Minulla vaan ei ole avautunut koska betonibunkkeri olis parempi kun esim verhoseinäpihatto. Molemmista kun nyt jo minulla kokemusta;) Kiva olis kuulla perustelusi asiaan kun niin aina kehut betonin ylivoimaa;)
Ja mulle ei avautunut miten verhoseinä parempi kuin betonibunkkeri. Kyllä sielläkin saa vesiputket jäätymään jos vain haluaa ja viihtyy kylmässä. Onko se -5 astetta niin ihana työskentely lämpötila jos ei tarvi ruumillista työtä tehdä
Mihin vuodena aikana olet käynyt verhoseinänavetassa? Mikä on ollut täyttöaste ja tuotostaso?
Joss verhoseinänavettassa ongelmia alle 30 asteen pakkasilla eläimiä ei riittävästi tai tuotostaso matalahko jolloin kilowatteja uupuu. Toki verhojen ja hormien säädöt pitää myös olla kohillan;)
Meillä ei 17 asteen pakkasessa mennyt ainakaan pakkasen puolelle vaikka täyttöaste oli 30 % luokkaa ja hormit oli aukikin. Betonibunkkeri sitävastoin oli toiseta päästä umpijäässä vaikka täyttöaste oli samaa luokkaa
No nyt ei sulla bunkkerissa oo säädöt kohdallaan! Ja ehkä siksi pidät bunkkeria huonompana vaihtoehtona. Vai, että 17 asetetta pakkasta ja betoniseinäinen rakennus jäässä no huh!
Ei se betoniseinä meilläpäin mitään navettaa lämmitä vaan lehmä. Vai valmistetaanko jossainpäin suomea lämpöbetonia?
Juu nyt olet asian ytimessä!
Ne lehmäthän sen lämmittää, mutta jos betonirakennus jäätyy jo -17 asteessa niin pahasti on ilmastointi pielessä.
Ja oliko jossain vaiheessa puhetta seinien lämmittämisestä? Pikemminkin eristyksestä.
Paljonkos sulla nyt on lehmiä/robotti kierrossa rakennusta lämmittämässä ?