Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "ykköskonetta" hankkimasa  (Luettu 76571 kertaa)

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Kyllä sä siihen totut......annat mennä vaan.  ;D
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Itse valitsisin perhosen viemiseen valtran, on aika tykätty kone ja ongelmia ollut lähinnä nevakoneissa. Perhonen on todella sellainen vehje että portaaton  voimansiirto pitäisi olla, tai sitten paukkuja niin paljon ettei kesken lopu. Jälkimmäisen kannalla olen, aion pysyä valmeteissa 90 luvulla vielä pitkään.

Saku M Allikko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
  • malttamaton epäjohdonmukainen päämäärätön
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
kertokaas nyt palstojen koneasiantuntijat jotta mikä seuraavista olisi se paras vaihtoehto:

massey-ferguson 7485 dyna-vt
john deere 7530 ap premium plus
fendt 818 vario
deutz-fahr ttv 650
valtra t202 direct

olisi ihan tosimeininki vaihtaa konetta kun rupesi tuota urakkaa lykkään tosissaan.
m-f, jd ja fendt hyvitysten osalta saman suuntaisia, toki fendt kalliimman hinnan vuoksi on myös välirahassa kallein. Muiden osalta ei suurta hintaeroa.

Bedre Gardsdrift -lehden laajassa trinnløse traktoren testissä koneet jo laitettiin järjestykseen:

1.  Fendt 820 Vario TMS
2.  Valtra T202 Direct
3.  Case IH Puma 165 CVX
4.  New Holland T7040 Auto Command
5.  John Deere 7530 E Premium AutoPowr
6.  Massey Ferguson 7595 Dyna VT
7.  Deutz--Fahr Agrotron 620 TTV
8.  Claas Axion 820 CMATIC

jokainen merkki löysi sijansa ;D  Huomattava on jotta omaan merkkiin tottumisesta ei ole kyse, sillä Norjan kolme myydyintä merkkiä ovat sijoilla 4-6
Asian on varmasti näin.. ...muistan sen jostain kuulleeni.

realisti

  • Vieras
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Laatikon takia meinaat vaihtaa ???  Älä hyvä mies...rupee tekee tiliä ja euroja silloin kun EI vaihtaa koneita koko ajan. Säästä rahasi tai palkkaa kuski, niin saat olla lomalla joku päivä ....

neljä kertaa vaihtui ykköskone viimevuoden aikana ;D Rahaa ei kuitenkaan ole mennyt penniäkään, kauppa se on joka kannattaa ;). Nyt olisi yksi kone tarkoitus laittaa ihan pitokoneeksi pidemmäksi aikaa.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Paljonko tuosta reilusta tuhannesta tunnista urakoita irtoaa laskutettavaa?

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Meinasit visiiin niittää tuhansia hehtaareja,vai eikö ollutkaan mieleinen toi jonnu.
1000H ei nyt ihan mahoton määrä ole istua traktorissa tai toi jonne on todella karsea(mitä nyt en usko)

Eikä se portaaton autuaaksi tee.Woimalla niitä koneita viedään,syntyy tulostakin kun vauhti ei tipu alle 15km/h.

Päisteessä vaan pika vaihteet alas ja taas suoralla pesään,luulis tuollakin niittävän.

Tosin alusterä ei mikään kuningas homma etukoneen kanssa.

Kallista vaan tommonen haihattelu,ja varsinkin yhden niitto ansion perässä.
Nii se on...

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Samoilla linjoilla kyntäjän kanssa.

Ite oon sitä mieltä, että kaluston hankintahinta ei saisi ylittää vuotuista liikevaihtoa..

Ite ajan perushitecillä(valtu) ja renki loput, ku ei mee kaikki rahat traktoriin.
Iän myötä vapaa-ajan arvo tuntuu vain kasvavan :)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Ekan vuoden ja 1000h aikana 7530 on vaihdettu takuuseen euron o-rengas.Jousitukset on hyvät ja toimivat.Pieniruokainen ja käteensopiva.


Arvaas mitä suosittelisin ;D ;D

Kyllä on ollu käsittämättömän luja kone............tuhannen tuntia,eikä muuta kun o-rengas.Kyllä on luja.
Tarkoitin että tehtaalta tulles ei ole ollut kasausvikoja,laatu kohdillaan.Se saattaa mennä seuraavat 20000 tuntia samoin 8) On itsellä ollut uusia traktoreita joihin on alle 1000h tehty isojaki remontteja.

