Jos peräporttia ei ole nostettu "tappiin asti" niin se ei nosta katkaisuterää takaisin ylös.
Oikeinko totta te ajatte mittarin aina täysin pohjaan, itte yleensä vedän punaisen puoleen väliin ja jos luokoa on enemmän niin saatan jättää jopa löysemmäksikin. Sillä mukavampi on tiputtaa muutama paali enemmän, kuin vaihdella laakereita rehuntekoaikana
Ilmeisesti ongelmana on ollut tuo peräportin noston vajavaisuus, eilen ei koht. reiluillakaan paineilla ollut verkko-ongelmia.
Tuo lypsyukon kommentti on kyllä asiallinen. Itse ajan vähän yli puolenvälin tuon paineen "täydellä vauhdilla", 88 hevosen fiiatin käyntiääni hieman muuttuu siinä lopussa. Sitten pudotan ryöminnälle, jolloin paine hiljalleen laskee (paali tiivistyy), sitten kun paine lähtee uudelleen nousuun ryömintäajossa ja on noin puolivälissä, niin pudotan pois. En tiedä, mikä olisi optimaalinen järjestely, jonkinlaista kompromissiahan pitää paalien määrän&laadun sekä koneen kestävyyden välillä hakea?
Onko muuten niistä rullista päällepäin nähtävissä, milloin olisi syytä tehdä ennakoivaa huoltoa/vaihtoa vai ryhdytäänkö toimeen vasta kun jotain fataalia tapahtuu? Laakereita kokeilen sillointällöin, etteivät ole lämmenneitä, siinä toistaiseksi kaikki.
Petri