Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Metsäpaketin löytäminen  (Luettu 68374 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Metsäpaketin löytäminen

tuli tästä alkuvuodesta hankittua keslan paketti.
204t nosturi + 9t kärry. ihan uusi paketti hydraulisella esiohjauksella.
hintaa oli silloin hiukan päälle 20 000€
nyt voi maksaa enemmän jo.

On se aivan hullua tuo hintakehitys.

3166 hakin kuormain + mv 92 maksoivat 1998 vuonna karvan päälle 60000 markkaa eli hyvin pitkälti puolet tuon paketin hinnasta. Kokoluokka pakettiloilla suht sama mut ittellä mek. venttiilillä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Metsäpaketin löytäminen
Kesla on pörssiyhtiö ja tulosta on jostain tehtävä. En tiedä sitten kuinka myynti vetää, kun tuolla Konekeskuksen pihalla on pitkä rivi myymättömiä yhdistelmiä. Ihmetyttää, kun pitäisi olla jonkinlainen lama ja porukkaa heitetään pihalle, raaka-aineiden hinnat, samoin osien hinnat pitäisi olla alamäessä, niin silti vehkeistä voidaan pyytää noin paljon.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Metsäpaketin löytäminen
Sama "vika" tuntuu olevan kyllä etelän veljienkin tuotteissa. Missä vaiheessa lie heidän kilpailuetunsa kaventunut näin olemattomaksi. Esim. tuo Joutsan kuormaimen hintaetu suomessa tai ruotsissa tehtyihin saman kokoluokan pilkkeihin on ammattikäyttäjälle suht merkityksetön.

Jotku valmistajat esim. Farma ovat ruotsalaisomisteisia ja tekevät tuotteensa virossa, mut silti pystyvät kilpailemaan ihan puhtaasti virolaisia valmistajia vastaan hinnoissa. Teräksen hintakin kai nyt suht samalla tasolla kuin puolenkymmentä vuotta sitten ?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Metsäpaketin löytäminen
Tos tatemko.lla ois pienempi 1- akselinen vetävä ja vähä lähemmäs yltävä kuormain.

http://www.tatemko.com/vaihtokoneet/vaihto92.htm

Mekaaninen veto ei käy tässä tilanteessa. Miten pitkälle tommonen pilkki yltää, ei ole yhtään tietoja noista wanhoista koneista. Nämä uudet mistä on esitteet kyllä tiedän. Se hieman hankaloittaa hakua kun ei ole mitään käsitystä spekseistä kun mistään ei tahdo löytää listoja tai muuta infoa kuten esim. wanhojen traktoreiden kohdalla on monellakin sivulla (konedata jne).

On se hintakehitys ollut kovaa, ihmettelen sitä itsekkin ettei lama ole vaikuttanut hintoihin. No harvemminhan ne hinnat putoaa. Ei ole vielä nettikoneen hurjimuksiinkaan vaikuttanut...

Hiukka parempaa pakettia tosiaan katellaan kuin tuota ylempää röhjäkettä. Toi yksi vaihdokki jota jo kommentoin (evi) on aika vahva ehdokas. On vain hieman raiskatun oloinen, mutta näkeepähän tosi tilanteen eikä sitä fiksattua paskaa. Sitasee tossa pajalla maalin niskaan ja mettään jos se ulkonäkö haittaa.

Muuten, miten noi danfossit ja evit yleensä on pelanneet? Justi nuo isot (580 jne) ja sitten noi sähködanfossit?

Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

6350

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Metsäpaketin löytäminen
http://joutsantuonti.suntuubi.com/?cat=11


Tuossa ois, paitti jos tarttee ketjut kärriin. etusermimn p0ieni kohennus kenties, pesu ja ehkä maalia jos näyttävän haluaa.
kuormaimen ulottuvuus tais olla riittävä?