Itse ostin pikkujonnen 07 ja parikuukautta sen jälkeen ajoin kolarin toisella koneella.Agrista annettiin 3viikoksi 6820 "koeajoon" että saatiin hommat eteneen.Uuden ostin kuitenki hollannin koska agrin kans ei päästy kauppoihin.Agrilta ei tullut lainakoneesta minkäänlaista laskua.
Myöhemmin ne kuitenki halus mun hollannin vaihtokoneriviinsä,pakko se niille oli antaa kun niin halusivat ;D

Ja se o-rengas oli hydrauliikan nopeussäätö venttiilin juuresta.

realisti

  • Vieras
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
väliraha on paljonkin alle vuotuisen liikevaihdon. Itse alle kolmikymppisenä kuitenkin arvostan koneen pitkää käyttöikää. Hehtaareita on tiedossa tällä hetkellä hieman alle tuhat ja määrä on nousemassa. tavoitteena on 1500-2000ha, ja kuka sanoi että 7430 lähtee vaihtoon? ;)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
väliraha on paljonkin alle vuotuisen liikevaihdon. Itse alle kolmikymppisenä kuitenkin arvostan koneen pitkää käyttöikää. Hehtaareita on tiedossa tällä hetkellä hieman alle tuhat ja määrä on nousemassa. tavoitteena on 1500-2000ha, ja kuka sanoi että 7430 lähtee vaihtoon? ;)
Huoltokustannukset per tunti on jonnikassa varsin pieni ja tuo E premiumi on varmaan pihi polttoaineelle ja lisätehot tulee pienemmillä kierroksilla ja saa ruohon pätkät puhallettua nokasta pois estämästä jäähdyttämistä kun painaa nappulaa niin puhallin vaihtaa suuntaa jos oikein olen vähänkään ymmärtänyt...  Ja onhan se portaaton varmasti mukava tuossa niittohommassa  :D

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
väliraha on paljonkin alle vuotuisen liikevaihdon. Itse alle kolmikymppisenä kuitenkin arvostan koneen pitkää käyttöikää. Hehtaareita on tiedossa tällä hetkellä hieman alle tuhat ja määrä on nousemassa. tavoitteena on 1500-2000ha, ja kuka sanoi että 7430 lähtee vaihtoon? ;)


Eikös tuo ole aika kova saavutus perhoselle, vaatii oman traktorin, kuskin, pitää kai sitä paalaintakin jonku liikuttaa? Onko 1000 tuntia sitten riittävästi tuon koko luokan koneelle?

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Fendtiin ei kannata missään tapauksessa sitten sortua. Räkähitsit ja käynti Fendtin saastaisella tehtaalla antaa realistisemman kuvan laadusta kuin tähtitieellinen hinta.

Vaikka noita ei montaa Suomessa ole, olen kuullut öljyvuodoista navoissa ja perässä. Kansainvälisiltä foorumeilta lukenut anturiongelmista yms.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
Fendtiin ei kannata missään tapauksessa sitten sortua. Räkähitsit ja käynti Fendtin saastaisella tehtaalla antaa realistisemman kuvan laadusta kuin tähtitieellinen hinta.

Vaikka noita ei montaa Suomessa ole, olen kuullut öljyvuodoista navoissa ja perässä. Kansainvälisiltä foorumeilta lukenut anturiongelmista yms.

Naapurin uus vario 415:kin näytti olevan jo valtralla remontissa vaikka ei oo muuta tehty kuin muutamia tunteja lumitöitä  :D Viasta en kyllä tiedä mittään....

realisti

  • Vieras
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
väliraha on paljonkin alle vuotuisen liikevaihdon. Itse alle kolmikymppisenä kuitenkin arvostan koneen pitkää käyttöikää. Hehtaareita on tiedossa tällä hetkellä hieman alle tuhat ja määrä on nousemassa. tavoitteena on 1500-2000ha, ja kuka sanoi että 7430 lähtee vaihtoon? ;)


Eikös tuo ole aika kova saavutus perhoselle, vaatii oman traktorin, kuskin, pitää kai sitä paalaintakin jonku liikuttaa? Onko 1000 tuntia sitten riittävästi tuon koko luokan koneelle?

kyllä kuskia ollaan värvätty ensi kesäksi. Paalainta on tarkoitus liikutta kuten viimeisinä kolmena vuotena n.4000-5000 paalia, omassa käytössäkin varmasti tunnit lisääntyy vielä kunhan tuorein navetan laajennus on valmis.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: "ykköskonetta" hankkimasa
väliraha on paljonkin alle vuotuisen liikevaihdon. Itse alle kolmikymppisenä kuitenkin arvostan koneen pitkää käyttöikää. Hehtaareita on tiedossa tällä hetkellä hieman alle tuhat ja määrä on nousemassa. tavoitteena on 1500-2000ha, ja kuka sanoi että 7430 lähtee vaihtoon? ;)


Eikös tuo ole aika kova saavutus perhoselle, vaatii oman traktorin, kuskin, pitää kai sitä paalaintakin jonku liikuttaa? Onko 1000 tuntia sitten riittävästi tuon koko luokan koneelle?

Mitä väliä niillä tunneilla on jos tienata meinaa. Tuntihommis ei ikinä tienaa. Jos laittaa tuntitaksan kohdalleen niin isännät kauhistuu hintaa esim. puinnissa. Miltä kuulostaa puinnista 255 €/h+ALV. Tai 85 €/ha? Lopputulos voi hyvinkin olla sama, mutta luultavasti tuo 85 €/ha tuo enemmän asiakkaita...