Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Omatoimiremonttia  (Luettu 14744 kertaa)

håkan

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Omatoimiremonttia
Sain juuri 6620 JD:n hydrauliikkapumpun vaihtoremontin tehtyä. Tuli vain mieleen, että melkoinen summa tuli säästettyä kun teki itse. Osat kylläkin tulivat melko kalliiksi, kun menin ostamaan ne Agrista.

Minkälaisia remontteja olette itse tehneet ja milloin pitäisi kääntyä ammattihuoltajien puoleen?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Omatoimiremonttia
Vanhempaan kalustoon aski remontteja kytki,perä,moottori ,laturit startit ym.Nuffi ,Ferku ja Ford (majuri,OK6)
Nykykalustoon jotakin pientä .

Viimeksi muokattu: 03.04.10 - klo:20:51 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Omatoimiremonttia
Massikoita ei onneksi tarvii remontoida. Huolto riittää.
Kui mää ain olen paras?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: Omatoimiremonttia
Massikoita ei onneksi tarvii remontoida. Huolto riittää.
odottelin kyllä jotain parkkipolttimon vaihdon kaltaista toimenpidettä,,,, taitaa verkku sitteki olla paree kun valtra :D :D :D :D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

mikkocu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Omatoimiremonttia
Just maanantaina irrotin vanhasta 5000 foortista jakajapumpun remonttiin ja asensin torstaina kiinni.
puppuremontti makso 675e
pienempään 4600 foortiin tein syksyllä  kansiremontin ,vaihdoin uudet venttiilit,männänrenkaat ja kk/runkolaakerit..osat makso vähä yli 300e..kannen käytin pajalla hiottavana.
olis voinnu jonkun verta maksaa huoltomiähellä?hämeen diisselillä maksaa dieselkorjaamotunti 80euroo..tuntus kalliilta jos ei olis rahaa?.
 "vanhoihin"koneisiin uskaltaa moottoriremontteja tehä..jos käy käpy ni ei oo nii arvokas vehje ;D
uusiin en ala kajoomaan..muutakun -06 casen turbon irrotin ja asensin.. ::)

Verku

Vs: Omatoimiremonttia
Osat, työ ja takuu, semmonen pikku kolmikko. Jos tietää että osaa tehdä homman ilman että on riskiä pieleen menneestä asennuksesta niin varmaan kaikki itse hoitaa hommat siihen pisteeseen asti.

Jos ei hoida niin silloin on joko lompsa iskussa ja/tai muuta tärkeämpää ajanvietettä. :D

Kypsä tapaus

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Omatoimiremonttia
Lähes kaikki remontit tulee tehtyä ite.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Omatoimiremonttia
No toivottavasti mulla pelaa ajatus jatkossakin sen verran, että ymmärrän, minkä voi tehdä itse ja mitä ei...Joku kannentiivisteen vaihto pienkuormaajaan taitaa olla isoin homma, minkä oon tehny. Eikä navettaladossa viittis kovin kummoisia hommia tehdäkään, ei siä oikein nääkään, kylmä on kuin ulkona ja sitä tilaa tarvittais vähän muuhunkin kuin koneen osien hukkaamiseen. Case katkaistaan korjaamolla sitten joskus (kunnes on pakko, toistaiseksi puuttuu vain yx pikavaihteen pykälä).

Vanhoja koneita kaikki, perushuollot saa ite tehtyä (siä navettaladossa tai ulkona). Emännän viis vuotta "uusi" auto on määräaikaishuollatettu korjaamolla, ite vaihtanut jotain jarrupaloja ym.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

maito paroni

  • Vieras
Vs: Omatoimiremonttia
Ennen tein paljon ja nykyään harkiten.ehkä suurin homma ollut valtuun moottorin vaihto tuttavan kanssa.sitten kytkin remppoja joitakin ja yksi ek asennus.etuakselin tihittämisen jätin suosiolla huoltomiehelle.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Omatoimiremonttia
Polkurattorin ketjun korjaus.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Omatoimiremonttia
Sain juuri 6620 JD:n hydrauliikkapumpun vaihtoremontin tehtyä.



Paska mikä paska.
Kui mää ain olen paras?

sorkkis

  • Vieras
Vs: Omatoimiremonttia
Massikoita ei onneksi tarvii remontoida. Huolto riittää.

590-595 etenkin turbomallit vietiin huoltoon vaihtolavalla .  ;D ;D ;D ;D

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Omatoimiremonttia
Fordiin tarvii välillä vesipumppuja vaihdella ja joskus kytkinremonttikin on paikallaan ja niistä suoriutuu ittekseen. Jonnikassa suurimmat operaatiot on pistää löpöä tankkiin... öljytkin vain paranee käytössä.

Mies Hevosena

  • Vieras
Vs: Omatoimiremonttia
*Minkälaisia remontteja olette itse tehneet ja milloin pitäisi kääntyä ammattihuoltajien puoleen?

Kaikkea on tehty ja tullaan tekemäänkin  mihin riittää perusavaimet ja smirkeliä karkeammat kojeet.Renkaiden kanssa en ala pelleilemään.

Ransportterin kytkin ainoastaan vaihdatettu vieraalla.Perin *****maisesti kasattu vehje muutenkin.

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: Omatoimiremonttia
Tää ei ole vastaus, itse en tee kuin öljynvaihdot / suodattimet.

Olin kaverin matkassa kaukana kotoa ni tärmäsin tilaan jolla oli omaa kalustoa siinä määrin että kaikki JD testeriohjelmat omasta takaa. Olivat juuri 7920 laatikonvaihtoa viimeistelemässä ja 6920 pyäränlaakerin vaihto menossa (samaa öjytilaa tuossa tuo perä, autopover ja laakerinmuruset), että jotkut tekee kaiken itse  :)
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.