Joo, kyllähän mä ton toisaalta ymmärrä jos muutenkin aurailee teitä/katuja niin samalla vetäsee "kympillä pintaan." Sitä vaan omalla kohtaa mietin että löytyykö niitä kympin pihoja oikeesti vierekkäin niin paljon että homma sujuis mielekkäästi. Satasen pihaan tarvis kuitenkin 10 kpl kympin paikkoja ja siin on pakko olla jo siirtymiäkin...Mutta tottakai ne kannattaa tehdä jos sopivasti sattuu reitin varrelle.
Mulla pihan auraus kellotetaan, siirtymästä maksetaan sitten etäisyyden mukaan. Ja siirtymä aina edellisestä. Pari kellotusta talven aikana, niin siitä se yhden pihan hinta tulee. Yhtään metriä ei ajeta, etteikö taksamittari pyöri, silloin on ihan sama, onko piha kahden, kuuden vai kympin arvoinen. Tosissaan ainoa riesa on, että en viitsi kesken talven pieniä laskuja kirjoitella, joten niistä tili rysähtää vasta keväällä.
Mutta en mikään tosilumimies olekaan, kalustoon ei ole erikseen investoitu (paitsi lingon täysremontti viime keväänä), kauemmaksi en enää lähde enkä satunnaisiin kutsuihin vastaa ollenkaan, vain ja ainoastaan vakiasiakkaita, auraustarpeen arvioin itse. Viimeksimainitusta syystä lähti pari asiakasta, "ei meidän tietä tarvi joka sateen jälkeen puhtaaksi nyysiä, mullon etuvetoinen auto". Ja kun yksi haluaisi tarkempaa työtä, niin ehkä käsiala on suunnilleen kohdallaan.
Petri