Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Konekesko  (Luettu 36368 kertaa)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Konekesko
Ja ostaja tietysti tarkasti tyyppikilven ostohetkellä? ;)

Ei käyty myyjän kanssa tyyppikilpeä läpi. Jälkikäteen ymmärrän miksi myyjä ei myöskään tyyppikilpeä esitellyt.

Mutta jos ostat uutta konetta ja kokoajan on puhe vain ja ainoastaan uudesta koneesta, lisäksi kauppa-asiakirjoihin tulee tekstit, "uusi ajoneuvo", "uusi" ja vieläpä vuosimalliksi merkitään juuri ajankohtainen vuosi niin kyllä on kohtuutonta jos myyjä voi valehdella paperilla ja puheilla ja vastuu olisi vain ja ainoastaan ostajalla.

Mitäpä jos minä toimin samalla tavalla eli netissä myyn tuotetta väärillä teknisillä tiedoilla ja vuosimalleilla yms. Onko vastuu pelkästään ostajan? No ei ole. Mikäli vanhempia koneita olen ostanut, kyllä tyyppikilven olen silloin tarkistanut mutta UUTTA konetta ostaessa kyllä pitäisi myyjään pystyä luottamaan.
Kaveri vaihto konekeskolla Hitachinsa uuteen Kobelcoon.Ja tyyppikilves hitachi oli 2vuotta vanhempi kuin sen käyttöönotto oli,niin tyyppikilpi määritti vuosimallin.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Vs: Konekesko
Koosta ostin joskus äkeen, uuden, oli edellistä vuosimallia, taaenpana olis ollu tuoreempi. On jo vaihtanut taloa äes.
Käytetyssä koneessa ei taida vuosimalli niin kauheasti merkitä, jos ei ole tapahtunut mallissa muutoksia, mutta ei kai siinä ole kahta sanaa jos kone on myyty uutena xx.xx.2015 ja koneessa lappu xx.xx.2013.
pessimisti ei pety!

Jan79

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: Konekesko
Ja ostaja tietysti tarkasti tyyppikilven ostohetkellä? ;)

Ei käyty myyjän kanssa tyyppikilpeä läpi. Jälkikäteen ymmärrän miksi myyjä ei myöskään tyyppikilpeä esitellyt.

Mutta jos ostat uutta konetta ja kokoajan on puhe vain ja ainoastaan uudesta koneesta, lisäksi kauppa-asiakirjoihin tulee tekstit, "uusi ajoneuvo", "uusi" ja vieläpä vuosimalliksi merkitään juuri ajankohtainen vuosi niin kyllä on kohtuutonta jos myyjä voi valehdella paperilla ja puheilla ja vastuu olisi vain ja ainoastaan ostajalla.

Mitäpä jos minä toimin samalla tavalla eli netissä myyn tuotetta väärillä teknisillä tiedoilla ja vuosimalleilla yms. Onko vastuu pelkästään ostajan? No ei ole. Mikäli vanhempia koneita olen ostanut, kyllä tyyppikilven olen silloin tarkistanut mutta UUTTA konetta ostaessa kyllä pitäisi myyjään pystyä luottamaan.
Kaveri vaihto konekeskolla Hitachinsa uuteen Kobelcoon.Ja tyyppikilves hitachi oli 2vuotta vanhempi kuin sen käyttöönotto oli,niin tyyppikilpi määritti vuosimallin.


Tätä olen yrittänyt sanoa mutta Keskon miehet ja ilmeisesti jotkut täälläkin ovat eri mieltä...   Kyllä tyyppikilvestä vuosimalli katsotaan. Onko sulla tietoa mistä tuli päätös että juuri TYYPPIKILVESTÄ se katsotaan?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Vs: Konekesko
Ja ostaja tietysti tarkasti tyyppikilven ostohetkellä? ;)

Ei käyty myyjän kanssa tyyppikilpeä läpi. Jälkikäteen ymmärrän miksi myyjä ei myöskään tyyppikilpeä esitellyt.

Mutta jos ostat uutta konetta ja kokoajan on puhe vain ja ainoastaan uudesta koneesta, lisäksi kauppa-asiakirjoihin tulee tekstit, "uusi ajoneuvo", "uusi" ja vieläpä vuosimalliksi merkitään juuri ajankohtainen vuosi niin kyllä on kohtuutonta jos myyjä voi valehdella paperilla ja puheilla ja vastuu olisi vain ja ainoastaan ostajalla.

