Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Diesel ja etelän vetelät...  (Luettu 18195 kertaa)

peltojenmies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
  • Perkele, kun voi pientä ihmistä ahistaa.
Vs: Diesel ja etelän vetelät...
Vieläpä on valumotti pelannu kesälaavulla vaikka pakkasta on ollu kovimmillaan -27. Muistaa vaan vaihtaa suotimet heti ekojen pakkasten jälkeen.

kimmo

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: Diesel ja etelän vetelät...
"Eikös MPö ole lämmitys öljyä halvempaa nykyisin?


Pikaisesti st1:n netistä tarkistettuna kesälaadun lämmitysöljy, joka riittää kuivuriin, on vähän halvempaa kuin talvilaadun mpö."

Nyt pitäisi huomioida myös se, että talvilaadussa on n. 5% vähemmän energiaa, kuin kesälaadussa. Eli energiasisällöltään (mikä pitäisi olla käyttäjän kannalta se tärkeä asia) kesälaatu on huomattavasti edullisempaa, kuin talvilaatu.

farmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Vs: Diesel ja etelän vetelät...
Eli energiasisällöltään (mikä pitäisi olla käyttäjän kannalta se tärkeä asia) kesälaatu on huomattavasti edullisempaa, kuin talvilaatu.

Minun mielestä se tärkeä asia on se, että traktori pelaa ongelmitta vaikka -30c pakkasessa. Ei voi kuin taas ihmetellä tätä keskustelua että miten jotkut viitsii muutaman kympin "säästön" takia pelleillä kesälaadun kanssa pakkasilla.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Diesel ja etelän vetelät...
Eli energiasisällöltään (mikä pitäisi olla käyttäjän kannalta se tärkeä asia) kesälaatu on huomattavasti edullisempaa, kuin talvilaatu.

Minun mielestä se tärkeä asia on se, että traktori pelaa ongelmitta vaikka -30c pakkasessa. Ei voi kuin taas ihmetellä tätä keskustelua että miten jotkut viitsii muutaman kympin "säästön" takia pelleillä kesälaadun kanssa pakkasilla.

niinpä, nimimerkillä jo lokakuussa talvilaatu tankissa..

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Diesel ja etelän vetelät...
Tuo agrin talvilaatu kyllä tökkii, ku mennään yli 20 asteen, saipahan sentään agribonukset.  :D

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11035
Vs: Diesel ja etelän vetelät...
Tuo agrin talvilaatu kyllä tökkii, ku mennään yli 20 asteen, saipahan sentään agribonukset.  :D

Taas kerran epäilen  ;D Jossakin muualla vika jos -29/-34 talvilaatu tökkii reilussa 20 pakkasta tai onhan toi 30 astettakin reilu...  :P. Itte tuota tilannu ja ilman agribonuksia  ::)  ::). Hyvin hötkötteli 80/90 fiiuki 26 asteen pakkases kun paaleja haloin. Mutta Traktorit on kaikki tankattu talvilaadulla lokakuun alussa ja suodattimet on vieläkin vaihtamatta  8) . nykyiset kesälaadut niin siirappisia talvipakkasella että vähän epäilen josko jonkun traktori sillä vielä käy .... no ehkä lämpimästä tallissa lähtiessä  8) Välilaatu voi vielä pelittääkkin , mutta onneksi ittellä sitä ei ooooo

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19327
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Kesälaatu ja "säästöt"...
Eli energiasisällöltään (mikä pitäisi olla käyttäjän kannalta se tärkeä asia) kesälaatu on huomattavasti edullisempaa, kuin talvilaatu.

Minun mielestä se tärkeä asia on se, että traktori pelaa ongelmitta vaikka -30c pakkasessa. Ei voi kuin taas ihmetellä tätä keskustelua että miten jotkut viitsii muutaman kympin "säästön" takia pelleillä kesälaadun kanssa pakkasilla.
Farmer kirijottaa viisaita sanoja!
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kesälaatu ja "säästöt"...
Eli energiasisällöltään (mikä pitäisi olla käyttäjän kannalta se tärkeä asia) kesälaatu on huomattavasti edullisempaa, kuin talvilaatu.

Minun mielestä se tärkeä asia on se, että traktori pelaa ongelmitta vaikka -30c pakkasessa. Ei voi kuin taas ihmetellä tätä keskustelua että miten jotkut viitsii muutaman kympin "säästön" takia pelleillä kesälaadun kanssa pakkasilla.
Farmer kirijottaa viisaita sanoja!


Nimpä, eikös tuossa juuri jossakin topikissa kauhisteltu jonkin merkin suodattimien hintaa....!!!
Siinä sitä todellista säästöä. Juuri eräs kaveri kertoi vaihtaneensa 6 (kuusi) suodatinta päivän aikana, kun oli vähän koppuraista löpöä tankissa!

andie

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 151
Vs: Diesel ja etelän vetelät...
No pääseepähän täällä kehumaan jos sattuu hyvällä tuurilla koko talven kesälaadulla menemään läpi. :P Ite en kyllä ota sitä riskiä. :D

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Diesel ja etelän vetelät...
"Eikös MPö ole lämmitys öljyä halvempaa nykyisin?


