Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle  (Luettu 22413 kertaa)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle

[/quote]
karvalakkimallina. Muutaman vuoden sisään tosin koko mallisto tulee yhtenäistymään ja jäljelle jää vain yksi markkinointinimi.
[/quote]

Sopiihan sitä kuvitella...

Vaan karu tosiasia on se, että useammalla eri merkillä saadaan suurempi osuus koko markkinoista kuin yhtenäistetyllä tuotteella yhden nimen alla.

Vrt. Fiatagri +Ford = New Holland
Lopputulos yhtenäistämisen jälkeen ei tuossakaan ollut osiensa summa vaan pienempi.
tethering holes to their concave windings

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle

Vaan karu tosiasia on se, että useammalla eri merkillä saadaan suurempi osuus koko markkinoista kuin yhtenäistetyllä tuotteella yhden nimen alla.


Tämä taitaa olla oikein jossain tutkimuksissa toteen näytetty asia.

Opelixi

  • Vieras
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Ei Keskolla ole tarvetta luopua MF:stä.Taitaa vaan olla niin,että Keskon on kuunneltava Claasin Augustin perillisiä.Siinä voi käydä niin,että on yksi vaihtoehto.Myyrä Claas puimakonetta ja Claas traktoria,ilman MFn jaloissapyärimistä.Eikä tätä kysytä asiakkailta,eikä Agcolta.Claas viööö ja K-Kauppa vikisöö...

Mutta kyllä ne Suomessa on kauppaliikkeet kuitenkin jotka päättää mitä myyvät ja mihin keskittyvät. Heille merkitsee millä tehdään taloudellista tulosta. Ja sama asia on jokaisella kaupalla. Aloittamatta jakamista eri kauppaliikkeille uskollisiin ihmisiin.  ;D
Kyllä Keskolla selkeästi Samen ja Deutzin lähtö osoitti sen että keskitytään siihen jolla on maassa selkeä asema ja jonka vahvistamiseen voidaan panostaa. Millaiset määrät Kesko joutuisi panostamaan Claasin markkinointiin että saisi myynnin lähtemään käyntiin?  Siihen summaan täytyy useampi kone myydä nykyisillä katteilla ennen kuin alkaa syntyä tulosta. Ja miksi nykyisessä maatalouden muutostilassa alkaisi vielä lanseeraamaan uutta merkkiä Suomen kokoisille markkinoille? Ja jos Claas päättää napata pois puimurit ym koneet Keskolta, täytyy sen perustaa uudet jakelukanavat Suomeen tai etsiä uusi kumppani. Kyllä maailman maatalouskonetuotannossa riittää uusia toimittajia Keskolle vaikka Claas lähtisikin. Ei Claassillekaan helppo ja halpa homma olisi perustaa uusia myyntikanavia Suomeen. Keskolla kuitenkin riittää markkinointiinkin muutama euro. Agriin Claas ei enää mahtuisi, siellä määrää Claasin moottorintoimittaja. Ja kuka ottaa hyödyn irti Claasin lähtiessä vapautuvasta myyntikapasiteetista? Tietenkin konserni ja sen uudet tuotteet.  ;)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Ei mahtanu Agrikaan JD:lle mitään kun oli heitettävä MF talosta.

En halua ollenkaan ruveta kinaamaan missä on järki ja kuka päättää..jos nyt laitetaan vaakakuppiin Kesko-Baltia+Claas siellä 'fulllinerina' ja vastakupissa on MF Suomen myynti niin vaaka voi kallistua aika äkkiä.

Mä olen nähnyt muillakin talousaloilla sen kun joku tuloo ja sanoo kuinka asiat on..

Ja onko varmaa,että MF kauppa edes on kannattavaa Keskolle?

Kattellaan

huhtala

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
   
Ja onko varmaa,että MF kauppa edes on kannattavaa Keskolle?
   


Näköjän Keskolla menossa samanlainen markkinaosuuden haku mikä Agrilla oli mennävuosina. 

Tuttu agrin traktorimyyjä kirosi rekisteröintitilastot alimpaan h..tiin, väkisin tehdyt, ylihinnoitellut vaihtokoneet syövät myyjän tilipussin kevyeksi.
Asiakkaan etuhan se tosin on kun saa "pirkkatuotteet" edullisesti.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Ei mahtanu Agrikaan JD:lle mitään kun oli heitettävä MF talosta.

En halua ollenkaan ruveta kinaamaan missä on järki ja kuka päättää..jos nyt laitetaan vaakakuppiin Kesko-Baltia+Claas siellä 'fulllinerina' ja vastakupissa on MF Suomen myynti niin vaaka voi kallistua aika äkkiä.

