Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe tukioikeudet  (Luettu 27027 kertaa)

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: tukioikeudet
Kyllä se EU:n tulkinta tässä pätee, eli tukioikeudet kuuluvat vuokramiehelle myös vuokrasopimuksen loputtua, elle ole nimenomaan so*****, että ne palautuvat vuokranantajalle sopimuksen päättyessä, mutta tämänhän te kaikki varmaan jo tiesittekin.

Näin voi olla mutta se on VÄÄRIN!
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: tukioikeudet
Tukioikeudet häipyy jollei peltoon saada sidottua jotain viljelijää... maaorjaa.

Omistaminen ei riitä.

 ;D

Tuo on omistajan murhe mutta ei se maaorja voi niitä tukioikeuksia viedä seuraavalta vuokralaiselta tai omistajalta kun se alkaa viljellä. Eli tukioikeudet kuuluu maan viljelijälle.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: tukioikeudet

Näin voi olla mutta se on VÄÄRIN!
Oikeus on aina subjektiivinen käsitys. En ymmärrä, miten vasemmistolaiset onnistuu aina sotkemaan tämän.....

minusta on ehdottoman väärin käyttää verorahoja maanomistuksen tukemiseen.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: tukioikeudet
Tukioikeudet häipyy jollei peltoon saada sidottua jotain viljelijää... maaorjaa.

Omistaminen ei riitä.

 ;D

Tuo on omistajan murhe mutta ei se maaorja voi niitä tukioikeuksia viedä seuraavalta vuokralaiselta tai omistajalta kun se alkaa viljellä. Eli tukioikeudet kuuluu maan viljelijälle.


Entä asumistuki? Kuuluuko sekin asunnon omistajalle vai vuokralaiselle?
Kui mää ain olen paras?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: tukioikeudet

Näin voi olla mutta se on VÄÄRIN!
Oikeus on aina subjektiivinen käsitys. En ymmärrä, miten vasemmistolaiset onnistuu aina sotkemaan tämän.....

minusta on ehdottoman väärin käyttää verorahoja maanomistuksen tukemiseen.

Näin se itseasiassa on, jos ihan tarkkoja ollaan.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: tukioikeudet

Näin voi olla mutta se on VÄÄRIN!
Oikeus on aina subjektiivinen käsitys. En ymmärrä, miten vasemmistolaiset onnistuu aina sotkemaan tämän.....

minusta on ehdottoman väärin käyttää verorahoja maanomistuksen tukemiseen.

Näin se itseasiassa on, jos ihan tarkkoja ollaan.

Maan viljelijällehän ne tuet maksetaan eikä omistajalle jos ei itse viljele?
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: tukioikeudet
Tukioikeudet häipyy jollei peltoon saada sidottua jotain viljelijää... maaorjaa.

Omistaminen ei riitä.

 ;D

Tuo on omistajan murhe mutta ei se maaorja voi niitä tukioikeuksia viedä seuraavalta vuokralaiselta tai omistajalta kun se alkaa viljellä. Eli tukioikeudet kuuluu maan viljelijälle.


Entä asumistuki? Kuuluuko sekin asunnon omistajalle vai vuokralaiselle?
Omista kai ne rahat viime kädessä saa?
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: tukioikeudet
Tukioikeudet häipyy jollei peltoon saada sidottua jotain viljelijää... maaorjaa.

Omistaminen ei riitä.

 ;D

Tuo on omistajan murhe mutta ei se maaorja voi niitä tukioikeuksia viedä seuraavalta vuokralaiselta tai omistajalta kun se alkaa viljellä. Eli tukioikeudet kuuluu maan viljelijälle.


Entä asumistuki? Kuuluuko sekin asunnon omistajalle vai vuokralaiselle?
Omista kai ne rahat viime kädessä saa?

Ei välttämättä. Varakkaat vanhemmat ostaa kaupungista asunnon ja vuokraa sen nimellisellä hinnalla
lapselleentai vaikka kummilapselleen.

Lapsukainen kuittaa vielä asumistuetkin.
Kui mää ain olen paras?

maamees

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 174
Vs: tukioikeudet
Hankala aihe.

Kyllä tääl Etelä-Suomes/ B-alueella viljelijä saa itselleen hyvin kyseenalaisen maineen, jos ottaa vuokrapellosta tilatukioikeuden itselleen, kun pelto vaihtaa viljelijää. Siis ainaki, kun puhutaan normaali pellosta, eikä jonkin viljelijän kunnostamasta pellosta (Petrikö tästä puhui..)

Ihan sama mikä on Eu:n antama oikeus. Eli tukioikeus kuuluisi liikkua pellon mukana, seuraavalle viljelijälle kans...

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8702
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: tukioikeudet


Ihan sama mikä on Eu:n antama oikeus. Eli tukioikeus kuuluisi liikkua pellon mukana, seuraavalle viljelijälle kans...

Näin on.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: tukioikeudet
Hankala aihe.

Kyllä tääl Etelä-Suomes/ B-alueella viljelijä saa itselleen hyvin kyseenalaisen maineen, jos ottaa vuokrapellosta tilatukioikeuden itselleen, kun pelto vaihtaa viljelijää. Siis ainaki, kun puhutaan normaali pellosta, eikä jonkin viljelijän kunnostamasta pellosta (Petrikö tästä puhui..)

Ihan sama mikä on Eu:n antama oikeus. Eli tukioikeus kuuluisi liikkua pellon mukana, seuraavalle viljelijälle kans...

