Lainaus käyttäjältä: SKN - 12.02.10 - klo:14:57Lainaus käyttäjältä: sekatyömies - 12.02.10 - klo:13:12Laitteiden myyjänä tietysti uskon ilmalämpöpumpun hyötyyn kuin sonni sarviinsa.Itse olen myynyt vain "merkkituotteita" ja niistä itselle tullut huonoja kokemuksia Panasonicin joistakin malleista. Taloudellinen hyöty ainakin sähkölämmitystaloissa on selvä. Esim. yksi julkinen tila jossa sähköä menee vain lämmitykseen ja valaistukseen: Ennen pumppujen asennusta kulutus vuodessa n. 23000-24000 kwh/v. Pumppu ollut n. 4v, ja tänä aikana sähkön kulutus n.15000 kwh/v. Tässä tapauksessa pumppu on tienannut hintansa jo kahdesti.Jos sähkölämmitystaloon sen asentaa, niin sähkön huippukulutus ei mihinkään nouse pumppua edeltävään aikaan verrattuna kovillakaan pakkasilla, vaikka joutuu avustamaa pattereilla.Hyvät pumput antavat -25 pakkasessakin vielä 1,5 kertaisen hyödyn (VTT mitannut).Viiden asteen pakkasessa hyöty noin kolminkertainen.Älä ny viitti, aikunen mies, munat ja kaikki.... Kyllä tuollakin säästöllä jo viittii...
Lainaus käyttäjältä: sekatyömies - 12.02.10 - klo:13:12Laitteiden myyjänä tietysti uskon ilmalämpöpumpun hyötyyn kuin sonni sarviinsa.Itse olen myynyt vain "merkkituotteita" ja niistä itselle tullut huonoja kokemuksia Panasonicin joistakin malleista. Taloudellinen hyöty ainakin sähkölämmitystaloissa on selvä. Esim. yksi julkinen tila jossa sähköä menee vain lämmitykseen ja valaistukseen: Ennen pumppujen asennusta kulutus vuodessa n. 23000-24000 kwh/v. Pumppu ollut n. 4v, ja tänä aikana sähkön kulutus n.15000 kwh/v. Tässä tapauksessa pumppu on tienannut hintansa jo kahdesti.Jos sähkölämmitystaloon sen asentaa, niin sähkön huippukulutus ei mihinkään nouse pumppua edeltävään aikaan verrattuna kovillakaan pakkasilla, vaikka joutuu avustamaa pattereilla.Hyvät pumput antavat -25 pakkasessakin vielä 1,5 kertaisen hyödyn (VTT mitannut).Viiden asteen pakkasessa hyöty noin kolminkertainen.Älä ny viitti, aikunen mies, munat ja kaikki....
Laitteiden myyjänä tietysti uskon ilmalämpöpumpun hyötyyn kuin sonni sarviinsa.Itse olen myynyt vain "merkkituotteita" ja niistä itselle tullut huonoja kokemuksia Panasonicin joistakin malleista. Taloudellinen hyöty ainakin sähkölämmitystaloissa on selvä. Esim. yksi julkinen tila jossa sähköä menee vain lämmitykseen ja valaistukseen: Ennen pumppujen asennusta kulutus vuodessa n. 23000-24000 kwh/v. Pumppu ollut n. 4v, ja tänä aikana sähkön kulutus n.15000 kwh/v. Tässä tapauksessa pumppu on tienannut hintansa jo kahdesti.Jos sähkölämmitystaloon sen asentaa, niin sähkön huippukulutus ei mihinkään nouse pumppua edeltävään aikaan verrattuna kovillakaan pakkasilla, vaikka joutuu avustamaa pattereilla.Hyvät pumput antavat -25 pakkasessakin vielä 1,5 kertaisen hyödyn (VTT mitannut).Viiden asteen pakkasessa hyöty noin kolminkertainen.
Lainaus käyttäjältä: rene - 12.02.10 - klo:15:46Lainaus käyttäjältä: SKN - 12.02.10 - klo:14:57Lainaus käyttäjältä: sekatyömies - 12.02.10 - klo:13:12Laitteiden myyjänä tietysti uskon ilmalämpöpumpun hyötyyn kuin sonni sarviinsa.Itse olen myynyt vain "merkkituotteita" ja niistä itselle tullut huonoja kokemuksia Panasonicin joistakin malleista. Taloudellinen hyöty ainakin sähkölämmitystaloissa on selvä. Esim. yksi julkinen tila jossa sähköä menee vain lämmitykseen ja valaistukseen: Ennen pumppujen asennusta kulutus vuodessa n. 23000-24000 kwh/v. Pumppu ollut n. 4v, ja tänä aikana sähkön kulutus n.15000 kwh/v. Tässä tapauksessa pumppu on tienannut hintansa jo kahdesti.Jos sähkölämmitystaloon sen asentaa, niin sähkön huippukulutus ei mihinkään nouse pumppua edeltävään aikaan verrattuna kovillakaan pakkasilla, vaikka joutuu avustamaa pattereilla.Hyvät pumput antavat -25 pakkasessakin vielä 1,5 kertaisen hyödyn (VTT mitannut).Viiden asteen pakkasessa hyöty noin kolminkertainen.Älä ny viitti, aikunen mies, munat ja kaikki.... Kyllä tuollakin säästöllä jo viittii...SKNnnä ei viittii ekonomiaa millään muodoin. Vielä riittää tontteja myytäväks.
