Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: RockBull - 17.01.08 - klo:14:41
-
Pirkka tuli,Perkiisseli on keksiny läpihuohottavan moottorin.....jestas.
Ja typen oksideista: Pienempi happipitoisuus ja samaan suuntaan vaikuttavat myös lämpöä sitova ominaisuus... :P Olikohan oikein...
No, naisen kirjoitushan tuo on mutta silti,pöljinä asiakkaitaan pitävät.
-
Kaasunkierrätys imuventtiiliä avaamalla tuntuu fiksulta, tervaantuu korkeintaan pelkät imuventtiilit.
-
Oesko nuo käyny Timppaa haastattele ja kuulunu läppeesä huohotusta...
-
Oesko nuo käyny Timppaa haastattele ja kuulunu läppeesä huohotusta...
Heinonkin täytyy kunnon huohotusta muualla kuuntelemassa...
-
Kaasunkierrätys imuventtiiliä avaamalla tuntuu fiksulta, tervaantuu korkeintaan pelkät imuventtiilit.
Ainakin autoriisseliis paskaantuu koko imusarja ja imuventtiilit, jolloin EGR yleensä poistetaan pelistä. Sama juttu bensakoneis, muttei niin paha ongelma kuin riisselis.
-
Jaahans taas teollisuus vakoilua tällä kertaa Coventryn vehkeistä.On betonimylly tehtaalla taskulamppu suussa raotettu 35 fergun kantta heinäpaalien takana piilossa ja nähty imuventtiilin olevan auki ennen pakoventtiilin sulkeutumista ja ennen kuin mäntä on yläkuolokohdassa.Mitäköhän kivaa vielä saammekaan tietää.Toivottavasti eivät eksy heinälatoon ja näe hankoja ladon nurkassa tukkivat sinne hyttiin vielä lisää keppejä. ??? ;)(http://www.helsinki.fi/kansatiede/histmaatalous/karjatalous/kuvat_karjatalous/hanko1.gif)
-
Jaahans taas teollisuus vakoilua tällä kertaa Coventryn vehkeistä.On betonimylly tehtaalla taskulamppu suussa raotettu 35 fergun kantta heinäpaalien takana piilossa ja nähty imuventtiilin olevan auki ennen pakoventtiilin sulkeutumista ja ennen kuin mäntä on yläkuolokohdassa.Mitäköhän kivaa vielä saammekaan tietää.Toivottavasti eivät eksy heinälatoon ja näe hankoja ladon nurkassa tukkivat sinne hyttiin vielä lisää keppejä. ???
nähtävissä on vain normaalia panikointia, kun ferggun myynti kasvaa potenssiin...
eli ferggun miehellä vain on parempi miehinen suorituskyky...
-
Linnavuoresta kuulunutta:
SisuDiesel Tier III moottoreissa on optimoitu venttiilinajoitus ja kaasunvaihto. Tällä optimoinnilla saadaan jäämään palotilaan pakokaasuja tilanteesta riippuen.
Tämän tarkoituksena on saavuttaa alhaisemmat typenoksidipäästöt.
Pakokaasujen jättämisellä palotilaan pyritään seuraaviin asioihin:
- Laimennusvaikutus
Jäännöspakokaasut vähentävät palotilassa olevan kaasuseoksen happipitoisuutta. Tämä alentaa palotapahtuman lämpötilaa ja siten pakokaasujen NOx pitoisuutta.
- Lämpökapasiteettivaikutus
Jäännöspakokaasu sisältää suurelta osin vettä ja CO2:ta, joilla on suurempi ominaislämpökapasiteetti kuin ilmalla. Suurempi ominaislämpökapasiteetti sitoo palamistapahtumasta lämpöä itseensä.
- Kemiallinen vaikutus
Eräät jäännöspakokaasun osat erottuvat ja ottavat osaa palamistapahtuman kemialliseen reaktioon.
Näyttäis Pirkan naistoimittaja perehtyneen asioihin...
-
Selvisihän se miksi se valmetti savuaa edelleen.Hapen puutetta?
Tuo lämmönsitominen pakokaasulla on se merkittävin homma,palaminen tapahtuu matalammassa lämpötilassa ja oksideja tulee vähemmän.
Venttiileistä epäilen kyllä olevan kyseessä pakoventtiilin jonka kautta sitä pakokaasua sylinteriin napataan.
Tälläinen "overlapilla" tapahtuva kierrätys vaatii enemmän pakokaasua sekaan kuin ulkopuolisella jäähdytetyllä kierrolla varustettu moottori. Hiovia nokihiukkasia enemmän.