Mä olen nähnyt muillakin talousaloilla sen kun joku tuloo ja sanoo kuinka asiat on..

Ja onko varmaa,että MF kauppa edes on kannattavaa Keskolle?

Kattellaan

Juurikin näin, viimeisen kymmenen vuoden ajan on suuret konemerkit agressiivisesti hakeneet ensin yritysostoin omaan talliinsa kattavan koneketjun, ja sen jälkeen pistäneet kauppiaat ruotuun, eli valinnan eteen. Ja kun tämä kuvio on jo edennyt näin pitkälle suuremmilla markkina-alueille, ei näillä full-linereilla ole mitään halua alkaa kikkailemaan yksittäisiä tuoteryhmiä eri myyjille pienissäkään maissa.

Agcon tulevaisuus eri traktorimerkkien suhteen on ollut jo selvästi nähtävissä. Johtoportaan antamat lausunnot haastatteluissa viitoittavat tulevan :

Fendtin suhteen tapahtuu muutoksia, Agco ei ole tyytyväinen merkin "tuottoon", nykyinen tekniikka ja tuotantoteknologia on liian kallis, ja vaikka merkin hintataso on saatu pidettyä merkittävästi muita kalliimpana "statustuotteen" imagolla, ei johdolla näytä olevan uskoa siihen, että viljelijät olisivat tuota hintaa tulevaisuudessa maksamaan.

Agcon panostus uuteen portaattomaan juurikin Valtran tuotekehityksen kautta ei ole mitenkään outoa taikka sattumaa. Sisun tehtaan laajennuksen ansiosta tulevan yhtenäisen malliston pohjana tulee olemaan Sisun moottorit, ja Valtran kokemus Sisun moottoriohjauksen ja voimansiirron ohjauksen saralla on sellainen vahvuus, jonka Agco halusi hyödyntää. Eikä vähimpänä syynä Valtran ja Sisun pohjalta tehtävälle kehitystyölle ole ollut luotettavuus - Agcon johtoportaan lausunnot mm. moottoreiden ylivoimaisen pienestä reklamaatioiden määrästä kertovat suoraan mihin asioihin iso valmistaja kiinnittää huomiota.

Massikasta uuteen mallistoon tulee portaalliset vaihteistot, joihin kehitetään nykyistä monipuolisemmin toimiva automatiikka Valtran kehittämän voimansiirron kuormitusmittauksen pohjalta.

Todennäköistä on jollakin aikataululla yhden merkin käyttöönotto, mutta arvioisin kuitenkin ainakin viisi vuotta markkinoilla pysyvän tuotemerkkeinä nykyiset, sopivasti varusteilla eriytettyinä

Opelixi

  • Vieras
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
   
Ja onko varmaa,että MF kauppa edes on kannattavaa Keskolle?
   


Näköjän Keskolla menossa samanlainen markkinaosuuden haku mikä Agrilla oli mennävuosina. 

Tuttu agrin traktorimyyjä kirosi rekisteröintitilastot alimpaan h..tiin, väkisin tehdyt, ylihinnoitellut vaihtokoneet syövät myyjän tilipussin kevyeksi.
Asiakkaan etuhan se tosin on kun saa "pirkkatuotteet" edullisesti.

Miten Agrin myyjä on oikeutettu puhumaan markkinaosuuden haalimisesta? Puhumattakaan Maaseudun Tulevaisuudessa julkaistavista tilastoista, joissa John Deeren osalta ovat mukana myös rekisteröidyt Gatorit. Vai eikö John Deeren myyjä ollut tyytyväinen merkkinsä myyntikehitykseen?  ;D

Opelixi

  • Vieras
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Ei mahtanu Agrikaan JD:lle mitään kun oli heitettävä MF talosta.

En halua ollenkaan ruveta kinaamaan missä on järki ja kuka päättää..jos nyt laitetaan vaakakuppiin Kesko-Baltia+Claas siellä 'fulllinerina' ja vastakupissa on MF Suomen myynti niin vaaka voi kallistua aika äkkiä.

Mä olen nähnyt muillakin talousaloilla sen kun joku tuloo ja sanoo kuinka asiat on..

Ja onko varmaa,että MF kauppa edes on kannattavaa Keskolle?

Kattellaan

Juurikin näin, viimeisen kymmenen vuoden ajan on suuret konemerkit agressiivisesti hakeneet ensin yritysostoin omaan talliinsa kattavan koneketjun, ja sen jälkeen pistäneet kauppiaat ruotuun, eli valinnan eteen. Ja kun tämä kuvio on jo edennyt näin pitkälle suuremmilla markkina-alueille, ei näillä full-linereilla ole mitään halua alkaa kikkailemaan yksittäisiä tuoteryhmiä eri myyjille pienissäkään maissa.

Agcon tulevaisuus eri traktorimerkkien suhteen on ollut jo selvästi nähtävissä. Johtoportaan antamat lausunnot haastatteluissa viitoittavat tulevan :

Fendtin suhteen tapahtuu muutoksia, Agco ei ole tyytyväinen merkin "tuottoon", nykyinen tekniikka ja tuotantoteknologia on liian kallis, ja vaikka merkin hintataso on saatu pidettyä merkittävästi muita kalliimpana "statustuotteen" imagolla, ei johdolla näytä olevan uskoa siihen, että viljelijät olisivat tuota hintaa tulevaisuudessa maksamaan.

Agcon panostus uuteen portaattomaan juurikin Valtran tuotekehityksen kautta ei ole mitenkään outoa taikka sattumaa. Sisun tehtaan laajennuksen ansiosta tulevan yhtenäisen malliston pohjana tulee olemaan Sisun moottorit, ja Valtran kokemus Sisun moottoriohjauksen ja voimansiirron ohjauksen saralla on sellainen vahvuus, jonka Agco halusi hyödyntää. Eikä vähimpänä syynä Valtran ja Sisun pohjalta tehtävälle kehitystyölle ole ollut luotettavuus - Agcon johtoportaan lausunnot mm. moottoreiden ylivoimaisen pienestä reklamaatioiden määrästä kertovat suoraan mihin asioihin iso valmistaja kiinnittää huomiota.

Massikasta uuteen mallistoon tulee portaalliset vaihteistot, joihin kehitetään nykyistä monipuolisemmin toimiva automatiikka Valtran kehittämän voimansiirron kuormitusmittauksen pohjalta.

Todennäköistä on jollakin aikataululla yhden merkin käyttöönotto, mutta arvioisin kuitenkin ainakin viisi vuotta markkinoilla pysyvän tuotemerkkeinä nykyiset, sopivasti varusteilla eriytettyinä

Ja veikkauksesiko nimeksi on Valtra?  ;D Ja Valtra pystyy menemään Massikan edelle vaihteiston ohjausautomatiikan kehityksessä. Hmmm... Onhan se hyvä että on unelmia.  ;)

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Ja veikkauksesiko nimeksi on Valtra?  ;D Ja Valtra pystyy menemään Massikan edelle vaihteiston ohjausautomatiikan kehityksessä. Hmmm... Onhan se hyvä että on unelmia.  ;)

Enpä usko että Valtra säilyy nimenä, uutta nimeä haetaan, markkinoille on helpompi tulla uudella mallistolla ilman vanhojen merkkien "rasitteita".

Yhtä ihmettelen näissä keskusteluissa: vieläkö joku kuvittelee, että on olemassa Valtran, massikan tai fendtin erillisiä tuotekehitysprojekteja. Se on nyt Agco, joka vastaa tuotekehityksestä ja sen sijoittamisesta eri tulosyksiköihinsä, ja se käyttää omistuksessaan olevien tuotemerkkien parhaita osia ja patentteja kuten tahtoo.

Se, että täällä on isillä Fendt ja naapurin pojan isillä Valtra ja niistä tapellaan hiekkalaatikolla, ei tarkoita sitä, että samanlaista vääntöä olisi Agcon sisällä. Kyllä siellä on kuulkaa tuotekehityksen piirissä hyvin nöyriä ihmisiä tekemässä työtä Agcolle.

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Ja veikkauksesiko nimeksi on Valtra?  ;D Ja Valtra pystyy menemään Massikan edelle vaihteiston ohjausautomatiikan kehityksessä. Hmmm... Onhan se hyvä että on unelmia.  ;)

Yhtä ihmettelen näissä keskusteluissa: vieläkö joku kuvittelee, että on olemassa Valtran, massikan tai fendtin erillisiä tuotekehitysprojekteja. Se on nyt Agco, joka vastaa tuotekehityksestä ja sen sijoittamisesta eri tulosyksiköihinsä, ja se käyttää omistuksessaan olevien tuotemerkkien parhaita osia ja patentteja kuten tahtoo.

Se, että täällä on isillä Fendt ja naapurin pojan isillä Valtra ja niistä tapellaan hiekkalaatikolla, ei tarkoita sitä, että samanlaista vääntöä olisi Agcon sisällä. Kyllä siellä on kuulkaa tuotekehityksen piirissä hyvin nöyriä ihmisiä tekemässä työtä Agcolle.


