kertokaas nyt palstojen koneasiantuntijat jotta mikä seuraavista olisi se paras vaihtoehto:agcolaiset saat kaikki unohtaa suoraan, ei niillä mitään tee (silkkaa paskaa).
massey-ferguson 7485 dyna-vt
john deere 7530 ap premium plus
fendt 818 vario
deutz-fahr ttv 650
valtra t202 direct
olisi ihan tosimeininki vaihtaa konetta kun rupesi tuota urakkaa lykkään tosissaan.
m-f, jd ja fendt hyvitysten osalta saman suuntaisia, toki fendt kalliimman hinnan vuoksi on myös välirahassa kallein. Muiden osalta ei suurta hintaeroa.
Ootas ny ku tero tulee saunomasta ;D
no kerrotaan nyt yleisölle suosikit:
dyna-vt, fendt tai jd. Fendtin muuten laittaisin muttei oikein osamaksut houkuta, on se vaan sen verran kalliinpi.
Jd:n ottaisin hyvien 6630:sta ja 7430:sta saatujen kokemusten pohjalta mutta ap epäilyttää.
Ekan vuoden ja 1000h aikana 7530 on vaihdettu takuuseen euron o-rengas.Jousitukset on hyvät ja toimivat.Pieniruokainen ja käteensopiva.
Arvaas mitä suosittelisin ;D ;D
no kerrotaan nyt yleisölle suosikit:jos tuota 7485 vertaat 818 fenttiin niin vt,s huomattavasti parempi hydrauliikka noin 90litraa ulkopuoliseen käyttöön ,tehostetut jarrut,voimansiirto jarru säädettävä,moottori kunnon sisu taloudellinen, vääntävä ,luja ja tehoreserviä löytyy säätämällä riittävästi :) pitkä akseliväli 301cm(ei hypi heti pystyyn) silti ketterä ,paras päisteautomatiikka .fendt kans kunnon kone mutten tiiä mitä parempaa siinä muuta kuin hinta ja sehän se pitää ottaa mistä ite tykkää
dyna-vt, fendt tai jd. Fendtin muuten laittaisin muttei oikein osamaksut houkuta, on se vaan sen verran kalliinpi.
Jd:n ottaisin hyvien 6630:sta ja 7430:sta saatujen kokemusten pohjalta mutta ap epäilyttää.
no kerrotaan nyt yleisölle suosikit:
dyna-vt, fendt tai jd. Fendtin muuten laittaisin muttei oikein osamaksut houkuta, on se vaan sen verran kalliinpi.
Jd:n ottaisin hyvien 6630:sta ja 7430:sta saatujen kokemusten pohjalta mutta ap epäilyttää.
kyllähän se on reutsi tai ventti ;D tuumasin tässä et mistä meinaat saada 650:sen ttv:n...?
Ei mitään muuta korjausta ole tehty.Öljyt ja suodattimet kait kaikki muutkin saa itte maksaa.Ekan vuoden ja 1000h aikana 7530 on vaihdettu takuuseen euron o-rengas.Jousitukset on hyvät ja toimivat.Pieniruokainen ja käteensopiva.
Arvaas mitä suosittelisin ;D ;D
Entäs ne osat joita ei takuun puolesta korvattukaan. Paljos niitä meni? ??? ;)
kertokaas nyt palstojen koneasiantuntijat jotta mikä seuraavista olisi se paras vaihtoehto:
massey-ferguson 7485 dyna-vt
john deere 7530 ap premium plus
fendt 818 vario
deutz-fahr ttv 650
valtra t202 direct
olisi ihan tosimeininki vaihtaa konetta kun rupesi tuota urakkaa lykkään tosissaan.
m-f, jd ja fendt hyvitysten osalta saman suuntaisia, toki fendt kalliimman hinnan vuoksi on myös välirahassa kallein. Muiden osalta ei suurta hintaeroa.
Nyt kun tälläkin palstalla on tullut ilmi että kaikki kotimaassa valmistettu ja tuotettu on laadultaan erittäin heikkoa esim ;traktorit ,erilaiset maatalouskoneet ,maito ,liha ,vilja,kaikki kotimaiset muutkin elintarvikkeet,laivat ,paperikoneet,paperi,sellu,puutavara ym ym.fergussa on suomalainen moottori ;)
Laman torjumiseksi aloitetaan kampanja ja ostetaan aina tuontitavaraa ei koskaan kotimaassa tuotettua tai valmistettua.
Näin tukisimme muiden maiden taloutta ja kun heidän talous nousee lamasta he saattavat ostaa meiltä nuo epäkurantit tavaramme.
Ostetaan huippukalliita Fend tarktoreita,ylilaadukkaita Ferkuja ja rokkovalusta tehtyjä Nyykkäreitä mutta kaikki niin ah`laadukkaita.
Sillä tavoin tukisimme Keski-Euroopan koko maatalousklusteria.
Oma maatalous kyllä tulee toimeen vaikka joutuisimme viemään tappiolla sen mitä lisääntynyt elintarvike tuonti syrjäyttäisi kotimaan ruokakaupassa.Ja kyllähän valtio pitää huolen maajussista onhan se aina pitänyt siitä ei kannata murehtia.
Nyt kaikki ostamaan tuontikoneita ja elintarvikkeita esim erittäin maukkaita juustoja ja Arlan edullista maitoa näin toimien noustaan lamasta ja maataloutemme nousee uuteen päivän sarastukseen
toiveikkaampana kuin koskaan ennen.
Tehdään juuri päinvastoin kuin Saksan kansa on tehnyt he arvostavat omaa työtään ja ostavat kotimaisia tuotteita aina kun se on mahdollista.Ollaan kuin oman maan terroristeja ja suositaan aina tuontitavaraa ,tehdään vaikka kiusaa naapurille joka sattumoisin on vaikka Atrialla töissä tai Valiolla .
Ekan vuoden ja 1000h aikana 7530 on vaihdettu takuuseen euron o-rengas.Jousitukset on hyvät ja toimivat.Pieniruokainen ja käteensopiva.
Arvaas mitä suosittelisin ;D ;D
Ekan vuoden ja 1000h aikana 7530 on vaihdettu takuuseen euron o-rengas.Jousitukset on hyvät ja toimivat.Pieniruokainen ja käteensopiva.
Arvaas mitä suosittelisin ;D ;D
kertokaas nyt palstojen koneasiantuntijat jotta mikä seuraavista olisi se paras vaihtoehto:
massey-ferguson 7485 dyna-vt
john deere 7530 ap premium plus
fendt 818 vario
deutz-fahr ttv 650
valtra t202 direct
olisi ihan tosimeininki vaihtaa konetta kun rupesi tuota urakkaa lykkään tosissaan.
m-f, jd ja fendt hyvitysten osalta saman suuntaisia, toki fendt kalliimman hinnan vuoksi on myös välirahassa kallein. Muiden osalta ei suurta hintaeroa.
Laatikon takia meinaat vaihtaa ??? Älä hyvä mies...rupee tekee tiliä ja euroja silloin kun EI vaihtaa koneita koko ajan. Säästä rahasi tai palkkaa kuski, niin saat olla lomalla joku päivä ....
Tarkoitin että tehtaalta tulles ei ole ollut kasausvikoja,laatu kohdillaan.Se saattaa mennä seuraavat 20000 tuntia samoin 8) On itsellä ollut uusia traktoreita joihin on alle 1000h tehty isojaki remontteja.Ekan vuoden ja 1000h aikana 7530 on vaihdettu takuuseen euron o-rengas.Jousitukset on hyvät ja toimivat.Pieniruokainen ja käteensopiva.
Arvaas mitä suosittelisin ;D ;D
Kyllä on ollu käsittämättömän luja kone............tuhannen tuntia,eikä muuta kun o-rengas.Kyllä on luja.
väliraha on paljonkin alle vuotuisen liikevaihdon. Itse alle kolmikymppisenä kuitenkin arvostan koneen pitkää käyttöikää. Hehtaareita on tiedossa tällä hetkellä hieman alle tuhat ja määrä on nousemassa. tavoitteena on 1500-2000ha, ja kuka sanoi että 7430 lähtee vaihtoon? ;)Huoltokustannukset per tunti on jonnikassa varsin pieni ja tuo E premiumi on varmaan pihi polttoaineelle ja lisätehot tulee pienemmillä kierroksilla ja saa ruohon pätkät puhallettua nokasta pois estämästä jäähdyttämistä kun painaa nappulaa niin puhallin vaihtaa suuntaa jos oikein olen vähänkään ymmärtänyt... Ja onhan se portaaton varmasti mukava tuossa niittohommassa :D
väliraha on paljonkin alle vuotuisen liikevaihdon. Itse alle kolmikymppisenä kuitenkin arvostan koneen pitkää käyttöikää. Hehtaareita on tiedossa tällä hetkellä hieman alle tuhat ja määrä on nousemassa. tavoitteena on 1500-2000ha, ja kuka sanoi että 7430 lähtee vaihtoon? ;)
Fendtiin ei kannata missään tapauksessa sitten sortua. Räkähitsit ja käynti Fendtin saastaisella tehtaalla antaa realistisemman kuvan laadusta kuin tähtitieellinen hinta.Naapurin uus vario 415:kin näytti olevan jo valtralla remontissa vaikka ei oo muuta tehty kuin muutamia tunteja lumitöitä :D Viasta en kyllä tiedä mittään....
Vaikka noita ei montaa Suomessa ole, olen kuullut öljyvuodoista navoissa ja perässä. Kansainvälisiltä foorumeilta lukenut anturiongelmista yms.
väliraha on paljonkin alle vuotuisen liikevaihdon. Itse alle kolmikymppisenä kuitenkin arvostan koneen pitkää käyttöikää. Hehtaareita on tiedossa tällä hetkellä hieman alle tuhat ja määrä on nousemassa. tavoitteena on 1500-2000ha, ja kuka sanoi että 7430 lähtee vaihtoon? ;)
Eikös tuo ole aika kova saavutus perhoselle, vaatii oman traktorin, kuskin, pitää kai sitä paalaintakin jonku liikuttaa? Onko 1000 tuntia sitten riittävästi tuon koko luokan koneelle?
väliraha on paljonkin alle vuotuisen liikevaihdon. Itse alle kolmikymppisenä kuitenkin arvostan koneen pitkää käyttöikää. Hehtaareita on tiedossa tällä hetkellä hieman alle tuhat ja määrä on nousemassa. tavoitteena on 1500-2000ha, ja kuka sanoi että 7430 lähtee vaihtoon? ;)
Eikös tuo ole aika kova saavutus perhoselle, vaatii oman traktorin, kuskin, pitää kai sitä paalaintakin jonku liikuttaa? Onko 1000 tuntia sitten riittävästi tuon koko luokan koneelle?
väliraha on paljonkin alle vuotuisen liikevaihdon. Itse alle kolmikymppisenä kuitenkin arvostan koneen pitkää käyttöikää. Hehtaareita on tiedossa tällä hetkellä hieman alle tuhat ja määrä on nousemassa. tavoitteena on 1500-2000ha, ja kuka sanoi että 7430 lähtee vaihtoon? ;)
Eikös tuo ole aika kova saavutus perhoselle, vaatii oman traktorin, kuskin, pitää kai sitä paalaintakin jonku liikuttaa? Onko 1000 tuntia sitten riittävästi tuon koko luokan koneelle?
Mitä väliä niillä tunneilla on jos tienata meinaa. Tuntihommis ei ikinä tienaa. Jos laittaa tuntitaksan kohdalleen niin isännät kauhistuu hintaa esim. puinnissa. Miltä kuulostaa puinnista 255 €/h+ALV. Tai 85 €/ha? Lopputulos voi hyvinkin olla sama, mutta luultavasti tuo 85 €/ha tuo enemmän asiakkaita...
jd, fendt, valtra ja m-f huolto pelaa tällä alueella. Olen todella tyytyväinen ollut kyllä deereen, mutta nyt olisi haussa portaaton kone koska 9m niittomurskaimen kanssa kaipaa pienillä lohkoilla joustavaa hallintaa.
just näin. Parhaimmilla lohkoilla tuon kokoisella niittoyksiköllä yltää 10ha/h suorituksiin. Eli 35€/ha x 10ha = 350€/h. Tokikaan kaikki tunnit ei ole näin hyvää tienestiä.
Täysin samaa mieltä 8)
just näin. Parhaimmilla lohkoilla tuon kokoisella niittoyksiköllä yltää 10ha/h suorituksiin. Eli 35€/ha x 10ha = 350€/h. Tokikaan kaikki tunnit ei ole näin hyvää tienestiä.
Se menee niin, jotta teoreettinen maksimi kun lasketaan vain se kun kone liikkuu niittopäät maassa ja ajetaan sentilleen täydellä työleveydellä maksimiteholla = 15 ha/h
Kun huomioidaan päällekkäisajo, päisteajo ja vajaat koneenleveydet peltoajossa = 8 ha/h
Kun huomioidaan siirtoajot, tauot, huollot ja muu häiriöaika = 4 ha/h
Ja tuon mukaan on urakointi mitoitettava jos aikoo tehdä kestävältä pohjalta.
Ja nää ei ole mutua.
Kova on tahti jos 10ha tunnissa ;D
tavoitteena on 1500-2000ha
mistähän tuosta vertailusta löytää lisätietojakertokaas nyt palstojen koneasiantuntijat jotta mikä seuraavista olisi se paras vaihtoehto:
massey-ferguson 7485 dyna-vt
john deere 7530 ap premium plus
fendt 818 vario
deutz-fahr ttv 650
valtra t202 direct
olisi ihan tosimeininki vaihtaa konetta kun rupesi tuota urakkaa lykkään tosissaan.
m-f, jd ja fendt hyvitysten osalta saman suuntaisia, toki fendt kalliimman hinnan vuoksi on myös välirahassa kallein. Muiden osalta ei suurta hintaeroa.
Bedre Gardsdrift -lehden laajassa trinnløse traktoren testissä koneet jo laitettiin järjestykseen:
1. Fendt 820 Vario TMS
2. Valtra T202 Direct
3. Case IH Puma 165 CVX
4. New Holland T7040 Auto Command
5. John Deere 7530 E Premium AutoPowr
6. Massey Ferguson 7595 Dyna VT
7. Deutz--Fahr Agrotron 620 TTV
8. Claas Axion 820 CMATIC
jokainen merkki löysi sijansa ;D Huomattava on jotta omaan merkkiin tottumisesta ei ole kyse, sillä Norjan kolme myydyintä merkkiä ovat sijoilla 4-6
Siinä on syytä olla tasanen pohja ja keskipöhkö kasvusto. Käännökset pitää mennä just eikä melkein ja päälekkäinajo nollassa. Jotenkin voi ymmärtää jos lohko on 10ha ja prikulleen suorakulmanen.Kova on tahti jos 10ha tunnissa ;D
Aika puhtaasti kiinni pellon tasaisuudesta ja kivettömyydestä, yli 2ha säännöllisen mallisella lohkolla menee helposti. Mutta itsepetosta on kuvitella sen olevan keskiarvo.
väliraha on paljonkin alle vuotuisen liikevaihdon. Itse alle kolmikymppisenä kuitenkin arvostan koneen pitkää käyttöikää. Hehtaareita on tiedossa tällä hetkellä hieman alle tuhat ja määrä on nousemassa. tavoitteena on 1500-2000ha, ja kuka sanoi että 7430 lähtee vaihtoon? ;)
Ankea vanhuus tulossa realistille jos jo 30 v ja tuollaisia koneita pihassa ,,,,,,,,,,,,,Sinähän sen tiedät....
??? :-[
just näin. Parhaimmilla lohkoilla tuon kokoisella niittoyksiköllä yltää 10ha/h suorituksiin. Eli 35€/ha x 10ha = 350€/h. Tokikaan kaikki tunnit ei ole näin hyvää tienestiä.
Se menee niin, jotta teoreettinen maksimi kun lasketaan vain se kun kone liikkuu niittopäät maassa ja ajetaan sentilleen täydellä työleveydellä maksimiteholla = 15 ha/h
Kun huomioidaan päällekkäisajo, päisteajo ja vajaat koneenleveydet peltoajossa = 8 ha/h
Kun huomioidaan siirtoajot, tauot, huollot ja muu häiriöaika = 4 ha/h
Ja tuon mukaan on urakointi mitoitettava jos aikoo tehdä kestävältä pohjalta.
Ja nää ei ole mutua.
tavoitteena on 1500-2000ha
Kova tavoite, millä aiot tuohon päästä? Pellot lähellä, isoja lohkoja, tasaisia ja kivettömiä, 3 satoa vuodessa, kuivaheinää ja kokoviljaa lisäksi niin ehkäpä.
Ja pitkämielisiä isäntiä, koska tuolla määrällä joku alkaa jo kovasti odottelemaan....
väliraha on paljonkin alle vuotuisen liikevaihdon. Itse alle kolmikymppisenä kuitenkin arvostan koneen pitkää käyttöikää. Hehtaareita on tiedossa tällä hetkellä hieman alle tuhat ja määrä on nousemassa. tavoitteena on 1500-2000ha, ja kuka sanoi että 7430 lähtee vaihtoon? ;)
Eikös tuo ole aika kova saavutus perhoselle, vaatii oman traktorin, kuskin, pitää kai sitä paalaintakin jonku liikuttaa? Onko 1000 tuntia sitten riittävästi tuon koko luokan koneelle?
kyllä kuskia ollaan värvätty ensi kesäksi. Paalainta on tarkoitus liikutta kuten viimeisinä kolmena vuotena n.4000-5000 paalia, omassa käytössäkin varmasti tunnit lisääntyy vielä kunhan tuorein navetan laajennus on valmis.
Osta Valtran T202, mutta Hiteckkinä. Siin on voima ja ominaisuudet kohdallaan.
Oli lähinnä vitsi... Olihan sulla automaattivaihteinen Jonnukin listalla.Osta Valtran T202, mutta Hiteckkinä. Siin on voima ja ominaisuudet kohdallaan.
ei paljoa hitec kiinnosta. Jos ei konetta vaihdeta tehdään niitto 7430 jd:llä. Uskoisin sen kuitenkin olevan mukavempi kuin hitec mallin valtu. Lähinnä se portaaton voimansiirto on syy näihin vaihtoajatuksiin :-\
Osta Valtran T202, mutta Hiteckkinä. Siin on voima ja ominaisuudet kohdallaan.
Hehe, 35 tonnia laskutettavaa parinsadan tonnin yhdistelmällä.
Eipä onnistuisi ilman pohjoista tukea ;) ;D
Fendtiin ei kannata missään tapauksessa sitten sortua. Räkähitsit ja käynti Fendtin saastaisella tehtaalla antaa realistisemman kuvan laadusta kuin tähtitieellinen hinta.
Vaikka noita ei montaa Suomessa ole, olen kuullut öljyvuodoista navoissa ja perässä. Kansainvälisiltä foorumeilta lukenut anturiongelmista yms.
Fendtiin ei kannata missään tapauksessa sitten sortua. Räkähitsit ja käynti Fendtin saastaisella tehtaalla antaa realistisemman kuvan laadusta kuin tähtitieellinen hinta.
Vaikka noita ei montaa Suomessa ole, olen kuullut öljyvuodoista navoissa ja perässä. Kansainvälisiltä foorumeilta lukenut anturiongelmista yms.
ja vaihdelaatikoita on vaihdettu kans paljon.
Hehe, 35 tonnia laskutettavaa parinsadan tonnin yhdistelmällä.Puintihommissa normi tilanne... :(
Eipä onnistuisi ilman pohjoista tukea ;) ;D
Hehe, 35 tonnia laskutettavaa parinsadan tonnin yhdistelmällä.Puintihommissa normi tilanne... :(
Eipä onnistuisi ilman pohjoista tukea ;) ;D
Hehe, 35 tonnia laskutettavaa parinsadan tonnin yhdistelmällä.Puintihommissa normi tilanne... :(
Eipä onnistuisi ilman pohjoista tukea ;) ;D
urakoinnin liikevaihto noin 85 000€, mistä tuon 200 000€ sait? Traktorin hinta suoralla kaupalla noin 100 000€ ja perhonen noin 21 000€. Huono on laskupää jos noista saa 200 000€. Sitten kun on paalauskalustokin mukana saadaan noin 200 000€, mutta silloin liikevaihto on noin 85 000€ ja traktoreilla jotka on summassa mukana tehdään lisäksi tilan töitä n. 700-800h vuodessa. V***uilkaa vaan mutta omasta mielestäni homma on kuitenkin melko terveellä pohjalla!? Korjatkaa jos olen väärässä.
Hehe, 35 tonnia laskutettavaa parinsadan tonnin yhdistelmällä.Puintihommissa normi tilanne... :(
Eipä onnistuisi ilman pohjoista tukea ;) ;D
urakoinnin liikevaihto noin 85 000€, mistä tuon 200 000€ sait? Traktorin hinta suoralla kaupalla noin 100 000€ ja perhonen noin 21 000€. Huono on laskupää jos noista saa 200 000€. Sitten kun on paalauskalustokin mukana saadaan noin 200 000€, mutta silloin liikevaihto on noin 85 000€ ja traktoreilla jotka on summassa mukana tehdään lisäksi tilan töitä n. 700-800h vuodessa. V***uilkaa vaan mutta omasta mielestäni homma on kuitenkin melko terveellä pohjalla!? Korjatkaa jos olen väärässä.
ei perhosta saa 21000 e:llä
Hehe, 35 tonnia laskutettavaa parinsadan tonnin yhdistelmällä.Puintihommissa normi tilanne... :(
Eipä onnistuisi ilman pohjoista tukea ;) ;D
urakoinnin liikevaihto noin 85 000€, mistä tuon 200 000€ sait? Traktorin hinta suoralla kaupalla noin 100 000€ ja perhonen noin 21 000€. Huono on laskupää jos noista saa 200 000€. Sitten kun on paalauskalustokin mukana saadaan noin 200 000€, mutta silloin liikevaihto on noin 85 000€ ja traktoreilla jotka on summassa mukana tehdään lisäksi tilan töitä n. 700-800h vuodessa. V***uilkaa vaan mutta omasta mielestäni homma on kuitenkin melko terveellä pohjalla!? Korjatkaa jos olen väärässä.
ei perhosta saa 21000 e:llä
eikö? Tervetuloa tutustumaan uuteen perhosniittomurskaimeeni joka on ostettu 21 000€:llä, voin kyllä ostokuitin näyttää jollet usko. Kuka sanoi että on pakko suomesta ostaa?
hävitin kolme vuotta ajetut 353 kuhnin suoraan myymällä pois, ja lähdin viroon katselemaan koneita. Takakoneeksi tuli keskon poistomyynnistä jf-stoll gx9005sm topdry hinta oli takapäälle 13 500€ ja etupääksi löysin case liikkeen konkurssipesästä uuden mallin lely splendimo 320fc:n sille hintaa tuli 7000€. Rahtia koneille tuli noin 1000€. Koneet on uusia, ajamattomia esittelykoneita vuosimallia 2008.
Ymmärretty?
kiitos!
mutta sitten alkuperäiseen aiheeseen mitä Massey-Ferguson 7485 dyna-vt:ssä ole mitä fendtissä on? Itse en ole löytänyt oikein mitään mikä selittää 30 000€:n hintaeron 818:iin!?
kiitos!
mutta sitten alkuperäiseen aiheeseen mitä Massey-Ferguson 7485 dyna-vt:ssä ole mitä fendtissä on? Itse en ole löytänyt oikein mitään mikä selittää 30 000€:n hintaeron 818:iin!?
oletko harkinnut casen puma cvx:ää?
vai jäikö pumista huonoja kokemuksia?
kiitos!
mutta sitten alkuperäiseen aiheeseen mitä Massey-Ferguson 7485 dyna-vt:ssä ole mitä fendtissä on? Itse en ole löytänyt oikein mitään mikä selittää 30 000€:n hintaeron 818:iin!?
30 000 eur on pieni hinta laadusta ja jälleenmyyntiarvosta etumaksuna :o
Jos tuo 120000 on lakkarissa eli omalla tilillä niin aika pössö pitää olla että sen pistää urakointi hommiin .Kaiken kesää saa mennä kyliä kieli pitkällä jotta siinä on jotakin kannatusta.Tuon rahan kun sijoittaa viisaasti niin saa tuottoa ihan mukavasti eikä tartte isäntien kiukaita ja katiskoita raasia kaiken kesää.ONKO tälläinen vaihtoehto tullut mieleen.Eikö sitä hommaa löydy omaltakin tilalta ja varmasti pärjää pienemmillä koneilla siinä kotona.No entäs jos tykkää tehdä tuota hommaa työkseen?
Tämä ei ole tarkoitettu realistille eikä muillekaan henkilökohtaisesti vaan yleistasolla. ???
Tätäkin menoa seuraa, niin voi vain todeta.Navettahommien ja omien peltotöiden päälle,tissinkoittajat ajelee 2000ha vierailla pelloilla.Eemelin mielestä on paljon löysiä,millaista oliskaan jos löysät pois?
Paljon on vielä tissinkoittajilta löysiä höyläämäti, kovin paljon.
Mutta eiköhän Siperia opeta.
Eemelillä on niin pirun kova kiiru vahtia omia kahukauroja, jotta siitä on löysät pois.Tätäkin menoa seuraa, niin voi vain todeta.Navettahommien ja omien peltotöiden päälle,tissinkoittajat ajelee 2000ha vierailla pelloilla.Eemelin mielestä on paljon löysiä,millaista oliskaan jos löysät pois?
Paljon on vielä tissinkoittajilta löysiä höyläämäti, kovin paljon.
Mutta eiköhän Siperia opeta.
john-deere ei taida olla ensi kesän ykköskone (jollei jätä konetta vaihtamati) Pelasivat ittensä ulos hinnalla (7530 ja fendt 818 hintaero vain 10 000€!)Joskus on hyvä agrinmyyjääki kouluttaa.Seuraavas vaihdos voi olla taas kaupantekointoa.
Taitaa tulla "pirkka"- ja perus fendtin välinen kamppailu. Se 30 000€ verollista vain mietityttää ???
Ojala kyllä mainitsi asioita fendtin hyväksi mutta on fergussakin puolensa mm. Edullisempi hinta, suuri hydrauliikan öljymäärä, myyjän aktiivisuus (ei houkuttele palkita vi**uilevaa fendt myyjää kaupalla), hiljainen ja tilava ohjaamo, näkyvyys, vääntävä sisu-moottori yms.
mietittävää pisaa ennen nimen piirtämistä. :-\
kiitos!harvinaisen paljo hintaeroa se vois nuilla malleilla olla pikkusen toisinpäin ite en vaihtais päikseen omaa 7485 818 fenttiin :) on kuitenki 7485 järeemmän olonen moottori,hydrauliikka,etuakseli .itelläki jäis silppuri vetämätä jos fenttiin pitäs vaihtaa vakiona ei voima piisaa ja tehoa ei siihen kannata nostaa ,auroilla vaatis tosi kovat keulapainot,kippikärryn tuubi ei nousis aivan ylös vakio täytöllä.vaihtoarvossa käytettynä alle 10 tonnia nuissa hintaero ja kokoajan pienenee
mutta sitten alkuperäiseen aiheeseen mitä Massey-Ferguson 7485 dyna-vt:ssä ole mitä fendtissä on? Itse en ole löytänyt oikein mitään mikä selittää 30 000€:n hintaeron 818:iin!?
Urakointi koneella pitää olla hyvä ja nopea huolto jos jotain sattuu.
Pikkusen hirvittäs jos pitäs urakoida fentillä tai ferkulla tietäen kuinka kurja ja hidas on esim ferkun huolto ja varaosatoimitus.Siinä saattaa heinät vanheta pystyyn ennen kuin on kone taas ajokunnossa.
Fentinkin osat on meren takana.Hyvällä tuurilla ne laivatkin seilaa.
Urakointi traktorien suosituin on Valtra siitä ei pääse mihinkään.
Uusi 820 ventti satkun ja perhonen 21??Hehe, 35 tonnia laskutettavaa parinsadan tonnin yhdistelmällä.Puintihommissa normi tilanne... :(
Eipä onnistuisi ilman pohjoista tukea ;) ;D
urakoinnin liikevaihto noin 85 000€, mistä tuon 200 000€ sait? Traktorin hinta suoralla kaupalla noin 100 000€ ja perhonen noin 21 000€. Huono on laskupää jos noista saa 200 000€. Sitten kun on paalauskalustokin mukana saadaan noin 200 000€, mutta silloin liikevaihto on noin 85 000€ ja traktoreilla jotka on summassa mukana tehdään lisäksi tilan töitä n. 700-800h vuodessa. V***uilkaa vaan mutta omasta mielestäni homma on kuitenkin melko terveellä pohjalla!? Korjatkaa jos olen väärässä.
Uusi 820 ventti satkun ja perhonen 21??Hehe, 35 tonnia laskutettavaa parinsadan tonnin yhdistelmällä.Puintihommissa normi tilanne... :(
Eipä onnistuisi ilman pohjoista tukea ;) ;D
urakoinnin liikevaihto noin 85 000, mistä tuon 200 000 sait? Traktorin hinta suoralla kaupalla noin 100 000 ja perhonen noin 21 000. Huono on laskupää jos noista saa 200 000. Sitten kun on paalauskalustokin mukana saadaan noin 200 000, mutta silloin liikevaihto on noin 85 000 ja traktoreilla jotka on summassa mukana tehdään lisäksi tilan töitä n. 700-800h vuodessa. V***uilkaa vaan mutta omasta mielestäni homma on kuitenkin melko terveellä pohjalla!? Korjatkaa jos olen väärässä.
Mulle kans ;D
Ventti olis sitte saman hintanen ku 202 direkti kaikilla mausteilla, jolloin ventti olis jo vaihtoehto..
Perhosen löysit kyllä kolmasosahintaan..
Toi 85 tonttua parinsadan koneilla on kyllä alakanttiin, ettei tosiaankaan kannattaisi ilman pohjoista tukea :P
Urakointi koneella pitää olla hyvä ja nopea huolto jos jotain sattuu.
Pikkusen hirvittäs jos pitäs urakoida fentillä tai ferkulla tietäen kuinka kurja ja hidas on esim ferkun huolto ja varaosatoimitus.Siinä saattaa heinät vanheta pystyyn ennen kuin on kone taas ajokunnossa.
Fentinkin osat on meren takana.Hyvällä tuurilla ne laivatkin seilaa.
Urakointi traktorien suosituin on Valtra siitä ei pääse mihinkään.
Masserin kohdalla taas takuu-asioissa, kuten myös niiden varaosien toimituksesta keskustellaan KESKON kanssa.
john-deere ei taida olla ensi kesän ykköskone (jollei jätä konetta vaihtamati) Pelasivat ittensä ulos hinnalla (7530 ja fendt 818 hintaero vain 10 000€!)Kysy vielä TTV630 deutzia vielä.... http://www.youtube.com/watch?v=3CwJGtiRnhE&translated=1 http://www.youtube.com/watch?v=IwM5aHnqIc4&translated=1 S-matic on ainakin noissa cvx caseissa kestänyt hyvin... ja muutenkin vaikuttais hinnaltaan kilpailukykyiseltä kun yksikin isäntä vaihtoi 820 ventin just tuommoseen deutziin kun ei halunnut maksaa uudesta ventistä ihan posketonta hintaa ja vieläpä sellaisista varusteista joita ei itse tarvitse...
Taitaa tulla "pirkka"- ja perus fendtin välinen kamppailu. Se 30 000€ verollista vain mietityttää ???
Ojala kyllä mainitsi asioita fendtin hyväksi mutta on fergussakin puolensa mm. Edullisempi hinta, suuri hydrauliikan öljymäärä, myyjän aktiivisuus (ei houkuttele palkita vi**uilevaa fendt myyjää kaupalla), hiljainen ja tilava ohjaamo, näkyvyys, vääntävä sisu-moottori yms.
mietittävää pisaa ennen nimen piirtämistä. :-\
Urakointi koneella pitää olla hyvä ja nopea huolto jos jotain sattuu.palio ovat valtroja tääläpäin suomiehet ja urakoitsijat vaihtaaneet ferguihin ja ovat tyytyväisiä jopa fentin omistajat on laittaneet dynä vt ferguja ja neki tyytyväisiä.ettei se kovin surkea taija olla ja keskollaki homma pelannu ;)
Pikkusen hirvittäs jos pitäs urakoida fentillä tai ferkulla tietäen kuinka kurja ja hidas on esim ferkun huolto ja varaosatoimitus.Siinä saattaa heinät vanheta pystyyn ennen kuin on kone taas ajokunnossa.
Fentinkin osat on meren takana.Hyvällä tuurilla ne laivatkin seilaa.
Urakointi traktorien suosituin on Valtra siitä ei pääse mihinkään.
Kyllä varmasti on niin, että verku on hinta-laatusuhteeltaan maailman paras traktori. Ei ole mitään toteennäytettyä tietoa, ettei näin olisi.eikä siitä että asia olisi näin :D
Täälä meilläpäin huoltomiehellä etuakseli löytyy hyllystä ;DUusi 820 ventti satkun ja perhonen 21??Hehe, 35 tonnia laskutettavaa parinsadan tonnin yhdistelmällä.Puintihommissa normi tilanne... :(
Eipä onnistuisi ilman pohjoista tukea ;) ;D
urakoinnin liikevaihto noin 85 000€, mistä tuon 200 000€ sait? Traktorin hinta suoralla kaupalla noin 100 000€ ja perhonen noin 21 000€. Huono on laskupää jos noista saa 200 000€. Sitten kun on paalauskalustokin mukana saadaan noin 200 000€, mutta silloin liikevaihto on noin 85 000€ ja traktoreilla jotka on summassa mukana tehdään lisäksi tilan töitä n. 700-800h vuodessa. V***uilkaa vaan mutta omasta mielestäni homma on kuitenkin melko terveellä pohjalla!? Korjatkaa jos olen väärässä.
Mulle kans ;D
Ventti olis sitte saman hintanen ku 202 direkti kaikilla mausteilla, jolloin ventti olis jo vaihtoehto..
Perhosen löysit kyllä kolmasosahintaan..
Toi 85 tonttua parinsadan koneilla on kyllä alakanttiin, ettei tosiaankaan kannattaisi ilman pohjoista tukea :P
Saakos sen Direktin mukaan oman öljylähteen ;D. Nimimerkillä joitakin vuosia sisudieseli traktorien rinnalla ja se polttoaineenkulutuksen ero ei todellakaan ole järjellä selitettävissä, jos niillä tehdään töitä.
Samoin se varaosatoimitus. Löytyyhän Suolahdesta toki suodattimet ja hihnat, mutta esim etuakseli kun porsii (naapurin teekkarista porsi), voi tarjous olla 4-6 viikkoa.
Euroopasta tulee osat nopeammin ja VARMEMMIN.
Masserin kohdalla taas takuu-asioissa, kuten myös niiden varaosien toimituksesta keskustellaan KESKON kanssa.
onkos kyseisessä pellervossa jo kunnolla takapyörä kiinni vai onko se jollain n. 100hv koneen kokoluokan kiinnityksellä jossa on se ihana kaulus vahvisteena... ettei se petä ku ovat tehtaalla havainneet että tuli liian pieni laitettua ;D eikös myös jonneissa ole ollut kans tuollaanen kaulus juttu, muistaakseni???
Ventissä 818 ja 820 on jo 10kpl takapyörässä kiinnitys pultteja ni kyllä kestää rommentaa ja kuormittaa ;D Massikassa varmasti paaaljon pienemmät kiinnitykset ja kun tuosta sun yhdistelmästä tulee painoa aika mukavasti ja tiet on välistä mitä on ni ventille tässäkin suhteessa pisteet ja jälleenmyynti arvokin on varmasti parempi ku masserissa...
Juu tiän kokemuksesta sanoa et täälä suunnalla siis missä mä asun ni on kans noi valtterin myyjät jokka venttiä myivät tai vaikka on sitte ostamassa valtteria niiltä, ni on ne saamarin ylimielisiä pellejä ja samoin on valtran huoltomiehet...
onkos kyseisessä pellervossa jo kunnolla takapyörä kiinni vai onko se jollain n. 100hv koneen kokoluokan kiinnityksellä jossa on se ihana kaulus vahvisteena... ettei se petä ku ovat tehtaalla havainneet että tuli liian pieni laitettua ;D eikös myös jonneissa ole ollut kans tuollaanen kaulus juttu, muistaakseni???
Ventissä 818 ja 820 on jo 10kpl takapyörässä kiinnitys pultteja ni kyllä kestää rommentaa ja kuormittaa ;D Massikassa varmasti paaaljon pienemmät kiinnitykset ja kun tuosta sun yhdistelmästä tulee painoa aika mukavasti ja tiet on välistä mitä on ni ventille tässäkin suhteessa pisteet ja jälleenmyynti arvokin on varmasti parempi ku masserissa...
Juu tiän kokemuksesta sanoa et täälä suunnalla siis missä mä asun ni on kans noi valtterin myyjät jokka venttiä myivät tai vaikka on sitte ostamassa valtteria niiltä, ni on ne saamarin ylimielisiä pellejä ja samoin on valtran huoltomiehet...
Kaulus voipi olla sellaiseenkin tarkoitukseen kuin raidevälin säätö... ainakin muotoilun perusteella. Noilla kiinteän keskiön vanteilla kun ei muuten oikein säädellä paitsi vaihtamalla puolelta toiselle, mutta jossain tapauksessa se voi olla liikaa tai ei riitä...
Ja mitä tuohon pulttimäärään tulee, voit tuosta kuvasta laskeskella, että Fendtin 818/820:n teholuokas on kyllä Fergussakin pultteja sama määrä...
Sinänsä niin ylivertaiseen Fendtiin on muuten tullut käyttöön suhteellisen myöhään sellainen innovaatio kuin öljykylpyiset levyjarrut... Oikein hämmästyin moisesta jälkijättöisestä kehityksestä.
(http://www.konekesko.com/fi/Portals/0/Maatalouskoneet/Massey%20Ferguson/MF7400/7495_034.jpg)
nyt kun ruvetaan hiuksia halkomaan niin maatalouden ajotkin täytyy silloin laskea tuntihinnalla mukaan urakointiin (maksaa se kun ne ajot muilla ajattaa) silloin 1500h x 40€/h = 60 000 € Eli säilörehuhommat tähän päälle niin liikevaihdoksi saadaan 145 000 € ? Taas tässäkin ajatusmallissa jokin mättää tietenkin ?
nyt kun ruvetaan hiuksia halkomaan niin maatalouden ajotkin täytyy silloin laskea tuntihinnalla mukaan urakointiin (maksaa se kun ne ajot muilla ajattaa) silloin 1500h x 40€/h = 60 000 € Eli säilörehuhommat tähän päälle niin liikevaihdoksi saadaan 145 000 € ? Taas tässäkin ajatusmallissa jokin mättää tietenkin ?
tuo 630ttv vois olla kova peli... miksi et ole ajatellu tuoda uutena ku noista viron asioista tunnut tietävän ni venttiä sieltä 818 tai 820, virossa vois olla aika etuusa tuo uusi 800-sarja vaikkapa 819 tai 822:nen malli tai sitte reutzi 630ttv tai mihinkä koneeseen nyt päädytkin...
Kyllähän uudessa koneessa pitää sentään takuu olla....nyt kun ruvetaan hiuksia halkomaan niin maatalouden ajotkin täytyy silloin laskea tuntihinnalla mukaan urakointiin (maksaa se kun ne ajot muilla ajattaa) silloin 1500h x 40€/h = 60 000 € Eli säilörehuhommat tähän päälle niin liikevaihdoksi saadaan 145 000 € ? Taas tässäkin ajatusmallissa jokin mättää tietenkin ?
tuo 630ttv vois olla kova peli... miksi et ole ajatellu tuoda uutena ku noista viron asioista tunnut tietävän ni venttiä sieltä 818 tai 820, virossa vois olla aika etuusa tuo uusi 800-sarja vaikkapa 819 tai 822:nen malli tai sitte reutzi 630ttv tai mihinkä koneeseen nyt päädytkin...
deutz myyjä eestissä melkein konkurssissa ei saa enää ostettua koneita tehtaalta. Fendt on muuten virossa yllättävän kovassa kurssissa tosin yksi halpa 818 sieltä tuli (2000h ja 58 000€)
esittelykäytössä ollut 820 maksaa noin 100 000€ joten ei taida kovin suurta hyötyä olla se huomioiden että vuosimalli voi olla jopa 2007 ja takuuta ei ole.
nyt kun ruvetaan hiuksia halkomaan niin maatalouden ajotkin täytyy silloin laskea tuntihinnalla mukaan urakointiin (maksaa se kun ne ajot muilla ajattaa) silloin 1500h x 40€/h = 60 000 € Eli säilörehuhommat tähän päälle niin liikevaihdoksi saadaan 145 000 € ? Taas tässäkin ajatusmallissa jokin mättää tietenkin ?
tuo 630ttv vois olla kova peli... miksi et ole ajatellu tuoda uutena ku noista viron asioista tunnut tietävän ni venttiä sieltä 818 tai 820, virossa vois olla aika etuusa tuo uusi 800-sarja vaikkapa 819 tai 822:nen malli tai sitte reutzi 630ttv tai mihinkä koneeseen nyt päädytkin...
deutz myyjä eestissä melkein konkurssissa ei saa enää ostettua koneita tehtaalta. Fendt on muuten virossa yllättävän kovassa kurssissa tosin yksi halpa 818 sieltä tuli (2000h ja 58 000€)
esittelykäytössä ollut 820 maksaa noin 100 000€ joten ei taida kovin suurta hyötyä olla se huomioiden että vuosimalli voi olla jopa 2007 ja takuuta ei ole.
nyt kun ruvetaan hiuksia halkomaan niin maatalouden ajotkin täytyy silloin laskea tuntihinnalla mukaan urakointiin (maksaa se kun ne ajot muilla ajattaa) silloin 1500h x 40€/h = 60 000 € Eli säilörehuhommat tähän päälle niin liikevaihdoksi saadaan 145 000 € ? Taas tässäkin ajatusmallissa jokin mättää tietenkin ?Juu ;D tossakin mallissa(erityisesti) on mukana ne pohjoiset tuet ;)
Miksei Valtra sitten, eikös 7485 vastaa tehoiltaan lähinnä t 162:sta. On vaan massikassa tonni ylimääräistä painoa ja kymppitonni hintaa.Ha hah!
Vai SUOLLE FERKU OLIPA AIKA PROVO JA HYVÄ VITSI !Urakointi koneella pitää olla hyvä ja nopea huolto jos jotain sattuu.palio ovat valtroja tääläpäin suomiehet ja urakoitsijat vaihtaaneet ferguihin ja ovat tyytyväisiä jopa fentin omistajat on laittaneet dynä vt ferguja ja neki tyytyväisiä.ettei se kovin surkea taija olla ja keskollaki homma pelannu ;)
Pikkusen hirvittäs jos pitäs urakoida fentillä tai ferkulla tietäen kuinka kurja ja hidas on esim ferkun huolto ja varaosatoimitus.Siinä saattaa heinät vanheta pystyyn ennen kuin on kone taas ajokunnossa.
Fentinkin osat on meren takana.Hyvällä tuurilla ne laivatkin seilaa.
Urakointi traktorien suosituin on Valtra siitä ei pääse mihinkään.
Miksei Valtra sitten, eikös 7485 vastaa tehoiltaan lähinnä t 162:sta. On vaan massikassa tonni ylimääräistä painoa ja kymppitonni hintaa.Ha hah!
On Valtumiehellä uskoo omaansa, laittapa 5 Pöttinger aurra valtun perään ja sitte
Pirkka Fendtiin :P
palio ovat valtroja tääläpäin suomiehet ja urakoitsijat vaihtaaneet ferguihin ja ovat tyytyväisiä jopa fentin omistajat on laittaneet dynä vt ferguja ja neki tyytyväisiä.ettei se kovin surkea taija olla ja keskollaki homma pelannu ;)
onkos kyseisessä pellervossa jo kunnolla takapyörä kiinni vai onko se jollain n. 100hv koneen kokoluokan kiinnityksellä jossa on se ihana kaulus vahvisteena... ettei se petä ku ovat tehtaalla havainneet että tuli liian pieni laitettua ;D eikös myös jonneissa ole ollut kans tuollaanen kaulus juttu, muistaakseni???
Ventissä 818 ja 820 on jo 10kpl takapyörässä kiinnitys pultteja ni kyllä kestää rommentaa ja kuormittaa ;D Massikassa varmasti paaaljon pienemmät kiinnitykset ja kun tuosta sun yhdistelmästä tulee painoa aika mukavasti ja tiet on välistä mitä on ni ventille tässäkin suhteessa pisteet ja jälleenmyynti arvokin on varmasti parempi ku masserissa...
Juu tiän kokemuksesta sanoa et täälä suunnalla siis missä mä asun ni on kans noi valtterin myyjät jokka venttiä myivät tai vaikka on sitte ostamassa valtteria niiltä, ni on ne saamarin ylimielisiä pellejä ja samoin on valtran huoltomiehet...
Kaulus voipi olla sellaiseenkin tarkoitukseen kuin raidevälin säätö... ainakin muotoilun perusteella. Noilla kiinteän keskiön vanteilla kun ei muuten oikein säädellä paitsi vaihtamalla puolelta toiselle, mutta jossain tapauksessa se voi olla liikaa tai ei riitä...
Ja mitä tuohon pulttimäärään tulee, voit tuosta kuvasta laskeskella, että Fendtin 818/820:n teholuokas on kyllä Fergussakin pultteja sama määrä...
Sinänsä niin ylivertaiseen Fendtiin on muuten tullut käyttöön suhteellisen myöhään sellainen innovaatio kuin öljykylpyiset levyjarrut... Oikein hämmästyin moisesta jälkijättöisestä kehityksestä.
(http://www.konekesko.com/fi/Portals/0/Maatalouskoneet/Massey%20Ferguson/MF7400/7495_034.jpg)
Harvemmin tämän kokoluokan koneissa renkaita liikutellaan vai mullataanko tämmösellä massikalla perunatarhoja ;D
Kyllä varmasti on niin, että verku on hinta-laatusuhteeltaan maailman paras traktori. Ei ole mitään toteennäytettyä tietoa, ettei näin olisi.http://www.youtube.com/watch?v=0mfsjqmQqwA
Tonne olis Ojalan tarvinnu päästä joka renkaaseen merkkaamaanKyllä varmasti on niin, että verku on hinta-laatusuhteeltaan maailman paras traktori. Ei ole mitään toteennäytettyä tietoa, ettei näin olisi.http://www.youtube.com/watch?v=0mfsjqmQqwA
::) ??? ???
[
Bedre Gardsdrift -lehden laajassa trinnløse traktoren testissä koneet jo laitettiin hintajärjestykseen:
1. Fendt 820 Vario TMS
2. Valtra T202 Direct
3. Case IH Puma 165 CVX
4. New Holland T7040 Auto Command
5. John Deere 7530 E Premium AutoPowr
6. Massey Ferguson 7595 Dyna VT
7. Deutz--Fahr Agrotron 620 TTV
8. Claas Axion 820 CMATIC
Tossa ovat tosiaan hintajärjestyksessä.
;D
http://www.youtube.com/watch?v=0mfsjqmQqwAEi kehannu kuvata ihan loppuun asti, kun huomas ettei ne jaksakaan vetää sorakuormaa mäkeä ylös ja yhessä kohassa piti heilutella eestaas kameraa, kun ventti alko hyppiä mäessä 8)
hävitin kolme vuotta ajetut 353 kuhnin suoraan myymällä pois, ja lähdin viroon katselemaan koneita. Takakoneeksi tuli keskon poistomyynnistä jf-stoll gx9005sm topdry hinta oli takapäälle 13 500€ ja etupääksi löysin case liikkeen konkurssipesästä uuden mallin lely splendimo 320fc:n sille hintaa tuli 7000€. Rahtia koneille tuli noin 1000€. Koneet on uusia, ajamattomia esittelykoneita vuosimallia 2008.
Ymmärretty?
[
Bedre Gardsdrift -lehden laajassa trinnløse traktoren testissä koneet jo laitettiin hintajärjestykseen:
1. Fendt 820 Vario TMS
2. Valtra T202 Direct
3. Case IH Puma 165 CVX
4. New Holland T7040 Auto Command
5. John Deere 7530 E Premium AutoPowr
6. Massey Ferguson 7595 Dyna VT
7. Deutz--Fahr Agrotron 620 TTV
8. Claas Axion 820 CMATIC
Tossa ovat tosiaan hintajärjestyksessä.
;D
eiku tämä testi on tehty niinku pojat sanoi tm,n mopedi testi derbi ja gilera on kuulemma justiin samoja mopedeja mutta eri tarra niin toinen oli 1 ja toinen 5
Tonne olis Ojalan tarvinnu päästä joka renkaaseen merkkaamaanKyllä varmasti on niin, että verku on hinta-laatusuhteeltaan maailman paras traktori. Ei ole mitään toteennäytettyä tietoa, ettei näin olisi.http://www.youtube.com/watch?v=0mfsjqmQqwA
::) ??? ???
Tonne olis Ojalan tarvinnu päästä joka renkaaseen merkkaamaanKyllä varmasti on niin, että verku on hinta-laatusuhteeltaan maailman paras traktori. Ei ole mitään toteennäytettyä tietoa, ettei näin olisi.http://www.youtube.com/watch?v=0mfsjqmQqwA
::) ??? ???
Jatkuu tästä ::)
http://www.youtube.com/watch?v=R804m_CKIqg&feature=related
Jatkuu tästä ::)
http://www.youtube.com/watch?v=R804m_CKIqg&feature=related
Hollola on yksi Suomen Fendt keskuksista VirnistääHuh! Eikä sinne ole edes niin pitkästi matkaa... onneks ei ole tänne kuitenkaan tarttunut tuo tauti kovin pahasti. 8)
LainausHollola on yksi Suomen Fendt keskuksista VirnistääHuh! Eikä sinne ole edes niin pitkästi matkaa... onneks ei ole tänne kuitenkaan tarttunut tuo tauti kovin pahasti. 8)
LainausHollola on yksi Suomen Fendt keskuksista VirnistääHuh! Eikä sinne ole edes niin pitkästi matkaa... onneks ei ole tänne kuitenkaan tarttunut tuo tauti kovin pahasti. 8)
Sievistäkin on tulossa aikamoinen keskittymä ;D
Liekö meikäläisen esimerkki innoittanu mut tulevana suvena näkyy tästä
meidän markilta kattoen 5 Variota hommissa aukeella ;DAivan ylivoimasta kehitystä :o
Pari Pirkka Fendtiä saattaa laitapuolilla vilahtaa :o
LainausHollola on yksi Suomen Fendt keskuksista VirnistääHuh! Eikä sinne ole edes niin pitkästi matkaa... onneks ei ole tänne kuitenkaan tarttunut tuo tauti kovin pahasti. 8)
Sievistäkin on tulossa aikamoinen keskittymä ;D
Liekö meikäläisen esimerkki innoittanu mut tulevana suvena näkyy tästä
meidän markilta kattoen 5 Variota hommissa aukeella ;DAivan ylivoimasta kehitystä :o
LainausHollola on yksi Suomen Fendt keskuksista VirnistääHuh! Eikä sinne ole edes niin pitkästi matkaa... onneks ei ole tänne kuitenkaan tarttunut tuo tauti kovin pahasti. 8)
Sievistäkin on tulossa aikamoinen keskittymä ;D
Liekö meikäläisen esimerkki innoittanu mut tulevana suvena näkyy tästä
meidän markilta kattoen 5 Variota hommissa aukeella ;DAivan ylivoimasta kehitystä :o
Eilen lähti yks Ykasta sinnepäin,tuliko samalle aukeelle?
Tällä aukealla näkyy keväällä 8 tai 9 venttiä,vielä ollaan eellä ;D
eikös tässä olisi realisti sulle kova kone ;D ei voima lopu ihan heti ja loimaan valtralta tällänen löytyys!!!
http://www.valtra.fi/tradeIn/tracpic/358/815-XAP_1.jpg
http://www.valtra.fi/tradeIn/tracpic/358/815-XAP_3.jpg
150+150+195+365+365= 1225 Fendt hevosvoimaa irti samalla aukeella :o
Aivan ylivoimaasta :o
Onkx tää sama peli, mikä voitti Jalasjärven vetokisat?eikös tässä olisi realisti sulle kova kone ;D ei voima lopu ihan heti ja loimaan valtralta tällänen löytyys!!!
http://www.valtra.fi/tradeIn/tracpic/358/815-XAP_1.jpg
http://www.valtra.fi/tradeIn/tracpic/358/815-XAP_3.jpg
tämä olis kanssa aika rehvakas peli ykköskoneeksi:
http://www.valtra.fi/tradeIn/tracpic/358/110-XAO_1.jpg
Onkx tää sama peli, mikä voitti Jalasjärven vetokisat?
Onkx tää sama peli, mikä voitti Jalasjärven vetokisat?
Eipä taida olla.. ;D Samaa mallia kyllä.
Wejjon laskelmat on täyttä faktaa. Aikanaan perhosen "järkevyys" paljastui, kun seurannasta laskettiin reaalituntisaavutus kolmemetrisellä ja yhdeksänmetrisellä. Reilun puolitoista hehtaaria parempi keskituntisaavutus ei mun mielestäni MITENKÄÄN riitä. Lohkokoko on vain liian pieni ja etäisyydet liian suuret. Jos kapasiteetti ahdistaa, niin toinen hinattava on taloudellisesti huomattavasti järkevämpää tai ne puuttuvat kapasiteettihehtaarit vois koittaa vaikka ostaa siltä kilpailevalta urakoitsijalta. Yli-investoiminen johtaa liian kalliisiin urakointihintoihin ja aiheuttaa asiakaskatoa.
just näin. Parhaimmilla lohkoilla tuon kokoisella niittoyksiköllä yltää 10ha/h suorituksiin. Eli 35€/ha x 10ha = 350€/h. Tokikaan kaikki tunnit ei ole näin hyvää tienestiä.
Se menee niin, jotta teoreettinen maksimi kun lasketaan vain se kun kone liikkuu niittopäät maassa ja ajetaan sentilleen täydellä työleveydellä maksimiteholla = 15 ha/h
Kun huomioidaan päällekkäisajo, päisteajo ja vajaat koneenleveydet peltoajossa = 8 ha/h
Kun huomioidaan siirtoajot, tauot, huollot ja muu häiriöaika = 4 ha/h
Ja tuon mukaan on urakointi mitoitettava jos aikoo tehdä kestävältä pohjalta.
Ja nää ei ole mutua.
totta noinkin. Itse olen päässyt monta kertaa tutuilla lohkoilla 3,5m hinattavallakin huollot ja siirtymät huomioiden täytenä työpäivänä hieman yli 3ha suorituksiin, joten olen kyllä pettynyt jollei perhosella pääse sinne kymmenen nurkille samoilla sensseillä.
Kestävällä pohjalla pitäisi urakointini olla siinä mielessä ettei työtä tehdä rahoituskoneilla, vaan niittovehkeetkin on maksettu oikealla rahalla.
tavoitteena on 1500-2000ha
Kova tavoite, millä aiot tuohon päästä? Pellot lähellä, isoja lohkoja, tasaisia ja kivettömiä, 3 satoa vuodessa, kuivaheinää ja kokoviljaa lisäksi niin ehkäpä.
Ja pitkämielisiä isäntiä, koska tuolla määrällä joku alkaa jo kovasti odottelemaan....
jos ensimmäisenä vuotena saisi sen tuhat hehtaaria. Jäi laittamati että tuo määrä on pidemmän ajan tavoite. Omia säännöllisiä ajoja joita ajettu aiemminkin on noin 500ha ja ne on kaikki hyvillä sensseillä, uusia kiinnostuneita on ollut sen verran ettei tuo tuhat pitäisi ensi kesän osalta kaukana olla. Tuo 500ha on niitetty 3,5m takakoneella ja olen itse sen päälle vielä ajanút paalaintakin, silti on kohtuudella ehditty. Nyt pitäisi olla suorastaan luppoaikaa jos yhden kuskin palkkaa ;D
Wejjon laskelmat on täyttä faktaa. Aikanaan perhosen "järkevyys" paljastui, kun seurannasta laskettiin reaalituntisaavutus kolmemetrisellä ja yhdeksänmetrisellä. Reilun puolitoista hehtaaria parempi keskituntisaavutus ei mun mielestäni MITENKÄÄN riitä. Lohkokoko on vain liian pieni ja etäisyydet liian suuret. Jos kapasiteetti ahdistaa, niin toinen hinattava on taloudellisesti huomattavasti järkevämpää tai ne puuttuvat kapasiteettihehtaarit vois koittaa vaikka ostaa siltä kilpailevalta urakoitsijalta. Yli-investoiminen johtaa liian kalliisiin urakointihintoihin ja aiheuttaa asiakaskatoa.
just näin. Parhaimmilla lohkoilla tuon kokoisella niittoyksiköllä yltää 10ha/h suorituksiin. Eli 35€/ha x 10ha = 350€/h. Tokikaan kaikki tunnit ei ole näin hyvää tienestiä.
Se menee niin, jotta teoreettinen maksimi kun lasketaan vain se kun kone liikkuu niittopäät maassa ja ajetaan sentilleen täydellä työleveydellä maksimiteholla = 15 ha/h
Kun huomioidaan päällekkäisajo, päisteajo ja vajaat koneenleveydet peltoajossa = 8 ha/h
Kun huomioidaan siirtoajot, tauot, huollot ja muu häiriöaika = 4 ha/h
Ja tuon mukaan on urakointi mitoitettava jos aikoo tehdä kestävältä pohjalta.
Ja nää ei ole mutua.
totta noinkin. Itse olen päässyt monta kertaa tutuilla lohkoilla 3,5m hinattavallakin huollot ja siirtymät huomioiden täytenä työpäivänä hieman yli 3ha suorituksiin, joten olen kyllä pettynyt jollei perhosella pääse sinne kymmenen nurkille samoilla sensseillä.
Kestävällä pohjalla pitäisi urakointini olla siinä mielessä ettei työtä tehdä rahoituskoneilla, vaan niittovehkeetkin on maksettu oikealla rahalla.
tavoitteena on 1500-2000ha
Kova tavoite, millä aiot tuohon päästä? Pellot lähellä, isoja lohkoja, tasaisia ja kivettömiä, 3 satoa vuodessa, kuivaheinää ja kokoviljaa lisäksi niin ehkäpä.
Ja pitkämielisiä isäntiä, koska tuolla määrällä joku alkaa jo kovasti odottelemaan....
jos ensimmäisenä vuotena saisi sen tuhat hehtaaria. Jäi laittamati että tuo määrä on pidemmän ajan tavoite. Omia säännöllisiä ajoja joita ajettu aiemminkin on noin 500ha ja ne on kaikki hyvillä sensseillä, uusia kiinnostuneita on ollut sen verran ettei tuo tuhat pitäisi ensi kesän osalta kaukana olla. Tuo 500ha on niitetty 3,5m takakoneella ja olen itse sen päälle vielä ajanút paalaintakin, silti on kohtuudella ehditty. Nyt pitäisi olla suorastaan luppoaikaa jos yhden kuskin palkkaa ;D
joku tuossa jo mainitsikin eilen sieviin lähteneestä variosta. Minähän sen hain, koeajoon tosin. onneton cargo kuormaimen nopeus (tai paremminkin hitaus).
joku tuossa jo mainitsikin eilen sieviin lähteneestä variosta. Minähän sen hain, koeajoon tosin. Seuraavia havaintoja: hyttiin nousu todella ahdas, huono ylä- ja sivunäkyvyys, ohjaamo meluisampi kuin m-f:ssä, huollettavuus ei ihan ykköstasoa moneen suuntaan aukeavan pellityksen vuoksi, onneton cargo kuormaimen nopeus (tai paremminkin hitaus).Ei se voinu mustakaan kertoo.Olin kyllä kaverin kans,mutta koneet ostettiin selvinpäin 8) Yllättävästi kuitenki virontraktoreista tullu puhetta kylillä :o
Muuten kone on kyllä monipuolinen ja todella helppo käsiteltävä. Ajotapojen monipuolisuus on selkeää plussaa ja myös koneen säädettävyys eri toimintojen osalta erinomainen. Kaikenkaikkiaan kuitenkin hieno peli, muttei ole vielä onnistunut tartuttamaan fendt-kuumetta. Innolla odotan ensi viikon massikan kokeilua.
p.s ei muuten ollut meidän emäntä maastullissa, koska mitään oikein romua ei ole tullut.
Kyllä köyhillä aina rutinaa riittää sanoi muuan kanafarmari kun naapuri tuli paskahajusta valittamaan :Djoku tuossa jo mainitsikin eilen sieviin lähteneestä variosta. Minähän sen hain, koeajoon tosin. Seuraavia havaintoja: hyttiin nousu todella ahdas, huono ylä- ja sivunäkyvyys, ohjaamo meluisampi kuin m-f:ssä, huollettavuus ei ihan ykköstasoa moneen suuntaan aukeavan pellityksen vuoksi, onneton cargo kuormaimen nopeus (tai paremminkin hitaus).Ei se voinu mustakaan kertoo.Olin kyllä kaverin kans,mutta koneet ostettiin selvinpäin 8) Yllättävästi kuitenki virontraktoreista tullu puhetta kylillä :o
Muuten kone on kyllä monipuolinen ja todella helppo käsiteltävä. Ajotapojen monipuolisuus on selkeää plussaa ja myös koneen säädettävyys eri toimintojen osalta erinomainen. Kaikenkaikkiaan kuitenkin hieno peli, muttei ole vielä onnistunut tartuttamaan fendt-kuumetta. Innolla odotan ensi viikon massikan kokeilua.
p.s ei muuten ollut meidän emäntä maastullissa, koska mitään oikein romua ei ole tullut.
just näin. Parhaimmilla lohkoilla tuon kokoisella niittoyksiköllä yltää 10ha/h suorituksiin. Eli 35€/ha x 10ha = 350€/h. Tokikaan kaikki tunnit ei ole näin hyvää tienestiä.
Se menee niin, jotta teoreettinen maksimi kun lasketaan vain se kun kone liikkuu niittopäät maassa ja ajetaan sentilleen täydellä työleveydellä maksimiteholla = 15 ha/h
Kun huomioidaan päällekkäisajo, päisteajo ja vajaat koneenleveydet peltoajossa = 8 ha/h
Kun huomioidaan siirtoajot, tauot, huollot ja muu häiriöaika = 4 ha/h
Ja tuon mukaan on urakointi mitoitettava jos aikoo tehdä kestävältä pohjalta.
Ja nää ei ole mutua.
totta noinkin. Itse olen päässyt monta kertaa tutuilla lohkoilla 3,5m hinattavallakin huollot ja siirtymät huomioiden täytenä työpäivänä hieman yli 3ha suorituksiin, joten olen kyllä pettynyt jollei perhosella pääse sinne kymmenen nurkille samoilla sensseillä.
