Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Läpihuohottava verku  (Luettu 7839 kertaa)

RockBull

  • Vieras
Läpihuohottava verku
Pirkka tuli,Perkiisseli on keksiny läpihuohottavan moottorin.....jestas.
Ja typen oksideista: Pienempi happipitoisuus ja samaan suuntaan vaikuttavat myös lämpöä sitova ominaisuus...  :P  Olikohan oikein...
No, naisen kirjoitushan tuo on mutta silti,pöljinä asiakkaitaan pitävät.

huhu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Läpihuohottava verku
Kaasunkierrätys imuventtiiliä avaamalla tuntuu fiksulta, tervaantuu korkeintaan pelkät imuventtiilit.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Läpihuohottava verku
Oesko nuo käyny Timppaa haastattele ja kuulunu läppeesä huohotusta...
Elämä on parasta kometiijjaa

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Läpihuohottava verku
Oesko nuo käyny Timppaa haastattele ja kuulunu läppeesä huohotusta...

Heinonkin täytyy kunnon huohotusta muualla kuuntelemassa...
Kui mää ain olen paras?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Läpihuohottava verku
Kaasunkierrätys imuventtiiliä avaamalla tuntuu fiksulta, tervaantuu korkeintaan pelkät imuventtiilit.
Ainakin autoriisseliis paskaantuu koko imusarja ja imuventtiilit, jolloin EGR yleensä poistetaan pelistä. Sama juttu bensakoneis, muttei niin paha ongelma kuin riisselis.
tethering holes to their concave windings

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Läpihuohottava verku
Jaahans taas teollisuus vakoilua tällä kertaa Coventryn vehkeistä.On betonimylly tehtaalla taskulamppu suussa raotettu 35 fergun kantta heinäpaalien takana piilossa ja nähty imuventtiilin olevan auki ennen pakoventtiilin sulkeutumista ja ennen kuin mäntä on yläkuolokohdassa.Mitäköhän kivaa vielä saammekaan tietää.Toivottavasti eivät eksy heinälatoon ja näe hankoja ladon nurkassa tukkivat sinne hyttiin vielä lisää keppejä.  ??? ;)
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

agrobaatos

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 582
  • got it...!
Vs: Läpihuohottava verku
Jaahans taas teollisuus vakoilua tällä kertaa Coventryn vehkeistä.On betonimylly tehtaalla taskulamppu suussa raotettu 35 fergun kantta heinäpaalien takana piilossa ja nähty imuventtiilin olevan auki ennen pakoventtiilin sulkeutumista ja ennen kuin mäntä on yläkuolokohdassa.Mitäköhän kivaa vielä saammekaan tietää.Toivottavasti eivät eksy heinälatoon ja näe hankoja ladon nurkassa tukkivat sinne hyttiin vielä lisää keppejä.  ???

nähtävissä on vain normaalia panikointia, kun ferggun myynti kasvaa potenssiin...

eli ferggun miehellä vain on parempi miehinen suorituskyky...

Armyman

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Läpihuohottava verku
Linnavuoresta kuulunutta:

SisuDiesel Tier III moottoreissa on optimoitu venttiilinajoitus ja kaasunvaihto. Tällä optimoinnilla saadaan jäämään palotilaan pakokaasuja tilanteesta riippuen.

Tämän tarkoituksena on saavuttaa alhaisemmat typenoksidipäästöt.

Pakokaasujen jättämisellä palotilaan pyritään seuraaviin asioihin:
-   Laimennusvaikutus
Jäännöspakokaasut vähentävät palotilassa olevan kaasuseoksen happipitoisuutta. Tämä alentaa palotapahtuman lämpötilaa ja siten pakokaasujen NOx pitoisuutta.
-   Lämpökapasiteettivaikutus
Jäännöspakokaasu sisältää suurelta osin vettä ja CO2:ta, joilla on suurempi ominaislämpökapasiteetti kuin ilmalla. Suurempi ominaislämpökapasiteetti sitoo palamistapahtumasta lämpöä itseensä.
-   Kemiallinen vaikutus
Eräät jäännöspakokaasun osat erottuvat ja ottavat osaa palamistapahtuman kemialliseen reaktioon.


Näyttäis Pirkan naistoimittaja perehtyneen asioihin...