Lainaus käyttäjältä: landehande - 13.02.10 - klo:14:20Lainaus käyttäjältä: rene - 12.02.10 - klo:15:46Lainaus käyttäjältä: SKN - 12.02.10 - klo:14:57Lainaus käyttäjältä: sekatyömies - 12.02.10 - klo:13:12Laitteiden myyjänä tietysti uskon ilmalämpöpumpun hyötyyn kuin sonni sarviinsa.Itse olen myynyt vain "merkkituotteita" ja niistä itselle tullut huonoja kokemuksia Panasonicin joistakin malleista. Taloudellinen hyöty ainakin sähkölämmitystaloissa on selvä. Esim. yksi julkinen tila jossa sähköä menee vain lämmitykseen ja valaistukseen: Ennen pumppujen asennusta kulutus vuodessa n. 23000-24000 kwh/v. Pumppu ollut n. 4v, ja tänä aikana sähkön kulutus n.15000 kwh/v. Tässä tapauksessa pumppu on tienannut hintansa jo kahdesti.Jos sähkölämmitystaloon sen asentaa, niin sähkön huippukulutus ei mihinkään nouse pumppua edeltävään aikaan verrattuna kovillakaan pakkasilla, vaikka joutuu avustamaa pattereilla.Hyvät pumput antavat -25 pakkasessakin vielä 1,5 kertaisen hyödyn (VTT mitannut).Viiden asteen pakkasessa hyöty noin kolminkertainen.Älä ny viitti, aikunen mies, munat ja kaikki.... Kyllä tuollakin säästöllä jo viittii...SKNnnä ei viittii ekonomiaa millään muodoin. Vielä riittää tontteja myytäväks.Katotaan 10 vuoden päästä mikä ongelmajätekasa näistä ilpeistä muodostuu. Siinä sulle egoloogiaa.
Lainaus käyttäjältä: SKN - 13.02.10 - klo:14:23Lainaus käyttäjältä: landehande - 13.02.10 - klo:14:20Lainaus käyttäjältä: rene - 12.02.10 - klo:15:46Lainaus käyttäjältä: SKN - 12.02.10 - klo:14:57Lainaus käyttäjältä: sekatyömies - 12.02.10 - klo:13:12Laitteiden myyjänä tietysti uskon ilmalämpöpumpun hyötyyn kuin sonni sarviinsa.Itse olen myynyt vain "merkkituotteita" ja niistä itselle tullut huonoja kokemuksia Panasonicin joistakin malleista. Taloudellinen hyöty ainakin sähkölämmitystaloissa on selvä. Esim. yksi julkinen tila jossa sähköä menee vain lämmitykseen ja valaistukseen: Ennen pumppujen asennusta kulutus vuodessa n. 23000-24000 kwh/v. Pumppu ollut n. 4v, ja tänä aikana sähkön kulutus n.15000 kwh/v. Tässä tapauksessa pumppu on tienannut hintansa jo kahdesti.Jos sähkölämmitystaloon sen asentaa, niin sähkön huippukulutus ei mihinkään nouse pumppua edeltävään aikaan verrattuna kovillakaan pakkasilla, vaikka joutuu avustamaa pattereilla.Hyvät pumput antavat -25 pakkasessakin vielä 1,5 kertaisen hyödyn (VTT mitannut).Viiden asteen pakkasessa hyöty noin kolminkertainen.Älä ny viitti, aikunen mies, munat ja kaikki.... Kyllä tuollakin säästöllä jo viittii...SKNnnä ei viittii ekonomiaa millään muodoin. Vielä riittää tontteja myytäväks.Katotaan 10 vuoden päästä mikä ongelmajätekasa näistä ilpeistä muodostuu. Siinä sulle egoloogiaa.No ei se niin iso kasa ole kuin vaihtoehtona lisälämpöön käytetty atomivoimala. Kaikella on kääntöpuolensa. Usein valittava kahdesta pienempi paha.
Tuo SKN taitaa olla joku täys idiootti,luulee tietävänsä kaikesta kaiken. Totuus on,ettei tiedä mistään mitään.