Japa Vs. Palax. Palax on vankempaa tekoa ja huomattavasti laadukkaamman oloinen. Vetohihnojen vaihto, Palaxsiin sen tekee varmaankin puolessa tunnissa, Japassa joutuu puuhastelemaan puoli päivää ja erittäin tarkka, että hihna on juuri oikean mittainen(kumpaankin olen vaihtanut, siis kokemuksesta). Palaxsissa on hihnojen kiristysrulla ja jos puu menee jumiin, niin vetäsy vivusta riittää, eivätkä hihnat sauhua turhan kauaa. Kuljettimen hydraulimoottoriveto on myös suuri plussaa ja sen ansiosta voi kuljetinta kääntää sivusuunnassa, jollin voi konetta siirtämättä tehdä helvetinmoisen keon, tämä siis palaxsissa.Kuljettimen kolat Palaxsissa melko matalat, ei ota niin hyvin puuta mukaansa, mutta toisaalta ei ole tarkka sitten menemään jumiin yläpäästäkään, jos keko ottaa kiinni kuljettimeen. Palaxsin halkojan laukasuvipu pelaa varmemmin ja puun pituuden toppari paremmin toteutettu. Tämä siis eroa vanhan Japan ja nykyisen Palaxsin ero.
Itsellä tosiaan Japassa suurin murhe oli tuo kuljetin. Kerran meni hydrauliletku(öljyt mäkeen), kuljetinhihna vaihdettiin, vetohihnat kerran ja kuljettimen kiilahihna kerran.
Palaxsiin olen vaihtanut kerran vetohihnat, joita on kaksi ja maksoivat kympin/kpl.
Terävaihtoehdot ovat sitten makuasia, ketjuterä ehkä mielyttävämpi käyttää, kun taas kovametalliterä on huoltovapaampi ja tuottaa vähemmän purua. Giljotiinikoneet ovat todella nopeita, mutta ei sovellu oikein myytävälle klapille, koskapa rukkasilla niitä on aina käsiteltävä.