Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe traktori + etukuormaaja  (Luettu 22532 kertaa)

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
traktori + etukuormaaja
tännähän on kertynyt netin asiantuntijat jos liittyy traktoreihin.
kertokaahan minkä traktorin laittaisitte. jos reunaehdot on nämä
-hinta etukuormaajineen alle 85000 euroa
-neljä sylinteriä, teho noin 140 nykyhevosvoimaa
-nostolaite yli 6 tonnia, alhaalta ylös
-nopeutta 50 km/h lisäksi hitaat vaihteet, ryömintä on välttämätön
-turbiinikytkin tai vastaava pehmentäisi kuormaajaan ja traktoriin koituvaa rasitusta. voi olla portaatonkin ei mulla mitään niitä vastaan ole.
-pehmeä ja kestävä suunnanvaihto kun suuntaa joutuu vaihtamaan yhtenään.
-tietysti polttoaine kustannus ja huolto
-omakohtaisia kokemuksia kaivataan mieluummin useamman tuhannen tunnin ajalta koska minä ostan traktorin noin 7000 tunnin ajomäärälle, jokapäiväiseen ajoon. muutaman vuoden välein tulee traktorikaupassa käytyä. asiallista keskustelua kiitos.

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690
Vs: traktori + etukuormaaja
N121 HiTech vaihtoehto A

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Vs: traktori + etukuormaaja
Olisit laittanut vielä ehdoksi:ainoastaan valtra,muut älkää vaivautuko,niin kyselysi olisi ollut täydellinen.

Reino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Hämeen hitain.
Vs: traktori + etukuormaaja
Muut merkit ei edes pysty noihin ehtoihin. Eli Valtra.

Hempo23

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: traktori + etukuormaaja
Tuollainen JD 6430 premium alkaen 71900€, ek tuo sen 8000€ lisää. Suoralla kaupalla varmaan saisi edullisemmin. Mitä noihin 30-sarjan koneisiin tulee, sellainen käsitys että ovat olleet suht kestäviä. ::)

Konimus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: traktori + etukuormaaja
Ei muutaku eri merkit koeajoon. Sit valitset sen mikä sattuu omaan käteen parhaiten. Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota siihen millä merkillä on alueellasi paras huolto.

Oma suosikki em hommaan olisi Case IH MXU 

renki68

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: traktori + etukuormaaja
n.3200 tuntia portaatomalla MF:llä tullu ajettua ja sitä voin kyllä suositella. Varsinkin kuormaushommissa aivan verraton kampe. Tosin en tiedä saako VT:tä 4-pyttysenä ja meneekö hinta yli 85t€, kun jäi nuo uusien massikoiden esitteet traktoriin. Mutta joku varmaan tietää. :)

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: traktori + etukuormaaja
Laittaisin hiukan lisää ja ostaisin MF 7465 dyna vt...

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: traktori + etukuormaaja
tännähän on kertynyt netin asiantuntijat jos liittyy traktoreihin.
kertokaahan minkä traktorin laittaisitte. jos reunaehdot on nämä
-hinta etukuormaajineen alle 85000 euroa
-neljä sylinteriä, teho noin 140 nykyhevosvoimaa
-nostolaite yli 6 tonnia, alhaalta ylös
-nopeutta 50 km/h lisäksi hitaat vaihteet, ryömintä on välttämätön
-turbiinikytkin tai vastaava pehmentäisi kuormaajaan ja traktoriin koituvaa rasitusta. voi olla portaatonkin ei mulla mitään niitä vastaan ole.
-pehmeä ja kestävä suunnanvaihto kun suuntaa joutuu vaihtamaan yhtenään.
-tietysti polttoaine kustannus ja huolto
-omakohtaisia kokemuksia kaivataan mieluummin useamman tuhannen tunnin ajalta koska minä ostan traktorin noin 7000 tunnin ajomäärälle, jokapäiväiseen ajoon. muutaman vuoden välein tulee traktorikaupassa käytyä. asiallista keskustelua kiitos.


Jos etukuormain käyttöä paljon niin tehokas kuormantunteva hydrauliikka pitää lisätä listaan, ja tällöin jotkut valtran hitecit putoaa mun listalta pois. Ite tykkään JD 6420:sta, nykysi se on sitte -30 sarjalainen. 

Mutta älä hyvä mies täällä kysele, Kaikki kehuu omiaan ja harva myöntää et omissa olis kuitenkaan mitään vikaa ;D Eikun merkit koeajoon ja niistä sitten ITSELLE parhaiten sopiva.

Henkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 252
Vs: traktori + etukuormaaja
141 valtra advance tai hitech . Ihan kummasta tykkää ja onko nuuka.

Massikallakin on jotain näitä ,mutta se uus massikka missä olisi tämä sisun 4,9 litranen niin ei taida 50km/h lootalla edes saada. 

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: traktori + etukuormaaja
Olisit laittanut vielä ehdoksi:ainoastaan valtra,muut älkää vaivautuko,niin kyselysi olisi ollut täydellinen.

Heh mahtaa se sapettaa...

Itte laittaisin noilla reunaehdoilla 121 N Valtran hiteccinä tai  advancena jos sattuis löytymään houkutteleva koeajokone tai vähän käytetty.

Hydrauliikkaan löytynee ratkaisu keulapumpusta jos tuottoa pitää saada runsaasti. Keulapumpullista kuormaajaa ei taida saada enää uutena noihin, ennen niiden kylkiäisenä tuli myös oma öljysäiliö. Metsäkäyttöön noihin saa keulalle pumppua ja pientä öljysäiliötä, kannattaa kysäistä sellaista. Ja vaikka keulapumpun joutuisi ihan rakennuttamaan, niin se säilyttänee hyvin arvonsa käytetyssäkin koneessa.
 
