Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Waltteri - 10.07.10 - klo:20:33

Otsikko: 141 valtteri
Kirjoitti: Waltteri - 10.07.10 - klo:20:33
Pitäneekö paikkaansa että  141:iin on asennettu 142:sen valtterin moottoriohjelmia paremman alaväännön toivossa??
Onko kellään kokemuksia tästä, käykö ohjelma ihan suoraan, 142:ssahan on ainakin erilainen kansi.
Ilmeisesti ohjelman vaihtaminen huollossa ei ole kovinkaan vaikeaa.
Otsikko: Vs: 141 valtteri
Kirjoitti: - 10.07.10 - klo:21:30
Miksi vaivata päätänsä tällaisen miettimisellä? Kysy tuolta -> http://www.ltr-racing.com/ (http://www.ltr-racing.com/)
Saat justiin sellaisen ohjelman kun haluat...
Otsikko: Vs: 141 valtteri
Kirjoitti: Reino - 11.07.10 - klo:08:28
valtralta saa myös tehokkaampia traktoreita...
Otsikko: Vs: 141 valtteri
Kirjoitti: Verku - 11.07.10 - klo:21:03
valtralta saa myös tehokkaampia traktoreita...

Teho/Paino on joillakin myös oleellinen ja se asia että kone vastaisi sitä mitä on alunperin myyty ja mainostettu.....

En nyt pelkästään Valttua ja niiden myyntiä tästä moiti, myös muilla kuin linnavuoren koneilla havaittu pientä unisuutta viime vuosina noin niinkuin papereihin nähden..... Että ei ole kumma jos ohjelman päivitys kiinnostaa ja mikäs siinä, etenkin jos samasta lohkosta muutenkin otetaan enemmän vetoja ulos.
Otsikko: Vs: 141 valtteri
Kirjoitti: volvo88 - 11.07.10 - klo:23:09
Kaikissa uusissa koneissa tahtoo olla vähän tuota nuhavikaa. Syynä kai tiukentuneet päästömääräykset, joissa erityisesti typen oksidien määrää pitää vähentää. Parhaiten tämä onnistuu kun poltetaan enemmän polttoainetta pakosarjassa. Tämän vuoksi useimmat uudet koneet kuluttavat enemmän ja ovat tehottomia.

Ammattitaitoinen virittäjä, tai ohjelmoija muuttaa tilanteen toiseksi, jossa polttoaine palaa siellä missä pitääkin eli männän päällä, eikä pakosarjassa. Koneen luonne muuttuu paljon paremmaksi ja kulutus pienenee. Syttyä vähän aikaisemmalle ja säädin paremmin reagoivaksi.
Otsikko: Vs: 141 valtteri
Kirjoitti: Verku - 12.07.10 - klo:08:53
Kohta joku "viisas" taas huutaa että ostakaa köyhät kunnon koneita..... ;D
Otsikko: Vs: 141 valtteri
Kirjoitti: icefarmer - 12.07.10 - klo:10:47
Kaikissa uusissa koneissa tahtoo olla vähän tuota nuhavikaa. Syynä kai tiukentuneet päästömääräykset, joissa erityisesti typen oksidien määrää pitää vähentää. Parhaiten tämä onnistuu kun poltetaan enemmän polttoainetta pakosarjassa. Tämän vuoksi useimmat uudet koneet kuluttavat enemmän ja ovat tehottomia.

Ammattitaitoinen virittäjä, tai ohjelmoija muuttaa tilanteen toiseksi, jossa polttoaine palaa siellä missä pitääkin eli männän päällä, eikä pakosarjassa. Koneen luonne muuttuu paljon paremmaksi ja kulutus pienenee. Syttyä vähän aikaisemmalle ja säädin paremmin reagoivaksi.
Parhaiten tämä onnistuu kun poltetaan enemmän polttoainetta pakosarjassa???????  valista minua tietämätöntä
Otsikko: Vs: 141 valtteri
Kirjoitti: zetor8045 - 13.07.10 - klo:00:21
Kaikissa uusissa koneissa tahtoo olla vähän tuota nuhavikaa. Syynä kai tiukentuneet päästömääräykset, joissa erityisesti typen oksidien määrää pitää vähentää. Parhaiten tämä onnistuu kun poltetaan enemmän polttoainetta pakosarjassa. Tämän vuoksi useimmat uudet koneet kuluttavat enemmän ja ovat tehottomia.