Mitäpä jos minä toimin samalla tavalla eli netissä myyn tuotetta väärillä teknisillä tiedoilla ja vuosimalleilla yms. Onko vastuu pelkästään ostajan? No ei ole. Mikäli vanhempia koneita olen ostanut, kyllä tyyppikilven olen silloin tarkistanut mutta UUTTA konetta ostaessa kyllä pitäisi myyjään pystyä luottamaan.
Kaveri vaihto konekeskolla Hitachinsa uuteen Kobelcoon.Ja tyyppikilves hitachi oli 2vuotta vanhempi kuin sen käyttöönotto oli,niin tyyppikilpi määritti vuosimallin.


Tätä olen yrittänyt sanoa mutta Keskon miehet ja ilmeisesti jotkut täälläkin ovat eri mieltä...   Kyllä tyyppikilvestä vuosimalli katsotaan. Onko sulla tietoa mistä tuli päätös että juuri TYYPPIKILVESTÄ se katsotaan?

Mistäs sen muuten koneesta tietäis, jos ei ole mitään papereita ;D
pessimisti ei pety!

Jan79

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: Konekesko
Koosta ostin joskus äkeen, uuden, oli edellistä vuosimallia, taaenpana olis ollu tuoreempi. On jo vaihtanut taloa äes.
Käytetyssä koneessa ei taida vuosimalli niin kauheasti merkitä, jos ei ole tapahtunut mallissa muutoksia, mutta ei kai siinä ole kahta sanaa jos kone on myyty uutena xx.xx.2015 ja koneessa lappu xx.xx.2013.

Esim kaivosteollisuudessa tms koneita ei edes rekisteröidä.

Niin ja jos nyt puhuttaisiin jostain muutamien satasien hintaeroista niin sitten mutta kun tuollaisen työkoneen hinnassa ne juuri ensimmäiset vuodet on ne kalleimmat. Ja tosiaan, laskussa koneen vuosimalliksi on merkitty 2013 kun taas tyyppikilvessä on 2011. Laskussa myös lukee että myytävä tuote on "uusi ajoneuvo".  Ei liene epäselvää olenko tehnyt kaupat uudesta vaiko käytetystä koneesta mutta tässä sitä ollaan...

En suosittele keskoa kenellekään kauppapaikaksi. Ehkä kenties vähiten Kouvolan toimipistettä ja samaa myyjää.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Konekesko
Ja ostaja tietysti tarkasti tyyppikilven ostohetkellä? ;)

Ei käyty myyjän kanssa tyyppikilpeä läpi. Jälkikäteen ymmärrän miksi myyjä ei myöskään tyyppikilpeä esitellyt.

Mutta jos ostat uutta konetta ja kokoajan on puhe vain ja ainoastaan uudesta koneesta, lisäksi kauppa-asiakirjoihin tulee tekstit, "uusi ajoneuvo", "uusi" ja vieläpä vuosimalliksi merkitään juuri ajankohtainen vuosi niin kyllä on kohtuutonta jos myyjä voi valehdella paperilla ja puheilla ja vastuu olisi vain ja ainoastaan ostajalla.

Mitäpä jos minä toimin samalla tavalla eli netissä myyn tuotetta väärillä teknisillä tiedoilla ja vuosimalleilla yms. Onko vastuu pelkästään ostajan? No ei ole. Mikäli vanhempia koneita olen ostanut, kyllä tyyppikilven olen silloin tarkistanut mutta UUTTA konetta ostaessa kyllä pitäisi myyjään pystyä luottamaan.
Kaveri vaihto konekeskolla Hitachinsa uuteen Kobelcoon.Ja tyyppikilves hitachi oli 2vuotta vanhempi kuin sen käyttöönotto oli,niin tyyppikilpi määritti vuosimallin.


Tätä olen yrittänyt sanoa mutta Keskon miehet ja ilmeisesti jotkut täälläkin ovat eri mieltä...   Kyllä tyyppikilvestä vuosimalli katsotaan. Onko sulla tietoa mistä tuli päätös että juuri TYYPPIKILVESTÄ se katsotaan?
Eiköhän sen konekauppias ollu kertonu :-\

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Vs: Konekesko
Koosta ostin joskus äkeen, uuden, oli edellistä vuosimallia, taaenpana olis ollu tuoreempi. On jo vaihtanut taloa äes.
Käytetyssä koneessa ei taida vuosimalli niin kauheasti merkitä, jos ei ole tapahtunut mallissa muutoksia, mutta ei kai siinä ole kahta sanaa jos kone on myyty uutena xx.xx.2015 ja koneessa lappu xx.xx.2013.

Esim kaivosteollisuudessa tms koneita ei edes rekisteröidä.

