Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorin varusteista  (Luettu 58573 kertaa)

sekuli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: Traktorin varusteista
Ohan kaikis suunnan vaihois jo ohjaus, eli ei ne pelkällä vivun siirrolla ala pakkoja luistattaa. Voithan valtustakin vetää täyvest laukast suunnan toisee ja huomaat että kohta pysähdyt ja lähdet toiseen suuntaan. Eikä pakat ole vielä huutaneet sitä kuuluisaa hoosiannaa. Eikä varionkaan laatikko mikään särkymätön ole, ei edes sen suunnanvaihdon osalta. Massikan osalta varmaan entisiin on uskomaton toi varion kestävyys, kun siellähän ei perinteisesti ole kerenny öljyjä laatikkoon remontin välillä vaihtaa.

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Traktorin varusteista
Ohan kaikis suunnan vaihois jo ohjaus, eli ei ne pelkällä vivun siirrolla ala pakkoja luistattaa. Voithan valtustakin vetää täyvest laukast suunnan toisee ja huomaat että kohta pysähdyt ja lähdet toiseen suuntaan. Eikä pakat ole vielä huutaneet sitä kuuluisaa hoosiannaa. Eikä varionkaan laatikko mikään särkymätön ole, ei edes sen suunnanvaihdon osalta. Massikan osalta varmaan entisiin on uskomaton toi varion kestävyys, kun siellähän ei perinteisesti ole kerenny öljyjä laatikkoon remontin välillä vaihtaa.
en pysty ottaan kantaa vanhempien massikoitten laatikkoihin kun oli muut merkit silloin eikä massikka kiinnostanut mut 2004 tuli ensimmäiset vario massikat ja sillon mentiin tekniikassa ja ergonomiassa huipulle ja uskallanpa väittää että enemmän löytyy parempia ominaisuuksia ku maailman toiseksi parhaasta traktorista siis fentistä. :)
ootko kuullu että joltaki ois hajonnu dynä vt tai vario laatikko? ;)
valtroista ainaki tutulla kaverilla tuntuu pakkoja menevän ku vaihtaa suuntaa kovasta vauhista!
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Traktorin varusteista
Massikan dynasiftissä on anturi mikä tunnistaa traktorin pysähtymisen ja sitten vasta suunta vaihtuu.
Ei pitäis mennä pakkoja.
Kui mää ain olen paras?

sekuli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: Traktorin varusteista
No oon .ittu kuullu ihan kuullu penkiltä käsi ku vario sano yhteistyö sopimuksen irti, se oli jossain vajaassa 10000h. Sit siin oli vähä väivettä kun se meiltä läks ja tulihan siitä sitten tietoo että oli pikku remppa ollu. Mulla on jonkinverran tullu kokemusta noista massikan laatikoista, nytkin yks levällään ku jokisen eväät. Selvinny sekin miks niitä on käytettynä puoliilmatteeks tarjolla ympäri eurooppaa.  

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Traktorin varusteista

Yks tanko vaihdettu kun alkuperäinen patarautaa, muuten on vajaa 7000 ekaa tuntia menny ongelmitta :)


***Mikä merkki? Onko etukuormaaja nokalla?

6410 Jontikka, tuli -98 keväällä eli ensimmäisiä mihin sai etujousituksen. Kuormaaja on ollu pois nokalta muistaakseni yhen kerran,kansipahvikin vaihettiin kuormaaja paikallaan :) Kuormaajaa on käytetty,kuluneella viikollakin palttiarallaa kolmisenkymmentä tuntia kantojen lastaamisessa.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Traktorin varusteista
No oon .ittu kuullu ihan kuullu penkiltä käsi ku vario sano yhteistyö sopimuksen irti, se oli jossain vajaassa 10000h. Sit siin oli vähä väivettä kun se meiltä läks ja tulihan siitä sitten tietoo että oli pikku remppa ollu. Mulla on jonkinverran tullu kokemusta noista massikan laatikoista, nytkin yks levällään ku jokisen eväät. Selvinny sekin miks niitä on käytettynä puoliilmatteeks tarjolla ympäri eurooppaa.  

