Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe tukioikeudet  (Luettu 27029 kertaa)

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: tukioikeudet
Somebodyn emännälle taitaakin tästä pukata sivubisneksen?

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: tukioikeudet
Somebodyn emännälle taitaakin tästä pukata sivubisneksen?
On ehdotettu...  ;D

Tuo oli kyllä ihan omaa tietoa, kun on tässä tullut siirreltyä ja peltokauppaa tehdessä tuli selvitettyä tuo jakohomma verottajalta.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Vs: tukioikeudet
Minä olen mieltänyt tilatuen hieman toisin kuin Somebody:

1. Tilatuessa ei ole lohkoja, on hehtaareita ja tukioikeuksia. Mitään tukioikeutta ei ole sidottu mihinkään tietyssä paikassa sijaitsevaan hehtaariin.

2. Ei ole tukioikeuksia ja lisäosia, vaan on lisäosallisia tukioikeuksia. Lisäosa on tukioikeudessa kiinni kuin paska Junttilan tuvan seinässä.
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: tukioikeudet
Minä olen mieltänyt tilatuen hieman toisin kuin Somebody:

1. Tilatuessa ei ole lohkoja, on hehtaareita ja tukioikeuksia. Mitään tukioikeutta ei ole sidottu mihinkään tietyssä paikassa sijaitsevaan hehtaariin.

2. Ei ole tukioikeuksia ja lisäosia, vaan on lisäosallisia tukioikeuksia. Lisäosa on tukioikeudessa kiinni kuin paska Junttilan tuvan seinässä.
1. Siitä me olemme eri mieltä tosiaan. Minä pidän kiinni ajatuksesta, että tilatuen tukioikeus nimenomaan sidottu tiettyyn lohkoon.

2. Minä en syytä enkä väitä, mutta totean että kaupungin maita vuokraillessa ne ketkä vuokrasivat lisäosallista peltoa, joutuivat sen korvaamaan sen hankkijalle, koska se oli vahvistettu vuokra-aikana hänelle. Silti tukioikeus oli vahvistettu maanomistajalle, eli kaupungille.

Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Komissaari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 606
  • Tuulivoimalla huomiseen
Vs: tukioikeudet

 Oliko so***** vuokrasopimuksessa tukioikeuden palauttamisesta?


-Immen mainitsema lahjavero: kuka maksaa/ei kukaan, uusi omistajahan on ostanut tukioikeudet kauppakirjan mukaan


Tietysti lahjan saaja, ex maanomistaja. Josta juontuu että koko myyntihinta (minimissään lisäosan suhteen) on myyntivoittoa myös. Ei siihen uusi omistaja kuulu mitenkään. Ongelma on tosiaan kaupanvahvistajan ja myyjän, joka myi olematonta omaisuutta.
Akana

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: tukioikeudet
Minä olen mieltänyt tilatuen hieman toisin kuin Somebody:

1. Tilatuessa ei ole lohkoja, on hehtaareita ja tukioikeuksia. Mitään tukioikeutta ei ole sidottu mihinkään tietyssä paikassa sijaitsevaan hehtaariin.

2. Ei ole tukioikeuksia ja lisäosia, vaan on lisäosallisia tukioikeuksia. Lisäosa on tukioikeudessa kiinni kuin paska Junttilan tuvan seinässä.
1. Siitä me olemme eri mieltä tosiaan. Minä pidän kiinni ajatuksesta, että tilatuen tukioikeus nimenomaan sidottu tiettyyn lohkoon.

2. Minä en syytä enkä väitä, mutta totean että kaupungin maita vuokraillessa ne ketkä vuokrasivat lisäosallista peltoa, joutuivat sen korvaamaan sen hankkijalle, koska se oli vahvistettu vuokra-aikana hänelle. Silti tukioikeus oli vahvistettu maanomistajalle, eli kaupungille.


1 Tukioikeudet eivät todellakaan ole sidottu mihinkään tiettyyn lohkoon, vaan ne voi hakea ihan mistä tilkusta tahansa.

2 Edelleenkin on vain perustukioikeuksia tai lisäosallisia tukioikeuksia ja asiaa ei muuta se, että lisäosia korvataan jälkikäteen kolmannelle osapuolelle.