos niin käy mä lähden lakaseen lentokenttiä saharaan.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"