***Kun näitä sun juttuja lukee niin väkisin tulee sellainen tunne ettei sulla mitkään koneet kestä. Liekö sitten vika koneissa vai käyttäjässä.

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Traktorin varusteista

Katotaan sit kun ajankohtaista. Täytyy nyt ens kauppaa käydä.

***Kun katsoo hyvin varustellun MF 6470 Dyna 6:n hintaa, niin väkisin tulee mieleen kannattaisko sittenkin siirtyä suoraan Dyna VT sarjaan....

Saku M Allikko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
  • malttamaton epäjohdonmukainen päämäärätön
Vs: Traktorin suunnanvaihtoo

Ihan tosi on se on hitaampi mut se KESTÄÄ  ;D
Ajattelepa periaatetta millä toimii tavallinen "poweshift" laatikon
suunnanvaihtoo, välityssuhde vaihteistossa  säilyy samana jos
ei toisin ohjelmoitu, suunnan vaihtajan pakka ensin vapaalle ja
kohta luistamaan toiseen suuntaan... (levyt huutaa hoosiannaa!)
Yskähdellen ja suunnanvaihtajalla ajonopeutta jarruttaen vaihtuu
suunta ja isäntä kehuu - pelaa hienosti... ;D
(suunnanvaihatjan pakat "poks" alle 1500 h )

Tottakai turbiinikytkintä peliin.

Variolla suunnanvaihtoo menee siten että: Nappaat tilauksen toiseen
suuntaan ja vaihteiston välitys alkaa pienentyä nollaan ja sit lähtee
suurenemaan päinvastaseen suuntaan joko samalla nopeudella kuin edell
tai ohjelmoituna eri nopeus tai jos kuskii puuttuu peliin joko tikulla
tai kuormitussäätöö armahtaa...

Suunnanvaihto vedon katkeamatta 8)  Nivalassa kokeilin, ja on kyllä onnistunut :)

Eli tavanomaises luistaa ja kuluu , variossa ei luista eikä kulu
ja toimii vaikka 50 km/h vauhdissa...
Kuinkas käyp jos Valtteris vetää viiksestä 15km/h lasissa ?

[/quote]

no Valtteri odottelee ja jarruttelee ja kytkee pakin päälle, kunn vauhti on sopiva.

Muistan parikin tapausta kymmenen vuoden takaa, jolloin kuljettajat tottumattomia ja suunnanvaihtajat alkeellisempia. 

Jotkut merkit sammui varoiksi jos suuntaa yritti vaihtaa liian suuressa nopeudessa.

Kerran taasen koeajolla risteystä lähestyessä rupesin suunnanvaihtajasta kytkemään vilkua vasemmalle ??? Myyjä tarttui ranteestä ja huusi ..elä saat.. hengityksen tasaannuttua myyjä kertoi voiman siirrosta hajoavan varmasti jotain jos maantie nopeuksissa repii suunnan vaihtajaaa.
Asian on varmasti näin.. ...muistan sen jostain kuulleeni.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Traktorin varusteista

Vaikea vastata kun ei voi tietää minä verran ajosta on maantieajoa.
Nyt 160h kokemuksella voin väittää,että atuakselijousitus ei ihan välttämätön ek:n kanssa ole jos ottaa kuormainvaimentimen.Useimmissa 50 malleissa etujouset tulee 'väkisin'.
Jos etukuormaajakäyttöä on paljon niin portaaton loota on kyllä tarpeeton,Ojalan ylistyslauluista poiketen väitän Fendtin suunnanvaihtoa hitaaksi tehokkaaseen etukuormaintyöhön,Valtra HT on tossa tosi hyvä.Muutenkin pienen kokeilun jälkeen N141 Advance sopi ek:n kanssa mun kouraan pahuksen hyvin.Tosin en itse semmoista sitten saanu irti.
[/quote]
eipä oo sulla kokemusta portaattomista vähän sama asia kun 30 vuotta sitte osa sanoí että neliveto on tarpeeton.

