Kantapään kautta opittua

Todenäköisesti pumppu "huollon" tarpeessa, eli pumppu irti
ja atomeiksi, huomioihan aiveehapon syövyttävyys iholle,eli
huuhdo puhtaalla vedellä jos pumppu pyörii.
pumpusta ei ole räjäytyskuvaa, mut kyllä sen saa purettua.
eli pumppu ja sähkömoottori erilleen, ruuvit auki,
tässä vaiheessa löytyy yleensä syy, kuulalaakerit pumpussa
(epäkeskossa) kuivaneet happohöyryjen seurauksena, eli uudet
SKF/NSK/TIMKEN vst. laatulaakerit peltisuojattuna,
tarkista että pyörii kevyesti asennetuna.
sähkömoottori kannattaa kanssa purkaa , yleensä hiilet,
tarkemmin hiilien johto hapettunut pilalle, alkuperäisenä
ei saa osia, autotarvikeliikkeestä/vst löytyy tarvikehiiliä
"sinnepäin", eli joutuu työstään viilalla, pikkujuttu/pikkurahalla
tarvikehiilet vrt. koko sähkömoottori/pumppu alkuperäisenä.
sit kasaus ja koekäyttö , mielellään yli 1/2h eri virtausmäärillä
yks mahdollisuus /tyyppivika on se hapottimen oma
moninapa pistoke /(samantyylinen kun perävaunupistoke)
tosi herkkä jo pienelle hapettumalle, eli kannattaa puhdistaa
huolella //uusia ja crc- voidella säännöllisesti.
virtausmittarivika kans mahdollinen, syynä hapon kuivaminen
virtausmittarin siipiin (suolojahan nykyhapot ovat jonkinverran)
puhdistus vedellä ja kasaus.
hapotin kannattaa käytön jälkeen huuhtoa vedellä
ja talvisäilöön huuhtominen + kierrättää 50% pakkasnesteseosta
pumpulla vähän aikaa (ei tule pakkasvaurioita)
jospa se sit toimis sesonkina
