Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jatkotarina  (Luettu 151343 kertaa)

Kobra

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Jatkotarina

raevostunna ja pistaltännä metän palamaan. Ee kyllä tästä hommelista tuu tolokkuu. Nyt joo kuulluu tuassiisa paloaoton  iän. Eekae se Turakaesen navetta ou liekeissä. Passoo juur niille seutuville, Tikka arvio.
 - Enpä tällä syönnillä usko semmossii. Eipään siellä maha olla kettee is kotona. Matti aeko muijaasa lähtee käöttään liäkärissä ja nuor par män Niemeen navetoemaan. Nopijasti pittee lähtijä sannoon Kumaraeselle mittee on tapahtunna, Kilikki sanoi.
---
 - Seppo ja Salme olivat saaneet Sepon lehmät hoidettua. Salme oli keittänyt sisällä kahvit ja nuoripari istuutui kahvia nauttimaan. Salme katseli hymyillen Sepon kasvoja ja suikkasi pusun poskelle:
 - Vuan kyllä se onnii mukavata, että viimmeinnii piästiin yhteisen taepalleen alakuun. Mikäs meijän onkaa talloo asustee, kun on niitä kaksittain. Sitä minnoon koko uamun uatellu, että kelleppä sinä huastot siellä meijän heinlaussa?
 - Eipään tuolla kettee. Yksikseni huastelin hyvästä mielestä.
 - Mistäpä se tälle niin hyvä miel on pukanna? Salme kiusoitteli.
 - Onpahan vuan pukanna, Seppo nauroi. Hän sattui vilkaisemaan ikkunasta ulos ja näki sankan savupatsaan nousevan Turakaisen navetan tienoilla.
 - Ee jumaliste! Jaska saatana. Seon tuohanna niihen kessujesa kansa...
 - Mittee se ny? Salme sanoi ja katsoi Sepon katsomaan suuntaan. - Ei Herra Jumala, meijän navetta on tulessa. Mittee sinä Jaskasta?

Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

Kobra

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • TEUTSI ON RAUTAA

- Täötyy tunnustoo. Jaskan kansa minä huaston laussa uamulla. Se kinusi suaha olla polliisilta piilossa. Ehän minä ruahtinna kieltee. Voi suatanna kuitennii. Sinullekkii kielti huastamasta ja minä pölijäke uskoen. Uattelin että ohan tuolla Jaskalla ollunna niin vaekijjaa.
  Salme kuunteli silmät pyöreinä Sepon tunnustusta. Hän ei jaksanu uskoa todeksi, että tuleva puoliso valehtelee päin naamaa.
 - Mittee sinä sannoet? Ettäkö sinä pelloot minun selekäni takana. Pittee panna harkintoon se meijän naemisasija. Nyt kuitennii sammutteen tuljpalloo. Tae eipä taija olla siinä palijo perimistä. Voe mun lehemäraukkoja.
 - Minä pyyvän anteeksi, oekeen rukkoelen! Hyvvee minä olin tekevinnäen, vuan aevannii se män persiilleen koko homma. Jaksatko sie antoo anteeksi. Tämmönen ei tuu toestummaan.
 - Tiijän minä, ettet ilikeöttäs. Kae sen näen pit männä. Vaen nyt Turakaeseen.
---
 Palokunnan saapuessa paikalle koko heinäladon puoleinen pää navettarakennuksesta oli tulimerenä. Sementistävaletun navettaosan ollessa vielä ennallaan, mutta vesikatolla tuli eteni jo uhkaavasti navetankin päälle.
 Palokunnanmiehistä osa hyökkäsi navettaan, Päästellen lehmät irti kytkyeistää ja ajelivat lehmät syksyiseen ulkoilmaan. Onneksi lehmillä oli hyvässä muistissa kesä ja laitumet ja ne poistui navetasta tuttua reittiä, vaikka voimakkaana tuntuva savunhaju sai ne rauhattomaksi.
----

