Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fendt äärinmäisyyksien traktori  (Luettu 19112 kertaa)

JOKIAHO

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Fendt äärinmäisyyksien traktori
Nyt kai voi jo kommentoida kokemuksista kun on takana kolme vuotta ja 4000h tuntia fendt 818:lla.Ostimme kolme vuotta sitten kaverin kanssa  käytetyt 818:it Karttusen kautta Englannista,-06 1000h ja -05 3000h ajetut.


Olen edelleenkin sitä mieltä että Fendt on monien yli sanojen vertainen,käyttömukavuus,ajettavuus,ketteryys kokoisekseen,vetokyky,polttoainetalous,jne..listaa vois jatkaa loputtomiin.

Jottei homma menis Ojalan latuja,niin on niitä miinus puoliakin.

-vetokoukku,on aivan luokaton vehje.Miten on mahdollista että tälläisen tekeleen voi myydä tai miksi asiaa ei korjata tehtaan puolesta.Jos kysymyksesä olis yhtä luokaton ominaisuus jossain autossa,ne kutsuttais takaisin korjattavaksi kaikki..näin pitäis tehdä jokaiselle Fentille jossa on hydraalinen koukku.

-hydraaliikka,110l vois olla enemmäkin,lohkot hieman vikaherkkä kohta(yksi vaihdettu ja toinen jumii joskus).

-kovassa työssä jäähdyttimien oltava todella puhtaat,lämmöt nousee(ei vastaavia ongelmia nyykkärissä)

-Jarrujen tehot eivät ole parhaasta päästä.

-lyhyestä akselivälistä johtunee takapyörien äkkinäinen luistoon lähtö liukkaala kelillä

-"tormaaminen"(lähtee välillä liikkeelle ylättävänkin äkkiä,tiedän kiihtyvyyttä voi säätää kahvasta)

-näistä kolmesta edellä mainituista syistä jollain lailla tapaturma altis vehe


Entäpä korjaus kulut:

Kardaanijarrun jumittamienen toden näköisesti särki vaihdelaatikon

hydraali lohko jumittui,vaihdettiin

turbosta lähti siivet irti sokka petti(turbo korjaajan mielestä  on erittäin laadukas kampe ja vika harvinainen)

Korjaus kulut menee yli 10000 euroon,mikäli osat olis ostettu Suomesta hintaan olis voinut lisätä 5-10000 euroa.Huolto ja korjaus kulut aika lähellä 4e/h.

Paras Fentin ominaisuus , se on suunniteltu
kuin kuormaauto ja  myös toteutettu pitkään käyttöön.Hyvä esimerkki on kun menee 10000h ajetun Fentin koppii ei se eroa paljoa uudesta äänestä,ei rämise,vingu ja vongu,niin kuin kaiklla muilla tahtoo olla.

Kesällä kokeilimme joitain portaattomia.Kaikki viisi kokeilijaa piti 7000h ajettua ja 5-vuotta vanhaa Fendiä mukavimpana. ;D

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori
Mitkäs oli kilpakumppanit tuossa portaattomien sarjassa? Ja niiden keskinäinen pisteytys. Mutta tuota korjuu kulunkia voi pitää kyllä ihan luokattomana. Tuossa tiedän yhdenkin portaattoman koneen yli 7000 tuntia mittaris ja ei mitään häikkää. Kone jatkuvassa urakointityössä ja kaadettukkin kertaalleen. Mutta tuo on ihan ylivoimainen kustannus tuntiin nähden. Siihen vain ylivoimainen Fendt pystyy:)

JOKIAHO

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori
Mitkäs oli kilpakumppanit tuossa portaattomien sarjassa?
----------------------------------------
näit uusia pikavaihde portaattomia NH JA Valtteria

 Ja niiden keskinäinen pisteytys.

--------------------------------------
Ei alettu mitään isoa testiä tekemään.Pers tuntumalla vaan

Mutta tuota korjuu kulunkia voi pitää kyllä ihan luokattomana. Tuossa tiedän yhdenkin portaattoman koneen yli 7000 tuntia mittaris ja ei mitään häikkää. Kone jatkuvassa urakointityössä ja kaadettukkin kertaalleen. Mutta tuo on ihan ylivoimainen kustannus tuntiin nähden. Siihen vain ylivoimainen Fendt pystyy:)
-----------------------------------------------
Loota remppa nosti kuluja rajusti.Joo oon mäkin kuulu Fentistä jolla on ajettu 17500h ilman häikkää.Kaikki on mahdollista kun on koneista ja konemiehistä kysymys.