Perkiisselin omistajalla on kyllä hieno systeemi tuohon kierrätykseen,hiukkassuotimen/loukun jälkeen otetaan kierrätettävä pakokaasu,ei ole nokea mukana. Moottorinohjausjärjestelmä taitaa jo Pillarilta tulla,
että Coventrystä ei taida näissä uusissa myllyissä paljoa insinööritaitoa olla. Kunhan lupia anovat että mitä me näistä systeemeistä saadaan käyttää?
Mitenkäs tämä venttiilit eri puolilla kantta? Imu ylä ja pako alapuolella?
Onko tämä Perkins commonrail muuten ns. neliventtiilikone?
-
Onko tämä Perkins commonrail muuten ns. neliventtiilikone?
On
-
Jes.
Ny ootastellaan että kuka se esittelee oohooceenä rattorikoneen.
Tai mopohan se heti, DOHC sen olla pitää... :P
Mites Ojala joko jossain Fendtissä o sellainen teutsi jossa nokkakeppi kannessa?
-
Jes.
Ny ootastellaan että kuka se esittelee oohooceenä rattorikoneen.
Tai mopohan se heti, DOHC sen olla pitää... :P
Mites Ojala joko jossain Fendtissä o sellainen teutsi jossa nokkakeppi kannessa?
Kuus venttiiliä per pytty... ;D ;D ;D
-
Eppu Normaalia lainatakseni;
Tulee soittaja kuusitoistasorminen,häviää hälle Torvinen...
-
Jes.
Ny ootastellaan että kuka se esittelee oohooceenä rattorikoneen.
Tai mopohan se heti, DOHC sen olla pitää... :P
Taitaa (D)OHC:n edut tulla kuvioihin vasta kovemmilla kierrosluvuilla kuin traktoreiden moottoreissa on totuttu näkemään?
-
Selvisihän se miksi se valmetti savuaa edelleen.Hapen puutetta?
Tuo lämmönsitominen pakokaasulla on se merkittävin homma,palaminen tapahtuu matalammassa lämpötilassa ja oksideja tulee vähemmän.
Venttiileistä epäilen kyllä olevan kyseessä pakoventtiilin jonka kautta sitä pakokaasua sylinteriin napataan.
Tälläinen "overlapilla" tapahtuva kierrätys vaatii enemmän pakokaasua sekaan kuin ulkopuolisella jäähdytetyllä kierrolla varustettu moottori. Hiovia nokihiukkasia enemmän.
Perkiisselin omistajalla on kyllä hieno systeemi tuohon kierrätykseen,hiukkassuotimen/loukun jälkeen otetaan kierrätettävä pakokaasu,ei ole nokea mukana. Moottorinohjausjärjestelmä taitaa jo Pillarilta tulla,
että Coventrystä ei taida näissä uusissa myllyissä paljoa insinööritaitoa olla. Kunhan lupia anovat että mitä me näistä systeemeistä saadaan käyttää?
Mitenkäs tämä venttiilit eri puolilla kantta? Imu ylä ja pako alapuolella?
Onko tämä Perkins commonrail muuten ns. neliventtiilikone?
Pillari osti perkinssin lucakselta sillä ajatuksella että sai osaamista ja moottorisarja laajeni.Mitä tarkoitat ylä/alapuolella? Se on sitte loppuunkäsittelemättä tuo että millä venttiilillä sitä pakokaasua otetaan.
-
Kumma kun tuota perskiisseliä ei nuissa isommissa ferkuloissa ole, ainakin moottoreita löytyy perskiisselilta traktoreihin +200hv valikoimista. Oli sitte läpihuohottava tai läpeensä huohottava.
Lienee positiivinen myyntitekijä se sisudiesel? Fiksu liike ferkulta...
-
Lienee positiivinen myyntitekijä se sisudiesel? Fiksu liike ferkulta...
Agcoa kiinnosti saada oma moottoritehdas, ettei pelkästään "asiakasmoottoreiden" varassa. Käyttämällä kumpaakin merkkiä saadaan ehkä laajempi asiakaskunta kuin yhdellä merkillä. Samasta syystä tehdään kolmea merkkiä... Tai oikeestaan neljää, jos Agco-nimellä myytävät laskettais
-
Lienee positiivinen myyntitekijä se sisudiesel? Fiksu liike ferkulta...
