Minä olen ihan samaa mieltä, että se maito olisi mukava tulpata pois sieltä putkesta. Uskon kyllä olevani sen verta kapinallinen, että palaan tuohon pahuuteen kyllä jonkun ajan kuluttua, jos lukemat alkaa pysymään hallinnassa. Muutamakin eri syy. Nuukana jokainen tuotettu maitodesi olisi mukava saada käyttöön ja toisekseen jätevesijärjestelmässäni on panospuhdistin järjesjestelmä, josta aikoinaan sanottiin , että se ei siedä suuria maitomääriä. No suuruudesta en tiedä, enkä ala viherpiipertelemään, mutta ... Lisäksi uskon putken puhdistuvan paremmin mitä vähemmän siellä on maitojäämiä.
Neuvonnan täys kielto perustuu ajatukseen, että kun bakteerit on koholla, niin jossakin "mätänee" . Mahdollisia kuivaustulpan vaahtomuovin palasia neuvonta pitää suurimpina epäilyksen aiheuttajina. Eli jos siellä "mätänisi" pala tulppaa, niin sen pitäisi pesujen johdosta tulla sieltä poiskin. No itte kyllä ajattelen , että mahdollinen palanen tulisi seuraavalla tulpalla. Mutta nyt ei ole kyse mun luulosta, vaan neuvonnan opeista.
Puhtaan putken tulppaamisessa en kyllä ole nähnyt ikinä mitään järkeä. Laiskana lopetin sen jo paljon ennen , kuin meijeri alkoi sen kieltämään.
Niin ... Tuo syyllinen tässäkin tapauksessa on vaan epäilys. Epäily oli koko ajan tankin puhtaudessa, mutta kun tupla pesut ja harjapesut ei auttanut, niin aloin pelkäämään , että siellä on repeämä. toki en sellaista nähnyt, mutta tuollaisestakin vaihtoehdosta peloteltiin jo syksyllä.
Viimeksi muokattu: 15.04.25 - klo:11:10 kirjoittanut lypsyukko