Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kyntögallup!  (Luettu 45983 kertaa)

MacGyver

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Kyntögallup!
Auravertailu:
http://www.fwi.co.uk/Articles/2009/12/08/119104/Seven-four-furrow-ploughs-on-test.htm
Kun olis Yrma tajunnut vähän vinkata V&G:n kampanjan yhteydessä testiin.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Kyntögallup!
Onko tuo testi vertailukelpoien suomen olosuhteisiin? Kvernehän todettiin huonoksi kyntöjäljeltään ja sopivaksi keveille maille. V&N oli järeämpi malli kuin tuo suomen tarjouksessa ollut.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Kyntögallup!
Pikkudeere jaksoi vetää 3-siipistä 22 km/h  ;D Maa lensi mukavasti.

Nyt oli kyntämisestä, eli isänmaan vakoilusta kyse, eikä mistään ilmastamisesta!

Juu  :D Ajattelin nokittaa vähän noihin vauhteihin, kun joku elvisteli vaatimattomalla 15km/h vauhdillaan. Aika tyhmää ajaa yli 8 km/h jo ihan polttoainetaloudenkin puolesta  :D
Hehtaarikohtaanen kulutus on yleensä pienimmillänsä silloon kun vauhtia saa pitää palio. Ei tietenkään johoru tuosta vauhdista, vaan nuos oloos maa on kevyttä. Hehtaarikulutukset nyt reilun kymmenen vuoden seurannalla 7-13l/ha.

MacGyver

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Kyntögallup!
Onko tuo testi vertailukelpoien suomen olosuhteisiin? Kvernehän todettiin huonoksi kyntöjäljeltään ja sopivaksi keveille maille. V&N oli järeämpi malli kuin tuo suomen tarjouksessa ollut.

No ei kai toi testi mitään absoluuttisia totuuksia kerro. Vertailukelpoisuudesta en tiedä, mutta onko yleensä tilojen pellot keskenään vertailukelpoisia? Meiltä ainakin löytyy kevyttä ja jäykkää maata. Ja kaikkea siltä väliltä.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8432
Vs: Kyntögallup!
mooon "kyntäny" kylvön yhteydes 15km/h 3metrii leveelti vuodesta 03

Jatkuvasti  ;D Eix talvella oo vähän liian kova kolina vantaissa  ???
Mä olen kyntänyt vuoden jokaisena kuukautena.
Mystinen kesälaatumies

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kyntögallup!

Mä olen kyntänyt vuoden jokaisena kuukautena.

Niim määkin, mutta kerran kuussa tulee pakollinen levähdystauko.....

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8432
Vs: Kyntögallup!

Mä olen kyntänyt vuoden jokaisena kuukautena.

Niim määkin, mutta kerran kuussa tulee pakollinen levähdystauko.....
Peltoakin
Mystinen kesälaatumies

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Kyntögallup!
mooon "kyntäny" kylvön yhteydes 15km/h 3metrii leveelti vuodesta 03

Jatkuvasti  ;D Eix talvella oo vähän liian kova kolina vantaissa  ???
Mä olen kyntänyt vuoden jokaisena kuukautena.

mitä tua tarkoottaa?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8432
Vs: Kyntögallup!
Olen kyntänyt tammikuussa syyskyntöä, helmikuussa jurttiauman pohjia, maaliskuussa palkohernemaata, huhti-, touko- ja kesäkuussa kevätkyntöä, heinäkuussa kesantoa, elokuussa syysviljamaata, syys- loka-, marras- ja joulukuussa syyskyntöä.
Mystinen kesälaatumies

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Kyntögallup!
Onko tuo testi vertailukelpoien suomen olosuhteisiin? Kvernehän todettiin huonoksi kyntöjäljeltään ja sopivaksi keveille maille. V&N oli järeämpi malli kuin tuo suomen tarjouksessa ollut.
V&N tarjousaura muuten sama, mutta runkopalkiltaan pienempi.    Runkopalkissa ei ole ainuttakaan hitsisaumaa.
Ei katkea hitsin vierestä.    Liitokset pulttiliitoksilla runkopalkkiin.   Käytettyä hakiessa kannattaa muistaa
et siipi on C-plus mallia.     Vanhempi siipimalli syyskyntöön vähän liian murtava.
 :) :)
Tuskahiki on köyhän sauna...

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: Kyntögallup!
Olen kyntänyt tammikuussa syyskyntöä, helmikuussa jurttiauman pohjia, maaliskuussa palkohernemaata, huhti-, touko- ja kesäkuussa kevätkyntöä, heinäkuussa kesantoa, elokuussa syysviljamaata, syys- loka-, marras- ja joulukuussa syyskyntöä.



se oliskin noille fordson uskovaasille hyvä toi talvella kyntö ei jäisi kiinni joka koloon  :D muistuu vuosien takaa mieleen mainospätkä missä kuvataan kynnöspeltoa kuuluu kopin oven paukahrus ja ukko kävelee kameran ohi natsimarssia jonka jälkeen kamera kääntyy möhkö foordsoniin joka on v mallises asennos maan nielemänä  :D :D :D onhan näitä muitakin vastaavia vaikka millä mitalla...http://www.youtube.com/watch?v=OFxCiAN7ynQ&feature=related
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kyntögallup!
Olen kyntänyt tammikuussa syyskyntöä, helmikuussa jurttiauman pohjia, maaliskuussa palkohernemaata, huhti-, touko- ja kesäkuussa kevätkyntöä, heinäkuussa kesantoa, elokuussa syysviljamaata, syys- loka-, marras- ja joulukuussa syyskyntöä.

Aina aurat perässä yhdessä koneessa  :D

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kyntögallup!

Mä olen kyntänyt vuoden jokaisena kuukautena.

Niim määkin, mutta kerran kuussa tulee pakollinen levähdystauko.....
Peltoakin


Ei näillä mailla peltoa kynnetä kuin syksyllä, jos aikoo jotakin satoa korjata.
Yksi isäntä kyllä tuossa kylällä on sanonut tehneensä muokkaustöitä joka kuussa paitsi maaliskuussa. Yhtenä vuonna aurat jäätyi maahan marraskuussa, mutta tammikuussa suli taasen irti ja kynnöt jatkui siitä helmikuun alkupäiviin...huhtikuussa samalle pellolle kylvöille. :D  Tuo ei tainnut olla varsinaista kevätkyntöä?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8432
Vs: Kyntögallup!
Suurimmalle osalle täälläkin käy vain syyskyntö.
Siellä lähempänä Sirkussonnia yksi isäntä ilmeisesti yrittää puinneilla samaa.  :o Ei taida enää montaa kuuta puuttua.  ;)
Mystinen kesälaatumies

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kyntögallup!
Suurimmalle osalle täälläkin käy vain syyskyntö.
Siellä lähempänä Sirkussonnia yksi isäntä ilmeisesti yrittää puinneilla samaa.  :o Ei taida enää montaa kuuta puuttua.  ;)


Se on totta :D
Kaikkee pitää kokeilla, edes kerran...