ei sitä painotusta seinän ulkopuolelle saa tehdä koska rehu aina painuu jonkinverran => tulee senänviereen ilmatasku. siiloa pitää olla niin paljon käytössä että voi n.10-15 cm jättää seinää näkyville ja siihen painotus. ja kun reunaa muistaa/viitsii käydä parin kolmen viikon päästä, jalan polkemassa muovin taas tiiviisti seinän viereen niin pilaantumista ei tapahdu juuri yhtään.
Niin ja pilaantumista ei tule yhtään kun viitsii sen muovinreunan kaivaa jo peittovaiheessa sinne siilon ja rehun väliin.
Ei tarvii ku tavallisen lapion ja vähän viitseliäisyyttä, lapionkärjen verran muivia rehun ja siilon väliin ja vielä polkee jalalla rehun takas tiiviisti. Riittää. Reunalle kapea 2m kaistale tai sitten muovin leveys siten, että menee metrin puolenvälin ylitte ja toiselta puolen samaten, itse kukin tämän tyylillään. Itse olen kuitenkin sen verran laiska, etten viitti niitä mustia rehuja ruveta erotteleen siilossa, ei ole laakasiilosta vielä tarvinnukaan.
Pilaantumisilta tuskin kukaan välttyy, aina pinnassa löytyy jostain reikä ja vähän hometta, mutta niitten poistaminen on paljon helpompaa siilon avausvaiheessa kuin reunalta pilaantuneen mustan rehun.