Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Läpihuohottava verku  (Luettu 7844 kertaa)

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Läpihuohottava verku

Kumma kun tuota perskiisseliä ei nuissa isommissa ferkuloissa ole, ainakin moottoreita löytyy perskiisselilta traktoreihin +200hv valikoimista. Oli sitte läpihuohottava tai läpeensä huohottava.

Lienee positiivinen myyntitekijä se sisudiesel? Fiksu liike ferkulta...
allekirjoittanut

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Läpihuohottava verku

Lienee positiivinen myyntitekijä se sisudiesel? Fiksu liike ferkulta...


Agcoa kiinnosti saada oma moottoritehdas, ettei pelkästään "asiakasmoottoreiden" varassa. Käyttämällä kumpaakin merkkiä saadaan ehkä laajempi asiakaskunta kuin yhdellä merkillä. Samasta syystä tehdään kolmea merkkiä... Tai oikeestaan neljää, jos Agco-nimellä myytävät laskettais
tethering holes to their concave windings

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Läpihuohottava verku

Lienee positiivinen myyntitekijä se sisudiesel? Fiksu liike ferkulta...


Agcoa kiinnosti saada oma moottoritehdas, ettei pelkästään "asiakasmoottoreiden" varassa. Käyttämällä kumpaakin merkkiä saadaan ehkä laajempi asiakaskunta kuin yhdellä merkillä. Samasta syystä tehdään kolmea merkkiä... Tai oikeestaan neljää, jos Agco-nimellä myytävät laskettais
Mikä mylly on agco versioissa? Jenkkilässä kai halutaan vähän eri ominaisuuksia???
allekirjoittanut

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Tasa-arvoa
Näyttää monia isäntiä ottavan päähän eli rehellisesti sanottuna vituttavan kun naistoimittaja tietää luetunymmärtämisen ansiosta asioista enemmän kuin moni isäntä pienellä järjellä pähkäilyn jälkeen.   ;D

Ehkä Crossflow on liian monimutkaista tekniikkaa JD-miehille ymmärrettäväksi. Kun oma "portaatonkin" on vain Hämeen hitaampaa hieman nopeammin vaihtava automaattivaihteisto.
Poliittinen *****.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Läpihuohottava verku

Lienee positiivinen myyntitekijä se sisudiesel? Fiksu liike ferkulta...


Agcoa kiinnosti saada oma moottoritehdas, ettei pelkästään "asiakasmoottoreiden" varassa. Käyttämällä kumpaakin merkkiä saadaan ehkä laajempi asiakaskunta kuin yhdellä merkillä. Samasta syystä tehdään kolmea merkkiä... Tai oikeestaan neljää, jos Agco-nimellä myytävät laskettais
Mikä mylly on agco versioissa? Jenkkilässä kai halutaan vähän eri ominaisuuksia???
Eikö se oo se siittius-versio sama oli sitten Suomeen tai muualle...
tethering holes to their concave windings

RockBull

  • Vieras
Vs: Läpihuohottava verku
Jes.
Ny ootastellaan että kuka se esittelee oohooceenä rattorikoneen.
Tai mopohan se heti, DOHC sen olla pitää... :P

Taitaa (D)OHC:n edut tulla kuvioihin vasta kovemmilla kierrosluvuilla kuin traktoreiden moottoreissa on totuttu näkemään?

Niin sitä oltiin montaa mieltä turboista,vyörenkaista ym..
Aika näyttää.

RockBull

  • Vieras
Vs: Läpihuohottava verku
Selvisihän se miksi se valmetti savuaa edelleen.Hapen puutetta?
Tuo lämmönsitominen pakokaasulla on se merkittävin homma,palaminen tapahtuu matalammassa lämpötilassa ja oksideja tulee vähemmän.
Venttiileistä epäilen kyllä olevan kyseessä pakoventtiilin jonka kautta sitä pakokaasua sylinteriin napataan.
Tälläinen "overlapilla" tapahtuva kierrätys vaatii enemmän pakokaasua sekaan kuin ulkopuolisella jäähdytetyllä kierrolla varustettu moottori. Hiovia nokihiukkasia enemmän.
Perkiisselin omistajalla on kyllä hieno systeemi tuohon kierrätykseen,hiukkassuotimen/loukun jälkeen otetaan kierrätettävä pakokaasu,ei ole nokea mukana. Moottorinohjausjärjestelmä taitaa jo Pillarilta tulla,
että Coventrystä ei taida näissä uusissa myllyissä paljoa insinööritaitoa olla. Kunhan lupia anovat että mitä me näistä systeemeistä saadaan käyttää?
Mitenkäs tämä venttiilit eri puolilla kantta? Imu ylä ja pako alapuolella?
Onko tämä Perkins commonrail muuten ns. neliventtiilikone?
   Pillari osti perkinssin lucakselta sillä ajatuksella että sai osaamista ja moottorisarja laajeni.Mitä tarkoitat ylä/alapuolella? Se on sitte loppuunkäsittelemättä tuo että millä venttiilillä sitä pakokaasua otetaan.

Elä nyt,kyllä ne taisi valmistuskapasiteettia ja markkinoita ostaa, muistaakseni Perkinssin tehdas niin hirveän kannattava ollut.
Trollihan se tuo ylä-alapuoli lienee, kuitenkin ihan eri vuosikymmenillä ja jopa tuhansilla läpihengittävä rattorimoottori keksitty ja käyttöön otettu.
Perkinssin venttiilit ovat eri puolilla kantta,jontikassa molemmilla puolilla molempia ja valmetilla ne on sellaisessa "väliasennossa".
Crossflow on muuten ollut jo aika kauan käytössä sellaisessa keltaisessa moottorissa. Samoin kuin se moottorin ohjaus josta mainitsin. Eli ei sen enempää perkinssiä kuin setähvän planeettapumppuhärveli jontikkaa.