Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Öljynvaihto aika.  (Luettu 7077 kertaa)

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 589
Öljynvaihto aika.
Mihin muut omatoimi öljynvaihtajat on vieneet jäteöljyt? Mä oon 2 vuotta kerännyt niitä navetan maalaamista varten,mutta "omateko" maali ois ollut tuplan kalliimpaa punamaaliin verrattuna niinpä ostin maalit valmiina ja nyt ois 250 litraa käytettyä vaihteisto/hydr. öljyä ylimääräisenä. Taitaa jäteasemat veloittaa jos sinne vie??

kuustaa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: Öljynvaihto aika.
stokeri on kätevä

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Öljynvaihto aika.
stokeri on kätevä
Kunnan ja Ekokemin tempaus kerran vuodessa - oma vaivansa tietysti parin kilsan päähän viedä, mut samalla sen on vähän sosiaalinenkin tapahtuma. Näkee muitakin ihmisiä (kun muuten ei muka näkis!). Tynnyrit takakuupassa ja sieltä imevät suoraan.

Samalla reissulla vien akut (ja iinekset jos niitä sattuu nurkissa olemaan).

Niin ja tää tieteysti on tämmöistä köyhän puuhastelua tää touhu muutenkin.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Öljynvaihto aika.
Mihin muut omatoimi öljynvaihtajat on vieneet jäteöljyt? Mä oon 2 vuotta kerännyt niitä navetan maalaamista varten,mutta "omateko" maali ois ollut tuplan kalliimpaa punamaaliin verrattuna niinpä ostin maalit valmiina ja nyt ois 250 litraa käytettyä vaihteisto/hydr. öljyä ylimääräisenä. Taitaa jäteasemat veloittaa jos sinne vie??

Ei kai ne mitään veloita. Nykyään kun kaikki on kunnallisen jätteenkeruun piirissä, niin jäteasemien pitäisi ottaa ongelmajätteetkin ilman. Sama koskee myös tuota ser-jätettä. Syksyllä vietiin iso kasa telkkareita, jääkaappeja, yms. vastaanottopisteeseen, eikä maksa mitään.

Ongelmajäteauto ja imuauto kiertää kerran vuodessa, mutta harmillisesti ovat jättäneet kokonaan kotikylän jo monena vuonna väliin. Sinne kuitenkin sitä ennen vietiin kaikki. Yhtenä vuonna kanssa imuauto kävi imaisessa 200 l tynnyrin tyhjäksi samalla kierroksella. Nyt on vaan sitten toistaiseksi jemmattu akut, loisteputket ja öljyt, jotka tosin vain 20 l kannuihin. On helpompi kuljetella.

turbox

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: Öljynvaihto aika.
Jos on pelkkiä kirkkaita öljyjä niin tua tänne vaan, maksan jopa vähän jos on puhdas tynnyri. Talven aikana ei meinaa tynnyri piisata kun teräketjun ja laipan väliin laittaa. Sitkoa vaan sekaan ja on taas priimaa siihen hommaan.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8354
Vs: Öljynvaihto aika.
Ekokemin auto imasee ilmaiseksi pois, kun saa kaks tynnyriä täyteen, jos edellisestä käynnistä on vähintään vuos.
Mystinen kesälaatumies

Mies Hevosena

  • Vieras
Vs: Öljynvaihto aika.
Takavuosina annoin halpisnissannassun-kuskille,kun oli ihan joka paikkaan sopivaa farmoilia .

Käytteli sitten moottoriöljynä jota savusta päätellen jonkun verran menikin.Tosin ei tuota ollut kuin pari 20 l pänikkää.

Viimeksi muokattu: 14.04.10 - klo:09:44 kirjoittanut Mies Hevosena

Rimuli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: Öljynvaihto aika.
Kun öljyt on helposti imettävässä säiliössä, esim. tynnyri niin 400 litraa haetaan kerran vuodessa ilmaiseksi.
1000 litraa haetaan aina ilmaiseksi. Itse olen soittanut Lassila ja Tikanojalle ja ovat tulleet hakemaan.

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: Öljynvaihto aika.
stokeri on kätevä

Samaa mieltä. Vakuutustarkastajan mielipiteestä en oo ihan varma jos sattuis lämpökeskus palahan

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Öljynvaihto aika.
Eikös öljyt vain pidä erotella mustiin ja kirkkaisiin, jos ne jäteöljyn keräykseen haluaa laittaa? Mullakin on mennyt kaikki sekaisin samaan tynnyriin, eli ei hyvä.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Öljynvaihto aika.
Eikös öljyt vain pidä erotella mustiin ja kirkkaisiin, jos ne jäteöljyn keräykseen haluaa laittaa? Mullakin on mennyt kaikki sekaisin samaan tynnyriin, eli ei hyvä.
Jaa, onpa mennyt tuo vaatimus ohitse. Sekaisin vaan kaikki. Polttoöljystä viimeks joku kysyi, ettei vaan sitä oo joukossa. Eikä vettäkään paranis kait olla (oli vähän rähjäisen näköinen mun tynnyri :) )
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Öljynvaihto aika.
Jos öljyjä enemmän kertyy niin voisi kannattaa niitä varten olla jonkunlainen poltinkin. Vaan kyllä stokeria kannatan minä, on ihan sama mitä on mukana öljyssä kun kaikki mikä palaa tuottaa myös lämpöä.

Bonde

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 462
  • Höstnisu
Vs: Öljynvaihto aika.
Tuossa kylillä toimivaan korjaamoon, jossa vanha öljy muuttuu kilowateiksi ja sitä kautta lämmöksi! ;)
Whiskey for my men and beer for the horses...

apila

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: Öljynvaihto aika.
200 litran tynnyrin olen kerännyt aina täyteen, ja sitten olen vienyt sen ongelmajätteen keräily autoon joka kiertää kerran kuussa. Samaan paikkaan olen vienyt myös öljynsuodattimet. Minä olen laittanut ainakin kaikki öljyt samaann astiaan, ja hyvin on öljyt sinne kelvanneet. Ja maksuakaan eivät ole olleet koskaan vailla.

kujala

  • Vieras
Vs: Öljynvaihto aika.
Ekokem tykkää jos on kirkkaat ja mustat erillään, jatkokäyttö erilainen.
Kelpaa kyllä sekaisinkin. Onhan niistä kai uutena velottu jätemaksu kuten renkaista ja akuistakin?

Vesi ja polttoaineet on pahasta, muistaisin että tulee lasku perästä jos hakevat tynnyrikaupalla asiakkaalta ja analyysi osoittaa noita epäpuhtauksia.