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori
Mitkäs oli kilpakumppanit tuossa portaattomien sarjassa?
----------------------------------------
näit uusia pikavaihde portaattomia NH JA Valtteria

 Ja niiden keskinäinen pisteytys.

--------------------------------------
Ei alettu mitään isoa testiä tekemään.Pers tuntumalla vaan

Mutta tuota korjuu kulunkia voi pitää kyllä ihan luokattomana. Tuossa tiedän yhdenkin portaattoman koneen yli 7000 tuntia mittaris ja ei mitään häikkää. Kone jatkuvassa urakointityössä ja kaadettukkin kertaalleen. Mutta tuo on ihan ylivoimainen kustannus tuntiin nähden. Siihen vain ylivoimainen Fendt pystyy:)
-----------------------------------------------
Loota remppa nosti kuluja rajusti.Joo oon mäkin kuulu Fentistä jolla on ajettu 17500h ilman häikkää.Kaikki on mahdollista kun on koneista ja konemiehistä kysymys.

Eli kun Valtralla on ajettu 6000h, niin huoltoihin ja remontteihin olis tuolla kaavalla menny 24000 €... Normaalien huoltojen lisäksi riittää alle 500€ remontteihin, ylivoimaista ;)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori
Tuo Jokiahon kohtaama vaihdelaatikkoremppa ei ole kyllä ominaisuus.
Ainoa 'typpivika' jonka 818:sta tiedän on turbon ja moottorin välisen putken lemmarin pettäminen.Tuokaan ei taida mennä kaikista.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori
niin, tuo vaikuttaa sellaselta maanantai yksilöltä mitä löytyy monelta muultakin merkiltä; jopa valtralta, erään tutun koneessa on entistä koppi ja pyörät ja takasilta, kaikki muu rempattu ja vaihdettu oston jälkeen kun edes lavetilta ei lähtenyt liikkeelle kotia tuotaessa, no, takuu on vähän eri suomessa valteemillakin.                      eikös enklannissa ole jotenkin vallalla sellainen käytä ja hävitä systeemi?   jostain kuullut että vähänkin vanhemmat työkoneet on jo valmiiksi ruosteessa jopa sisältä ja siitä paljon käytetyn ongelmia.                     muualta, esim. saksasta saa hyviä koneita!     ehkä, en tiedä kun en ole kokeillut.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26119
  • vastustan
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori
Tuo Jokiahon kohtaama vaihdelaatikkoremppa ei ole kyllä ominaisuus.
Ainoa 'typpivika' jonka 818:sta tiedän on turbon ja moottorin välisen putken lemmarin pettäminen.Tuokaan ei taida mennä kaikista.
niin, hankala on puhua vielä tyyppiviosta ventin kohralla kun aika vähän niitä kuitenkin tällä nurkkaa eurooppaa pyörii. toinen ääripää on sitten tuo kotimainen. määrä ja ajotunnit isot ja aikas kovalla käytöllä vanhimmat ja sitten kun jotain hajuaa niin kommentit on yleensä paska mikä paska. kaikki on suhteellista.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

maajuntti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 34
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori
Mitkäs oli kilpakumppanit tuossa portaattomien sarjassa? Ja niiden keskinäinen pisteytys. Mutta tuota korjuu kulunkia voi pitää kyllä ihan luokattomana. Tuossa tiedän yhdenkin portaattoman koneen yli 7000 tuntia mittaris ja ei mitään häikkää. Kone jatkuvassa urakointityössä ja kaadettukkin kertaalleen. Mutta tuo on ihan ylivoimainen kustannus tuntiin nähden. Siihen vain ylivoimainen Fendt pystyy:)

Eihän tuo tietäväsi kone  vain ole keltavalteinen?

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori


Esim. ameriikan seiskalla olis ollu puol. metriä pienempi kääntöympyrä... milloin äärimmäisen ylivoimaiseen tuli saataville aktiivipenkki...mannhaimin seiskat sitten lähempänä ventti tasoa...

Kontuveikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 434
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori
Vaihdelaatikko remppa, hyi hyi.

Tuohon räminättömyyteen ja laadun vaikutelmaan hytissä siellä 10000h pinnassa ei yllä
omien kokemuksien mukaan näistä kotimaassa pyörivistä merkeistä kuin jd.

Ventistä ei kokemuksia, aikamoinen nappulaviidakko?