-mä olen ajanut Fendt 716:lla noin 100 tuntia.Nythän oli kyse etukuormaajan kanssa tarpeellisista varusteista.Jos ek.käyttö on päähomma niin minusta portaattoman lisähinta ei ole perusteltu.
-on eri asia sitten keskustella enempi yleistraktorista,jossa ek.käyttö on vähemmistönä.
-ole monta kertaa todennut oikeasti pitäväni Variolla työnteosta,mutta jos nyt ei semmoiseen ole varaa niin ei kannata sen takia itseään velkavankeuteen saattaa. ;D.Kun siihen ei saa ajoVOAtakaan,minkä mä taas tarvitsen...

[/quote]

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Traktorin varusteista

Vaikea vastata kun ei voi tietää minä verran ajosta on maantieajoa.
Nyt 160h kokemuksella voin väittää,että atuakselijousitus ei ihan välttämätön ek:n kanssa ole jos ottaa kuormainvaimentimen.Useimmissa 50 malleissa etujouset tulee 'väkisin'.
Jos etukuormaajakäyttöä on paljon niin portaaton loota on kyllä tarpeeton,Ojalan ylistyslauluista poiketen väitän Fendtin suunnanvaihtoa hitaaksi tehokkaaseen etukuormaintyöhön,Valtra HT on tossa tosi hyvä.Muutenkin pienen kokeilun jälkeen N141 Advance sopi ek:n kanssa mun kouraan pahuksen hyvin.Tosin en itse semmoista sitten saanu irti.
eipä oo sulla kokemusta portaattomista vähän sama asia kun 30 vuotta sitte osa sanoí että neliveto on tarpeeton.

-mä olen ajanut Fendt 716:lla noin 100 tuntia.Nythän oli kyse etukuormaajan kanssa tarpeellisista varusteista.Jos ek.käyttö on päähomma niin minusta portaattoman lisähinta ei ole perusteltu.
-on eri asia sitten keskustella enempi yleistraktorista,jossa ek.käyttö on vähemmistönä.
-ole monta kertaa todennut oikeasti pitäväni Variolla työnteosta,mutta jos nyt ei semmoiseen ole varaa niin ei kannata sen takia itseään velkavankeuteen saattaa. ;D.Kun siihen ei saa ajoVOAtakaan,minkä mä taas tarvitsen...

[/quote]
[/quote]mulla nyt sattuu oleen kaksi portaatonta ja toisessa etukuormaaja niin oon huomannu että joka hommassa tosi hyvä mutta kuormaaja käytössä ihan huippu .
oliko tuossa 716 edes poljinajoa ?  vanhemmissa fenteissä ei ole.
ei portaatonta osaa arvostaa niin paljo jos siitä puuttuu poljinajo.

ja suunta kyllä vaihtuu vähintään yhtä nopeaa dynä vt,s ku hitecissä
niin ja valtra ei ole halpa ominaisuuksiin nähen kallein traktori.
dynä vt se nykyaikasin portaaton

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Traktorin varusteista


[/quote]mulla nyt sattuu oleen kaksi portaatonta ja toisessa etukuormaaja niin oon huomannu että joka hommassa tosi hyvä mutta kuormaaja käytössä ihan huippu .
oliko tuossa 716 edes poljinajoa ?  vanhemmissa fenteissä ei ole.
ei portaatonta osaa arvostaa niin paljo jos siitä puuttuu poljinajo.

ja suunta kyllä vaihtuu vähintään yhtä nopeaa dynä vt,s ku hitecissä
niin ja valtra ei ole halpa ominaisuuksiin nähen kallein traktori.
[/quote]

--716:ssa millä ajelin ei tosiaankaan ole poljinajoa.
--toistan nyt vielä,että vaikka portaaton olisi hyvä ek.kone niin antaako se hinnaneronsa verran lisäarvoa?Siis niin paljon,että sen ek.käytössä saa jotenkin takaisin?
--mulla kun ei ollu siihen ekaankaan raputtomaan varaa,eikä ollu nyt sitten muuten toisellakaan kerralla,enkä saanu irti 141:täkään juuri hinnan takia,niin ajelen muulla kalustolla.
--2,5 vuotta sitten 714 Fendt olisi ollu suoralla kaupalla sen verran kalliimpi kuin kone minkä ostin,että nyt sitten erotuksella vaihdoin toisen
--jos vaikka 2-3 vuoden päästä olisi sitten raputtoman aika...hyvä se on,mutta...