Turbiinikytkin tekee kuormaamisesta mukavempaa vaikkakin se ei toimi ihan yhtä jouhevasti kuin pienemmissä malleissa. Maantieajossa risteyksistä lähdöissä turbiinikytkimen ansiosta ei useimmiten tarvi koskea keppivaihteisiin, joten se auttaa silläkin tavalla.

Valmetin peruslootalle ja moottorille tuollainen 7000 tuntia ei ole rasitus eikä mikään. Kone näyttää tapansa ensimmäisten satojen tuntien aikana ja senjälkeen normihuolloilla pääsee helposti kymppitonnin tietämille.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: traktori + etukuormaaja
Olisit laittanut vielä ehdoksi:ainoastaan valtra,muut älkää vaivautuko,niin kyselysi olisi ollut täydellinen.

Heh mahtaa se sapettaa...

Itte laittaisin noilla reunaehdoilla 121 N Valtran hiteccinä tai  advancena jos sattuis löytymään houkutteleva koeajokone tai vähän käytetty.

Hydrauliikkaan löytynee ratkaisu keulapumpusta jos tuottoa pitää saada runsaasti. Keulapumpullista kuormaajaa ei taida saada enää uutena noihin, ennen niiden kylkiäisenä tuli myös oma öljysäiliö. Metsäkäyttöön noihin saa keulalle pumppua ja pientä öljysäiliötä, kannattaa kysäistä sellaista. Ja vaikka keulapumpun joutuisi ihan rakennuttamaan, niin se säilyttänee hyvin arvonsa käytetyssäkin koneessa.
 
Turbiinikytkin tekee kuormaamisesta mukavempaa vaikkakin se ei toimi ihan yhtä jouhevasti kuin pienemmissä malleissa. Maantieajossa risteyksistä lähdöissä turbiinikytkimen ansiosta ei useimmiten tarvi koskea keppivaihteisiin, joten se auttaa silläkin tavalla.

Valmetin peruslootalle ja moottorille tuollainen 7000 tuntia ei ole rasitus eikä mikään. Kone näyttää tapansa ensimmäisten satojen tuntien aikana ja senjälkeen normihuolloilla pääsee helposti kymppitonnin tietämille.
  On se ihme että keulapumppua pitää laittaa,eikö sielä konees omaa ole.Työmaalle valtran meinasivat ostaa pari vuotta sitten mutta ei kun ei voi tehtaan mukaan käyttää harjakonetta niin tuli jd.Älä osta mitään hinttitechiä tai vanadance vai mikä N olikaan.Osta Mother Fucker dyna vt.

Mother Fucker Rules :-*
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: traktori + etukuormaaja
laskin tossa valtran sivuille
n121HT 82000E quicke 65 sähkösellä ohjauksella 50km/h laatikolla 650/540 renkailla ja turbiinikytkimellä tosta alennukset pois niin jossain 70 paikkeilla varmaan olisi hinta riippuu tietenkin kuinka osaat/jaksat tinkata

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: traktori + etukuormaaja
en välttämättä ottaisi 65 kuikkaa ännään,55 sopivampi ellei aivan välttämättä pientä lisäystä nostokorkeuteen tarvii.suurimmat puutteet valtrassa yhä aiemmin mainitsemieni lisäksi ettei sovitteita taka-akselille asti ja ei vahvempaa etuakselia. 

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: traktori + etukuormaaja
Olisit laittanut vielä ehdoksi:ainoastaan valtra,muut älkää vaivautuko,niin kyselysi olisi ollut täydellinen.

Heh mahtaa se sapettaa...

Itte laittaisin noilla reunaehdoilla 121 N Valtran hiteccinä tai  advancena jos sattuis löytymään houkutteleva koeajokone tai vähän käytetty.

Hydrauliikkaan löytynee ratkaisu keulapumpusta jos tuottoa pitää saada runsaasti. Keulapumpullista kuormaajaa ei taida saada enää uutena noihin, ennen niiden kylkiäisenä tuli myös oma öljysäiliö. Metsäkäyttöön noihin saa keulalle pumppua ja pientä öljysäiliötä, kannattaa kysäistä sellaista. Ja vaikka keulapumpun joutuisi ihan rakennuttamaan, niin se säilyttänee hyvin arvonsa käytetyssäkin koneessa.
 
Turbiinikytkin tekee kuormaamisesta mukavempaa vaikkakin se ei toimi ihan yhtä jouhevasti kuin pienemmissä malleissa. Maantieajossa risteyksistä lähdöissä turbiinikytkimen ansiosta ei useimmiten tarvi koskea keppivaihteisiin, joten se auttaa silläkin tavalla.

Valmetin peruslootalle ja moottorille tuollainen 7000 tuntia ei ole rasitus eikä mikään. Kone näyttää tapansa ensimmäisten satojen tuntien aikana ja senjälkeen normihuolloilla pääsee helposti kymppitonnin tietämille.
  On se ihme että keulapumppua pitää laittaa,eikö sielä konees omaa ole.Työmaalle valtran meinasivat ostaa pari vuotta sitten mutta ei kun ei voi tehtaan mukaan käyttää harjakonetta niin tuli jd.Älä osta mitään hinttitechiä tai vanadance vai mikä N olikaan.Osta Mother Fucker dyna vt.

Mother Fucker Rules :-*

mullon VALTRASSA harjahydrauliikka ja ihan omalla pumpulla. Se keulapumppu tulee kyseeseen jos tuottoa tarvitaan paljon ja käyttökin sen mukaista, kannattais lukeakin mihin vastaa.
allekirjoittanut