Lainaus käyttäjältä: koivumaki - 11.11.10 - klo:07:33Tuo Jokiahon kohtaama vaihdelaatikkoremppa ei ole kyllä ominaisuus.Ainoa 'typpivika' jonka 818:sta tiedän on turbon ja moottorin välisen putken lemmarin pettäminen.Tuokaan ei taida mennä kaikista.--------------------------------------------------------------Tämä loota ongelma siis toden näköisesti johtuu siitä kun kardaanijarru,joka sijaitsee vaihdelaatikon päässä kuumentaa vaihdelaatikon ja näin rikkoo askin.Eli näillä fendeillä ja ferkuilla joissa on tämä jarrulaatikko yhdistelmä ei kannata kovin paljoa jaruttomilla kärryillä ajella,ei ainakaan raskasta tavaraa.Sen tiedän että ainakin MF 7000-sarjan dyna VT:ssä samoja ongelmia.
Tuo Jokiahon kohtaama vaihdelaatikkoremppa ei ole kyllä ominaisuus.Ainoa 'typpivika' jonka 818:sta tiedän on turbon ja moottorin välisen putken lemmarin pettäminen.Tuokaan ei taida mennä kaikista.
Korjaus kulut menee yli 10000 euroon,mikäli osat olis ostettu Suomesta hintaan olis voinut lisätä 5-10000 euroa.Huolto ja korjaus kulut aika lähellä 4e/h.
Viimeksi muokattu: 11.11.10 - klo:13:36 kirjoittanut Suki
Lainaus käyttäjältä: JOKIAHO - 10.11.10 - klo:22:55Korjaus kulut menee yli 10000 euroon,mikäli osat olis ostettu Suomesta hintaan olis voinut lisätä 5-10000 euroa.Huolto ja korjaus kulut aika lähellä 4e/h.Se minkä muuttuvissa kustannuksissa voitetaan, niin hävitään 100-0 kiinteissä? Meinaan vaan että omalle taskulleni vaikuttaisi ehkä piiiikkasen liian kalleilta tunneilta, vaikka muilta ominaisuuksiltaan huipputraktori olisikin
Lainaus käyttäjältä: Suki - 11.11.10 - klo:13:30Lainaus käyttäjältä: JOKIAHO - 10.11.10 - klo:22:55Korjaus kulut menee yli 10000 euroon,mikäli osat olis ostettu Suomesta hintaan olis voinut lisätä 5-10000 euroa.Huolto ja korjaus kulut aika lähellä 4e/h.Se minkä muuttuvissa kustannuksissa voitetaan, niin hävitään 100-0 kiinteissä? Meinaan vaan että omalle taskulleni vaikuttaisi ehkä piiiikkasen liian kalleilta tunneilta, vaikka muilta ominaisuuksiltaan huipputraktori olisikin No joo.Eiköhän noinkin kapealla otannalla saada kaikista merkeistä ja malleista kovat kiinteät kustannukset?'
Nyt kai voi jo kommentoida kokemuksista kun on takana kolme vuotta ja 4000h tuntia fendt 818:lla.Ostimme kolme vuotta sitten kaverin kanssa käytetyt 818:it Karttusen kautta Englannista,-06 1000h ja -05 3000h ajetut.Olen edelleenkin sitä mieltä että Fendt on monien yli sanojen vertainen,käyttömukavuus,ajettavuus,ketteryys kokoisekseen,vetokyky,polttoainetalous,jne..listaa vois jatkaa loputtomiin.Jottei homma menis Ojalan latuja,niin on niitä miinus puoliakin.-vetokoukku,on aivan luokaton vehje.Miten on mahdollista että tälläisen tekeleen voi myydä tai miksi asiaa ei korjata tehtaan puolesta.Jos kysymyksesä olis yhtä luokaton ominaisuus jossain autossa,ne kutsuttais takaisin korjattavaksi kaikki..näin pitäis tehdä jokaiselle Fentille jossa on hydraalinen koukku.-hydraaliikka,110l vois olla enemmäkin,lohkot hieman vikaherkkä kohta(yksi vaihdettu ja toinen jumii joskus).-kovassa työssä jäähdyttimien oltava todella puhtaat,lämmöt nousee(ei vastaavia ongelmia nyykkärissä)-Jarrujen tehot eivät ole parhaasta päästä.-lyhyestä akselivälistä johtunee takapyörien äkkinäinen luistoon lähtö liukkaala kelillä-"tormaaminen"(lähtee välillä liikkeelle ylättävänkin äkkiä,tiedän kiihtyvyyttä voi säätää kahvasta)-näistä kolmesta edellä mainituista syistä jollain lailla tapaturma altis veheEntäpä korjaus kulut:Kardaanijarrun jumittamienen toden näköisesti särki vaihdelaatikonhydraali lohko jumittui,vaihdettiinturbosta lähti siivet irti sokka petti(turbo korjaajan mielestä on erittäin laadukas kampe ja vika harvinainen)Korjaus kulut menee yli 10000 euroon,mikäli osat olis ostettu Suomesta hintaan olis voinut lisätä 5-10000 euroa.Huolto ja korjaus kulut aika lähellä 4e/h.Paras Fentin ominaisuus , se on suunniteltukuin kuormaauto ja myös toteutettu pitkään käyttöön.Hyvä esimerkki on kun menee 10000h ajetun Fentin koppii ei se eroa paljoa uudesta äänestä,ei rämise,vingu ja vongu,niin kuin kaiklla muilla tahtoo olla.Kesällä kokeilimme joitain portaattomia.Kaikki viisi kokeilijaa piti 7000h ajettua ja 5-vuotta vanhaa Fendiä mukavimpana.