Mut joku tokas joskus että teleskooppijalat sutjahtaa maahan ???
Että ne "huitovat" jalat ois paremmat, teleskoopit taitaa olla tukevammat.

Totahan täytyy käydä kattomassa  :o
Evi on aika näppärän oloinen kone ja pieni firma joka valmistaa = ei luulisi olevan uskallusta tehdä sutta, kun maine menee, menee asiakkaatkin.

Joutsat vissiin tehdään virossa (uudet)?
 

Virossahan ne. Silmiin osui jostain tuo Kire-Joutsa.(seppo kuisma oy) Samannäköinen nosturi kuin joutsa, mutta vihreänä. Samasta pajasta varmaankin. Hintaa oli ilmoitettu vaan monta tonnia vähemmän..

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Metsäpaketin löytäminen
Viro on ihan länsimaisissa hinnoissa. Kuisma käyttää (puheidensa mukaan) suomalaista Rautaruukin terästä koneissaan, joten työn hinta lienee ainoa kilpailuvaltti.

Red Bull

  • Vieras
Vs: Metsäpaketin löytäminen
Tos tatemko.lla ois pienempi 1- akselinen vetävä ja vähä lähemmäs yltävä kuormain.

http://www.tatemko.com/vaihtokoneet/vaihto92.htm

Mekaaninen veto ei käy tässä tilanteessa. Miten pitkälle tommonen pilkki yltää, ei ole yhtään tietoja noista wanhoista koneista. Nämä uudet mistä on esitteet kyllä tiedän. Se hieman hankaloittaa hakua kun ei ole mitään käsitystä spekseistä kun mistään ei tahdo löytää listoja tai muuta infoa kuten esim. wanhojen traktoreiden kohdalla on monellakin sivulla (konedata jne).

Hiukka parempaa pakettia tosiaan katellaan kuin tuota ylempää röhjäkettä. Toi yksi vaihdokki jota jo kommentoin (evi) on aika vahva ehdokas. On vain hieman raiskatun oloinen, mutta näkeepähän tosi tilanteen eikä sitä fiksattua paskaa. Sitasee tossa pajalla maalin niskaan ja mettään jos se ulkonäkö haittaa.

***Tolla ylläolevalla virvelillä nappaa reiluun seittemään metriin kiinni.. Jatko on HIDAS :D Kärry on kyllä oksettavan näköinen, teli on ehdoton..


Konehemmo

  • Vieras
Vs: Metsäpaketin löytäminen
Tos tatemko.lla ois pienempi 1- akselinen vetävä ja vähä lähemmäs yltävä kuormain.

http://www.tatemko.com/vaihtokoneet/vaihto92.htm

Mekaaninen veto ei käy tässä tilanteessa. Miten pitkälle tommonen pilkki yltää, ei ole yhtään tietoja noista wanhoista koneista. Nämä uudet mistä on esitteet kyllä tiedän. Se hieman hankaloittaa hakua kun ei ole mitään käsitystä spekseistä kun mistään ei tahdo löytää listoja tai muuta infoa kuten esim. wanhojen traktoreiden kohdalla on monellakin sivulla (konedata jne).

Hiukka parempaa pakettia tosiaan katellaan kuin tuota ylempää röhjäkettä. Toi yksi vaihdokki jota jo kommentoin (evi) on aika vahva ehdokas. On vain hieman raiskatun oloinen, mutta näkeepähän tosi tilanteen eikä sitä fiksattua paskaa. Sitasee tossa pajalla maalin niskaan ja mettään jos se ulkonäkö haittaa.

***Tolla ylläolevalla virvelillä nappaa reiluun seittemään metriin kiinni.. Jatko on HIDAS :D Kärry on kyllä oksettavan näköinen, teli on ehdoton..



Juu mää kyl aavistelin et ei tulee.. Mut ois voinu olla  :)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Metsäpaketin löytäminen
pienet maksaa aivan liikaa verrattuna ammattiluokan nostureihin. pienet valmistusmäärät ja maatalouskauppa myyjänä nostaa hintaa.

viitasen atsolla on pieni myyntiorganisaatio (hän itte) siinä osa syy cranabin edullisuuteen. toisaalta iso tehas suoltaa paljon samaa tuotetta=vaikuttaa hintaan.

juhani

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: Metsäpaketin löytäminen
JOO:
cranab kääntö (2009-10-13 15:48:43, luettu 441 kertaa)
mikä mahtaa olla 580 cranabissa kun koko puomin käännössä on väljää joka asennossa. onko siellä jotkut kulutuspalat hammastankojen takana?


--------------------------------------------------------------------------------

NIMETÖN: (2009-10-13 16:10:57)
Joo nailoniset palat.


NIMETÖN: (2009-10-13 16:29:54)
piteehän siel vähän väljää ol et piässöö kääntyy


JOO: (2009-10-13 18:43:13)
tuli jo vähän kurkistettua niin laakeripronssia näyttäs olevan mutta ei oo mitään säätöö paloille.. aika ovelaa.


NIMETÖN: (2009-10-26 23:26:39)
kertakäyttö kamaa ovat myös 53DT käännöt vaikkakin kääntö tehoton 12kNm silti väljenee
samoin keveys näkyy puomiston kestävyydessä on ruvennut rakoilemaan ,täytyy vaihtaa äkkiä
kunnon kuormaajaan



--------------------------------------------------------------------------------
Onko ne noin leluja

6350

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Metsäpaketin löytäminen

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Metsäpaketin löytäminen
Juu tuo polvijärven kone käytiin kattomassa.  Aika ohkasta tavaraa on koura, ja koiranluut olivatkin jo vääntyneet. Pystypilari oli revenny kahdelta puolta vaikka oli jo vahvistettu. Ei auta enää kemppiliimat työmaalla, melkein pitäs pistää koko pilari uusiksi.  Muutoin oli melko visu, vaikka tuhansia motteja talveen on moton jälestä ajettu. Kärrissäkin telit näytti alkavan lönksöttämään kohtapuolin eli sinnekkin pitää varmasti remonttia tehdä. Karikoitakin on rumasti vahvistettu, nätimminkin olisi sen puolen voinut tehdä.

Ei ole meidän kärri tuo, toki jotain vois siitä tarjotakkin (on ollu kauan myynnissä).
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

zape

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: Metsäpaketin löytäminen
Joskus oli patun 655 ja 10tonnirullakärri, sieltä ensimmäisiä malleja, paljon sitä pakettia sai korjailla ja viksailla, ajokin oli melkein jatkuvaa, metsurihakkuita ja vähän motonjälkiä. Nostopuominpää katkesi,(valmistusvirhe)kouranleuvan välikapulat katkeilivat, jalusta oli rempula, kärrin telin ym laakeroinit perseestä, oli teflonipintaset laakerit, kun tappiin tulee jälkiä, sikäli liukulaakerit paskana, nivelaisan suojaukset piti tehdä uudestaan,aisan sylinterin korvakot vahvistaa. Heti uutuuttaan pantiin pajalle ja paljon fiksailtiin, sermit vahvistettiin, tolppien juuret käypäsemmäksi,kariroitten sisäpintaan 20pyöröteräs hitsattiin, valot takatolppansisälle,kaikkee mahollista tehtiin, ennen mettään vientiä. Kyllä moni ihmetteli, kun uutta konetta heti pitää korjailla, mut helpompi oli suorat raudat vahvistella, kuin kesken ajopäivän tulla pajalle korjailemaankalustoa. Silti sattu kaikkea, mitä ei voi ennakoida, nostosylinterin varren joutu vaihtaa(pölliosuma) kuormaimen putkitukset oli ahtaat ja hi-flexsin lyhkäsillä holkeilla puristetut letkut persiistä, paljon pientä murhetta. Kärri muuten kesti hyvin ja monet moittii yksipalkkista kärriä,mut ei runkoa tarvina hitsata ja myöhemmin telit jatkettiin ja tuli 500pyörät kärriin ja itse heti tehtiin kuvioon käypäset vetorullat ja omahydraulikka. Siitä ajasta keslan yhdistelmät parantuneet, mut varmasti hiomista vieläkin löytyy. Tavan täppärin ajossa kestää seisottaa hallinkulmalla, pitkän aikaa :D

