Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: samppaj76 - 28.01.08 - klo:13:26
-
tännähän on kertynyt netin asiantuntijat jos liittyy traktoreihin.
kertokaahan minkä traktorin laittaisitte. jos reunaehdot on nämä
-hinta etukuormaajineen alle 85000 euroa
-neljä sylinteriä, teho noin 140 nykyhevosvoimaa
-nostolaite yli 6 tonnia, alhaalta ylös
-nopeutta 50 km/h lisäksi hitaat vaihteet, ryömintä on välttämätön
-turbiinikytkin tai vastaava pehmentäisi kuormaajaan ja traktoriin koituvaa rasitusta. voi olla portaatonkin ei mulla mitään niitä vastaan ole.
-pehmeä ja kestävä suunnanvaihto kun suuntaa joutuu vaihtamaan yhtenään.
-tietysti polttoaine kustannus ja huolto
-omakohtaisia kokemuksia kaivataan mieluummin useamman tuhannen tunnin ajalta koska minä ostan traktorin noin 7000 tunnin ajomäärälle, jokapäiväiseen ajoon. muutaman vuoden välein tulee traktorikaupassa käytyä. asiallista keskustelua kiitos.
-
N121 HiTech vaihtoehto A
-
Olisit laittanut vielä ehdoksi:ainoastaan valtra,muut älkää vaivautuko,niin kyselysi olisi ollut täydellinen.
-
Muut merkit ei edes pysty noihin ehtoihin. Eli Valtra.
-
Tuollainen JD 6430 premium alkaen 71900€, ek tuo sen 8000€ lisää. Suoralla kaupalla varmaan saisi edullisemmin. Mitä noihin 30-sarjan koneisiin tulee, sellainen käsitys että ovat olleet suht kestäviä. ::)
-
Ei muutaku eri merkit koeajoon. Sit valitset sen mikä sattuu omaan käteen parhaiten. Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota siihen millä merkillä on alueellasi paras huolto.
Oma suosikki em hommaan olisi Case IH MXU
-
n.3200 tuntia portaatomalla MF:llä tullu ajettua ja sitä voin kyllä suositella. Varsinkin kuormaushommissa aivan verraton kampe. Tosin en tiedä saako VT:tä 4-pyttysenä ja meneekö hinta yli 85t€, kun jäi nuo uusien massikoiden esitteet traktoriin. Mutta joku varmaan tietää. :)
-
Laittaisin hiukan lisää ja ostaisin MF 7465 dyna vt...
-
tännähän on kertynyt netin asiantuntijat jos liittyy traktoreihin.
kertokaahan minkä traktorin laittaisitte. jos reunaehdot on nämä
-hinta etukuormaajineen alle 85000 euroa
-neljä sylinteriä, teho noin 140 nykyhevosvoimaa
-nostolaite yli 6 tonnia, alhaalta ylös
-nopeutta 50 km/h lisäksi hitaat vaihteet, ryömintä on välttämätön
-turbiinikytkin tai vastaava pehmentäisi kuormaajaan ja traktoriin koituvaa rasitusta. voi olla portaatonkin ei mulla mitään niitä vastaan ole.
-pehmeä ja kestävä suunnanvaihto kun suuntaa joutuu vaihtamaan yhtenään.
-tietysti polttoaine kustannus ja huolto
-omakohtaisia kokemuksia kaivataan mieluummin useamman tuhannen tunnin ajalta koska minä ostan traktorin noin 7000 tunnin ajomäärälle, jokapäiväiseen ajoon. muutaman vuoden välein tulee traktorikaupassa käytyä. asiallista keskustelua kiitos.
Jos etukuormain käyttöä paljon niin tehokas kuormantunteva hydrauliikka pitää lisätä listaan, ja tällöin jotkut valtran hitecit putoaa mun listalta pois. Ite tykkään JD 6420:sta, nykysi se on sitte -30 sarjalainen.