Ammattitaitoinen virittäjä, tai ohjelmoija muuttaa tilanteen toiseksi, jossa polttoaine palaa siellä missä pitääkin eli männän päällä, eikä pakosarjassa. Koneen luonne muuttuu paljon paremmaksi ja kulutus pienenee. Syttyä vähän aikaisemmalle ja säädin paremmin reagoivaksi.
Parhaiten tämä onnistuu kun poltetaan enemmän polttoainetta pakosarjassa???????  valista minua tietämätöntä
Tarkoittaa varmaan sitä että ennakot on myöhäisellä että saadaan pakolämmöt tarpeeksi korkealle...
Otsikko: Vs: 141 valtteri
Kirjoitti: icefarmer - 13.07.10 - klo:00:53
Kaikissa uusissa koneissa tahtoo olla vähän tuota nuhavikaa. Syynä kai tiukentuneet päästömääräykset, joissa erityisesti typen oksidien määrää pitää vähentää. Parhaiten tämä onnistuu kun poltetaan enemmän polttoainetta pakosarjassa. Tämän vuoksi useimmat uudet koneet kuluttavat enemmän ja ovat tehottomia.

Ammattitaitoinen virittäjä, tai ohjelmoija muuttaa tilanteen toiseksi, jossa polttoaine palaa siellä missä pitääkin eli männän päällä, eikä pakosarjassa. Koneen luonne muuttuu paljon paremmaksi ja kulutus pienenee. Syttyä vähän aikaisemmalle ja säädin paremmin reagoivaksi.
Parhaiten tämä onnistuu kun poltetaan enemmän polttoainetta pakosarjassa???????  valista minua tietämätöntä
Tarkoittaa varmaan sitä että ennakot on myöhäisellä että saadaan pakolämmöt tarpeeksi korkealle...
minun käsitys asiasta on että tuon palamisen tulee tapahtua männässä olevassa palotilassa, ei käsittääkseni mihinkään muuhun tulisi pyrkiä. jos syöttöä aletaan lisäämään ollaan pian tilanteessa jossa polttoaine suihkuaa sylinterin seinämille ja palaa siellä "kylmemmissä" olosuhteissa huonosti mikä aiheuttaa nokeentumista mikä ei tee hyvää männänrenkaille eikä moottoriöljyille. en tiedä onko näissä uudemmisa cr-koneissa mahdollista vaikuttaa muuta kuin syötön määrään ja ajoitukseen.
Otsikko: Vs: 141 valtteri
Kirjoitti: bertsi - 13.07.10 - klo:08:49
Kaikissa uusissa koneissa tahtoo olla vähän tuota nuhavikaa. Syynä kai tiukentuneet päästömääräykset, joissa erityisesti typen oksidien määrää pitää vähentää. Parhaiten tämä onnistuu kun poltetaan enemmän polttoainetta pakosarjassa. Tämän vuoksi useimmat uudet koneet kuluttavat enemmän ja ovat tehottomia.

Ammattitaitoinen virittäjä, tai ohjelmoija muuttaa tilanteen toiseksi, jossa polttoaine palaa siellä missä pitääkin eli männän päällä, eikä pakosarjassa. Koneen luonne muuttuu paljon paremmaksi ja kulutus pienenee. Syttyä vähän aikaisemmalle ja säädin paremmin reagoivaksi.
Parhaiten tämä onnistuu kun poltetaan enemmän polttoainetta pakosarjassa???????  valista minua tietämätöntä
Tarkoittaa varmaan sitä että ennakot on myöhäisellä että saadaan pakolämmöt tarpeeksi korkealle...
minun käsitys asiasta on että tuon palamisen tulee tapahtua männässä olevassa palotilassa, ei käsittääkseni mihinkään muuhun tulisi pyrkiä. jos syöttöä aletaan lisäämään ollaan pian tilanteessa jossa polttoaine suihkuaa sylinterin seinämille ja palaa siellä "kylmemmissä" olosuhteissa huonosti mikä aiheuttaa nokeentumista mikä ei tee hyvää männänrenkaille eikä moottoriöljyille. en tiedä onko näissä uudemmisa cr-koneissa mahdollista vaikuttaa muuta kuin syötön määrään ja ajoitukseen.
Kyllä ne cr koneissa sisulla käyttää sitä EGRrää eli pakokaasujen uudelleen kierrätystä pakotapahtumaan jonka vuoksi myös venttiilien säätö olisi hyvä suorittää ohjeiden mukaisesti. Samoin turbon vaihto saattaa "häiritä" sitä.. kyliltä kuullut että vastaava VAltra sisumoottori vs Massikan sisu dyna 6 samat viriohjelmat boxiin niin masserin tapista lähes 70 hepoa enemmän ulos ainoa ero on kuulemma turbo...? + loota ja vellit...   ::)
Otsikko: Vs: 141 valtteri
Kirjoitti: bdr-529 - 13.07.10 - klo:10:17
Ehkä eräs syy jontikan laatikko-ongelmiin on moottori tehojen omatoiminen nostaminen. 40 kw lisää moottorista tarkoittaa 40 kw lisää jähdytettävää syyläreille joka voikin olla laatikon jäähdytykselle kohtalokasta.
Otsikko: Vs: 141 valtteri
Kirjoitti: MacGyver - 13.07.10 - klo:23:01
Ehkä eräs syy jontikan laatikko-ongelmiin on moottori tehojen omatoiminen nostaminen. 40 kw lisää moottorista tarkoittaa 40 kw lisää jähdytettävää syyläreille joka voikin olla laatikon jäähdytykselle kohtalokasta.