Pikaisesti st1:n netistä tarkistettuna kesälaadun lämmitysöljy, joka riittää kuivuriin, on vähän halvempaa kuin talvilaadun mpö."

Nyt pitäisi huomioida myös se, että talvilaadussa on n. 5% vähemmän energiaa, kuin kesälaadussa. Eli energiasisällöltään (mikä pitäisi olla käyttäjän kannalta se tärkeä asia) kesälaatu on huomattavasti edullisempaa, kuin talvilaatu.
En oikein ymmärrä miksi verrata kesälöpöä ja talvimoottoripolttoöljyä? Eikö se pitäisi olla kesämopö, joka halvempaa kuin kesälöpö. Itse tilasin kesälaadun moottoripolttoöljyä talon lämmitykseen. Nuo parempilaatuiset löpöt on jo sitten huomattavasti kalliimpia. Viime keväänä oli yksi peruste dieselin halvemmalle hinnalle myös sen ylitarjonta laman myötä. Ja moottoripolttoöljyn käytölle on vielä yksi syy mitä en tarkemmin ala perustella ;D
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8780
Vs: Diesel ja etelän vetelät...
No pääseepähän täällä kehumaan jos sattuu hyvällä tuurilla koko talven kesälaadulla menemään läpi. :P Ite en kyllä ota sitä riskiä. :D
Toistakymmentävuotta ajettu noilla jokapäiväisessä ajossa olevilla kesälaadulla. Kertaakaan ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Avainsana noissa on jonkinverran lämmin säilytystila. Eilen ja tänään olen viimeksi tankannut kesälaatua. Kylmässä säilytettävässä ykköskoneessa, jolla tarvittaessa pyöritetään varavoimaa on talvilaadut tankissa.
Mystinen kesälaatumies

kotiseos

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Diesel ja etelän vetelät...
Mikähän se on kun kaikki ennakko "valmistelut" tehty, ja silti valtra N hyytyi heti kun mittari näyttää -20C  "ruutu ilmoittaa polttoaine paine liian alhainen" äkkiä kotia kohti.. viimeinen "takuu" vuosi alkoi,  muillakin samaa ongelmaa. oliskohan takuun piiriin kuuluva?

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Diesel ja etelän vetelät...
Mikähän se on kun kaikki ennakko "valmistelut" tehty, ja silti valtra N hyytyi heti kun mittari näyttää -20C  "ruutu ilmoittaa polttoaine paine liian alhainen" äkkiä kotia kohti.. viimeinen "takuu" vuosi alkoi,  muillakin samaa ongelmaa. oliskohan takuun piiriin kuuluva?

Melko todennäköisesti p-aineen siirtopumppu sökö. Tutulla ännäläisen omistajalla ollut samoja murheita ja sillä korjaantui!

Viimeksi muokattu: 24.12.09 - klo:14:24 kirjoittanut kaenuunkeisari

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Diesel ja etelän vetelät...
Pari talvia sitten, kun tuli ensimmäinen napakampi -15asteen pakkasaamu, niin sen verran kone liikahti että sai traktorin ulos hallista, ja siihen jäi. Eihän siinä mitä, kun vanhasta tottumuksesta suotimien vaihtoon ,muttei silläkään konstilla päässy, muuta kun putputtamalla takas halliin. Pitkällisen pähkäilyn jälkeen tuli ahaa-elämys, että mitäs sieltä farmisäiliöstä oikein tulee, niin semmosta margaritan näköstä, sohjo paskaa pönttö täys. Ei kun pullopostia nesteelle, ja laboratoorio tuloksia odottelemaan.
Tuloksena oli ,että jotain kesälaatusta lämmitysöljyn kuraahan se on, eikä mitään talvimöpöä, niin kun kuormakirjassa luki. Kävivät sitten imemässä moskansa pois, minkä jälkeen uudet aineet tilalle, sekä maksoivat kipukorvaukset.
Se ei selvinny, että missä kohtaa tarkalleen oli kämmi käyny.

Viimeksi muokattu: 24.12.09 - klo:15:10 kirjoittanut pötsjölööm

Juha H

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 133
Vs: Diesel ja etelän vetelät...
Eihän siinä kesälaadulla ajamisessa mitään muuta järkeä ole kuin että pärjää yhdellä polttoainepytyllä ja aineella. Tärkeintä on "Maken" mainitsema lämmin säilytystila. Mekin olemme pärjänneet toistakymmentä vuotta kesä/välilaadulla ilman ongelmia. Mutta mahtaakohan joku asiantuntija tietää miten kesälaatuisten polttoaineiden lisäaineet, parafiinit sun muut, käyttäytyvät lämpötilan vaidellessa. eli kun lisäaineet laskeutuvat pohjalle pakkasella, kuinka hyvin ne sekoavat takaisin lämpötilan noustessa. Eli pitääkö kesälaadun polttoaine sekoittaa farmitankissa pakkasen jälkeen, jotta lisäaineet sekoavat (myös keväällä talven yli käyttämättä seissyt kesälaatupytty) ? Asian luulisi olevan oleellinen nyky traktoreiden hienoissa moottoreissa. Vanhemmalle kalustollehan voi kesälaadusta tehdä talvilaatua vaikka bensalla.