Mutta älä hyvä mies täällä kysele, Kaikki kehuu omiaan ja harva myöntää et omissa olis kuitenkaan mitään vikaa ;D Eikun merkit koeajoon ja niistä sitten ITSELLE parhaiten sopiva.
-
141 valtra advance tai hitech . Ihan kummasta tykkää ja onko nuuka.
Massikallakin on jotain näitä ,mutta se uus massikka missä olisi tämä sisun 4,9 litranen niin ei taida 50km/h lootalla edes saada.
-
Olisit laittanut vielä ehdoksi:ainoastaan valtra,muut älkää vaivautuko,niin kyselysi olisi ollut täydellinen.
Heh mahtaa se sapettaa...
Itte laittaisin noilla reunaehdoilla 121 N Valtran hiteccinä tai advancena jos sattuis löytymään houkutteleva koeajokone tai vähän käytetty.
Hydrauliikkaan löytynee ratkaisu keulapumpusta jos tuottoa pitää saada runsaasti. Keulapumpullista kuormaajaa ei taida saada enää uutena noihin, ennen niiden kylkiäisenä tuli myös oma öljysäiliö. Metsäkäyttöön noihin saa keulalle pumppua ja pientä öljysäiliötä, kannattaa kysäistä sellaista. Ja vaikka keulapumpun joutuisi ihan rakennuttamaan, niin se säilyttänee hyvin arvonsa käytetyssäkin koneessa.
Turbiinikytkin tekee kuormaamisesta mukavempaa vaikkakin se ei toimi ihan yhtä jouhevasti kuin pienemmissä malleissa. Maantieajossa risteyksistä lähdöissä turbiinikytkimen ansiosta ei useimmiten tarvi koskea keppivaihteisiin, joten se auttaa silläkin tavalla.
Valmetin peruslootalle ja moottorille tuollainen 7000 tuntia ei ole rasitus eikä mikään. Kone näyttää tapansa ensimmäisten satojen tuntien aikana ja senjälkeen normihuolloilla pääsee helposti kymppitonnin tietämille.
-
Olisit laittanut vielä ehdoksi:ainoastaan valtra,muut älkää vaivautuko,niin kyselysi olisi ollut täydellinen.
Heh mahtaa se sapettaa...
Itte laittaisin noilla reunaehdoilla 121 N Valtran hiteccinä tai advancena jos sattuis löytymään houkutteleva koeajokone tai vähän käytetty.
Hydrauliikkaan löytynee ratkaisu keulapumpusta jos tuottoa pitää saada runsaasti. Keulapumpullista kuormaajaa ei taida saada enää uutena noihin, ennen niiden kylkiäisenä tuli myös oma öljysäiliö. Metsäkäyttöön noihin saa keulalle pumppua ja pientä öljysäiliötä, kannattaa kysäistä sellaista. Ja vaikka keulapumpun joutuisi ihan rakennuttamaan, niin se säilyttänee hyvin arvonsa käytetyssäkin koneessa.
Turbiinikytkin tekee kuormaamisesta mukavempaa vaikkakin se ei toimi ihan yhtä jouhevasti kuin pienemmissä malleissa. Maantieajossa risteyksistä lähdöissä turbiinikytkimen ansiosta ei useimmiten tarvi koskea keppivaihteisiin, joten se auttaa silläkin tavalla.
Valmetin peruslootalle ja moottorille tuollainen 7000 tuntia ei ole rasitus eikä mikään. Kone näyttää tapansa ensimmäisten satojen tuntien aikana ja senjälkeen normihuolloilla pääsee helposti kymppitonnin tietämille.
On se ihme että keulapumppua pitää laittaa,eikö sielä konees omaa ole.Työmaalle valtran meinasivat ostaa pari vuotta sitten mutta ei kun ei voi tehtaan mukaan käyttää harjakonetta niin tuli jd.Älä osta mitään hinttitechiä tai vanadance vai mikä N olikaan.Osta Mother Fucker dyna vt.