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Traktorin varusteista


mulla nyt sattuu oleen kaksi portaatonta ja toisessa etukuormaaja niin oon huomannu että joka hommassa tosi hyvä mutta kuormaaja käytössä ihan huippu .
oliko tuossa 716 edes poljinajoa ?  vanhemmissa fenteissä ei ole.
ei portaatonta osaa arvostaa niin paljo jos siitä puuttuu poljinajo.

ja suunta kyllä vaihtuu vähintään yhtä nopeaa dynä vt,s ku hitecissä
niin ja valtra ei ole halpa ominaisuuksiin nähen kallein traktori.
[/quote]

--716:ssa millä ajelin ei tosiaankaan ole poljinajoa.
--toistan nyt vielä,että vaikka portaaton olisi hyvä ek.kone niin antaako se hinnaneronsa verran lisäarvoa?Siis niin paljon,että sen ek.käytössä saa jotenkin takaisin?
--mulla kun ei ollu siihen ekaankaan raputtomaan varaa,eikä ollu nyt sitten muuten toisellakaan kerralla,enkä saanu irti 141:täkään juuri hinnan takia,niin ajelen muulla kalustolla.
--2,5 vuotta sitten 714 Fendt olisi ollu suoralla kaupalla sen verran kalliimpi kuin kone minkä ostin,että nyt sitten erotuksella vaihdoin toisen
--jos vaikka 2-3 vuoden päästä olisi sitten raputtoman aika...hyvä se on,mutta...
[/quote]
et hoksannu kysyä oikiaa merkkiä  :)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

sekuli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: Traktorin varusteista
Lappalainen epäilöö jotta mulla ei koneet kestä, että olis miehessä vika. Pikkuusen sulle tausta tietoo, mullon tällähetkellä 2konetta omassa käytös ja 8konetta sitten yhtiön nimissä joilla 3 kuskia / kone. Nää yhtiön koneet on tuolla paremmilla urakointi alueilla ja todella kovassa käytössä, koneilla ajetaan 3000-6000h/vuosi. Kaikkia valtamerkkejä n.200 pollen luokassa on kulkenut käsissä ja monenmoista remonttia on käyty tekemässä. Suurin pettymys on ollut 8000 sarjan massikoissa, joita ostettiin kaks kerralla toinen uutena ja toinen käyttetty. Kytkykauppana sai todella halvalla. Lujinta päätä edustaa fendt ja valtra, ei juuri murheita ja mitä on ollut niin helppoja korjata.
Mulla omassa käytös valtra ja nh, molemilla ajettu n.15000h. Kummastakaan ei ole moottoria tai voimasiirtoa aukaistu. Ovat muutenkin näyttely kelpoisessa kunnossa ja kaikki lisävarusteet on myös asennettu asiaan kuuluvalla tavalla, eli äkkinäinen luulee jo tehdastyöksi.
Notta sellaista koneen pitoa meillä, entäs teillä. 

articla

  • Vieras
Vs: Traktorin varusteista
Nää yhtiön koneet on tuolla paremmilla urakointi alueilla ja todella kovassa käytössä, koneilla ajetaan 3000-6000h/vuosi. Kaikkia valtamerkkejä n.200 pollen luokassa on kulkenut käsissä ja monenmoista remonttia on käyty tekemässä.

Tuntuu olevan aivan tolokusti käytössä sulla traktorit.
Montako konetta on jakamassa tuota 3000-6000 tunnin vuosisaldoa?
Jos yhdelle koneelle kertyy 6000h/vuosi niin sillähän pitää ajaa joka ikinen päivä yli 16 tuntia.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Traktorin varusteista
8konetta sitten yhtiön nimissä joilla 3 kuskia / kone.

Sillä on 24 traktorin kuskiakin palkkalistoilla!!!
Kui mää ain olen paras?