Mun käsityksen mukaan jäähdytys ei ole ongelma jd:n koneissa/laatikossa (pois lukien sähköpumppu ongemat), laatikko on vaan huono. Tai siis.
Otsikko: Vs: 141 valtteri
Kirjoitti: bobbari - 13.07.10 - klo:23:52
Ehkä eräs syy jontikan laatikko-ongelmiin on moottori tehojen omatoiminen nostaminen. 40 kw lisää moottorista tarkoittaa 40 kw lisää jähdytettävää syyläreille joka voikin olla laatikon jäähdytykselle kohtalokasta.

Mun käsityksen mukaan jäähdytys ei ole ongelma jd:n koneissa/laatikossa (pois lukien sähköpumppu ongemat), laatikko on vaan huono. Tai siis.
Itse portaaton laatikko on hyvä, mutta pilattu huonolla jäähdytyksellä.
Jostain sarjanumerosta eteenpäin laatikkomurheet lähes poistuneet, silloin on paranneltu juuri sitä
vaihteiston jäähdytystä.      Öljynkierrätyspumpun tyyppi myös vaihtunut samoin.

Sama ZF:n portaaton vaihteisto pelannut paljon paremmin Deutzeissa, mutta se ottikin portaattoman
voimansiirron ZF:ltä täydellisenä pakettina tehokkaammalla jäähdytyksellä.
Jonnikka teki ne alamittaiset lauhduttimet itse ja sai myös niistä paljon murheita  :'( :'( :'( :'(

Tosiaan moottorin virityksen aiheuttama lämpökuorma lisää vaihteiston lämpökuormaa vastaavasti.
Tai sitten lisää lauhdutinta nokalle.
Liika lämpö sen portaattoman tappaa.
Otsikko: Vs: 141 valtteri
Kirjoitti: MacGyver - 14.07.10 - klo:16:47
Ehkä eräs syy jontikan laatikko-ongelmiin on moottori tehojen omatoiminen nostaminen. 40 kw lisää moottorista tarkoittaa 40 kw lisää jähdytettävää syyläreille joka voikin olla laatikon jäähdytykselle kohtalokasta.

Mun käsityksen mukaan jäähdytys ei ole ongelma jd:n koneissa/laatikossa (pois lukien sähköpumppu ongemat), laatikko on vaan huono. Tai siis.
Itse portaaton laatikko on hyvä, mutta pilattu huonolla jäähdytyksellä.
Jostain sarjanumerosta eteenpäin laatikkomurheet lähes poistuneet, silloin on paranneltu juuri sitä
vaihteiston jäähdytystä.      Öljynkierrätyspumpun tyyppi myös vaihtunut samoin.

Sama ZF:n portaaton vaihteisto pelannut paljon paremmin Deutzeissa, mutta se ottikin portaattoman
voimansiirron ZF:ltä täydellisenä pakettina tehokkaammalla jäähdytyksellä.
Jonnikka teki ne alamittaiset lauhduttimet itse ja sai myös niistä paljon murheita  :'( :'( :'( :'(

Tosiaan moottorin virityksen aiheuttama lämpökuorma lisää vaihteiston lämpökuormaa vastaavasti.
Tai sitten lisää lauhdutinta nokalle.
Liika lämpö sen portaattoman tappaa.

Miten niin jd: jäähdytys huono? Jossain vaiheessa -06 jäähdytysnesteen kierrätyspumppu vaihtui sähköisestä mekaaniseen, sähköisissä oli kai jonkin verran ongelmia. Että johtuuko tää jäähdyksen "huonous" tästä?
Ja tutuilla on viritettyjä automaatti deerejä ja lämmöt pysyy kurissa. Jos perässä on rankasti ylitäyttöä niin esim. maantieajossa lämmöt saattaa nousta, mutta kone menee vikatilaan jne.
Laatikkovikojen yleisin syy on painetiivisteen pettämin, paineet vuotaa väärään paikkaan. Eikös alkupään automaatteja ole jo avattu kotimaisin voimin?
Deutzin ttv onkin pirun hyvä vertailukohde, montako niitä on suomessa verrattuna automaatti deereihin?