Mother Fucker Rules :-*
-
laskin tossa valtran sivuille
n121HT 82000E quicke 65 sähkösellä ohjauksella 50km/h laatikolla 650/540 renkailla ja turbiinikytkimellä tosta alennukset pois niin jossain 70 paikkeilla varmaan olisi hinta riippuu tietenkin kuinka osaat/jaksat tinkata
-
en välttämättä ottaisi 65 kuikkaa ännään,55 sopivampi ellei aivan välttämättä pientä lisäystä nostokorkeuteen tarvii.suurimmat puutteet valtrassa yhä aiemmin mainitsemieni lisäksi ettei sovitteita taka-akselille asti ja ei vahvempaa etuakselia.
-
Olisit laittanut vielä ehdoksi:ainoastaan valtra,muut älkää vaivautuko,niin kyselysi olisi ollut täydellinen.
Heh mahtaa se sapettaa...
Itte laittaisin noilla reunaehdoilla 121 N Valtran hiteccinä tai advancena jos sattuis löytymään houkutteleva koeajokone tai vähän käytetty.
Hydrauliikkaan löytynee ratkaisu keulapumpusta jos tuottoa pitää saada runsaasti. Keulapumpullista kuormaajaa ei taida saada enää uutena noihin, ennen niiden kylkiäisenä tuli myös oma öljysäiliö. Metsäkäyttöön noihin saa keulalle pumppua ja pientä öljysäiliötä, kannattaa kysäistä sellaista. Ja vaikka keulapumpun joutuisi ihan rakennuttamaan, niin se säilyttänee hyvin arvonsa käytetyssäkin koneessa.
Turbiinikytkin tekee kuormaamisesta mukavempaa vaikkakin se ei toimi ihan yhtä jouhevasti kuin pienemmissä malleissa. Maantieajossa risteyksistä lähdöissä turbiinikytkimen ansiosta ei useimmiten tarvi koskea keppivaihteisiin, joten se auttaa silläkin tavalla.
Valmetin peruslootalle ja moottorille tuollainen 7000 tuntia ei ole rasitus eikä mikään. Kone näyttää tapansa ensimmäisten satojen tuntien aikana ja senjälkeen normihuolloilla pääsee helposti kymppitonnin tietämille.
On se ihme että keulapumppua pitää laittaa,eikö sielä konees omaa ole.Työmaalle valtran meinasivat ostaa pari vuotta sitten mutta ei kun ei voi tehtaan mukaan käyttää harjakonetta niin tuli jd.Älä osta mitään hinttitechiä tai vanadance vai mikä N olikaan.Osta Mother Fucker dyna vt.
Mother Fucker Rules :-*
mullon VALTRASSA harjahydrauliikka ja ihan omalla pumpulla. Se keulapumppu tulee kyseeseen jos tuottoa tarvitaan paljon ja käyttökin sen mukaista, kannattais lukeakin mihin vastaa.
-
"Vaatimuslista kuormainkoneelle"
-rasitukset taka-akselille joko pitkillä sovitteilla tai erillisellä rungolla
-portaaton tai välikaasupehmennetyt pikavaihteet
-yli 100 litran tuotto,kaikki öljy imusuodattimen läpi
-alle 70 dp:n melutaso
-6-kone hyvällä kääntyvyydellä
-
en välttämättä ottaisi 65 kuikkaa ännään,55 sopivampi ellei aivan välttämättä pientä lisäystä nostokorkeuteen tarvii.suurimmat puutteet valtrassa yhä aiemmin mainitsemieni lisäksi ettei sovitteita taka-akselille asti ja ei vahvempaa etuakselia.
Ei kyllä yli 55 kannata laittaa. 45 menee vielä ,jos säästää haluaa.
-
Käytetty 412 Vario !
Sillä on vielä 7000 ajettuna jäljellä enemmän
käyttötunteja mitä "Suolahen keskosella" 8)
-
Käytetty 412 Vario !