Agcoa kiinnosti saada oma moottoritehdas, ettei pelkästään "asiakasmoottoreiden" varassa. Käyttämällä kumpaakin merkkiä saadaan ehkä laajempi asiakaskunta kuin yhdellä merkillä. Samasta syystä tehdään kolmea merkkiä... Tai oikeestaan neljää, jos Agco-nimellä myytävät laskettais
Mikä mylly on agco versioissa? Jenkkilässä kai halutaan vähän eri ominaisuuksia???
-
Näyttää monia isäntiä ottavan päähän eli rehellisesti sanottuna vituttavan kun naistoimittaja tietää luetunymmärtämisen ansiosta asioista enemmän kuin moni isäntä pienellä järjellä pähkäilyn jälkeen. ;D
Ehkä Crossflow on liian monimutkaista tekniikkaa JD-miehille ymmärrettäväksi. Kun oma "portaatonkin" on vain Hämeen hitaampaa hieman nopeammin vaihtava automaattivaihteisto.
-
Lienee positiivinen myyntitekijä se sisudiesel? Fiksu liike ferkulta...
Agcoa kiinnosti saada oma moottoritehdas, ettei pelkästään "asiakasmoottoreiden" varassa. Käyttämällä kumpaakin merkkiä saadaan ehkä laajempi asiakaskunta kuin yhdellä merkillä. Samasta syystä tehdään kolmea merkkiä... Tai oikeestaan neljää, jos Agco-nimellä myytävät laskettais
Mikä mylly on agco versioissa? Jenkkilässä kai halutaan vähän eri ominaisuuksia???
Eikö se oo se siittius-versio sama oli sitten Suomeen tai muualle...
-
Jes.
Ny ootastellaan että kuka se esittelee oohooceenä rattorikoneen.
Tai mopohan se heti, DOHC sen olla pitää... :P
Taitaa (D)OHC:n edut tulla kuvioihin vasta kovemmilla kierrosluvuilla kuin traktoreiden moottoreissa on totuttu näkemään?
Niin sitä oltiin montaa mieltä turboista,vyörenkaista ym..
Aika näyttää.
-
Selvisihän se miksi se valmetti savuaa edelleen.Hapen puutetta?
Tuo lämmönsitominen pakokaasulla on se merkittävin homma,palaminen tapahtuu matalammassa lämpötilassa ja oksideja tulee vähemmän.
Venttiileistä epäilen kyllä olevan kyseessä pakoventtiilin jonka kautta sitä pakokaasua sylinteriin napataan.
Tälläinen "overlapilla" tapahtuva kierrätys vaatii enemmän pakokaasua sekaan kuin ulkopuolisella jäähdytetyllä kierrolla varustettu moottori. Hiovia nokihiukkasia enemmän.
Perkiisselin omistajalla on kyllä hieno systeemi tuohon kierrätykseen,hiukkassuotimen/loukun jälkeen otetaan kierrätettävä pakokaasu,ei ole nokea mukana. Moottorinohjausjärjestelmä taitaa jo Pillarilta tulla,
että Coventrystä ei taida näissä uusissa myllyissä paljoa insinööritaitoa olla. Kunhan lupia anovat että mitä me näistä systeemeistä saadaan käyttää?
Mitenkäs tämä venttiilit eri puolilla kantta? Imu ylä ja pako alapuolella?
Onko tämä Perkins commonrail muuten ns. neliventtiilikone?
Pillari osti perkinssin lucakselta sillä ajatuksella että sai osaamista ja moottorisarja laajeni.Mitä tarkoitat ylä/alapuolella? Se on sitte loppuunkäsittelemättä tuo että millä venttiilillä sitä pakokaasua otetaan.
Elä nyt,kyllä ne taisi valmistuskapasiteettia ja markkinoita ostaa, muistaakseni Perkinssin tehdas niin hirveän kannattava ollut.
Trollihan se tuo ylä-alapuoli lienee, kuitenkin ihan eri vuosikymmenillä ja jopa tuhansilla läpihengittävä rattorimoottori keksitty ja käyttöön otettu.
Perkinssin venttiilit ovat eri puolilla kantta,jontikassa molemmilla puolilla molempia ja valmetilla ne on sellaisessa "väliasennossa".
Crossflow on muuten ollut jo aika kauan käytössä sellaisessa keltaisessa moottorissa. Samoin kuin se moottorin ohjaus josta mainitsin. Eli ei sen enempää perkinssiä kuin setähvän planeettapumppuhärveli jontikkaa.