Niin ja jos nyt puhuttaisiin jostain muutamien satasien hintaeroista niin sitten mutta kun tuollaisen työkoneen hinnassa ne juuri ensimmäiset vuodet on ne kalleimmat. Ja tosiaan, laskussa koneen vuosimalliksi on merkitty 2013 kun taas tyyppikilvessä on 2011. Laskussa myös lukee että myytävä tuote on "uusi ajoneuvo".  Ei liene epäselvää olenko tehnyt kaupat uudesta vaiko käytetystä koneesta mutta tässä sitä ollaan...

En suosittele keskoa kenellekään kauppapaikaksi. Ehkä kenties vähiten Kouvolan toimipistettä ja samaa myyjää.
Nyt voidaan venkoilla, mitä sana uusi tarkoittaa. Onko uusi ja käyttämätön sama asia? Onko parivuotta pihalla seisonut kone uusi? Myyjä ja ostaja ovat varmasti erimieltä asiasta.
pessimisti ei pety!

Jan79

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: Konekesko
Koosta ostin joskus äkeen, uuden, oli edellistä vuosimallia, taaenpana olis ollu tuoreempi. On jo vaihtanut taloa äes.
Käytetyssä koneessa ei taida vuosimalli niin kauheasti merkitä, jos ei ole tapahtunut mallissa muutoksia, mutta ei kai siinä ole kahta sanaa jos kone on myyty uutena xx.xx.2015 ja koneessa lappu xx.xx.2013.

Esim kaivosteollisuudessa tms koneita ei edes rekisteröidä.

Niin ja jos nyt puhuttaisiin jostain muutamien satasien hintaeroista niin sitten mutta kun tuollaisen työkoneen hinnassa ne juuri ensimmäiset vuodet on ne kalleimmat. Ja tosiaan, laskussa koneen vuosimalliksi on merkitty 2013 kun taas tyyppikilvessä on 2011. Laskussa myös lukee että myytävä tuote on "uusi ajoneuvo".  Ei liene epäselvää olenko tehnyt kaupat uudesta vaiko käytetystä koneesta mutta tässä sitä ollaan...

En suosittele keskoa kenellekään kauppapaikaksi. Ehkä kenties vähiten Kouvolan toimipistettä ja samaa myyjää.
Nyt voidaan venkoilla, mitä sana uusi tarkoittaa. Onko uusi ja käyttämätön sama asia? Onko parivuotta pihalla seisonut kone uusi? Myyjä ja ostaja ovat varmasti erimieltä asiasta.

Tässähän se ongelma onkin.  Kuitenkin jos vien tuota konetta vaihtoon, jokainen  tietää mikä vuosimalli määrittelee koneen iän joka taas noin uudessa merkkaa hinnassa aika paljon. Ja myös tarjoan konetta kaupungille töihin missä ikä on yksi pisteytys kohta niin ikä katsotaan tyyppikilvestä, ei rekisteriotteesta.

Ja itseasiassa kun reklamoin ensimmäisen kerran aiheesta, konekeskon myyntipäällikkö sanoi minulle sähköpostitse että kone on myytäessä ollut uusi ja käyttämätön..

Viimeksi muokattu: 08.11.15 - klo:20:21 kirjoittanut Jan79

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Konekesko
Oletko kaivanut koneella tän väännön aikana?

Jan79

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: Konekesko
Oletko kaivanut koneella tän väännön aikana?

Kyseessä on pyöräkuormaaja eli kaivinkone. Mutta olen talvella joutunut sillä töitä tekemään.  Ei pysty työkonetta seisottamaan kahta vuotta kun sitä pitäisi pystyä pankillekin maksamaan  >:(

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Konekesko
Joskus muinoin 90-luvun alussa, kun Casen Maxxumit ensiesiteltiin Suomessa, kävin paikallisessa k-maataloudessa pojankloppina istumassa esittelykoneen kopissa. Koppavan oloinen esittelijä tuli sitten kyselemään, miltä kone tuntuu. Sanoin, että takalasin yläpuolella oleva ilmansuodatin estää taka-ylä -näkyvyyttä aika lailla. Kaveri siihen happamasti tokaisi, että lokkejako sinä tiirailet. No en meinannut tiirailla, mutta en ole tiiraillut kyllä keskon suuntaan traktorikaupoissa ja en varmaan tule koskaan tiirailemaankaan.

Muutamat kyntöaurat olen agrimarketista vuosien varrella ostanut ja erikseen olen myyjälle maininnut (en muista onko ihan kauppakirjaan merkattu), että haluan uudet aurat, enkä vuosia ulkona maanneita "uusia". Joka kerta on tullut oikeasti uudet aurat.

Jan79

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: Konekesko
Tasan ei mene >:(

Konekeskon mielestä mikään ei ole mennyt pieleen kun myivät tyyppikilven mukaan 2011 vuosimallin koneen 2013 vuosimallisena.

Noh, täällä paikallinen "iso" yrittäjä osti Wihurilta Caterpillarin pyöräkuormaajan. Olivat jo ilmeisesti varustelleet konetta jonkin verran kun konemyyjä otti yhteyttä että olisi tällainen vahinko tapahtunut että kone ei ollutkaan täysin uusi vaikka käyttämätön ilmeisesti olikin. 

No..  sopivat hinnan alennuksesta ja molemmat osapuolet lienevät tyytyväisiä.

Noin toimii vastuullinen konemyyjä ja myyjäyritys. Täysin toisin kuin Keskon kuvatus. Keskolta ei ole tullut minkäänlaista vastaantuloa.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Konekesko
Tasan ei mene >:(

Konekeskon mielestä mikään ei ole mennyt pieleen kun myivät tyyppikilven mukaan 2011 vuosimallin koneen 2013 vuosimallisena.

Noh, täällä paikallinen "iso" yrittäjä osti Wihurilta Caterpillarin pyöräkuormaajan. Olivat jo ilmeisesti varustelleet konetta jonkin verran kun konemyyjä otti yhteyttä että olisi tällainen vahinko tapahtunut että kone ei ollutkaan täysin uusi vaikka käyttämätön ilmeisesti olikin. 

No..  sopivat hinnan alennuksesta ja molemmat osapuolet lienevät tyytyväisiä.

Noin toimii vastuullinen konemyyjä ja myyjäyritys. Täysin toisin kuin Keskon kuvatus. Keskolta ei ole tullut minkäänlaista vastaantuloa.

Miksi Keskon pitäisi tulla vastaan? Heidän brändiinsä kuuluu myydä sekundaa, niin muutaman vuoden virhe valmistus vuodessa kuuluu asiaan.  ;)


Köntys

  • Vieras
Vs: Konekesko
Ei toimi takuut Keskolla.

Ja tuosta että vastaako tuote tilattua niin kokemusta on. Ostin uuden pyöräkuormaajan vuonna 2013. Siis uudella tarkoitan pakasta vedettyä. Myös kaikkien kauppa-asiakirjojen mukaan myyty kone oli "uusi ajoneuvo" ja vuosimallikin oli merkitty vm2013.

Kuitenkin myivät minulle kaupantekohetkellä tyyppikilven mukaan 2011 vuosimallin koneen. Riitely koneesta on nyt kestänyt pari vuotta eikä loppua näy. Hävisin käräjäoikeudessa jutun, eivät noteeranneet kauppakirjoja käräjillä laisinkaan. Myyjän puheet olivat ilmeisesti uskoattavammat kuin myyjän itsensä tekemät kauppakirjat.

Lisäksi myyjä puhui ihan ristiin rastiin.  Ensin väittivät että minä olin mukamas tietoinen koneen oikeasta iästä. Kuitenkin Konekeskon myyjä Marjava myönsi ettei koneen oikea ikä tullut kaupanteossa esille.

Konekeskoon ja niiiden myyjiin luotan vähemmän kuin risaan kondomiin.

Ei tainnu mennä niinku strömsöös   :-\

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701312200063024_uu.shtml

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Konekesko
Ei toimi takuut Keskolla.

Ja tuosta että vastaako tuote tilattua niin kokemusta on. Ostin uuden pyöräkuormaajan vuonna 2013. Siis uudella tarkoitan pakasta vedettyä. Myös kaikkien kauppa-asiakirjojen mukaan myyty kone oli "uusi ajoneuvo" ja vuosimallikin oli merkitty vm2013.

Kuitenkin myivät minulle kaupantekohetkellä tyyppikilven mukaan 2011 vuosimallin koneen. Riitely koneesta on nyt kestänyt pari vuotta eikä loppua näy. Hävisin käräjäoikeudessa jutun, eivät noteeranneet kauppakirjoja käräjillä laisinkaan. Myyjän puheet olivat ilmeisesti uskoattavammat kuin myyjän itsensä tekemät kauppakirjat.

Lisäksi myyjä puhui ihan ristiin rastiin.  Ensin väittivät että minä olin mukamas tietoinen koneen oikeasta iästä. Kuitenkin Konekeskon myyjä Marjava myönsi ettei koneen oikea ikä tullut kaupanteossa esille.

Konekeskoon ja niiiden myyjiin luotan vähemmän kuin risaan kondomiin.

Ei tainnu mennä niinku strömsöös   :-\

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701312200063024_uu.shtml
Tuossahan olisi nyt jollakin liikkeellä mainospaikka, kun vaihtaisi Casen pienellä välirahalla uuteen kuormaajaan.