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Metsäpaketin löytäminen
cranabin fc53 ollu 07 vuodesta taitaa olla vajaat 4500h mätetty (nosturissa oma tuntimittari).  isäukko ollu kuskina lähes kokoajan, otteet on ollu kovat mutta huolto hyvää.

jatkeen liukupalat loppu.
iqanin näyttö menny 2 kertaa
taiton letkutus huono risunajoon.
parkerin venttiilipöytä vaihdettu takuuseen.

siinä suurimmat miinukset. miinuspuolina vielä matalapystypilari risunajoon.

motteja en osaa sanoa paljonko sillä on ajettu, mutta risua siirtyy ainakin se reilu 10 000m3 irtona/vuosi.
nosturilla ajetaan paaleja,soraa,tukkeja ym tavaraa myös satoja tunteja vuodessa.

naarva 25 ja nyt biojack energiakourallakin vähän kaadeltu puita, eli monipuolisessa ajossa.
-----

nosturi ei ole repeillyt, enkä usko että ihan heti repeilee. tapit on vahvat ja puomisto muutenkin tehty oikein.

esimerkiksi joutsan nosturit tehty aivan käsittämättömästi. tapit on pienet halkaisijaltaan, eikä ole "onttoja" niin kuin cranabissa.
joutsan sylinterit on kapeilla häränsilmillä. cranabissa lähes puomin levyset liukulaakeroinnit.
joutsathan meni aina ennen poikki nostupuomista, siitä kohdalta missä taittosylinterin korvake on. nykyisissä joutsissa ongelma on rataistu jatkamalla nostorylinterin laippa murtumakohtaan saakka. nosturi on umpirautaa siihen saakka. turhaa painoa ja murtuu se siitäkin kun ei jousta. joutsan puomistossa on hitsisaumat ylä ja alapinnassa ihan niinku evissäkin. äkkiseltään vois luulla että yläsauman pitää venyä ja alasauman painua kasaan joka nostolla. cranabissa ja keslassa hitsisauma on puomin sivuilla. myös sylinterien korvakot sivuilla, korvakot alkaa htsisaumasta, eli rasituspistettä ei tule.

tämmönen näkemys mulla on joutsasta. käyttökokemukset 0. hyvällä kaverilla semmonen 47 malli oli ja kokoajan oli murhetta. vaihtui merkki.
en väitä etteikö nykyiset vois olla hyviä, epäilyksiä herättää muutamat yksityiskohdat.

cranabin toiminnasta en sen kummenin vielä osaa sanoa. sitte kun siinä on semmoset 7000-8000 käyttötuntia niin alkaa jyvät erottumaan akanoista.
----------

seuraava nosturi on cranab fc65 tai kesla 500.

Viimeksi muokattu: 22.12.09 - klo:17:25 kirjoittanut retku

juhani

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: Metsäpaketin löytäminen
Noin pahastiko se kalikka kajahti ,iehän nuo viat ole minun keksimiä
ne voi lukea kuka tahansa lahtosen palstalta . eikai retkua  haittaa
vaikka meidän virmassa käytetään joutsa nostureita .niitähän saa 
haukkua ken haluaa .mielestäni tämän palstan tarkoitus on totuuudet kuulla käyttäjien suusta eikä olettamuksia
ps, ensi viikolla asennetaan uudelle hakettajalle uusi joutsa keslan hakkuriin .