Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra Direct  (Luettu 138528 kertaa)

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Valtra Direct

Sen c:ltä d:lle automaattivaihdon saa kyynärnojasta pois päältä, Jaksaa kyllä lähteä vaikka sorakuorman kanssa D:llä liikkeelle.


Eli c-aluetta käytetään keväisin äkeen edessä, kun halutaan pitkäaikaisesti enemmän mekaanista vetoa, mutta loppuvuosi voidaan ajella d-alueella?

Mihin työhön a- ja b- alueet on tarkoitettu?

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valtra Direct

Sen c:ltä d:lle automaattivaihdon saa kyynärnojasta pois päältä, Jaksaa kyllä lähteä vaikka sorakuorman kanssa D:llä liikkeelle.


Eli c-aluetta käytetään keväisin äkeen edessä, kun halutaan pitkäaikaisesti enemmän mekaanista vetoa, mutta loppuvuosi voidaan ajella d-alueella?

Mihin työhön a- ja b- alueet on tarkoitettu?

***töihin. eli suolle ja jyrsimen eteen.

heti ku noihin tulee 50km/h suorahampainen zf niin ostan pois.

ainakin mulla pitäs olla lasinpyyhkijä myös sisäpuolelle. sen verran kirosin ja riehuin kun direktillä yritin ajaa...

Perfekt

Vs: Valtra Direct

Sunpitää käydä kayttäjäkurssi

Suolahdessa ens talvena 4 kuukautta + alv 23 %

Saat Polkupyörän kaupanpäälle

 ???

caseman

  • Vieras
Vs: Valtra Direct
Nyt 2000 tuntia directillä ajaneena voin sanoa, että ei ole kovin montaa työtä jossa se olisi hyvä. Vaihteisto on niin omapäinen, että tarkat kuormaamistyöt ovat yhtä tuskaa, varsinkin viettävällä alustalla. Juuri kun saa tarkasti jotain sovitettua, ja vetää suunnanvaihtimesta, niin se heittää vapaalle, jolloin traktori rullaa mihin sattuu. Tämän jälkeen menee veto päälle, ja traktori pomppaa puoli metriä. ???
T-sarjan nokka, notkeus, ja painonjakauma ovatkin sitten oma lukunsa, eikä liity directiin.
Polttoainetta menee työssä, kuin työssä se 25-30 litraa tunnissa. Tehosta hukkuu voimansiirtoon ainakin 60% :o
Ainiin: Myös hytti on aivan hanurista >:(
Koeajoin Case Puma CVX:n, ja täytyy sanoa, että tykkäsin ;D

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Valtra Direct
Nyt 2000 tuntia directillä ajaneena voin sanoa, että ei ole kovin montaa työtä jossa se olisi hyvä. Vaihteisto on niin omapäinen, että tarkat kuormaamistyöt ovat yhtä tuskaa, varsinkin viettävällä alustalla. Juuri kun saa tarkasti jotain sovitettua, ja vetää suunnanvaihtimesta, niin se heittää vapaalle, jolloin traktori rullaa mihin sattuu. Tämän jälkeen menee veto päälle, ja traktori pomppaa puoli metriä. ???
T-sarjan nokka, notkeus, ja painonjakauma ovatkin sitten oma lukunsa, eikä liity directiin.
Polttoainetta menee työssä, kuin työssä se 25-30 litraa tunnissa. Tehosta hukkuu voimansiirtoon ainakin 60% :o
Ainiin: Myös hytti on aivan hanurista >:(
Koeajoin Case Puma CVX:n, ja täytyy sanoa, että tykkäsin ;D


Tuota voi jo sanoa kokemukseksi, ku on 2000h ajanu konetta ja ei miellytä, niin tuossa ajassa varmasti on oppinut konetta ajamaan eri säädöillä... Onkahan suolahdessa vielä muutamaksi vuodeksi ohjelmaa tehdä directistä huippu tuote?!?!?!

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Valtra Direct
Onkohan nyt miehessä vika ,ei osata säätää voimansiirtoa oikein ,meillä ei moisia ongelmia ole ollut .
Versulla pärjää erittäin pitkälle ,meillä yksi versu ja nyt harkitaan kumpi otetaan d vai v.Myönnän että d:n pitää paneutua ja se tahtoo kiireessä jäädä .