Kobra

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • TEUTSI ON RAUTAA

Siihen hätään Seppo ja Salmekin ehtivät palopaikalle ja ohjasivat lehmät tuttuun aitaukseen.
  Paloautoja oli tullut naapuripitäjistä lisää palopaikalle. Ripeän toiminnan ansioista he pääsivät äkkiä tulen herroiksi.
  Navettaosa säilyi täysin palolta, vain lato-osa ja siellä olleet heinät ja muut rehut oli menetetty.
  Palavista heinistä savunmuodostus oli vieläkin kova, mutta ilmiliekkejä ei näkynyt.
  Komisario Kumarainenkin oli ehättänyt palopaikalle. Muut poliisit olivat jääneet Kainon mökille sevittämään Raivon katoamista ja etsimään mahdollisia Raivon tavaroita. Ainoastaan konstaapeli Pökiö seurasi herraansa, valmiina palvelemaan, kysymättä, huumorimielellä.
  - Mitteepä se pomo arvelloo, mistä tämä palo on suanunna alakusa?
  - Kipinästähän se suurihi tulj syttyy. Vuan empä ossoo arvella, mistä tässä on kyse. Se meijän pittee alakaa tutkimistoemenpitteet. Missäpä tuo lienöö isäntä? Kumarainen uteli muutamalta kylän mieheltä.
  - Jaa isäntä! Eipään sitä tässä talossa ou ollunna ikkää isäntee, on vuan Turakaesen Matti.
  - Olokootpa mikä onkaa, vuan missä mahtanee olla?
 - Luoja sen Matin reissut tiennee. Aotollahan tuo on mahtanna lähtee, ku ei näö pihalla. Oeskoon männy kirkolle?
 - Pomo hei! Tuolla on se nuorpari. Ne nuo reten tietee mihin vanahat ovat männeet. Käönkö ja kysäsen? Pökiö sanoi.
 - Männään yhessä, suunnitellaan mille aletaan, Kumarainen sanoi lä lähestyi Seppoa ja Salmea. - Hyvvee päevee! Tiällä on tapahtunna ikävvii asijoeta. Mitenkä se tälleen?

----

Talojussi

• Vieras

Kobra

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • TEUTSI ON RAUTAA
Elä sinä Jussi puhu taas paskaa. Mulla viestejä vaatimattomat 700, sulla yli 3000. Sulla vielä haisevat niin kauheelle. Että pienennä välillä suutinta. Mie kyllä voin lopettaakin. Luulen, että sinä et?
----

Kobra

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • TEUTSI ON RAUTAA

- Eipähän tämä naarata. Kuhan ei kukkaa oes jiännä tulen ruuaksi. Onneksi isä ja äetee ovat liäkärissä. Minä varovasti jo Matille ilimotin. Vuan eipä se Matti ollunna moksiskaa. Tuumi vuan jotta rahalla suap vaekka minkälaesija navetoeta ja sano olevan täösarvovakkuutus.
 -  Sittepä se onnii assiit kohillaan. Käsitelläkö työ tulta uamulla navetalla. Vuan mistä tuo lienöö alakusa suanna, Kumarainen kysyi.
 - Minusta se tuntuu, jotta tuolla Sepolla sitä mahtoopi ollahhii vähä asijjaa, Salme sanoi.
 - Niin tuota, miten sen nyt sanosi. Uamusella kun heinii hain lehemille. Niin laussa olj tuo nuapurj...?
 - Niin, anteeks vaun mikä nuapur. Rimpiläenenkö?
 - Eikääku tuo Luakson Jaska. Tuo joka poltti talosa. Sehän tuo rukkolj jotta jos saes polliisia olla piilossa, päevän ajan. Empä minä uatellu sen pitemmälle, vaekka polliisillehan seos pitännä ilimottoo, vuan uattelin jotta teilleki siitä tulloo vuan turhoo vaevoo. Niinpä lupasin , jotta makkoel poekkee. En edes Salmelle siitä sanonu. Perkele!
----

Kobra

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • TEUTSI ON RAUTAA

- Siinäp onnii tullunna melekomoenen rikos tehtyy. Vuan on se niinnii, että paha on nuapurriiaan pistee käpälälaotaan. Vuan se pittee nyt kattoo tarkoon kuhan tulet sammuu onko se Luakso polttanna vielä ihtesäkkii. Eipä viijä tätä tarinoo tämän pitemmälle. Jos se hulluksi tullu on polttanna ihtesä, niin omahan on valinta.
 - Mitteepä minun pittee tässä assiissa touhuta. Mahoton ereöshän mulle tulj, Seppo surkeili.
 - Oesihan tuo aevannii viärin jos hyväntekijjää rankastassiin. Unneotettaan koko juttu. Elä sitte huastoo kellenkää. Pitekee työ assii omana tietona. Ja en minä usko että se Luakso on ihtijjään polttanna. Se nuilla sekasi männeillä onnii oma varijeluksesa, vae mikä se lienöö.
 - Kiitosta vuan herra komissarijo. Helepotti kummasti, kun me Salmen kansa aijotaan ellee tämä mualimanlaeta lakijen ja asetusten mukkaan, Seppo nöyränä sanoi.
 - Minunnii puolesta kiitoksija. Minä pyyvän komisarijota kahaville tästä hyvästä. Ei tässä ennee polliisija tarvita vähhään aekaan, Salme sanoi ja lähti menemään sisälle, Kumarainen ja Seppo perässä.
----