RockBull

  • Vieras
Vs: Läpihuohottava verku
Selvisihän se miksi se valmetti savuaa edelleen.Hapen puutetta?
Tuo lämmönsitominen pakokaasulla on se merkittävin homma,palaminen tapahtuu matalammassa lämpötilassa ja oksideja tulee vähemmän.
Venttiileistä epäilen kyllä olevan kyseessä pakoventtiilin jonka kautta sitä pakokaasua sylinteriin napataan.
Tälläinen "overlapilla" tapahtuva kierrätys vaatii enemmän pakokaasua sekaan kuin ulkopuolisella jäähdytetyllä kierrolla varustettu moottori. Hiovia nokihiukkasia enemmän.
Perkiisselin omistajalla on kyllä hieno systeemi tuohon kierrätykseen,hiukkassuotimen/loukun jälkeen otetaan kierrätettävä pakokaasu,ei ole nokea mukana. Moottorinohjausjärjestelmä taitaa jo Pillarilta tulla,
että Coventrystä ei taida näissä uusissa myllyissä paljoa insinööritaitoa olla. Kunhan lupia anovat että mitä me näistä systeemeistä saadaan käyttää?
Mitenkäs tämä venttiilit eri puolilla kantta? Imu ylä ja pako alapuolella?
Onko tämä Perkins commonrail muuten ns. neliventtiilikone?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Läpihuohottava verku

Onko tämä Perkins commonrail muuten ns. neliventtiilikone?

On
tethering holes to their concave windings

RockBull

  • Vieras
Vs: Läpihuohottava verku
Jes.
Ny ootastellaan että kuka se esittelee oohooceenä rattorikoneen.
Tai mopohan se heti, DOHC sen olla pitää... :P
Mites Ojala joko jossain Fendtissä o sellainen teutsi jossa nokkakeppi kannessa?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Läpihuohottava verku
Jes.
Ny ootastellaan että kuka se esittelee oohooceenä rattorikoneen.
Tai mopohan se heti, DOHC sen olla pitää... :P
Mites Ojala joko jossain Fendtissä o sellainen teutsi jossa nokkakeppi kannessa?
Kuus venttiiliä per pytty...  ;D ;D ;D
tethering holes to their concave windings

RockBull

  • Vieras
Vs: Läpihuohottava verku
Eppu Normaalia lainatakseni;
Tulee soittaja kuusitoistasorminen,häviää hälle Torvinen...

GeeTee

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
  • Ylivoimaa Endlannista!
Vs: Läpihuohottava verku
Jes.
Ny ootastellaan että kuka se esittelee oohooceenä rattorikoneen.
Tai mopohan se heti, DOHC sen olla pitää... :P

Taitaa (D)OHC:n edut tulla kuvioihin vasta kovemmilla kierrosluvuilla kuin traktoreiden moottoreissa on totuttu näkemään?

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Läpihuohottava verku
Selvisihän se miksi se valmetti savuaa edelleen.Hapen puutetta?
Tuo lämmönsitominen pakokaasulla on se merkittävin homma,palaminen tapahtuu matalammassa lämpötilassa ja oksideja tulee vähemmän.
Venttiileistä epäilen kyllä olevan kyseessä pakoventtiilin jonka kautta sitä pakokaasua sylinteriin napataan.
Tälläinen "overlapilla" tapahtuva kierrätys vaatii enemmän pakokaasua sekaan kuin ulkopuolisella jäähdytetyllä kierrolla varustettu moottori. Hiovia nokihiukkasia enemmän.
Perkiisselin omistajalla on kyllä hieno systeemi tuohon kierrätykseen,hiukkassuotimen/loukun jälkeen otetaan kierrätettävä pakokaasu,ei ole nokea mukana. Moottorinohjausjärjestelmä taitaa jo Pillarilta tulla,
että Coventrystä ei taida näissä uusissa myllyissä paljoa insinööritaitoa olla. Kunhan lupia anovat että mitä me näistä systeemeistä saadaan käyttää?
Mitenkäs tämä venttiilit eri puolilla kantta? Imu ylä ja pako alapuolella?
Onko tämä Perkins commonrail muuten ns. neliventtiilikone?
   Pillari osti perkinssin lucakselta sillä ajatuksella että sai osaamista ja moottorisarja laajeni.Mitä tarkoitat ylä/alapuolella? Se on sitte loppuunkäsittelemättä tuo että millä venttiilillä sitä pakokaasua otetaan.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"