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra Direct
Onkohan nyt miehessä vika ,ei osata säätää voimansiirtoa oikein ,meillä ei moisia ongelmia ole ollut .
Versulla pärjää erittäin pitkälle ,meillä yksi versu ja nyt harkitaan kumpi otetaan d vai v.Myönnän että d:n pitää paneutua ja se tahtoo kiireessä jäädä .
Jaa ei jonnikan portaattomaan tarvitse mitenkään paneutua senkun menee  ;D 

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: Valtra Direct
Onkohan nyt miehessä vika ,ei osata säätää voimansiirtoa oikein ,meillä ei moisia ongelmia ole ollut .
Versulla pärjää erittäin pitkälle ,meillä yksi versu ja nyt harkitaan kumpi otetaan d vai v.Myönnän että d:n pitää paneutua ja se tahtoo kiireessä jäädä .
Jaa ei jonnikan portaattomaan tarvitse mitenkään paneutua senkun menee  ;D
puhelimeen ja huutaa että taas on laatikko paskana, pankaa uutta tulemaan ;D

Mut laaja on hajonta toinen tykkää enempi kuin fentistä, toiselle ei kelpaa millään 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Valtra Direct
Onkohan nyt miehessä vika ,ei osata säätää voimansiirtoa oikein ,meillä ei moisia ongelmia ole ollut .
Versulla pärjää erittäin pitkälle ,meillä yksi versu ja nyt harkitaan kumpi otetaan d vai v.Myönnän että d:n pitää paneutua ja se tahtoo kiireessä jäädä .

Jooo versut on ainakin ollut tosi mukavia käyttää ja erittäin selkeitä käyttää heti ekalla kerralla kun hyttiin kiipesi niin mulle vaan näytettiin mistä vaihteet vaihtuu, se riitti loput menee ihan ulkoa ja traktoriterminaalinkin käytön oppii äkkiä kun hetken seikkailee
 :)

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Valtra Direct
Onkohan nyt miehessä vika ,ei osata säätää voimansiirtoa oikein ,meillä ei moisia ongelmia ole ollut .
Versulla pärjää erittäin pitkälle ,meillä yksi versu ja nyt harkitaan kumpi otetaan d vai v.Myönnän että d:n pitää paneutua ja se tahtoo kiireessä jäädä .

ei silti tarvi käyttäjää alkaa haukkua jos ei joku koneesta tykkää vaikka ite tykkäiski..
muistakaa että toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä jokku jopa molemmista :D

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Valtra Direct

Jooo versut on ainakin ollut tosi mukavia käyttää ja erittäin selkeitä käyttää heti ekalla kerralla kun hyttiin kiipesi niin mulle vaan näytettiin mistä vaihteet vaihtuu, se riitti loput menee ihan ulkoa ja traktoriterminaalinkin käytön oppii äkkiä kun hetken seikkailee
 :)
[/quote]

Minkä väriset valtran lasit oli päässä? Tuossa niinkuin caseman jos sanoin, niin kannattaa käydä ajamassa tuo Cevari. On oikeasti helppo hallittava ja miellyttävä ajaa. Itellä kokemusta niin Fendistä (415 ja 820), Valtra T182 D, Puma CVX (160 ja 195). Noilla kaikilla vähintään 5 tuntia ajaneena voin sanoa että tuo Casen käyttöliittymä on helpoin omaksua. Kaikki käden ulottuvilla ja loogiset toiminnot. Koneet olleet sekalaisessa ajossa.

Uusi-Lampi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: Valtra Direct
cvx 195 oli myös 20 h ja risat koeajossa mutta ei miellyttänyt.

En ala moittia, kerron vain omat mielipiteet.

- jos directin laatikko on äänekäs, mikäs cvx:n laatikko on, todella äänekäs hyttiin laatikko.
- 25 motin apevaunu perässä, ei suostunut kahvitauon jälkeen saamaaan vaunu pyörimään kun oli "jämähtänyt". Se minkä zetori tekee muutaman kerran joka päivä- pakka kyllä yritti päälle mutta ei ottanut. ei ollut kaasulla eroa, ei vaan hyväksynyt. (vaunu irti ja zetori eteen)
- Iso kone ja vaatii isosti ruokaa, tyhjänäkin lavetin kans kova kulutus (vrt direct) muistaakseni ainakin 0,2 litraa enemmän per / km
- 20 t kuormia vedettäessä hyytyy samoihin mäkiin kuin 142 valtra samaan nopeuteen, (tarkalleen)  jos valtrassa katoaa voimansiirtoon voimaa mihin nämä katos.
joo ja tiedän että kuulostaa mhadottomalta että samoin vetivät mäkiin lavettia mutta kello ja nopeus kertoivat.
- Etunavoista lähti maalit kun kuumeni nelivetoa käytettäessä tiellä, en tiedä oliko jotain vikaa (mäki ja nopeus testit takavetopäällä).... rengastus kuitenkin kait oikea.
- Meillä useat kuskit kokeilivat ja rankkasivat kyllä kauas fendtin ja directin taakse koneen.
- Tääällä usein vertaillaan vain laatikkoa ja se toimi ok, mutta kyllä se kokonaisuus ja kokonaistaloudellisuus kaikilta osin vaikuttaa.
Ja meillä valinta ei osunut caseen, eikä osu, silti sillä työt tulisi varmaan tehtyä kun vaan zetorilla auttais.
Ja lähtöhinta oli tehty aika kovaksi, ja ei tarjouskaan kovin hääppönen ollut, samalla rahalla saa traktorin.
Nää oli meidän talon mietteet lyhyesti kiteytettynä cvx:stä.

