Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorin varusteista  (Luettu 58437 kertaa)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Traktorin varusteista
Taitas olla ohjaamojousitus tarpeettomin,hyvä istuin korvaa sen,

Et ole tainnut ajaa koneella jossa on ohjaamojousitus?

Eikä näköjään sellaisellakaan missä on etupään jousitus :)

Yks tanko vaihdettu kun alkuperäinen patarautaa, muuten on vajaa 7000 ekaa tuntia menny ongelmitta :)

Tuohon hytin jousitukseen,ehdottoman hyvä sekin. Mulla nää kaikki ja lisäksi istuimessa vaakajousto sivullekin,se voisi korvata ohjaamojousitusta. Kaikki yhdessä paras,terveydellä ei hintaa 8)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Traktorin varusteista

Yks tanko vaihdettu kun alkuperäinen patarautaa, muuten on vajaa 7000 ekaa tuntia menny ongelmitta :)


***Mikä merkki? Onko etukuormaaja nokalla?

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Traktorin varusteista
Vaikea vastata kun ei voi tietää minä verran ajosta on maantieajoa.
Nyt 160h kokemuksella voin väittää,että atuakselijousitus ei ihan välttämätön ek:n kanssa ole jos ottaa kuormainvaimentimen.Useimmissa 50 malleissa etujouset tulee 'väkisin'.
Jos etukuormaajakäyttöä on paljon niin portaaton loota on kyllä tarpeeton,Ojalan ylistyslauluista poiketen väitän Fendtin suunnanvaihtoa hitaaksi tehokkaaseen etukuormaintyöhön,Valtra HT on tossa tosi hyvä.Muutenkin pienen kokeilun jälkeen N141 Advance sopi ek:n kanssa mun kouraan pahuksen hyvin.Tosin en itse semmoista sitten saanu irti.
eipä oo sulla kokemusta portaattomista vähän sama asia kun 30 vuotta sitte osa sanoí että neliveto on tarpeeton.

Viimeksi muokattu: 03.11.07 - klo:20:57 kirjoittanut lappalainen

dynä vt se nykyaikasin portaaton

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Traktorin varusteista
Moro lappalainen!

Saako 7465:n päivitettyä 7480:ksi?

Ihan samat osat pitäis olla molemmissa malleissa.
Kui mää ain olen paras?

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Traktorin varusteista
Tuohon hytin jousitukseen,ehdottoman hyvä sekin. Mulla nää kaikki ja lisäksi istuimessa vaakajousto sivullekin,se voisi korvata ohjaamojousitusta. Kaikki yhdessä paras,terveydellä ei hintaa 8)

Mullakin uusimmassa kaikki muut, paitsi tuo penkin sivujousto. Kannattaisiko hankkia? Vähän käytettyjä olisi myös ollut tarjolla, mutta vaatimuslistalla oli sekä etu-, että hyttijousitus. Fendtin jousiin verrattuna JD:n jousitus on ollut lievä pettymys, mutta silti ero edelliseen ilman mitään jousia on huomattava. Ei enää tule selkä kipeäksi pelkässä tieajossa.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Traktorin suunnanvaihtoo
***Jos etukuormaajakäyttöä on paljon niin portaaton loota on kyllä tarpeeton,Ojalan ylistyslauluista poiketen väitän Fendtin suunnanvaihtoa hitaaksi tehokkaaseen etukuormaintyöhön,Valtra HT on tossa tosi hyvä.Muutenkin pienen kokeilun jälkeen N141 Advance sopi ek:n kanssa mun kouraan pahuksen hyvin.Tosin en itse semmoista sitten saanu irti....

Ihan tosi on se on hitaampi mut se KESTÄÄ  ;D
Ajattelepa periaatetta millä toimii tavallinen "poweshift" laatikon
suunnanvaihtoo, välityssuhde vaihteistossa  säilyy samana jos
ei toisin ohjelmoitu, suunnan vaihtajan pakka ensin vapaalle ja
kohta luistamaan toiseen suuntaan... (levyt huutaa hoosiannaa!)
Yskähdellen ja suunnanvaihtajalla ajonopeutta jarruttaen vaihtuu
suunta ja isäntä kehuu - pelaa hienosti... ;D
(suunnanvaihatjan pakat "poks" alle 1500 h )

Variolla suunnanvaihtoo menee siten että: Nappaat tilauksen toiseen
suuntaan ja vaihteiston välitys alkaa pienentyä nollaan ja sit lähtee
suurenemaan päinvastaseen suuntaan joko samalla nopeudella kuin edell
tai ohjelmoituna eri nopeus tai jos kuskii puuttuu peliin joko tikulla
tai kuormitussäätöö armahtaa...

Eli tavanomaises luistaa ja kuluu , variossa ei luista eikä kulu
ja toimii vaikka 50 km/h vauhdissa...
Kuinkas käyp jos Valtteris vetää viiksestä 15km/h lasissa ?
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Traktorin varusteista
Moro lappalainen!

Saako 7465:n päivitettyä 7480:ksi?

Ihan samat osat pitäis olla molemmissa malleissa.
etuakselissä ja renkaissa ainaki eroa mutta lastu vain ja 200hv niin eiköhän se jo ainaki7480.
ykan keskolla 4900 tuntia ajettu 7480 ollut 3robon tilalla ykköskoneena 200hv lastulla (omassa 186)hyvin kestäny ja kävin kokeileen niin siinä näki ,että kun tunteja tulee portaattomassa ne vain ei näy ku se ei mene väljäksi.
dynä vt se nykyaikasin portaaton

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Traktorin suunnanvaihtoo
***Jos etukuormaajakäyttöä on paljon niin portaaton loota on kyllä tarpeeton,Ojalan ylistyslauluista poiketen väitän Fendtin suunnanvaihtoa hitaaksi tehokkaaseen etukuormaintyöhön,Valtra HT on tossa tosi hyvä.Muutenkin pienen kokeilun jälkeen N141 Advance sopi ek:n kanssa mun kouraan pahuksen hyvin.Tosin en itse semmoista sitten saanu irti....

Ihan tosi on se on hitaampi mut se KESTÄÄ  ;D
Ajattelepa periaatetta millä toimii tavallinen "poweshift" laatikon
suunnanvaihtoo, välityssuhde vaihteistossa  säilyy samana jos
ei toisin ohjelmoitu, suunnan vaihtajan pakka ensin vapaalle ja
kohta luistamaan toiseen suuntaan... (levyt huutaa hoosiannaa!)
Yskähdellen ja suunnanvaihtajalla ajonopeutta jarruttaen vaihtuu
suunta ja isäntä kehuu - pelaa hienosti... ;D
(suunnanvaihatjan pakat "poks" alle 1500 h )

Variolla suunnanvaihtoo menee siten että: Nappaat tilauksen toiseen
suuntaan ja vaihteiston välitys alkaa pienentyä nollaan ja sit lähtee
suurenemaan päinvastaseen suuntaan joko samalla nopeudella kuin edell
tai ohjelmoituna eri nopeus tai jos kuskii puuttuu peliin joko tikulla
tai kuormitussäätöö armahtaa...

Eli tavanomaises luistaa ja kuluu , variossa ei luista eikä kulu
ja toimii vaikka 50 km/h vauhdissa...
Kuinkas käyp jos Valtteris vetää viiksestä 15km/h lasissa ?

[/quote  on se laatikko tosi laadukas vieläkö dynän sähköt sais ;)
muut laatikot on vähä niinku kannukonella lypsäis ja dynä vario on robotti :)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Traktorin varusteista
Moro lappalainen!

Saako 7465:n päivitettyä 7480:ksi?

Ihan samat osat pitäis olla molemmissa malleissa.
etuakselissä ja renkaissa ainaki eroa mutta lastu vain ja 200hv niin eiköhän se jo ainaki7480.
ykan keskolla 4900 tuntia ajettu 7480 ollut 3robon tilalla ykköskoneena 200hv lastulla (omassa 186)hyvin kestäny ja kävin kokeileen niin siinä näki ,että kun tunteja tulee portaattomassa ne vain ei näy ku se ei mene väljäksi.

Mahtaako olla etuakseli hintelämpi 7465:ssä? Täytyy selvittää.

Minkä merkkinen teholastu sulla on massikassa? Minkä firman kautta?


Dyna4 meni...                                                                          DynaVt tuli....                                     Ei vaiskaan...

Viimeksi muokattu: 03.11.07 - klo:22:17 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Traktorin varusteista
Moro lappalainen!

Saako 7465:n päivitettyä 7480:ksi?

Ihan samat osat pitäis olla molemmissa malleissa.
etuakselissä ja renkaissa ainaki eroa mutta lastu vain ja 200hv niin eiköhän se jo ainaki7480.
ykan keskolla 4900 tuntia ajettu 7480 ollut 3robon tilalla ykköskoneena 200hv lastulla (omassa 186)hyvin kestäny ja kävin kokeileen niin siinä näki ,että kun tunteja tulee portaattomassa ne vain ei näy ku se ei mene väljäksi.

Mahtaako olla etuakseli hintelämpi 7465:ssä? Täytyy selvittää.
8 pultilla rengas kiinni ja 7480 10 pultilla
en 2007 mallista varma niissä perä ja laatikko sama 7465-7495
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Traktorin varusteista
Moro lappalainen!

Saako 7465:n päivitettyä 7480:ksi?

Ihan samat osat pitäis olla molemmissa malleissa.
etuakselissä ja renkaissa ainaki eroa mutta lastu vain ja 200hv niin eiköhän se jo ainaki7480.
ykan keskolla 4900 tuntia ajettu 7480 ollut 3robon tilalla ykköskoneena 200hv lastulla (omassa 186)hyvin kestäny ja kävin kokeileen niin siinä näki ,että kun tunteja tulee portaattomassa ne vain ei näy ku se ei mene väljäksi.

