Oikein tapaturma sattui varusmiespalvelusta suorittaessa -97, haettiin sotilasjakkaroita varastosta pienillä Wekmannin tekemillä perävaunuilla ja alareunasta saranoitua takalaitaa kun nostin kiinni luisti sen pois saranoiltaan ja putosi suoraan oikean jalkaterän päälle. Yhdellä jalalla pomppien 702:sen hyttiin ja käsikaasun kanssa suoraan veksiin, siellä sitten kuvattiin ja todettiin että luita on mennyt.. Sen viikon makoilin veksissä ja sitten yhteensä kahdeksi viikoksi kotihoitoon..
Joo, ei se silloin niin kauheasti harmittanut...
Tosin muistuttaa vieläkin olemassa olostaan, pitempään kun kyykyssä tms. niin jalka tosi jäykkä.
Samoihin aikoihin ajettiin silloisen tyttöystäväni kotoa juurikkaita ja minä olin talikoimassa auman pohjia. Siirrettiin puhdistuskuormainta mikä oli reikäpuomilla nostolaitteissa ja työn ajaksi laskettiin tukijalan varaan, tyttöystävän isä laski konetta ja minä laitoin tappia sopivaan reikään kun jotenkin etusormi joutui jalan väliin ja leikkaantui päästään poikki, ompelemalla saatiin takaisin kasaan ja jonkinnäköinen kynsikin kasvoi tilalle.
Timppa voi sitten olla kommentoimatta etusormea ja tyttöystävän työmaata..
-06 tammikuussa asennettiin 845 Caseen etukuormain ja pari viikkoa sen jälkeen nostettiin pientä säkityssiiloa säkkinostimen kanssa pystyyn, viime hetkellä kun siilo oltiin juuri saamassa jaloilleen katkesi nostoliina ja koko siilo kaatui traktorin konepellille, mistä kippasi renkaan yli kyljelleeen maahan. Pelti ja etumaski meni uusiksi, onneksi apumiehet oli riittävän kaukana..
Seuraavan kerran nostetaan ketjulla tai varmistetaan ettei liina pääse hankautumaan pellin reunaan..
-05 keväällä oli Velsa 85 jussiruuvin kanssa täyttövaununa ja 624 korminkilla nostin kippiä pystyyn, perä oli vähän alamäkeen ja kun painopiste siirtyi pois koukulta oli koukku päässyt laukeamaan maahan, vetovarret oli pienen öljytilavuuden vuoksi pidettävä alhaalla, ja kärry taaksepäin takalaitansa varaan pystyyn. Hydrauliletku oli muuten hiukka kireällä. Aika pienillä vahingoilla selvittiin, ruuvin itsessään säilyi ehjänä, ala kaukalo meni korjauskelvottomaksi ja hydrauliletkun vaihdoin varmuuden vuoksi.
Vieläkin kylmää ajatus että olisin ollut takana täyttämässä kylvökonetta..
Koukun lukitukseen tehtiin erillinen tappilukitus ja jussiruuvin kanssa pelleilyynkin vihdoin kyllästyin ja hukkasin pois..