Joo ja tosiaan helppokäyttöinen kyllä oli se on plussaa...... mutta tarkoittaako se samalla ettei siinä ollut mitään kun kaikki osas käyttää, no ei kai oli siinä lähes kaikki mitä tarvitaan.


Hyvät talven odotukset kaikille.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valtra Direct
kokeilumielessä mäkin olen ajanu casea. pienempi puma cvx oli kyllä ihmeen äänekäs sisälle. laatikko vonkuu ja mouruaa ihan käsittämättömän paljon. muuten samanlainen kumilanka se oli kun direkti, valtra huomattavasti hiljasempi.

fendtin 724 on hiljanen, mutta perä vonkuu täydessä vauhdissa.
deutz 630 on tasasen tasasen äänekäs kokokierroslukualueella. deutsi pilattu monimutkaisella näytöllä, esim. radio säädetään ajotietokoneen kautta. tosi monimutkanen!

jd on kyllä hiljanen. onkos kukaan päässy kokeilemaan jo jd:n "dsg" laatikkoa?

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Valtra Direct
kokeilumielessä mäkin olen ajanu casea. pienempi puma cvx oli kyllä ihmeen äänekäs sisälle. laatikko vonkuu ja mouruaa ihan käsittämättömän paljon. muuten samanlainen kumilanka se oli kun direkti, valtra huomattavasti hiljasempi.

fendtin 724 on hiljanen, mutta perä vonkuu täydessä vauhdissa.
deutz 630 on tasasen tasasen äänekäs kokokierroslukualueella. deutsi pilattu monimutkaisella näytöllä, esim. radio säädetään ajotietokoneen kautta. tosi monimutkanen!

jd on kyllä hiljanen. onkos kukaan päässy kokeilemaan jo jd:n "dsg" laatikkoa?

Ja minun ajamassa ttv630 radiota ei saanut niin hiljaiselle että olisi voinut kuunnella.Kuuntelemastanin asennesta seuraava oli mykistys. No JD miehen kanssa naureskeltiin että häivytetty radiolla sitä mekkalaa mitä se kone piti.Yllättävän kova ääninen.Odotukset olivat korkeammalla. Vanhat tötsit vie voiton..
Aivan uudessa näyttäs kabiini olevan ainakin ok..ainakin kuvan perusteella
Nii se on...

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valtra Direct
kokeilumielessä mäkin olen ajanu casea. pienempi puma cvx oli kyllä ihmeen äänekäs sisälle. laatikko vonkuu ja mouruaa ihan käsittämättömän paljon. muuten samanlainen kumilanka se oli kun direkti, valtra huomattavasti hiljasempi.

fendtin 724 on hiljanen, mutta perä vonkuu täydessä vauhdissa.
deutz 630 on tasasen tasasen äänekäs kokokierroslukualueella. deutsi pilattu monimutkaisella näytöllä, esim. radio säädetään ajotietokoneen kautta. tosi monimutkanen!

jd on kyllä hiljanen. onkos kukaan päässy kokeilemaan jo jd:n "dsg" laatikkoa?

Ja minun ajamassa ttv630 radiota ei saanut niin hiljaiselle että olisi voinut kuunnella.Kuuntelemastanin asennesta seuraava oli mykistys. No JD miehen kanssa naureskeltiin että häivytetty radiolla sitä mekkalaa mitä se kone piti.Yllättävän kova ääninen.Odotukset olivat korkeammalla. Vanhat tötsit vie voiton..
Aivan uudessa näyttäs kabiini olevan ainakin ok..ainakin kuvan perusteella

***joo. vanha ttv yhtä melusa mutta muuten paljon yksinkertaisempi esim. hydrauliikan säädöiltään. valtran hydrauliikan ohjaus ja ergonomia on mun mielestä onnistunut. 3 ja 4 lohko tosin hiukka vaikee käyttää.