Kestävällä pohjalla pitäisi urakointini olla siinä mielessä ettei työtä tehdä rahoituskoneilla, vaan niittovehkeetkin on maksettu oikealla rahalla.
Ei tule. Urakoitsija kertoi, että 5ha/h kesän keskisaavutuksena on jo hyvin ja useimpina kesinä jää alle.
Tarkoitan vaan, että kyllähän perhosilla pitää tulla valmista vähintäänkin tuplaten - ja niin kai tuleekin...
Ei tule. Urakoitsija kertoi, että 5ha/h kesän keskisaavutuksena on jo hyvin ja useimpina kesinä jää alle.
Tarkoitan vaan, että kyllähän perhosilla pitää tulla valmista vähintäänkin tuplaten - ja niin kai tuleekin...
joku tuossa jo mainitsikin eilen sieviin lähteneestä variosta. Minähän sen hain, koeajoon tosin. onneton cargo kuormaimen nopeus (tai paremminkin hitaus).
Eikun se toinen kone jossa oli kunnon renkaat eikä etukuormaajaa ainakaan toistaiseksi. 818 tai 820.
taitaa olla tosi pieniä lohkoja ja pitkät siirtymät ,kyllä kai sillä nyt tuplat tulee komeasti jos pellin alla voimaa riittävästi ja muutenki traktori parilleen niitten niittovehkeitten kans.
Terve kaikille!
Kyllä 3,5m niittokoneella niittää hyvästi n. 30 hehtaaria yhdeksään tuntiin. Itse lähin niittämään viime kesänä puoli viideltä illalla ja olin niittänyt puoli kahteen menessä 7+8+14 hehtaaria ja ajelin ihan rauhallisesti. Muutaman tauonkin siinä kerkes pitämään. Kauimmaiset lohkot n. 2km päässä toisistaan eli siirtoajoa ei pahemmin tullut.
taitaa olla tosi pieniä lohkoja ja pitkät siirtymät ,kyllä kai sillä nyt tuplat tulee komeasti jos pellin alla voimaa riittävästi ja muutenki traktori parilleen niitten niittovehkeitten kans.Nimenomaan noin.
[
Bedre Gardsdrift -lehden laajassa trinnløse traktoren testissä koneet jo laitettiin järjestykseen:
1. Fendt 820 Vario TMS
2. Valtra T202 Direct
3. Case IH Puma 165 CVX
4. New Holland T7040 Auto Command
5. John Deere 7530 E Premium AutoPowr
6. Massey Ferguson 7595 Dyna VT
7. Deutz--Fahr Agrotron 620 TTV
8. Claas Axion 820 CMATIC
------------------------------
Onpa poikkeava tulos 1. jälkeen muihin testeihin verrattuna.Olisipa mielenkiintoista nähdä perusteet tälle testille.Varsinkin Claasin ja Mf huono menestys kummastuttaa,samoin Jumbosija on yleensä viime aikoina kuulunut Valtralle ja Nyykkärille.
Kaksipiippuinen juttu. Jos lohko on tasainen niin keskimäärin on helpompi ajaa leveän koneen kanssa. Niittohommista ei kauheesti kokemusta, mutta puimuriin ku pistää 12 metriä leviän pöydän, niin kaikki nurkkien yms taittelut oli helppoja pikku totuttelun jälkeen. Käännöksiä ja nurkissa pyörimisiä jää melkonen määrä pois, kun leveys tuplataan... Jos itse laittaisin perhosen, niin mieluiten semmonen millä ajetaan takaperin ja traktorissa taakseajolaitteet. Silloin traktorin kääntö ja esteiden havaitseminen olis helpompaa.taitaa olla tosi pieniä lohkoja ja pitkät siirtymät ,kyllä kai sillä nyt tuplat tulee komeasti jos pellin alla voimaa riittävästi ja muutenki traktori parilleen niitten niittovehkeitten kans.Nimenomaan noin.
Keskilohkokoko alueella on liian pieni, ei siinä hepat auta. Heinään voi lykätä 16-18 kilsaa tunnissa, mutta 2/3 työajasta ollaan tien päällä, päisteissä, kiilapäissä.
Monenlaista näkökulmaa on tässä tullut tähän niittohommaan. Tuntuu vain monilla jääneen mieleen pelkästään ne hyvät hetket - faktaa on se, että todellinen keskiarvo työsaavutuksessa jää huomattavasti niistä. Itse olen ajellut urakointia 90-luvun alusta erilaisilla yhdistelmillä, ja nuo laskemani luvut on ihan rehellisiä keskiarvoja todellisesta työstä näissä olosuhteissa. Toki parempiakin lukuja voi joku saada, jos lohkokoot, -muodot ja etäisyydet optimaalisia.
On minulla hyviä esimerkkejä todellisista huipputyösaavutuksistakin, mutta mihin niitä tarvitaan, paitsi tietty trossaamiseen. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että niittotyössä ajonopeuden nostaminen 10kmh ->15+ kmh tulee ihan varmasti jossain vaiheessa maksamaan paljon.
Taloudellisessa mielessä perhosen vahvuus tulee vieraan työvoiman tarpeen vähenemisestä, ajallisuusriskin vähenemisestä ja vaurioriskin pienenemisestä sekä peruskoneen tehokkaasta käytöstä. Jos verrataan kahden erillisen niittokone-traktoriyhdistelmän kuluihin, niin traktori+kuski lisää on aika raskas kustannuslisä.
Näinhän se menee muillakin toimialoilla kalliin työvoiman maassa, yhä tehokkaampiin ja isompiin yksiköihin siirrytään kustannussyistä.
Monenlaista näkökulmaa on tässä tullut tähän niittohommaan. Tuntuu vain monilla jääneen mieleen pelkästään ne hyvät hetket - faktaa on se, että todellinen keskiarvo työsaavutuksessa jää huomattavasti niistä. Itse olen ajellut urakointia 90-luvun alusta erilaisilla yhdistelmillä, ja nuo laskemani luvut on ihan rehellisiä keskiarvoja todellisesta työstä näissä olosuhteissa. Toki parempiakin lukuja voi joku saada, jos lohkokoot, -muodot ja etäisyydet optimaalisia.
On minulla hyviä esimerkkejä todellisista huipputyösaavutuksistakin, mutta mihin niitä tarvitaan, paitsi tietty trossaamiseen. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että niittotyössä ajonopeuden nostaminen 10kmh ->15+ kmh tulee ihan varmasti jossain vaiheessa maksamaan paljon.
Taloudellisessa mielessä perhosen vahvuus tulee vieraan työvoiman tarpeen vähenemisestä, ajallisuusriskin vähenemisestä ja vaurioriskin pienenemisestä sekä peruskoneen tehokkaasta käytöstä. Jos verrataan kahden erillisen niittokone-traktoriyhdistelmän kuluihin, niin traktori+kuski lisää on aika raskas kustannuslisä.
Näinhän se menee muillakin toimialoilla kalliin työvoiman maassa, yhä tehokkaampiin ja isompiin yksiköihin siirrytään kustannussyistä.
en tiedä minkä verran on alueellisia eroja, mutta suurin osa nykyisistä niittourakoista on salaoja-peltoja joiden koko on yli 3ha. Toki poikkeuksiakin löytyy, mutta kun lohkot on tuttuja ja hyväkuntoisia voi hyvin ajaa sitä viittätoista ja ylikin. kaikki vanhat urakkakohteet on alle 20 km päässä joten siirtymää on vähän. Nyt kyllä tilanne muuttuu jonkin verran kun ollaan kauemmas lähdössä.
[
Bedre Gardsdrift -lehden laajassa trinnløse traktoren testissä koneet jo laitettiin järjestykseen:
1. Fendt 820 Vario TMS
2. Valtra T202 Direct
3. Case IH Puma 165 CVX
4. New Holland T7040 Auto Command
5. John Deere 7530 E Premium AutoPowr
6. Massey Ferguson 7595 Dyna VT
7. Deutz--Fahr Agrotron 620 TTV
8. Claas Axion 820 CMATIC
------------------------------
Onpa poikkeava tulos 1. jälkeen muihin testeihin verrattuna.Olisipa mielenkiintoista nähdä perusteet tälle testille.Varsinkin Claasin ja Mf huono menestys kummastuttaa,samoin Jumbosija on yleensä viime aikoina kuulunut Valtralle ja Nyykkärille.
Ei minun tietooni ainakaan ole vielä tullut muita portaattomien testejä jossa Direct tai CNH:n viimeisimmän sukupolven portaaton olisi ollut mukana.
Pitäisihän uuden tuotteen olla nykyisiä kilpailijoita parempi että olisi kilpailukykyinen vielä viiden vuoden kuluttuakin.
Viime vuonna markkinoille tulleista Valtra onnistui CaseIH:ta paremmin joka taasen CNH:n kaksikosta parempi. Tämä kolmikko ohitti kaikki aikaisemmat Fendtiä lukuunottamatta.
Joten siksi haluisin nähdä perusteet testin tulokselle,joka ei tunnu uskottavalta. :)
Bedre Gardsdrift -lehden laajassa trinnløse traktoren testissä koneet jo laitettiin järjestykseen:
1. Fendt 820 Vario TMS
2. Valtra T202 Direct
3. Case IH Puma 165 CVX
4. New Holland T7040 Auto Command
5. John Deere 7530 E Premium AutoPowr
6. Massey Ferguson 7595 Dyna VT
7. Deutz--Fahr Agrotron 620 TTV
8. Claas Axion 820 CMATIC
------------------------------
Axioni hävisi Fendtille vain tuossa 60 kmh nopeuden taloudellisuudessa , ei juuri muutoin ;
http://www.gardsdrift.no/id/38859.0
----------------------------------------------------------
Ei pelkkä uusi portaatonloota paljoa auta.Jos valtteriin isketään portaaton vaihteisto ei se yksin riitä nostamaan traktoria jumbopaikalta kärkeen sama pätee caseenkin.Tämänpäiväntraktorissa on niin paljon ominaisuuksia etten usko että kaikki kerralla saadaan kohdalleen.Sama vähän kun fiattiin autoon ympättäs kaikki mahdollinen tekniikka ei se silti voita testiä,ellei arvostelu perusteita muokata sille sopivaksi.Joten siksi haluisin nähdä perusteet testin tulokselle,joka ei tunnu uskottavalta. :)
onhan se mukava kehuskella 4m niittokarheen riittävyydestä paalaimelle kun ei paremmasta tiedä. Yhdellä asiakkaalla on juurikin alterna ja senkin jälkeen normaalisti yhdistetään karheet. Ihan harrastelua paalata jotain 3,2m karhetta.
onhan se mukava kehuskella 4m niittokarheen riittävyydestä paalaimelle kun ei paremmasta tiedä. Yhdellä asiakkaalla on juurikin alterna ja senkin jälkeen normaalisti yhdistetään karheet. Ihan harrastelua paalata jotain 3,2m karhetta.