Maamees on myös oikeassa. Kyllä mekin sovitellaan, kun 80% viljelyalasta on vuokrattua; meidän bisnes loppuu heti, kun joudutaan kylällä hankalan maineeseen.  Mutta lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että tukioikeus - kun se nyt on erotettu pellosta lainsäädännöllisesti - on viljelijän eikä maanomistajan. Tästä olemme maanviljelijän kanssa vääntäneet jo monesti, ei mitään uutta, että olemme 180 astetta eri mieltä asiasta.


Mutta tuohon maanviljelijän kommenttiin
"Jos raivio kyseessä niin ei pitäisi olla tukioikeutta lainkaan!"
laitan vaan, että "raivio ja raivio". Tilamme on niiden ensimmäisen 7 tilan joukossa, jotka tältä kylältä on historian ensimmäisessä eli vuoden 1542 veroluettelossa. Sitten on vain peltopakettien, kaupungin kasvun ym. myötä kävi niin, että osa pelloista oli vuonna -91 ja vielä 2000 -luvun alussakin ollut viljelemättä, tai ainakaan ei ole ole maataloussihteeriä hevosheiniä ym. niitettäessä vaivattu. Sama monessa naapurissakin. Kun nyt olen ottanut näitä takaisin aktiiviviljelyyn, olen havainnut olevani "raivaaja". Tuo viitevuosien ja muun historian mielivaltaisuus koskettaa näin myös omakohtaisesti. Toki olin moista perintörälssijuttua vastaan jo ennenkuin itse tänne asetuimme, mutta sen jäykkyys on näiden kuuden vuoden aikana yllättänyt monta kertaa.

Petri

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: tukioikeudet
Hankala aihe.

Kyllä tääl Etelä-Suomes/ B-alueella viljelijä saa itselleen hyvin kyseenalaisen maineen, jos ottaa vuokrapellosta tilatukioikeuden itselleen, kun pelto vaihtaa viljelijää. Siis ainaki, kun puhutaan normaali pellosta, eikä jonkin viljelijän kunnostamasta pellosta (Petrikö tästä puhui..)

Ihan sama mikä on Eu:n antama oikeus. Eli tukioikeus kuuluisi liikkua pellon mukana, seuraavalle viljelijälle kans...

Maamees on myös oikeassa. Kyllä mekin sovitellaan, kun 80% viljelyalasta on vuokrattua; meidän bisnes loppuu heti, kun joudutaan kylällä hankalan maineeseen.  Mutta lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että tukioikeus - kun se nyt on erotettu pellosta lainsäädännöllisesti - on viljelijän eikä maanomistajan. Tästä olemme maanviljelijän kanssa vääntäneet jo monesti, ei mitään uutta, että olemme 180 astetta eri mieltä asiasta.


Mutta tuohon maanviljelijän kommenttiin
"Jos raivio kyseessä niin ei pitäisi olla tukioikeutta lainkaan!"
laitan vaan, että "raivio ja raivio". Tilamme on niiden ensimmäisen 7 tilan joukossa, jotka tältä kylältä on historian ensimmäisessä eli vuoden 1542 veroluettelossa. Sitten on vain peltopakettien, kaupungin kasvun ym. myötä kävi niin, että osa pelloista oli vuonna -91 ja vielä 2000 -luvun alussakin ollut viljelemättä, tai ainakaan ei ole ole maataloussihteeriä hevosheiniä ym. niitettäessä vaivattu. Sama monessa naapurissakin. Kun nyt olen ottanut näitä takaisin aktiiviviljelyyn, olen havainnut olevani "raivaaja". Tuo viitevuosien ja muun historian mielivaltaisuus koskettaa näin myös omakohtaisesti. Toki olin moista perintörälssijuttua vastaan jo ennenkuin itse tänne asetuimme, mutta sen jäykkyys on näiden kuuden vuoden aikana yllättänyt monta kertaa.

Petri
Se nyt vaan on niin että tukioikeudet  kuuluu viljelijälle ja kun teillä se viljely loppui paketointiin niin sitten näin on. Paketointihan oli tarkoitettu ylituotannon suitsemiseen ja siitä maksettiin aikoinaan korvaus. Onhan tuo tietysti keino vuokraamalla huijata omille mailleen tukioikeudet.  :o
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: tukioikeudet
Tämä nimimerkki maanviljelijä on kyllä saitin pahin luuseri. Harvoin tapaa tälläistä ylimielistä ja katkeraa asennetta. Tyypillistä korpikommunistia, jota ovat kaikki ehtineet potkia päähän, opettajat, poliisit, kapiaiset, maitotilalliset, työnantajat, naapurit jne. Itsessä ei toki ole mitään vikaa, vaikka suuressa älykkyydessään onkin sorvin ääreen jumittunut.  ;D ;D

On se saatana, kun torppa on pieni ja pienviljelijä kovapäinen ja katkera... Paasikiveä vapaasti mukaillen.  8)

Mutta en sentään herkkänahkainen ja neitimäinen kuten eräät ::) Enemmän kommunismia kai on vuokralaisen tekemä tukioikeuksien sosialisointi?  :-\
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

alanmies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Vs: tukioikeudet
Myin pari viikkoa sitten tilatukioikeuksia 5ha B-C1 aluueella. Hinta oli 500 euro/ha +ALV. Kysyntää oli jonkin verran. Pari ostajaa oli oikeinkin innokkaita. Olisi voinut ehkä saada paremmankin hinnan.

Tilatukioikeudet ovat yksiselitteisesti erillään maanomistuksesta. Pitäisi lopultakin uskoa!

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: tukioikeudet
Tilatukioikeudet ovat yksiselitteisesti erillään maanomistuksesta. Pitäisi lopultakin uskoa!
Äläs ny poika puhu pa***a kun et tiedä mistään mitään.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille