Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 141-aiheen avaan  (Luettu 39092 kertaa)

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: 141-aiheen avaan
Nousua on kieltämättä muualla suomessa tapahtunut, mutta ei vähennystä ole a-b alueella. Lisäys tuotantoon on ollu a-b alueella voimakkaampaa kuin muualla suomessa lähtötilanteesen verrattuna.

Katsos tuosta
https://oa.doria.fi/bitstream/handle/10024/36248/sianliha.pdf?sequence=1
ja sieltä sivulla 26 taulukko 17. Ja sitten odotan sinun rehellisesti tunnustavan millaista skeidaa tuossa kirjoitit kun otit liian lyhyen tarkastelujakson. No, kuuluuko mitä? Missä sitä voimakkainta kasvua EU-aikana onkaan ollut? Mitä?

Minä en ole kasvusta puhunut. Taulukkoni kertoi vain sitä, että ei kotieläintalous ole häviämässä a-b alueelta minnekkään. Ainakaan possujen osalta. Ja minun tarkastelujakso on sentää lyhyt, kun tilasto ei yltänyt pitemmälle.

Veeti

  • Vieras
Vs: 141-aiheen avaan
Täytyy taas ehdottomasti viisastella, että nyt sulla on vielä paremmin lypsävät lehmät ;D
C2P;n ja C3-P1;n ero on 3 senttiä, joten 800 euron tukiero vaatisi yli 26666 litran keskituotoksen.

Vai oliko vielä jotain lehmä-/teurastuspalkkioita? Enhän minä tiedä, kun ei ole lehmiäkään ;)

Tämä oli minun mokani. Katsoin taulukosta vahingossa eron C2/C3P3 joka onkin sitten jo luokkaa 9 senttiä per litra. Mutta tuolla 3:lla sentilläkin lehmää päälle tulee tukea lähes 300 euroa jossa muutaman kympin ympäristötuki per hehtaari ei tunnu missään. Jos saat 50 per hehtaari niitä ympäristötukia niin sulla pitää olla hehtaareita 6x lehmien määrä jotta eläintukien menetys tulisi pellon kautta edes kompensoitua puhumattakaan että voitolle jäisit?

--------------------------------------------------------------------------------
10 §
Maidon tuotantotuki
Maidon tuotantotukea voidaan maksaa hakijalta vuonna 2009 markkinointiin ostetusta ja hyväksytystä tai kuluttajille suoraan myydystä maidosta enintään seuraavasti:
Tukialue senttiä/litra
Ulkosaaristo, tukialue A ja B ....................4,0
Manner-Ahvenanmaa ................................4,0
Muu A- ja B-tukialue ................................2,8


Maidon tuotantotukea voidaan maksaa hakijalta vuonna 2009 markkinointiin ostetusta ja hyväksytystä tai kuluttajille suoraan myydystä maidosta enintään seuraavasti:
Tukialue senttiä/litra
C1 .............................................................7,6
C2 .............................................................8,3
C2 pohjoinen ja saaristo ...........................9,3
C3―P1.................................................. 12,3
C3―P2 ..................................................14,0
C3―P3, P4 ............................................16,6
C4―P4 ..................................................21,3
C4―P5 ..................................................30,5



http://www.mmm.fi/fi/index/ministerio/tiedotteet/090129_tuet.html

Veeti

  • Vieras
Vs: 141-aiheen avaan
Näitä faktoja tulemme rummuttamaan mediassa selkein esimerkein havainnollistettuna etenkin vaalien alla.

Suosittelen että ennen rummutusta tarkistat muutaman faktan, osa noista ei ole oikein faktoja. Rummutus ja tosiasioiden kertominen sen sijaan on kyllä hyvä idea. Huittisten kokouksia vaan useampi ennen vaaleja niin hyvä tulee.

Ja mistähän te Itäläläiset löydätte sopivan puolueen joka unohtaa autuaasti sen että olemme olleet EU:ssa kohta 15 vuotta ja noudattaneet yhteistä maatalouspolitiikkaa?? Tuo sinun logiikkasi perustuu yhä siihen että unohdat tukialueiden väliset tukien perusteet ja sitten ihmettelet sitä että miksi maassamme on tukieroja. Näitä tukieroja on muuallakin Euroopassa ja jään odottelemaan sitä mitä onnistut noilla vänkäyksilläsi saamaan aikaan.

Odotan muuten edelleen asiallista vastausta tähän:
Niin se 40 pinnaa, Luomujussi? Mites on? B/C3 40 pinnaa suuremmat lämmityskulut, 40 pinnaa pienemmät hehtaarisadot, 40 pinnaa kallimmat rehukulut, 40 pinnaa suuremmat sähkölaskut?

Ei taida löytyä asiallisia perusteita tuon tukieron suuruuteen? Marttilahan on myöntänyt että sellaista ei ole tuossa SKn haastattelussa eli "Näin jyrkälle tukierolle ei ole perustetta, hatustahan se tulee",

Ei ole tullut "hatusta", tukiero on räjähtänyt EU-jäsenyyden aikana nimenomaan MTK-terrorin takia

Veeti

  • Vieras
Vs: 141-aiheen avaan
**** Aivan. Euromääräiseti tasainen hinta yhdistettynä (ennen lamaa vallinneeseen) 3-4 % inflaatioon lisättynä 4-6% tuotantokulujen vuosittaisella kasvulla. Ei tarvinne olla kovin kummoinen matemaatikko ymmärtääkseen lopputuloksen. On tietysti hyvä asia jos uskoo asiaan, mutta leipää se ei tuo pöytään  :D

Tuohon yhtälöön kun vielä lisäät ab-alueen laskevat 141-tuet niin mikä on mielestäsi odotettavissa oleva lopputulos? Minun mielestäni se on että sikatalous loppuu tai vähenee merkittävästi ab-alueella ja vahvistuu tai pysyy c-alueella jolloin tuotannosta suhteellisesti suurempi osa jatkossa on c-alueella. Pahimmassa tapauksessa ab-alueen tuotanto pienenee niin pieneksi että sen merkitys vähenee mitättömäksi.
Tämä on täysin ämteekoon linjan mukainen tavoite



Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: 141-aiheen avaan
Vielä lainaus tuolta sivulta 26:
"Suhteessa eniten teurastusmäärät lisääntyivät C1-tukialueella 38,3 prosenttia ja toiseksi
eniten A-tukialueella 16,9 12,8 prosenttia."


Miksi jätit koko lauseen kopioimatta ? Tarkoituksella ?
Olen lisännyt tohon 12,8 prosentin eteen b-alueen
Lause menee näin:
Vuodesta 1997 vuoteen 2006 sikojen teurastusmäärät kasvoivat yhteensä 16,2 prosenttia. Suhteessa eniten teurastusmäärät lisääntyivät C1-tukialueella 38,3 prosenttia ja toiseksi eniten A-tukialueella 16,9 B-tukialueella 12,8 prosenttia. C3- ja C4-tukialueilla teurastusmäärät sitä
vastoin vähenivät 30,8 prosenttia.


Viimeksi muokattu: 15.11.09 - klo:08:14 kirjoittanut Tapani

Veeti

  • Vieras
Vs: 141-aiheen avaan
Miksi jätit koko lauseen kopioimatta ? Tarkoituksella ?
Olen lisännyt tohon 12,8 prosentin eteen b-alueen
Lause menee näin:
Vuodesta 1997 vuoteen 2006 sikojen teurastusmäärät kasvoivat yhteensä 16,2 prosenttia. Suhteessa eniten teurastusmäärät lisääntyivät C1-tukialueella 38,3 prosenttia ja toiseksi eniten A-tukialueella 16,9 B-tukialueella 12,8 prosenttia. C3- ja C4-tukialueilla teurastusmäärät sitä
vastoin vähenivät 30,8 prosenttia.




Jotta totuus ei unohtuisi: C-alueen sikalat sijaitsevat lähes kokonaan C1,2-alueella.

C3-C4 sikamäärien suurellakaan prosentuaalisella vähennyksellä ei ole  merkitystä C-alueen kokonaismäärään.

Viime vuonna teurastettiin Lapin Te-keskuksen alueelta 3600 sikaa, Kainuun 4900.

Viimeksi muokattu: 15.11.09 - klo:08:32 kirjoittanut Veeti

Veeti

  • Vieras
Vs: 141-aiheen avaan
Vielä lainaus tuolta sivulta 26:
"Suhteessa eniten teurastusmäärät lisääntyivät C1-tukialueella 38,3 prosenttia ja toiseksi
eniten A-tukialueella 16,9 12,8 prosenttia."


Miksi jätit koko lauseen kopioimatta ? Tarkoituksella ?
Olen lisännyt tohon 12,8 prosentin eteen b-alueen
Lause menee näin:
Vuodesta 1997 vuoteen 2006 sikojen teurastusmäärät kasvoivat yhteensä 16,2 prosenttia. Suhteessa eniten teurastusmäärät lisääntyivät C1-tukialueella 38,3 prosenttia ja toiseksi eniten A-tukialueella 16,9 B-tukialueella 12,8 prosenttia. C3- ja C4-tukialueilla teurastusmäärät sitä
vastoin vähenivät 30,8 prosenttia.