Sillä on vielä 7000 ajettuna jäljellä enemmän
käyttötunteja mitä "Suolahen keskosella" 8)
Eli siis "miksi ostaa uuden traktorin, kun käytetyn fendtdin saa samaan hintaan" ;D
-
Niin se vaan on, käytetyssä Fendtissä on enemmän
ylivoimaisia ominaisuuksia mitä muissa uusissa 8)
-
Miksi ostaa variotakaan jos sillä rahalla voi teettää tilan varioa/vast. tarvitsevat työt seuraavat sata vuotta :P
-
Vapaa-aika tulee kalliiksi. ;D
-
Käytetty 412 Vario !
Sillä on vielä 7000 ajettuna jäljellä enemmän
käyttötunteja mitä "Suolahen keskosella" 8)
Eli siis "miksi ostaa uuden traktorin, kun käytetyn fendtdin saa samaan hintaan" ;D
niinpä. samalla rahalla kun saa 7000h ajetun fentin niin saa ihan uuden traktorin millä on ajettu 7000h vähemmän ;D ;D ;D
-
tännähän on kertynyt netin asiantuntijat jos liittyy traktoreihin.
kertokaahan minkä traktorin laittaisitte. jos reunaehdot on nämä
-hinta etukuormaajineen alle 85000 euroa
-neljä sylinteriä, teho noin 140 nykyhevosvoimaa
-nostolaite yli 6 tonnia, alhaalta ylös
-nopeutta 50 km/h lisäksi hitaat vaihteet, ryömintä on välttämätön
-turbiinikytkin tai vastaava pehmentäisi kuormaajaan ja traktoriin koituvaa rasitusta. voi olla portaatonkin ei mulla mitään niitä vastaan ole.
-pehmeä ja kestävä suunnanvaihto kun suuntaa joutuu vaihtamaan yhtenään.
-tietysti polttoaine kustannus ja huolto
-omakohtaisia kokemuksia kaivataan mieluummin useamman tuhannen tunnin ajalta koska minä ostan traktorin noin 7000 tunnin ajomäärälle, jokapäiväiseen ajoon. muutaman vuoden välein tulee traktorikaupassa käytyä. asiallista keskustelua kiitos.
jos huipun haluat ja 6 syl ei haittaa 7465 dynä vt ja siihen 65 tai 75 quicke mutta ei eurokiinnikkeillä .tapit menee helposti poikki ,hinta voi pikkusen mennä yli muttei välttämättä paljo
-
Ottaisin käytetyn fentin,kaikki mainitsemasi vaateet täyttyy ja tuntimäärän voit kertoa kahdella tai kolmella muihin verrattuna.Ei tarvitse olla ruudinkeksijä ymärtääkseen miksi Fendt maksaa uutena niin paljon muita enemmän,,,laatun on vallitseva tekijä tässä masinassa.Fenttiä tutkiessa huomaa miten kaikessa on kiinitetty huomiota kestävyyteen ja käyttömukavuuteen.Lyhyellä kokemuksella en voi kun suositella,itsellä olis tarkoitus ajaa fentillä tosipitkään reipaasti yli 10000 h :)
-
jos huipun haluat ja 6 syl ei haittaa 7465 dynä vt ja siihen 65 tai 75 quicke mutta ei eurokiinnikkeillä .tapit menee helposti poikki ,hinta voi pikkusen mennä yli muttei välttämättä paljo
Eikös tuossa paketissa mene joku muukin helposti poikki ;)
-
jos huipun haluat ja 6 syl ei haittaa 7465 dynä vt ja siihen 65 tai 75 quicke mutta ei eurokiinnikkeillä .tapit menee helposti poikki ,hinta voi pikkusen mennä yli muttei välttämättä paljo
Eikös tuossa paketissa mene joku muukin helposti poikki ;)
vakuutushan sen korvaa jos kolaru tulee ja kaikki katkee
-
Ottaisin käytetyn fentin,kaikki mainitsemasi vaateet täyttyy ja tuntimäärän voit kertoa kahdella tai kolmella muihin verrattuna.Ei tarvitse olla ruudinkeksijä ymärtääkseen miksi Fendt maksaa uutena niin paljon muita enemmän,,,laatun on vallitseva tekijä tässä masinassa.Fenttiä tutkiessa huomaa miten kaikessa on kiinitetty huomiota kestävyyteen ja käyttömukavuuteen.Lyhyellä kokemuksella en voi kun suositella,itsellä olis tarkoitus ajaa fentillä tosipitkään reipaasti yli 10000 h :)
tutustu tarkemmin
-
Tuntematta tarkemmin tilannettasi, olisiko noilla tunti määrillä järkeä miettiä pyöräkuormaajan tai kurottajan laittamista traktorin rinnalle... Käytettyinä melko edullisia ja kuormaus ominaisuuksiltaan aivan eri luokkaa traktoriin verrattuna.
-
85000 € saa aika tehokkaan uudenkin kurottajan. (3500 kg 7 m)
-
jos huipun haluat ja 6 syl ei haittaa 7465 dynä vt ja siihen 65 tai 75 quicke mutta ei eurokiinnikkeillä .tapit menee helposti poikki ,hinta voi pikkusen mennä yli muttei välttämättä paljo
Eikös tuossa paketissa mene joku muukin helposti poikki ;)
Sama syy sulkee pois sitten myös ännä Valtran...
-
jos huipun haluat ja 6 syl ei haittaa 7465 dynä vt ja siihen 65 tai 75 quicke mutta ei eurokiinnikkeillä .tapit menee helposti poikki ,hinta voi pikkusen mennä yli muttei välttämättä paljo
Eikös tuossa paketissa mene joku muukin helposti poikki ;)
tällä kaverilla jolla katkes se 7495 yli 50 vauhtia aura 4metrin päässä etuakselistatakana 2500kg painava lana ja pökkäs kerralla penkkaan kaikki katkeaa.sillä oli ennen ollut 6920s mitä oli katkottu riittävästi pajalla pahimmillaan 3kk remontissa ;)
-
neljän metrin päässä etuakselista? :o No ei kyllä ihme jos katkeaa törmäyksestä.. Pakko olla joku typo?
-
neljän metrin päässä etuakselista? :o No ei kyllä ihme jos katkeaa törmäyksestä.. Pakko olla joku typo?
näin se sanoi mutta tarkoitti auran kärkeä varmaan
-
jos huipun haluat ja 6 syl ei haittaa 7465 dynä vt ja siihen 65 tai 75 quicke mutta ei eurokiinnikkeillä .tapit menee helposti poikki ,hinta voi pikkusen mennä yli muttei välttämättä paljo
Eikös tuossa paketissa mene joku muukin helposti poikki ;)
tällä kaverilla jolla katkes se 7495 yli 50 vauhtia aura 4metrin päässä etuakselistatakana 2500kg painava lana ja pökkäs kerralla penkkaan kaikki katkeaa.sillä oli ennen ollut 6920s mitä oli katkottu riittävästi pajalla pahimmillaan 3kk remontissa ;)
Herää kysymys et mikä järki tossa on? Ostas vaikka ratakiskon pätkän ja yrittäs sitä hajottaa.
-
JD 6x30 AP tai AQ2+. En tiedä tuleeko hintakatto jo vastaan, mutta iloosen kuskin tuolla koneella saa. JDssä kytkin ollut jo kauan kestoltaan traktorin elinikä. Peura myös KÄÄNTYY. Hiljanen ohjaamo. Ite sanosin että ota jontikka ja valtra koeajoon, ja päätä ajojen jälkeen.
Omaa kokemusta: 11v vanha 6900 isolla kuikan kuormaajalla ja omasta mielestäni ei häpeä nykyisille tuotoksille kuormaushommissa, vaikka tekniikka vanhempaa.