Mahtaako olla etuakseli hintelämpi 7465:ssä? Täytyy selvittää.
8 pultilla rengas kiinni ja 7480 10 pultilla
en 2007 mallista varma niissä perä ja laatikko sama 7465-7495

7485 - 7495 moottori on susi 6,6 litranen mutta 6497 - 6499 onkin 7,4 litranen

Viimeksi muokattu: 03.11.07 - klo:22:33 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Traktorin varusteista
Moro lappalainen!

Saako 7465:n päivitettyä 7480:ksi?

Ihan samat osat pitäis olla molemmissa malleissa.
etuakselissä ja renkaissa ainaki eroa mutta lastu vain ja 200hv niin eiköhän se jo ainaki7480.
ykan keskolla 4900 tuntia ajettu 7480 ollut 3robon tilalla ykköskoneena 200hv lastulla (omassa 186)hyvin kestäny ja kävin kokeileen niin siinä näki ,että kun tunteja tulee portaattomassa ne vain ei näy ku se ei mene väljäksi.

Mahtaako olla etuakseli hintelämpi 7465:ssä? Täytyy selvittää.

Minkä merkkinen teholastu sulla on massikassa? Minkä firman kautta?


Dyna4 meni...                                                                          DynaVt tuli....                                     Ei vaiskaan...
steinbauer  k-huollon kautta tilasivat t muukkoselta .mutta jos commonrail perkinssiä suunnittelet niin voit joutua oottaan tai se säädetään niinku 7485-7495 pistoke kannettavaan salasana saksasta ja naputellaan uudet arvot ,ei lastua ollenkaa .
tälläisia hommia tekee tervolasta joku kaveri ,voin hommata nimen jos tarvit.
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Traktorin varusteista
Moro lappalainen!

Saako 7465:n päivitettyä 7480:ksi?

Ihan samat osat pitäis olla molemmissa malleissa.
etuakselissä ja renkaissa ainaki eroa mutta lastu vain ja 200hv niin eiköhän se jo ainaki7480.
ykan keskolla 4900 tuntia ajettu 7480 ollut 3robon tilalla ykköskoneena 200hv lastulla (omassa 186)hyvin kestäny ja kävin kokeileen niin siinä näki ,että kun tunteja tulee portaattomassa ne vain ei näy ku se ei mene väljäksi.

Mahtaako olla etuakseli hintelämpi 7465:ssä? Täytyy selvittää.

Minkä merkkinen teholastu sulla on massikassa? Minkä firman kautta?


Dyna4 meni...                                                                          DynaVt tuli....                                     Ei vaiskaan...
steinbauer  k-huollon kautta tilasivat t muukkoselta .mutta jos commonrail perkinssiä suunnittelet niin voit joutua oottaan tai se säädetään niinku 7485-7495 pistoke kannettavaan salasana saksasta ja naputellaan uudet arvot ,ei lastua ollenkaa .
tälläisia hommia tekee tervolasta joku kaveri ,voin hommata nimen jos tarvit.

Katotaan sit kun ajankohtaista. Täytyy nyt ens kauppaa käydä.
Kui mää ain olen paras?

sekuli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: Traktorin varusteista
Ojalahan tuntuu olevan hyvin rattoreiden toiminnasta perillä. Ookko harkinnu vaikka tekniikan tohriks väittelyy... Noilla saduilla vois joku narrinhattu irrota.
Noista rattorin varusteista vois sanua mitä ittellä on kokemusta. Jousitus taitaa olla parhaimmillaan pelkästään tiellä. Me ajettiin 12t.t. pelkästään kynnöstä täys jousitetulla. kaikki jousituksen osat vaihettiin kertaalleenja olis pitäny taas rempata, mut kones poistu vahvuudesta. Jousitus kuluneena kynnöksellä = helvetti kuskille. Meil on nykyisestä ohjaamo jäykistetty kuskien vaatimuksesta, tai se on normaalien tyynyjen varassa.
Portaaton eli siis vario, kun eihän muuta portaatonta ole. Mää otan sillon varion jos kone urakka homassa ja vähintään ajomäärä 4000h/v, muuton sen antamaa etua ei tulokseen saa hyödynnettyä. Ei se kuitenkaan niin kauhiasti nopeuta/säästä, jotta se hintaero kuittaantus. Mut kyllä meillä vario on ajussa ja pikkusen auki 5000t näyttää vuodes pyörineen. Rattori kuormaus käytössä lienee lähinnä vitsi. En ainakaan minä sijoittais siihen kovin suuria summia, onhan olemassa halvempia lujempia ja tehokkaampia koneita.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Kerropa oma versios ?
>>>Ojalahan tuntuu olevan hyvin rattoreiden toiminnasta perillä. Ookko harkinnu vaikka tekniikan tohriks väittelyy... Noilla saduilla vois joku narrinhattu irrota.<<<

Kerropa oma versios ?
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)