Riippuu paalajastakin, noille pienemmille 3,2 metrin täysin riittävä, mc halet ja muut vastaavat nyt nielee 9 metriä keveästi.
Kyl on pojilla jumalattomat karheet. Otte vissiin pohjanmaalta? :o
Kyl on pojilla jumalattomat karheet. Otte vissiin pohjanmaalta? :o
Taitaa nää pojat olla K-Pohojammaalta muistelisin jotta ne on joskus sellaasta maininnu...ja itte ollahan E-Pohojammaalta ;D Eli Pohojammaalta ollahan jossa on kaikki suurta ja kaunista ;)
Ei oo itellä moisia karheita, paljonkos ne kuluneena kesänä kalajoen näytöksessä veti mc haleen?
onhan se mukava kehuskella 4m niittokarheen riittävyydestä paalaimelle kun ei paremmasta tiedä. Yhdellä asiakkaalla on juurikin alterna ja senkin jälkeen normaalisti yhdistetään karheet. Ihan harrastelua paalata jotain 3,2m karhetta.Niinhän se on, mutta jos kunnon sato niin ei ainakaan fusioni niele enempää ku alternan karhossakin tuppaa tukkimaan ellei varsin kuivaa..
kyllä siinä alternan jäljessä se neljä metriä on. Tarkoitin tuon jälkimmäisen irtallaan tästä asiasta. Omilla mailla on päästy 8000ry/ha satoon muutamana vuotena, mutta siitä huolimatta karhotus jouduttaa. Viconi ainakin nielee ongelmitta 9m alueelta tehdyn karheen satomäärästä riippumatta. Ainoa ongelma mitä toisinaan esiintyy vankassa karvustossa on karheiden päätyyn karhotuksessa tulleet klimpit varsinkin kiilan mallisissa lopetuksissa. Näihin joutuu hidastamaan jollei halua kuulla räikän pärähdystä.
Viconin 3d käärintä ei nimenomaan kerkiä kääriä, kun aletaan karhottaan... :) Oman alueen vicon-urakoitsijat näyttävät usein ajavan karhotuksen jäljiltä tavanomaisella käärinnällä, menee muuten noloksi odotteluksi.Naatittaan, tulee hyvä paaleja kattella. Ja käsitellä. Hosumalla ei tuu ku lörtsyjä. Paalainkin unohtaa rutistella paalin piukaan ja tavaraa pn puolet huolella paalatussa ja 3D-käärityissä. Urakoitsioitten hommaa nuo pikapaalit = enemmän kpl:ta. Ei oo ollenkaan noloa tehdä hyviä paaleja!! Talven aikana niitä sitten kehutaan tai haukutaan.
Unohda "landepönde" se 3d jos meinaat alkaa ajeleen karhotettuja heinikoita. Tietenkin jos paalaa itselle sen muutaman sata paalia vuodessa, on kai siinä aikaa odotella käärinnän valmistumista...
Kauheita heinäsatoja ja karhotuksia. :o Mahtaakos ny pohjanmaan pojat laittaa pikkusen lisää?
Kauheita heinäsatoja ja karhotuksia. :o Mahtaakos ny pohjanmaan pojat laittaa pikkusen lisää?
Yhestä ne puhu ;DKauheita heinäsatoja ja karhotuksia. :o Mahtaakos ny pohjanmaan pojat laittaa pikkusen lisää?
Eihän tuo ole kertasato,vaan kesän sato? Eli ei mikään ihmeellinen, kaks normisatoa mikäli ei kuivuus vaivaa liikoja ja siitä tulee tuo.
kertokaas nyt palstojen koneasiantuntijat jotta mikä seuraavista olisi se paras vaihtoehto:
massey-ferguson 7485 dyna-vt
john deere 7530 ap premium plus
fendt 818 vario
deutz-fahr ttv 650
valtra t202 direct
olisi ihan tosimeininki vaihtaa konetta kun rupesi tuota urakkaa lykkään tosissaan.
m-f, jd ja fendt hyvitysten osalta saman suuntaisia, toki fendt kalliimman hinnan vuoksi on myös välirahassa kallein. Muiden osalta ei suurta hintaeroa.
No tuliko kaupat?Kyllähän se on kehunut Dyna-vt:n ostaneensa 7485:n, vai miten se oli? :)
No tuliko kaupat?Kyllähän se on kehunut Dyna-vt:n ostaneensa 7485:n, vai miten se oli? :)
7485 aika erikoinen valinta, kun samankokoinen T162 vario Valmet olisi ollut 12 000 euroa halvempi.
No tuliko kaupat?Kyllähän se on kehunut Dyna-vt:n ostaneensa 7485:n, vai miten se oli? :)
kyllä. ex.deeren voi bongata ylivieskan keskolta.
7485 aika erikoinen valinta, kun samankokoinen T162 vario Valmet olisi ollut 12 000 euroa halvempi. Valmet tekee ylivoimaisesti halvimmat variot tällä hetkellä. Ja kolmen vuoden takuulla.
7485 aika erikoinen valinta, kun samankokoinen T162 vario Valmet olisi ollut 12 000 euroa halvempi. Valmet tekee ylivoimaisesti halvimmat variot tällä hetkellä. Ja kolmen vuoden takuulla.
joó 7430 lähtee. 7485 ja t162:n vertailu on aikalailla mahdotonta, ennemmin pitäsi verrata t182 ja 7485. Moottoritilavuus on sama mutta muuta yhteistä ei sitten olekaan, fergusta saa lastulla yli 300 kun taas valtusta pikkulohkolla korkeintaan 250hp ilman muuta virittelyä. Lisäksi uusi vaihteistotekniikka on aina oma lukunsa, miten se menikään: jo yli 100 000 vario voimansiirtoa.Asiaan sen enempää puuttumatta niin lähtee tuosta valtrastakin voimaa. Tiedän yhden t151 josta pelkällä ohjelmoinnilla 277hp tapista. t151 kuitenkin matalakierrosmallin pikkuturbolla...
Valtra ja massikka olisi ollut varusteltuna saman hintaisia mutta vaihtohyvitys valtralla johti siihen että hintaero massikan hyväksi oli toistakymmentä tuhatta.
Ja sitten oma lukunsa on valtran myyjä joka "v**tuilee aina kun näkee, jos myyjänä olisi joku muu niin voisin valtran ostaakin.
Asiaa sivuten.
Ihmeelliset noi keskon vaihtokone sivut kun ei rakujen tunteja näy.
Itsestäni aika oleellinen tieto.
Paljo jonnella muuten ajettu,olikos se alusterä??
ZetorTeroman on kutitettu samasta paikasta.....ja revitty ;D Saunaparoni ;D
Viritetty Pakoputkestaan,,,,,,,,
skn sanoisi tuhkiksesta
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2010/02/21/8143010478558475924orig.jpg
8)
Fendt
Voimissaan ilman pakoputkiviritystä
Laitettiin siihen just 4 venttiili kansi ja CR pumppu
260 hp ja 700 nm vääntöö
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/09/26/8143010478555229355orig.jpg
8)
FendtEipä oo kyllä vääntöö yhtään kun deutsikin vääntää sentään yli 750nm eikä oo kuin 190hv ja on vaan pikkulohko 6.1ltr....
Voimissaan ilman pakoputkiviritystä
Laitettiin siihen just 4 venttiili kansi ja CR pumppu
260 hp ja 700 nm vääntöö
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/09/26/8143010478555229355orig.jpg
8)
Fendt
Voimissaan ilman pakoputkiviritystä
Laitettiin siihen just 4 venttiili kansi ja CR pumppu
260 hp ja 700 nm vääntöö
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/09/26/8143010478555229355orig.jpg
8)
FendtHistoria toistaa itseään.
Voimissaan ilman pakoputkiviritystä
Laitettiin siihen just 4 venttiili kansi ja CR pumppu
260 hp ja 700 nm vääntöö
::)
FendtVääntöä puuttuu vieläkin muutama sata nyyttonia....
Voimissaan ilman pakoputkiviritystä
Laitettiin siihen just 4 venttiili kansi ja CR pumppu
260 hp ja 700 nm vääntöö :o
kyllä 250-350nm sieltä näemmä puuttuu tai sitten toi manni onneton kone vääntämään noilla tehoilla....
Paljonkoo hakusessa Wääntöö,,,,,
Softassa on vielä varaa kiristää,,,,,
:o
sammaa mieltä oon tosta väännöstä,taitaa olla kierrokone ;)FendtVääntöä puuttuu vieläkin muutama sata nyyttonia....
Voimissaan ilman pakoputkiviritystä
Laitettiin siihen just 4 venttiili kansi ja CR pumppu
260 hp ja 700 nm vääntöö :o
kyl noi sun vääntös jätän suosilla kokematta ;D
jees,tonnilla vääntää ;)kyl noi sun vääntös jätän suosilla kokematta ;D
Tarkoitit vissiin nuita Teromanin vääntöjä :)
Mielummin ottaisin womenin kotio :D
Te ootte vaan poijaat kateellisa taas kun teillä ei ole MAN nia kotona ?
8)
Eikö yhdistelmä miellyttänytkään
=cat_link_2&PL[0]=listCategory.php?page=2@sortCol=@ord=@id=2@posted_by=@new=@update=]http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=828510&PN[0]=cat_link_2&PL[0]=listCategory.php?page=2@sortCol=@ord=@id=2@posted_by=@new=@update= (http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=828510&PN[0)
On todella realistiset vehkeet ;DEikö yhdistelmä miellyttänytkään
=cat_link_2&PL[0]=listCategory.php?page=2@sortCol=@ord=@id=2@posted_by=@new=@update=]http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=828510&PN[0]=cat_link_2&PL[0]=listCategory.php?page=2@sortCol=@ord=@id=2@posted_by=@new=@update= (http://www.nettikone.com/viewMachine.php?id_machine=828510&PN[0)
ihan nätti yhdistelmä ;D onkos tässä realistin uusi massikka päässy kuvaan...?
Onkos realisti ollu massikkaan tyytyväinen...?
Hienoa, mitenköhän tän ilmaisis ettei kuulustais *****ilulta... mutta musta on hienoa jos joku voi olla hankintaansa tyytyväinen, koska on kuitenkin kysymys isosta rahasummasta.Onkos realisti ollu massikkaan tyytyväinen...?
jos lähes kaksisataa tuntia hymyä massikan ratissa ;D eli toistaiseksi olen todella tyytyväinen.
Onkos realisti ollu massikkaan tyytyväinen...?
jos lähes kaksisataa tuntia hymyä massikan ratissa ;D eli toistaiseksi olen todella tyytyväinen.