-
Ehdottomasti ulkolainen traktori siinä samalla tuet keskieurooppalaista
maatalousklusteria ja nopeutat Suomen maatalousklusterin alasajoa.
;D :o
-
Ehdottomasti ulkolainen traktori siinä samalla tuet keskieurooppalaista maatalousklusteria ja nopeutat Suomen maatalousklusterin alasajoa. ;D :o
Ja säkin ajat tietysti kotimaisella autolla...
-
Valtra eikös se ole jenkkien?
-
minkäs maalaiset suomalaiset sitä traktoria kasaa suolahdessa sekä osia valmistaa?? ::)
-
minkäs maalaiset suomalaiset sitä traktoria kasaa suolahdessa sekä osia valmistaa?? ::)
Älkääs nyt pojat kehatko, minä pystyn kyllä sen myöntämään. Vaikka Valtran omistaa AGCO amerikasta, niin verotuloja valtra jättää silti suomeen rutkasti enemmän kuin mikään JD,MF yms.
-
joo kaikki valtra mihet ajaa varmaan suomessa kasatulla porche boxerilla eihän se nyt paras ja käytännöllisin ole mutta kun se on suomes kasattu
-
Niin sitä juuri tarkoitin että kyllä se on perusjuntti suomalainen tosityömies joka niitä valtroja laittaa nippuun eikä mikään vinosilmä vääräkinttu jossain hevon ketun siansaksassa. Ja pikkusen eri määrä tehdään traktoreita mitä jotain porcheja..
-
Niin sitä juuri tarkoitin että kyllä se on perusjuntti suomalainen tosityömies joka niitä valtroja laittaa nippuun eikä mikään vinosilmä vääräkinttu jossain hevon ketun siansaksassa. Ja pikkusen eri määrä tehdään traktoreita mitä jotain porcheja..
ajatko sinä sitte jonku vinosilmä vääräkintun hevonketunsiansaksas kootulla autolla
-
Liika hapokasta Valametilla ajaminen, ei pysty...
-
Juttelin alkuviikolla Valtterin myyjän kanssa N sarjalaisesta ja etukuormaimesta. Hän sanoi, jotta kuormain tuetaan takasiltaan. Onko kylillä koneita joissa näin ei ole??
Kävittekö katsomassa ko. koneesta, koska meidän Valtra-miehen mukaan ei tueta ???
-
Juttelin alkuviikolla Valtterin myyjän kanssa N sarjalaisesta ja etukuormaimesta. Hän sanoi, jotta kuormain tuetaan takasiltaan. Onko kylillä koneita joissa näin ei ole??
Tässä ei ainakaan ollu sovitteet takasiltaan asti.
http://kuvablogi.com/nayta/807843/
Minkä takia nimenomaan 4-pyttynen?
N-valmetti (121) pyörii kovin rumasti, kuullostaa kuin zetori ajaisi tiellä, mutta se onkin uusi valmet, mistä johtuu?
-
Juttelin alkuviikolla Valtterin myyjän kanssa N sarjalaisesta ja etukuormaimesta. Hän sanoi, jotta kuormain tuetaan takasiltaan. Onko kylillä koneita joissa näin ei ole??
Tässä ei ainakaan ollu sovitteet takasiltaan asti.
http://kuvablogi.com/nayta/807843/
Minkä takia nimenomaan 4-pyttynen?
N-valmetti (121) pyörii kovin rumasti, kuullostaa kuin zetori ajaisi tiellä, mutta se onkin uusi valmet, mistä johtuu?
Tuostahan saattaa syntyä keskustelua, ensin katkeaa massikka, sitte valtra ;)
Kuis se tuollai meni?
-
Kuis se tuollai meni?
Etukauha ei oo vissiin ollu lukoissaan, kauha hypänny irti vauhissa. Ajanu kauhan yli ja siihen malliin.