Kobra

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • TEUTSI ON RAUTAA

Samaan aikaan Kainon mökille jääneet kolme poliisia olivat hätää kärsimässä kuin Kaino estottomasti esitteli sulojaan.
 - Eekö sittoo polliisissa naesen vastusta. Jo pittee ollahhii mitätöntä sakkii. Tuo poijan rehevanahhii terentej niin ku parempihhii naesenkuataja, vaen paskanmarijoo. Puutteeseen tssä suap surkastuu.
  Vierto, porukan vanhimpana yritti saada Kainon käyttäytymään nimensä mukaisesti, mutta Kainolla oli hauskaa ja hän nautti täysillä kun poliisit kävi kuumana.
  Kumaraisen lähdettyä Vierto oli määrännyt Kilikin ja Tikan tutkimaan kamarin. Pojat menivät vastenmielisesti kamariin, mutta pitivät tarkoin silmällä, ettei Vierto tee mitään välistävetoja.
  Tikka kierteli kamarissa, noituen hukkaanmenevää tilaisuutta. Kaino näytti juuri siltä kuin hän paloiltana sen kuvitellut.
 Mikä autuus olisi lillua noiden muhkeiden muotojen välissä. Tikka vilkasi välillä tupaan aivan pakonomaisesti. Saipahan edes silmät nauttia Kainon runsaista muodoista.

----

Kobra

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • TEUTSI ON RAUTAA

Kilikki  puuhasi suuren lipaston kimpussa. Hän oli löytänyt jotain mielenkiintoista lipaston takaa, jota yritti kurkottaa käteensä. Mutta vain sormet ylettyi kohteeseensa.
  - Tikka tulehhan sinä voemmamies nostaltaan tuota lipastoo. Suattoo olla, että siellon kokonaenen nippu niitä johtolankoja.
  - Tässei palijo jouvva keskyttyyn epäolennaeseen kun on naestahhii tarijolla. Ettäkö työ jo ala lähtee tuon Vierron kansak? Myö kyllä tullaan Kaenon kanssa hyvinnii juttuun.
  - Elä nyt hulluja huasta. Suakel sinähän hukut tuommosseen mustaan aokkoon. On sillä poijalla luulot itestään. Vuan alappa tulla, vaen pitteekö alakoo komentoo?
 - Jos tämän kerran. Vaen elä pie tapanasi mulla hommijasi teittää, Tikka sanoi ja alkoi nostaa lipastoa erilleen seinästä.
  Mutta sepä oliki helpompi sanoa kuin siirtää.
Lipasto oli jostakin syystä naulattu seinään kiinni. Siinä ei auttanut voima eikä kiroukset.Lipasto pysyi tukevasti paikallaan.
  - No ohan se helvettiä jos ei yksi kuappi hievaha, Tikka sanoi ja yritti vieläkin. Naama punaisena ja hikivaluen Tikka telmusi kohteen kimpussa. Vain se oli siinä ja pysyi.
  Poliisit olivat  uppoutuneet niin lipaston vahtimiseen, että havahtuivat Kainon kirkkaaseen kiljaissuun.
----

Kobra

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • TEUTSI ON RAUTAA

Polisit ryntäsivät rinnan ovelle ja näkivät kun Vierto oli rysänpäällä ilmituumassa.Kaino kiljui suuressa hekumassa ja Vierto urakoi tosimielellä.
 - No, voihan suakel. Siin olliik oekija pukki tussunvartijana. Herkijä helevetissä Vierto, taekka teen ilimotuksen virkavirheestä, Tikka kateelisena ilmoitti. - Virka-aekana ei sua naottija maallisiariemuja.
  Mutta Vierto oli kuin soipa metso, ei kuullut ei nähnyt.
  -Mittee me nuille tehhään? Tikka tinkasi Kilikiltä. Enempää harkitsematta, otti kuumalta hellalta kiehumassa olevaa teevettä sisältävän kattilan ja roiskautti siitä Vierron paljaille pakaroille.
  Vierto karjaisi kuin raivo härkä ja potalsi pystyyn. Hän tarrautui palaneisiin pakaroihinsa. Paljain käsin hän yritti lievittää punaiseksi kihahtaneita pakaroitaan.
  Kilikki näki kylmää vettä täynnä olevan sangon ja viskasi sisällön puoliksi Vierron pakaroille, puolet Kainon intiimeihin paikkoihin, jotka myös olivat saaneet polttavat terveiset.
----

Kobra

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • TEUTSI ON RAUTAA
  - Perkele Tikanpoika, nyt sinä sen viimmesen temppusi mänit tekemään. Suatana minä tapan sinut, Viirto karjaisi ja hyökkäsi Tikan kimppuun. Tikka säntäsi kamarin puolelle ja Viirto housut nilkoissa perään, mutta kompastuu housuihinsa ja kaatua rojahti pitkinpituuttaan. Viirto iski pahan-näköisesti otsansa kamarin ovenkulmaan ja Viirron taju sammui.
  Kilikki ryntäsi koeittamaan Viirron pulssia.
  - Kuolko se siihen paokkoon, Kaino surkeili ja veti mekkoa päällensä
  - Aenae sillon taju kankaalla. Ampulanssii tässä pittee hällyyttää. Jo suakel on vaekija virkatehtävä. Luuloo että piäsee täältä tylyjen immeisten kylältä, niin aena sattuu jottae outoo. Suakeli minä taijan lähtee muihe hommiin. Pahasti se Viirto iski piäsä.
  Kaino oli asettunut kontilleen Viirron pään kohdalle ja alkoi antaumuksella pussata Viirtoa.
  - Mittee helevettii sinä tiet? Eikö äly anna tietoo että seon tajuton uhri, Kilikki sanoi.
  - Miepä tiijän että suusta suuhun elevytettään.
  - Siinäpä elevyttele. Minä lähen tupakille. Missä se Möröhi lienee?
----

Kobra

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • TEUTSI ON RAUTAA

- Sepä män Kumaraesen kyytiin. Aekovat tulla takasi. Suap nähä minä vuonna, Tikka sanoi, joka oli tullut kamarin ovelle ihmettelemään tapahtunutta.
  Ambulanssa tuli torvet volisten oven eteen ja kaksi naista tuli paarien kanssa sisälle.
  - Mitteepä sitä tiällä. Polliiseja on enemmän kuin laki sallii. Ja naesija vaen yksi. Eijoo tuaskaa tasa-arvo totteotunna, vemakon näköinen kipusisko sanoi.
  - Nytte onnii tas pelj jos Viirtohhii laskettaan. Kaeno koettoo sitä elevyttee. Pittäeskö meijännii, Tikka oli kauniimman naisen kimpussa.
  - Mittee helekuttija se pojankloppi yrittee sannoo. Mäne joutuin kottiisi kasvammaan, kipusisko huitasi Tikan tieltään.
  - Tämä taetoopi olla kuollu, ei se imuta yhtee, Kaino sanoi ja kyynel vieri hän poskellansa.
  - Enkä ou, akat tuassii pannee eholle. Pikkusen tuossa päekkärit vetasin. Jäep yöunet vähhiin, Viirto sanoi ja pomppasi pystyyn.
   Kaino kiljaisi sydämenpohjasta, että Tikka katseli jo pakoreittiä.

----

sarvi

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Voe Voe.
Eihän näissä ole särmää  eikä jännitettä.
Pyhäkoulukamaa vaikka onkin kirjoitettu vi**umaisilla väreillä.
Missä on vihjailevan jahkaileva saasta ja iljettävä kielenkäyttö?
Oletko poeka tullut uskoon? ;D

Kobra

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • TEUTSI ON RAUTAA
Herra! Ymmärrä yksinkertaisia, sillä he eivat tiedä mitä he puhuu.Anna armosi paistaa Sarvenkin pimeään sydämeen, että hän armon saisi! Amen.
----

jupe

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
aivan mahtavaa juttu! näitä on mukava lukea. Jos saa toivoa niin jät ainakin oti vihreä väri pois käytöstä ei sovi minulle ollenkaan lukea.

Mutta kiitoksia mukavista jutuista!