Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vahvasti menee..  (Luettu 22137 kertaa)

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Vahvasti menee..
Eikö jossain Heinolan lähellä oo vielä jyrkempi, pitempi, korkeampi, mäki yleisellä tiellä.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vahvasti menee..
Eikö jossain Heinolan lähellä oo vielä jyrkempi, pitempi, korkeampi, mäki yleisellä tiellä.

Ei ainakaan pääteillä  ???

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Vahvasti menee..
Eikö jossain Heinolan lähellä oo vielä jyrkempi, pitempi, korkeampi, mäki yleisellä tiellä.

Ei ainakaan pääteillä  ???

Molempi varmaan oikeassa. Sarkolan mäki lienee valtateillä suurin mäki. Ainakin kärkipäässä. Sitten kun mennään vähän pienemmille teille, niin vanhan (ysitie) ja uuden nelostien Päijänteen Kärkistensalmen kohdalla ylittävällä tiellä on kanssa huimia mäkiä. Silloin kuin tie oli vielä soratie ja osittain eri paikassa, niin sanottiin tuolla vanhalla osuudella olevan suomen teiden (valtion teiden) jyrkin kohta. Oli se kyllä tosi jyrkkä. Mutta se on jäänyt sinne vanhalle osuudelle ja saattaa olla osittain poistettu tie kokonaan, koskapa niillä main on nykyään luonnonsuojelualue.

Teroman

Vs: Vahvasti menee..

Olen kuullut että Salon puolessa olisi ollut Fendt ilman GarDaania,,,,,

Voisiko joku vahvistaa Tiedon ?
 :o

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vahvasti menee..

Olen kuullut että Salon puolessa olisi ollut Fendt ilman GarDaania,,,,,

Voisiko joku vahvistaa Tiedon ?
 :o



Jos se on takatuuppari niin sitten ainakin  :D

Rimuli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: Vahvasti menee..
Oisko 2006 tai 2007 muutettu kardaanin tasapainotus 60 kmh -> 75 kmh yleisimmällä rengas koolla.
Varma tapa rikkoa Valtran kardaani on aina ollut laskea mäkeä vapaalla ja koskea siinä jarruun, etu- ja takarenkaiden pyörimisnopeus ero, vaikka onkin uusilla renkailla 0-2 % luokaa riittää noilla pyörivillä massoilla rikkomaan kardaanin takuulla. Sama kuin Uazin käsijarru, mikä oli kardaanin etupäässä, kunnon vauhdista käkkäriä ja kardaani oli selvä.
Sää vertaat Uazia ja Valtraa..... :D :D Just. ;D

http://fi.wikipedia.org/wiki/UAZ

Niin kumpaa niistä ei Loimaan opeilla fysiikan lait koske?

roadman

  • Vieras
Vs: Vahvasti menee..
Eikö jossain Heinolan lähellä oo vielä jyrkempi, pitempi, korkeampi, mäki yleisellä tiellä.

Olisko kärkisten sillan liepeillä siinä aiankin komia mäki. ovatten tukki rekoilla ottaneet huimia kulutus lukemia :o

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vahvasti menee..
Tiättekö onko 171 -Valluissa ollut samoja ongelmia. Vai koskeeko tämä vain isompia tai liikennemalleja  ?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52027
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Vahvasti menee..
Oisko 2006 tai 2007 muutettu kardaanin tasapainotus 60 kmh -> 75 kmh yleisimmällä rengas koolla.
Varma tapa rikkoa Valtran kardaani on aina ollut laskea mäkeä vapaalla ja koskea siinä jarruun, etu- ja takarenkaiden pyörimisnopeus ero, vaikka onkin uusilla renkailla 0-2 % luokaa riittää noilla pyörivillä massoilla rikkomaan kardaanin takuulla. Sama kuin Uazin käsijarru, mikä oli kardaanin etupäässä, kunnon vauhdista käkkäriä ja kardaani oli selvä.
Sää vertaat Uazia ja Valtraa..... :D :D Just. ;D

http://fi.wikipedia.org/wiki/UAZ

Niin kumpaa niistä ei Loimaan opeilla fysiikan lait koske?

En tiä tosta fysiikasta mut jotain moraalia pitää olla millä ajaa..... :D :D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Vahvasti menee..
Tuohon etuvedon kardaanin hajoamiseen noilla huippunopeuksilla vaikuttaa monta asiaa:
-tietysti tasapainotus,kuten edellä on mainittu
-akselin niinsanottu kriittinen pyörimisnopeus.Tämä on pyörimisnopeus millä akseli alkaa heittää 'jättiläistä' ihan vapaasti pyöriessäänkin
-kaikkihan tietävät kuinka nivelakseli rytkyttää esim.vetävän kärryn kanssa ilman laajakulmaa.Tämä ilmiö on olemassa akselin keskiputkessa,sen nopeus vaeltaa siniaaltomaisesti riipuen kuinka paljon akselin keskiöt eroavat.Ainakin 6800:ssa kulma on jonkinmoinen.

Kun sitten nostetaan sen T190n nopeus 65:n tienoille,ollaan todennäköisesti hyvin lähellä kardaanin kriittistä pyörimisnopeutta sekä tasapainotusnopeutta.Tähän kun sitten yhdistetään tuo keskiputken nopeusmuutos sekä jarrutuksen aiheuttama momentti niin mitäs muuta tuo ylikuormitettu komponentti voi muuta kuin hajota.

Siitä vaan virittämään...

Tuon nivelakselin siniaallon voitte laskea DANAn sivuilta löytyvästä kaavasta,kun ensin mittaatte akselien poikkeaman traktorista ja laskette kulman johon akseli asettuu.

http://www.dana.com/wps/wcm/connect/4b4d590042df82eaa957e9391aace7f6/dext-ik_150610.pdf?MOD=AJPERES

elvis

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: Vahvasti menee..
Asaa tuntemattomille. "Sarkolan mäki" sijaitsee Nokian ja entisen Vammalan välissä ja on Suomen suurin maantiellä sijaitseva mäki  8)


Sarkolan mäkikin on "tasoittunut". 12v sitten se vielä tuntui mäeltä.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Vahvasti menee..
Asaa tuntemattomille. "Sarkolan mäki" sijaitsee Nokian ja entisen Vammalan välissä ja on Suomen suurin maantiellä sijaitseva mäki  8)


Sarkolan mäkikin on "tasoittunut". 12v sitten se vielä tuntui mäeltä.
Kyllähän se täytyy näin olla jos itse ELVIS sen meille kertoo.. :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vahvasti menee..
Asaa tuntemattomille. "Sarkolan mäki" sijaitsee Nokian ja entisen Vammalan välissä ja on Suomen suurin maantiellä sijaitseva mäki  8)


Sarkolan mäkikin on "tasoittunut". 12v sitten se vielä tuntui mäeltä.

Pitää paikkansa  :D Tie on leventynyt joten vanha tunneliefekti on kadonnut. Ennen kun tuota ajeltiin 127 Fiatilla niin kakkosta haettiin laatikosta. Nykyään täytyy vaan katsella että nopeus ei nouse paljon yli 120 km/h   :D

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Vahvasti menee..
V6 on vääntöä?
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vahvasti menee..
V6 on vääntöä?

Olisikin  :'( Mut kuulemma ainakin Opelit käyvät aina max neljällä, insinöörien suunnitelmista huolimatta  ???