Näin se ikävä kyllä menee. Eihän siellä nyt valtran ja fergun insinöörit ole tukkanuottasilla, mutta suomalainen tekee omaa juttuaan ja eurooppalainen omaansa. Toki yrityksen sisällä tapahtuu tuotteiden yhtenäistämistä, mutta esim suomessa insinööri miettii miten se saa tulevan fendtin peru portaattoman valluun asetettua ja fergu ukko miettii miten sisun moottori sopii ferguun. Markkinoilla tulee olemaan fendt, fergu ja valtra ihan omina merkkeinään ja tosipitkään. Miksi ihmeessä lyödä kaikki koneet saman merkin alle, kun nykyisillä saavutetaan kuitenkin isompi markkinaosuus. Ja ikävä kyllä jos täläistä yhteistä traktoria kaavaillaan niin valtrasta siinä ei ole kuin korkeintaan sisun moottori. Ja sekin on kyllä hiukan kysmysmerkki erityisesti amerikan markkinoilla...

Ei suomessa myyjäliikkeellä ole mitään sananvaltaa koneiden valmistajiin. Jos agco sanoo keskolle että ensivuonna ei enää teidän ketjun alla myydä fergua niin se on siinä tai jos claas sanoo että keskitytte myymään ainoastaan meidän merkkiä tai ei mitään, niin sitten on kesko valinnan edessä.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Mukavaa, kun agcon väki rupiaa kinastelemaan keskenänsä. Saa JD olla edes hetken rauhassa. ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Ja veikkauksesiko nimeksi on Valtra?  ;D Ja Valtra pystyy menemään Massikan edelle vaihteiston ohjausautomatiikan kehityksessä. Hmmm... Onhan se hyvä että on unelmia.  ;)

Enpä usko että Valtra säilyy nimenä, uutta nimeä haetaan, markkinoille on helpompi tulla uudella mallistolla ilman vanhojen merkkien "rasitteita".

Yhtä ihmettelen näissä keskusteluissa: vieläkö joku kuvittelee, että on olemassa Valtran, massikan tai fendtin erillisiä tuotekehitysprojekteja. Se on nyt Agco, joka vastaa tuotekehityksestä ja sen sijoittamisesta eri tulosyksiköihinsä, ja se käyttää omistuksessaan olevien tuotemerkkien parhaita osia ja patentteja kuten tahtoo.

Se, että täällä on isillä Fendt ja naapurin pojan isillä Valtra ja niistä tapellaan hiekkalaatikolla, ei tarkoita sitä, että samanlaista vääntöä olisi Agcon sisällä. Kyllä siellä on kuulkaa tuotekehityksen piirissä hyvin nöyriä ihmisiä tekemässä työtä Agcolle.

valtra tulee säilyyn edullisempana ja karumpana lähinnä itäeuroopan markkinoille ja massikkaa myyän joka paikkaan monipuolisenamallistona ja fenttiä semmosille jotka tykkää nimestä maksaa :)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Ei mahtanu Agrikaan JD:lle mitään kun oli heitettävä MF talosta.

En halua ollenkaan ruveta kinaamaan missä on järki ja kuka päättää..jos nyt laitetaan vaakakuppiin Kesko-Baltia+Claas siellä 'fulllinerina' ja vastakupissa on MF Suomen myynti niin vaaka voi kallistua aika äkkiä.

Mä olen nähnyt muillakin talousaloilla sen kun joku tuloo ja sanoo kuinka asiat on..

Ja onko varmaa,että MF kauppa edes on kannattavaa Keskolle?

Kattellaan
tiukkaa tekis saaha claasia kaupaksi kuitenki massikan tekniikka ja ohjaamo mutta muutman vuojen jälessä ja hinta tuskin sen edullisempi ,ei nykyviljelijät kaun enään pelkän nimen vuoksi osta
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Fendttiä edelläkävijöille
Vario !
Kyllä Fendt säilyy laatutietoisille ja italialaisiin sähköihin
tyytyville jaetaan masikkaa...

;-)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

master

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
  • Hullu saa olla, mutta ei tyhmä.
Vs: Sampo ja MF Valtu myynti ketjulle
Menee vähän aiheen vierestä, mutta pakko kommentoida. Kantsis agcon antaa yrman myydä vaan Fendttiä!!.  Koneviestin härkönen puhui paskaa ku ilmotti että valtra on myyny 25 fendttiä ja yrma 10.
Oikeat luvut yrma luovuttanut 10 ja valtra vain 9. Härkösellä ei puhtaat jauhot pusissa on valtra voirellu liikaa. ::)