Kielioppia osaamattomille: Lause: pisteellä erotettu joukko sanoja, piste lopettaa lauseen. Kappale on sitten asia erikseen... Ja kun katsot sitä kuvio 17 siinä yläpuolella niin ymmärrät oikein hyvin miksi C3/C4:llä tai sen prosenteilla ei ole paskankaan merkitystä. Käytännössä jos C1=38,3% kasvua niin C-alueen kasvu=38%. Mutta että missä sitä kasvua nyt sitten mielestäsi eniten on ollut tai siis tuotannon lisäystä? Sinä väitit että ab-alueella, minä olen vahvasti samaa mieltä tuon gradun tietojen kanssa että C-alueella. Osoitas vaikka tuon taulukon 17 tietojen perusteella että olen väärässä. Tai ole mies ja myönnä että kirjoitit täyttä paskaa ja valheellista tietoa?

Ollaanpas sitä nyt pilkun nussijoita. No myönnetään, että yritin vedättää. Ootko nyt tyytyväinen. Mutta tuotanto ei ole loppumassa a-b alueeltakaan, siinä en anna periksi :)

Miten on mahdollista, että C-alueella on maataloustuotanto voinut kasvaa EU-jäsenyyden aikana, se on täysin vastoin pohjoisen 142-tuen ehtoja?

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: 141-aiheen avaan
Vielä lainaus tuolta sivulta 26:
"Suhteessa eniten teurastusmäärät lisääntyivät C1-tukialueella 38,3 prosenttia ja toiseksi
eniten A-tukialueella 16,9 12,8 prosenttia."


Miksi jätit koko lauseen kopioimatta ? Tarkoituksella ?
Olen lisännyt tohon 12,8 prosentin eteen b-alueen
Lause menee näin:
Vuodesta 1997 vuoteen 2006 sikojen teurastusmäärät kasvoivat yhteensä 16,2 prosenttia. Suhteessa eniten teurastusmäärät lisääntyivät C1-tukialueella 38,3 prosenttia ja toiseksi eniten A-tukialueella 16,9 B-tukialueella 12,8 prosenttia. C3- ja C4-tukialueilla teurastusmäärät sitä
vastoin vähenivät 30,8 prosenttia.

Kielioppia osaamattomille: Lause: pisteellä erotettu joukko sanoja, piste lopettaa lauseen. Kappale on sitten asia erikseen... Ja kun katsot sitä kuvio 17 siinä yläpuolella niin ymmärrät oikein hyvin miksi C3/C4:llä tai sen prosenteilla ei ole paskankaan merkitystä. Käytännössä jos C1=38,3% kasvua niin C-alueen kasvu=38%. Mutta että missä sitä kasvua nyt sitten mielestäsi eniten on ollut tai siis tuotannon lisäystä? Sinä väitit että ab-alueella, minä olen vahvasti samaa mieltä tuon gradun tietojen kanssa että C-alueella. Osoitas vaikka tuon taulukon 17 tietojen perusteella että olen väärässä. Tai ole mies ja myönnä että kirjoitit täyttä paskaa ja valheellista tietoa?

Kirjoitin vain sillä tiedolla mikä minulla oli saatavilla eli nuo minun luvut on Matilda tietopalvelusta ja siellä ei ollut pitempää aikaväliä saatavilla. Tuskin nekään tilastot valehtevat, voit käydä itse katsomassa.

Veeti

  • Vieras
Vs: 141-aiheen avaan
Lipposen I hallitukseen valtiovarainministeriksi noussut Sauli Niinistö tarjosi maataloudelle mahdollisuutta jäädä tulevan energiaveronkorotuksen ulkopuollle, ts. Saukko olisi siirtänyt  maatalaouden samaan alempaan veroryhmään teollisuuden kanssa "maatalous kärsinyt EU-liittymisestä". MTK tyrmäsi Saukon esityksen ja hyväksyi energiaveronkorotuksen sillä edellytyksellä, että puolet tästä (maatalous)verokertymästä palautetaan maatalouden käyttöön. Saukko hyväksyi tämän, tulihan tästä MTK:n vaatiman veronkorotuksen tuotosta puolet valtion kassaan. Maatalouden energialasku kasvoi  merkittävästi, Правдаkin muisti *****illa, että laskun suurimmat maksajat ovat etelän viljatilat.

MTK vaati maatalouden osuuden käyttämistä uuden C-alueen ha-tuen perustamiseen. Näin ämteekoo jyrkensi entisestäänkin suurta tukieroa B- ja C-alueitten rajalla. "hatusta vedetty", sanoisi maitu-marttila.
Tästäkin ämteekoon rosvoudesta on Veetillä dokumentit olemassa.

Hetikohta perään MTK junttasi AB-alueen korotetut investointituet ja  nuortenviljelijöitten tuen pois ja suurensi tukialueitten eroa vielä tästäkin, "hatusta vedetty".


Kaikki maitu-marttilan puheet "hatusta vedetyistä" tukieroista on paskapuhetta, ne ovat pitkälti ämteekoon aikaansaannoksia EU-liittymisen jälkeen., sen lisäksi, että liittymissopimus räätälöitiin pelkästään C-aluetta varten.

Nytkin maitu-marttila + CO esittää valtion kriisirahan antamista "tilaansa kehittäneille", ts, niille, jotka ovat jo paljon saaneet ja joitten tilat sijaitsevat C-alueella.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: 141-aiheen avaan
Jaaha vainiin . Etelän miehet sen liittymisen neuvotteli  :D

Aulis Anttila

  • Vieras
Tieto...
Kirjoitin vain sillä tiedolla mikä minulla oli saatavilla

...kuten aina... ja se ei - totisesti - ole paljon se...  :o :o :o :o

Veeti

  • Vieras
Vs: 141-aiheen avaan
Jaaha vainiin . Etelän miehet sen liittymisen neuvotteli  :D

H. Haavisto pää.

Kepuneuvottelijoitten laskentapäällikkönä toimi mullinkasvattaja Vesannolta.

Tässäkin hommelissa tuli ilmi se, että äänestämällä kepua kaivaa AB-alueen talonpoika maata jalkojensa alta.

Viimeksi muokattu: 15.11.09 - klo:10:41 kirjoittanut Veeti

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: 141-aiheen avaan
Haavisto sai hyvät markkinat rehuilleen tundralta ja halvan raaka-aineen etelästä..

Veeti

  • Vieras
Vs: 141-aiheen avaan
Haavisto sai hyvät markkinat rehuilleen tundralta ja halvan raaka-aineen etelästä..

 Raision suurimpia osakkeenomistajia ovat MTK ja Haaviston suku.

Jo 1970-luvulla alettiin kotieläintaloutta siirtää pohjoiseen, etelä tuottakoon viljaa.

Pohjoisessa maksettiin rehunostoavustusta 50% valtion kassasta.

korven ukko

  • Vieras
Vs: 141-aiheen avaan
https://oa.doria.fi/bitstream/handle/10024/36248/sianliha.pdf?sequence=1

suomennan tuolta viä tapsalle, kun lienee nittä yksin kertasia, kuinka kasvu tapahtunut tonneina, kun lienee prosentit ja murto luvut hepreaa

katos tarkemmin 1997-2006 välillä ab alue joutui kasvattamaan tulojen turvaamiseksi tuotantoa vaikeissa olosuhteissa tanskan ja tundran puristuksessa ja hallinon painostaessa toimillaan ylituotantoon ainoastaan 16200 tonnia ja c alueet pahensivat tilannetta markkinoilla ahneuksissaan vielä 12100 tonnilla vaikka TUOTANTO EI OLISI SAANUT KASVAA LAINKAAN.

Ja tämä siis aika väliillä 1997-2006, ja jos vertailu vuodeksi otettais 1994 joka on varsinainen vertailuvuosi tukien kokonaismäärässä, eli se määrä johon tukimäärä sidottiin kun liityttiin junioniin, niin kasvuhan olisi vielä paljon rankenpaa etenkin tundralla.

Ja kun rinnalle otetaan samaan aikaan syy-yhteys tarkasteluun etenkin kulutuksen alenama samalla aikavälillä, niin perusteet etenkin 142 tukien poistamiseen olisi selkeät vaikka olisi mitäkin asutustiheys koukkuja tai 142 tuen säilyttävyys-täysimääräisyys-ensisijaisuus ehtoja artikloihin uitettu. Etenkin kun nimenomaan yksimahaisten tuotantoa ja rehualaa ei tundran olot pahemmin haittaa seinien sisällä. Olosuhde-ero on pikemminkin tanskan ja ab-alueen välillä, lahden molemmin puolin.

Viimeksi muokattu: 15.11.09 - klo:12:12 kirjoittanut korven ukko