Mm. Valtra rämisee jo uutena.

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori
Mitkäs oli kilpakumppanit tuossa portaattomien sarjassa? Ja niiden keskinäinen pisteytys. Mutta tuota korjuu kulunkia voi pitää kyllä ihan luokattomana. Tuossa tiedän yhdenkin portaattoman koneen yli 7000 tuntia mittaris ja ei mitään häikkää. Kone jatkuvassa urakointityössä ja kaadettukkin kertaalleen. Mutta tuo on ihan ylivoimainen kustannus tuntiin nähden. Siihen vain ylivoimainen Fendt pystyy:)

Eihän tuo tietäväsi kone  vain ole keltavalteinen?

Eipä ei, se ei tulis koskaan tuossa käytös kestää nuon kauan. Vanteet o hopiat ja pääväri ei oo vihree. Alateräki tossa ollu heti uuvaesta lähtiin ja nokalla aurapuskuri.

Kontuveikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 434
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori
Mitkäs oli kilpakumppanit tuossa portaattomien sarjassa? Ja niiden keskinäinen pisteytys. Mutta tuota korjuu kulunkia voi pitää kyllä ihan luokattomana. Tuossa tiedän yhdenkin portaattoman koneen yli 7000 tuntia mittaris ja ei mitään häikkää. Kone jatkuvassa urakointityössä ja kaadettukkin kertaalleen. Mutta tuo on ihan ylivoimainen kustannus tuntiin nähden. Siihen vain ylivoimainen Fendt pystyy:)

Eihän tuo tietäväsi kone  vain ole keltavalteinen?

Eipä ei, se ei tulis koskaan tuossa käytös kestää nuon kauan. Vanteet o hopiat ja pääväri ei oo vihree. Alateräki tossa ollu heti uuvaesta lähtiin ja nokalla aurapuskuri.
Fergu?

Eikös se ole juuri tuolla fendtin askilla?

Teroman

Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori

Alussa ollut tarina kuulostaa ihan ok jutulta

Tuohon koukkuun on perusajatuskena se ettei koukkuun oteta yli 3 tn kuormaa;
homma lähtee ihan sakujen ja EU -lakipykälistä

Mulla Xyloni jossa tunteja + 8000   , entinen karjatilan laite mennyt todella hyvin

Ei vikoja (pikavaihde lakkoili mutta korjaantui itsekseen Asentajasta huolimatta siis )
 :)

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori
Mitkäs oli kilpakumppanit tuossa portaattomien sarjassa? Ja niiden keskinäinen pisteytys. Mutta tuota korjuu kulunkia voi pitää kyllä ihan luokattomana. Tuossa tiedän yhdenkin portaattoman koneen yli 7000 tuntia mittaris ja ei mitään häikkää. Kone jatkuvassa urakointityössä ja kaadettukkin kertaalleen. Mutta tuo on ihan ylivoimainen kustannus tuntiin nähden. Siihen vain ylivoimainen Fendt pystyy:)

Eihän tuo tietäväsi kone  vain ole keltavalteinen?

Eipä ei, se ei tulis koskaan tuossa käytös kestää nuon kauan. Vanteet o hopiat ja pääväri ei oo vihree. Alateräki tossa ollu heti uuvaesta lähtiin ja nokalla aurapuskuri.
Fergu?

Eikös se ole juuri tuolla fendtin askilla?

No niimpä tuo jäi viel eliminoimatta pois, verku ois varmaan kytkinkopan kohalt kahes osas jo. Cone o Itävallan perui oleva CVX.

JOKIAHO

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: Fendt äärinmäisyyksien traktori
Tuo Jokiahon kohtaama vaihdelaatikkoremppa ei ole kyllä ominaisuus.
Ainoa 'typpivika' jonka 818:sta tiedän on turbon ja moottorin välisen putken lemmarin pettäminen.Tuokaan ei taida mennä kaikista.
--------------------------------------------------------------
Tämä loota ongelma siis toden näköisesti johtuu siitä kun kardaanijarru,joka sijaitsee vaihdelaatikon päässä kuumentaa vaihdelaatikon ja näin rikkoo askin.Eli näillä fendeillä ja ferkuilla joissa on tämä jarrulaatikko yhdistelmä ei kannata kovin paljoa jaruttomilla kärryillä ajella,ei ainakaan raskasta tavaraa.Sen tiedän että ainakin  MF 7000-sarjan dyna VT:ssä samoja ongelmia.