Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle  (Luettu 23539 kertaa)

Jurttijussi

  • Vieras
Vs: Fendttiä edelläkävijöille
Vario !
Kyllä Fendt säilyy laatutietoisille ja italialaisiin sähköihin
tyytyville jaetaan masikkaa...

;-)

Ja uskovaisille Valtraa...

viiri45

Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Ompas keskustelu. Valtraan kun laittaa vario tarran niin nouseeko sen arvo? Eikös ostajat arvosta ominaisuuksia?

Mutta otetaanpa uusi ulottuvuus keskusteluun? Veikkauksia kuinka monta vuotta suolahdessa kasataan jotain? Aivan sama mitä. Taitaa olla suomalaiset kallita ruuvaajia.   ???
-Kaikki saa mutta komiat ensi!

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Ja veikkauksesiko nimeksi on Valtra?  ;D Ja Valtra pystyy menemään Massikan edelle vaihteiston ohjausautomatiikan kehityksessä. Hmmm... Onhan se hyvä että on unelmia.  ;)

Enpä usko että Valtra säilyy nimenä, uutta nimeä haetaan, markkinoille on helpompi tulla uudella mallistolla ilman vanhojen merkkien "rasitteita".

Yhtä ihmettelen näissä keskusteluissa: vieläkö joku kuvittelee, että on olemassa Valtran, massikan tai fendtin erillisiä tuotekehitysprojekteja. Se on nyt Agco, joka vastaa tuotekehityksestä ja sen sijoittamisesta eri tulosyksiköihinsä, ja se käyttää omistuksessaan olevien tuotemerkkien parhaita osia ja patentteja kuten tahtoo.

Se, että täällä on isillä Fendt ja naapurin pojan isillä Valtra ja niistä tapellaan hiekkalaatikolla, ei tarkoita sitä, että samanlaista vääntöä olisi Agcon sisällä. Kyllä siellä on kuulkaa tuotekehityksen piirissä hyvin nöyriä ihmisiä tekemässä työtä Agcolle.


Noinkohan luulet. Mitäs vikaa Valtrassa nimenä on? Nykynäkymä on kuitenkin se, että Agco on tietoisesti antanu Valtran kehittyä omana merkkinään ainakin toistaiseksi. Toisekseen Mitenkähän käy Fendtin myynnille Saksassa, jos siihen isketään noin vaan suomalaisinsinööriin viritelmä? Ei sitä ainakaan ihan pienellä testauksella toteuteta. Edelleenkään ei yhden merkin alla saada parasta tuottoa sijoitetulle pääomalle, joka viime kädessä on agcon osakkeenomistajien etu. Yksittäisen markkina-alueen myydyimmäin tittelin perusteella ei voida tehdä ratkaisuja maailmanlaajuisen malliston yhtenäistämiseksi. Järkevin ja tunteettomin näkökulma Valtran portaattomaan lootaan tällä hetkellä tuntuis olevan se, että katotaan, millanen siitä tulee, toimiiko ja kestääkö, ja sitten vasta arvostellaan?
tethering holes to their concave windings

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Ei mahtanu Agrikaan JD:lle mitään kun oli heitettävä MF talosta.

En halua ollenkaan ruveta kinaamaan missä on järki ja kuka päättää..jos nyt laitetaan vaakakuppiin Kesko-Baltia+Claas siellä 'fulllinerina' ja vastakupissa on MF Suomen myynti niin vaaka voi kallistua aika äkkiä.

Mä olen nähnyt muillakin talousaloilla sen kun joku tuloo ja sanoo kuinka asiat on..

Ja onko varmaa,että MF kauppa edes on kannattavaa Keskolle?

Kattellaan

Juurikin näin, viimeisen kymmenen vuoden ajan on suuret konemerkit agressiivisesti hakeneet ensin yritysostoin omaan talliinsa kattavan koneketjun, ja sen jälkeen pistäneet kauppiaat ruotuun, eli valinnan eteen. Ja kun tämä kuvio on jo edennyt näin pitkälle suuremmilla markkina-alueille, ei näillä full-linereilla ole mitään halua alkaa kikkailemaan yksittäisiä tuoteryhmiä eri myyjille pienissäkään maissa.

Agcon tulevaisuus eri traktorimerkkien suhteen on ollut jo selvästi nähtävissä. Johtoportaan antamat lausunnot haastatteluissa viitoittavat tulevan :

Fendtin suhteen tapahtuu muutoksia, Agco ei ole tyytyväinen merkin "tuottoon", nykyinen tekniikka ja tuotantoteknologia on liian kallis, ja vaikka merkin hintataso on saatu pidettyä merkittävästi muita kalliimpana "statustuotteen" imagolla, ei johdolla näytä olevan uskoa siihen, että viljelijät olisivat tuota hintaa tulevaisuudessa maksamaan.

Agcon panostus uuteen portaattomaan juurikin Valtran tuotekehityksen kautta ei ole mitenkään outoa taikka sattumaa. Sisun tehtaan laajennuksen ansiosta tulevan yhtenäisen malliston pohjana tulee olemaan Sisun moottorit, ja Valtran kokemus Sisun moottoriohjauksen ja voimansiirron ohjauksen saralla on sellainen vahvuus, jonka Agco halusi hyödyntää. Eikä vähimpänä syynä Valtran ja Sisun pohjalta tehtävälle kehitystyölle ole ollut luotettavuus - Agcon johtoportaan lausunnot mm. moottoreiden ylivoimaisen pienestä reklamaatioiden määrästä kertovat suoraan mihin asioihin iso valmistaja kiinnittää huomiota.

Massikasta uuteen mallistoon tulee portaalliset vaihteistot, joihin kehitetään nykyistä monipuolisemmin toimiva automatiikka Valtran kehittämän voimansiirron kuormitusmittauksen pohjalta.

Todennäköistä on jollakin aikataululla yhden merkin käyttöönotto, mutta arvioisin kuitenkin ainakin viisi vuotta markkinoilla pysyvän tuotemerkkeinä nykyiset, sopivasti varusteilla eriytettyinä


Sullon toi moottorinohjausjuttu jossain leikepöydällä, josta sä vetäset sen aina mukaan... En tosin tiedä koskaan moittineeni tuota sigmapower-juttua. Itseasiassa mullon aina ollu sellanen visio, jossa moottoritehoa säädettäis kulloinki tarvittavan tehon mukaan, ettei tyhjän kärryn vetoon esim. siirtoajossa heitetä kaikkia tuhatta hevosta töihin, jos sadallakin liikkuu. Keväällä kokeilemani T171 Advance oli jo ihan miellyttävä kokemus, sopi melkein jopa käteen (vai johtuiko aluevaihteiston käyttötavasta).

Mä en tosiaan tiedä, mikä piru täs hommas on. Weijjo ajeloo tyytyvääsenä Valtralla, Maalaispoika Jontikalla, Ojala ylivoimmaasen tyytyvääsenä Fentillä jne. Joku juju siinäkin on, että mä ajelen tyytyvääsenä Massikoilla. On tullu montaa eri merkkiä ja mallia vuosien varrella ajeltua, ja tullu siihen lopputulokseen, että minkään merkin viat tai viattomuus ei sittenkään taida painaa yhtään mitään, jos traktori ei sovi tai sopii käteen. Mun kourahani sopii Massikka parhaiten. Olisko se kuningasajatus sitte toi käteensopivuus?
tethering holes to their concave windings

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Muistellaampas hieman miten kävi New Hollandin ja Casen kanssa. Ensiksi piti kaikki mallistot saada yhtenäistettyä kovalla tohinalla ja nyt niitä ollaan taas tietoisesti eriyttämässä. Siis käyttäjille pyritään luomaan näistä merkeistä itsenäinen kuva, aivan kuten käyttäjillä on Valtrasta, Massikasta ja Fendistä nykyään.


A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Opelixi

  • Vieras
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Mukavaa, kun agcon väki rupiaa kinastelemaan keskenänsä. Saa JD olla edes hetken rauhassa. ;D

Saa mun puolesta rauhassa ollakin. Eipä näkynyt Seinäjoen Hankkijalla ainoatakaan myyjää paikalla että olisi päässyt livenä kokeilemaan tuota automaattivaihteistoa. Ei näkynyt Raunon Pököttiäkään. Kaksi isäntää leikki 7930 kattomajakalla. Ainoa elämä mitä oli siinä firmassa sillä hetkellä.  ;D

Ooksä laittanu sen Massikkas jo lahtiin vai kuinka sä tuomitset meidät muut Agcon väeksi?  ;)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Muistellaampas hieman miten kävi New Hollandin ja Casen kanssa. Ensiksi piti kaikki mallistot saada yhtenäistettyä kovalla tohinalla ja nyt niitä ollaan taas tietoisesti eriyttämässä. Siis käyttäjille pyritään luomaan näistä merkeistä itsenäinen kuva, aivan kuten käyttäjillä on Valtrasta, Massikasta ja Fendistä nykyään.




Mä oon joskus kuullu tuosta Fiatagri-Ford-kuviosta lauseen: "Mallistoja ei tulla koskaan yhdistämään/yhtenäistämään."
tethering holes to their concave windings

Opelixi

  • Vieras
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Ja veikkauksesiko nimeksi on Valtra?  ;D Ja Valtra pystyy menemään Massikan edelle vaihteiston ohjausautomatiikan kehityksessä. Hmmm... Onhan se hyvä että on unelmia.  ;)

Enpä usko että Valtra säilyy nimenä, uutta nimeä haetaan, markkinoille on helpompi tulla uudella mallistolla ilman vanhojen merkkien "rasitteita".

Yhtä ihmettelen näissä keskusteluissa: vieläkö joku kuvittelee, että on olemassa Valtran, massikan tai fendtin erillisiä tuotekehitysprojekteja. Se on nyt Agco, joka vastaa tuotekehityksestä ja sen sijoittamisesta eri tulosyksiköihinsä, ja se käyttää omistuksessaan olevien tuotemerkkien parhaita osia ja patentteja kuten tahtoo.

Se, että täällä on isillä Fendt ja naapurin pojan isillä Valtra ja niistä tapellaan hiekkalaatikolla, ei tarkoita sitä, että samanlaista vääntöä olisi Agcon sisällä. Kyllä siellä on kuulkaa tuotekehityksen piirissä hyvin nöyriä ihmisiä tekemässä työtä Agcolle.


Yhtä nöyriä kuin myyjät myytävälle tuotteelleen. Puhumattakaan miten nöyriä käyttäjät ovat käyttämälleen tuotteelleen. En ole esimerkiksi kertaakaan huomannut sinun mainitsevan yhtään huonoa piirrettä traktoreistasi.  ;) Toisekseen tuolla Valtran portaaton keskustelussa on painotettu miten Valtraan on suunnitteilla oma portaaton loota ja miten sitä sovitetaan Valtraan. Että se siitä hiekkalaatikosta ja miten jotkut luulee että on olemassa Valtran omia kehitysprojekteja.  ;D Epäilen että nuo askin piirustukset vierailee kehityksen aikana maassa jos toisessakin.

Jurttijussi

  • Vieras
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Valtra kehittää portaallista portaatonta... CNH kehittää jo sähköistä portaatonta...Mitä pitäis ajatella? ::)

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Saa mun puolesta rauhassa ollakin. Eipä näkynyt Seinäjoen Hankkijalla ainoatakaan myyjää paikalla että olisi päässyt livenä kokeilemaan tuota automaattivaihteistoa.

Kymmenen pistettä oikeasta termistä! AutoPowr koostuu siis neljästä automaattivaihteesta ja hydrostaattisesta ajovoimansiirrosta. Eli ei portaaton, vaikka siltä vaikuttaakin.

Ooksä laittanu sen Massikkas jo lahtiin vai kuinka sä tuomitset meidät muut Agcon väeksi?  ;)

Kaksihan niitä oikeastaan on, 185 on täyseläkkeellä ja 390 on kiinteästi sovitettu apevaunun eteen. Molemmat on muinaisjäänteitä edelliseltä isännältä. Ostatko? ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Valtra kehittää portaallista portaatonta... CNH kehittää jo sähköistä portaatonta...Mitä pitäis ajatella? ::)

Olihan tossakin jo sähköinen voimansiirto:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Elefant
Elefant – Wikipedia


Tiedä sitten oliko portaaton... 8)
tethering holes to their concave windings

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Mukavaa, kun agcon väki rupiaa kinastelemaan keskenänsä. Saa JD olla edes hetken rauhassa. ;D

Saa mun puolesta rauhassa ollakin. Eipä näkynyt Seinäjoen Hankkijalla ainoatakaan myyjää paikalla että olisi päässyt livenä kokeilemaan tuota automaattivaihteistoa. Ei näkynyt Raunon Pököttiäkään. Kaksi isäntää leikki 7930 kattomajakalla. Ainoa elämä mitä oli siinä firmassa sillä hetkellä.  ;D

Ooksä laittanu sen Massikkas jo lahtiin vai kuinka sä tuomitset meidät muut Agcon väeksi?  ;)

Mä en meinaa jättää jonttufantin "portaatonta" rauhaan. Aiheesta jo alustavasti Raunon kans sovittiinki, jotta tullahan joskus oikeen porukalla koeponnistamahan portaaton zondeere.
tethering holes to their concave windings

Lahtari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 167
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
***** Mitä eroa on Jontikan ja Valtran "portaattomalla"?

Valtran laatikon saa nopeammin tehtaalta, kotimainen kun on. ;D

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
[Mä en meinaa jättää jonttufantin "portaatonta" rauhaan. Aiheesta jo alustavasti Raunon kans sovittiinki, jotta tullahan joskus oikeen porukalla koeponnistamahan portaaton zondeere.

Ei sitä nyt oikein voi ponnistamiseksi sanua, jos käyt heittämäs prisman pihas lenkin, oikeisiin töihin vain. Eikö teiränki pitäjäs oo jo tuota uurempaa 30-sarjaa.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
[Mä en meinaa jättää jonttufantin "portaatonta" rauhaan. Aiheesta jo alustavasti Raunon kans sovittiinki, jotta tullahan joskus oikeen porukalla koeponnistamahan portaaton zondeere.

Ei sitä nyt oikein voi ponnistamiseksi sanua, jos käyt heittämäs prisman pihas lenkin, oikeisiin töihin vain. Eikö teiränki pitäjäs oo jo tuota uurempaa 30-sarjaa.

Nojoo... Pikkuserkulla tuos sillanpieles ainaki on ja taitaa siinä samoolla nurkilla pyöriä toinenki. Ei nyt ihan lenkin heittämisestä oo kyse, vaan tarkotus olis hieroa sillä 3 tuntia ja samalla reissulla vastaava 3 tuntia Dyna-VT:llä. (Arvaat jo varmaan, että työn puolesta...)
tethering holes to their concave windings