Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe valtra  (Luettu 10714 kertaa)

makro

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
valtra
valtra 6550 pumppu käytetty dieselpajalla isommat suuttimet+ruiskuputket=120hv sen jälkeen laitettu cooleri keulalle, nyt ei tehoista tietoa, mutta millä sitä vielä sais lisää? olisko hyviä ideoita?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: valtra
Vie se vaihtokonejonoon ja osta traktori tilalle  ???

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71742
Vs: valtra
toi on kyllä niin taivaan tosi!   miksi ei osteta vaikka sitten käytettyä isompaa konetta vaan yritetään noista rimpuloista kiskoa tehoja sata lisää ja sitten ihmotellaan hetken päästä noita ihme vikoja!       

 tulee väkisinkii mieleen että miksei sitten noi tekijät tee järkiään niin isoja koneita ettei tarttee leikkiä!                     mallia 12 tonnia painava 12500 valtra jossa tehoa 65 heppaa ja siitä saadaan puristettua noin 600 heppaa syöttöä säätäen!

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: valtra
valtra 6550 pumppu käytetty dieselpajalla isommat suuttimet+ruiskuputket=120hv sen jälkeen laitettu cooleri keulalle, nyt ei tehoista tietoa, mutta millä sitä vielä sais lisää? olisko hyviä ideoita?

Taitaa olla 120hp maksimi mitä tuosta kannattaa edes yrittää edes ulos. Aikuisten oikeasti. Jos tarvitset enemmän tehoa vaihda traktoria.
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: valtra
Tuttua hommaa. Sitä se teettää, kun on tylsää, ja traktorit toimii. Pitää kehitellä tekemistä, ja jännitystä elämään. Vielä tiristäisin +30 lisää.

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: valtra
Heh kaveri ruuvas 110 heppasta vallua aikansa niin siitä penkitettiin 220 heppaa, oli muuten pirtee peli, tosin 150 tuntia myöhemmin siitä suli kansi  :o yllättävää ja vielä takuuaikana...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: valtra
Siitä Valtran nelosesta saa noin sata käyttökelpoista hevosta piste.
Sen yli menevät on sitten kikkailua etsien vääntöä tai kierroksia tai muutoin sirkustelua. 

Jos oikeasti tarvitset yli sata heposta käytökelpoista voimaa, vaihda kutonen, sen hinnan erotuksen säästät polttoaineessa ja hermoissa.
Kyllä järki menisi, jos sataviiskymppisellä nelosella joutuisi tekemään sataviiskymppisen kutosen työt.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: valtra
Lisätankkia rakentamaan. vettä/metanolia suhteessa 50/50 ja ruiskutus 20 % polttoaineen määrästä.

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: valtra
vaihda isompi traktori. itellä on tuollainen myös kuulerilla. 130 hv siitä on otettu enempää ei ole järkeä ottaa, vakio pumpulla ja suuttimilla, ketterä kone pienempiin töihin. raskaisiin töihin on kuutoskone 185 hv on paljon mukavampaa tehdä raskaimpia toitä kuutosella ei vielä paljon ääni muutu kun neloskoneella pitää vaihtaa pienempää vaihdetta, kuutonen vie vähemmän polttoainetta samoissa töissä.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: valtra
Siitä Valtran nelosesta saa noin sata käyttökelpoista hevosta piste.
Sen yli menevät on sitten kikkailua etsien vääntöä tai kierroksia tai muutoin sirkustelua. 

Jos oikeasti tarvitset yli sata heposta käytökelpoista voimaa, vaihda kutonen, sen hinnan erotuksen säästät polttoaineessa ja hermoissa.
Kyllä järki menisi, jos sataviiskymppisellä nelosella joutuisi tekemään sataviiskymppisen kutosen työt.
Noo ittellä sataviiskymppiseen neloseen lastusetä laitto 20 prossaa lisää tehoa ja ennenkaikkea vääntöä, jota nyt reilusti enempi mitä tossa kuutosessa sillä erotuksella, että toi nelonen on tosi ketterä ;D
Aika näyttää kestävyyden, voimansiirto on kyllä sama kuin kutosissa, polttoaineen kulutus kestää kyllä vertailun kutosiin ja lisäpollet makso vähä toista tonnia..

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: valtra
Siitä Valtran nelosesta saa noin sata käyttökelpoista hevosta piste.
Sen yli menevät on sitten kikkailua etsien vääntöä tai kierroksia tai muutoin sirkustelua. 

Jos oikeasti tarvitset yli sata heposta käytökelpoista voimaa, vaihda kutonen, sen hinnan erotuksen säästät polttoaineessa ja hermoissa.
Kyllä järki menisi, jos sataviiskymppisellä nelosella joutuisi tekemään sataviiskymppisen kutosen työt.
Noo ittellä sataviiskymppiseen neloseen lastusetä laitto 20 prossaa lisää tehoa ja ennenkaikkea vääntöä, jota nyt reilusti enempi mitä tossa kuutosessa sillä erotuksella, että toi nelonen on tosi ketterä ;D
Aika näyttää kestävyyden, voimansiirto on kyllä sama kuin kutosissa, polttoaineen kulutus kestää kyllä vertailun kutosiin ja lisäpollet makso vähä toista tonnia..
kaikki työt tehdään 141:llä eikä aikomustakaan siirtyä kutosiin.naapureissa kolmekin kutos massikkaa pienemmillä tiloilla vähemmissä töissä.

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: valtra
valtra 6550 pumppu käytetty dieselpajalla isommat suuttimet+ruiskuputket=120hv sen jälkeen laitettu cooleri keulalle, nyt ei tehoista tietoa, mutta millä sitä vielä sais lisää? olisko hyviä ideoita?

Meidän 6550:s on vaan pumppu käyny dieselpajalla ja sillä jo tulee 114 hv tumpille, että eiköhän tuos oo jo enemmänki ku 120 hv? Paljokos muuten on moottoris, ku tulee tuo 114 tumppiin?

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: valtra
Valtun deltapowershitissä hävixi noin 15 pinnaa, eli nopean päissäni tehdyn toimituksen mukaan vajaa 135..

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: valtra
kaikki työt tehdään 141:llä eikä aikomustakaan siirtyä kutosiin.naapureissa kolmekin kutos massikkaa pienemmillä tiloilla vähemmissä töissä.

sinulla on sitten äänimaisema kuin venäläiseltä panssarivarikolta, kun naapurit lähtevät joukolla pelloilleen.

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: valtra
Siitä Valtran nelosesta saa noin sata käyttökelpoista hevosta piste.
Sen yli menevät on sitten kikkailua etsien vääntöä tai kierroksia tai muutoin sirkustelua. 

Jos oikeasti tarvitset yli sata heposta käytökelpoista voimaa, vaihda kutonen, sen hinnan erotuksen säästät polttoaineessa ja hermoissa.
Kyllä järki menisi, jos sataviiskymppisellä nelosella joutuisi tekemään sataviiskymppisen kutosen työt.
Noo ittellä sataviiskymppiseen neloseen lastusetä laitto 20 prossaa lisää tehoa ja ennenkaikkea vääntöä, jota nyt reilusti enempi mitä tossa kuutosessa sillä erotuksella, että toi nelonen on tosi ketterä ;D
Aika näyttää kestävyyden, voimansiirto on kyllä sama kuin kutosissa, polttoaineen kulutus kestää kyllä vertailun kutosiin ja lisäpollet makso vähä toista tonnia..

Nämä uudet neloset onkin eri sarjaa kuin 6550. Urakoitsijallakin nelosesta otettu se 180 eikä mitään onkelmaa.
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE