Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle  (Luettu 22431 kertaa)

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Ja veikkauksesiko nimeksi on Valtra?  ;D Ja Valtra pystyy menemään Massikan edelle vaihteiston ohjausautomatiikan kehityksessä. Hmmm... Onhan se hyvä että on unelmia.  ;)

Enpä usko että Valtra säilyy nimenä, uutta nimeä haetaan, markkinoille on helpompi tulla uudella mallistolla ilman vanhojen merkkien "rasitteita".

Yhtä ihmettelen näissä keskusteluissa: vieläkö joku kuvittelee, että on olemassa Valtran, massikan tai fendtin erillisiä tuotekehitysprojekteja. Se on nyt Agco, joka vastaa tuotekehityksestä ja sen sijoittamisesta eri tulosyksiköihinsä, ja se käyttää omistuksessaan olevien tuotemerkkien parhaita osia ja patentteja kuten tahtoo.

Se, että täällä on isillä Fendt ja naapurin pojan isillä Valtra ja niistä tapellaan hiekkalaatikolla, ei tarkoita sitä, että samanlaista vääntöä olisi Agcon sisällä. Kyllä siellä on kuulkaa tuotekehityksen piirissä hyvin nöyriä ihmisiä tekemässä työtä Agcolle.

valtra tulee säilyyn edullisempana ja karumpana lähinnä itäeuroopan markkinoille ja massikkaa myyän joka paikkaan monipuolisenamallistona ja fenttiä semmosille jotka tykkää nimestä maksaa :)

..maksaa siinä Fendtissä muukin kuin nimi.. laadulla on hintansa

cappi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 313

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Lainaus
Weijjo ajeloo tyytyvääsenä Valtralla, Maalaispoika Jontikalla, Ojala ylivoimmaasen tyytyvääsenä Fentillä jne. Joku juju siinäkin on, että mä ajelen tyytyvääsenä Massikoilla.

Täytyy heittää kommentti tähän vaihteistokysymykseen: Ovatkohan kaikki viljelijät todella tietoisia siitä mitä oikeastaan haluavat kun puhuvat "portaattomasta" vaihteistosta ja sen se "pitää" olla?

Onhan Fendtin portaaton hieno teknillinen saavutus, vaikka periaate on jo 50v vanha, mutta en minä kuitenkaan tarvitse sitä etenkään kaksinkertaiseen hintaan. Se mikä riittää minulle on vaihteen vaihto vedon katkeamatta ja kytkintä käyttämättä etenkin alueella 4-20 km/h ja tiellä ylämäessä, yleensä nämä laatikot ovat vähän tiheämmin välitettyjä joten sopiva silmä löytyy aina. Nykyisen traktorin, ja myös Valtran, ongelma on että laajemmalla nopeusalueella täytyy painaa kytkintä ja vaihtaa kepin paikan toiseen, esim peltoa vaihtaessa, pihalla siirrettäessä tavaraa tai vaihtelevissa pelto-olosuhteissa. Ei minua haittaa vaikkakin "puoli-portaaton" nykii vähän tai että kierrokset heiluu, kunhan hinta on realistinen. Tälliön esim Dyna-tyyppinen vaihteisto voisi sopia minulle. Näissä toteutuksissa ja loppuhinnoissa on huimia eroja, jos Valtra lähtee Vario tielle niin sen hinta karkaa lopullisesti.

bertsi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Mutta onko kukaan miettynyt kun vuodenvaihteessa  Maatalouskesko kuopataan ja konemyynti/huolto siirtyy Konekeskolle.
Miten käy Aggo vs Konekeskon suurimman brandin CNH ??
Luulempa että SGN/agritek on vielä kovilla traktori edustuksen kanssa..

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Mutta onko kukaan miettynyt kun vuodenvaihteessa  Maatalouskesko kuopataan ja konemyynti/huolto siirtyy Konekeskolle.
Miten käy Aggo vs Konekeskon suurimman brandin CNH ??
Luulempa että SGN/agritek on vielä kovilla traktori edustuksen kanssa..

on siinä vaara ,että kesko ottaa kakkos traktoriksi case new hollannin mutta tuskinpa  ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton