Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatalousneuvonta? KOMMENTOI!  (Luettu 19989 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Maatalousneuvonta? KOMMENTOI!
Ihan kaikkea aivotyötä ei kannata ulkoistaa. Jos ei tiedä mitä kuuluu tehdä ja miksi niin tehdään niin homma on ns. heikoilla jäillä. Jos suunnitelmiin täytyy tehdä pikainen muutos niin on hyvä tietää alkuperäisten suunnitelmien laskentaperusteet. Esim. just Wisussa tai vaikka lehmien ruokinnassa. 

Teetetty Wisu tulee halvemmaksi kuin itse tehty ainakin pikkutilalla jolla on vähän lohkoja. Tukihakemusten ulkoistamista en ole vielä oivaltanut. Tuottaja on kuitenkin valheistaan vastuussa vaikka kupongin olisi joku muu täyttänytkin. Sama peli tietysti noissa teetetyissä Wisuissa.

Minä tein joskus muutaman Wisun vai olivatko ne Visuja vielä silloin. Lopetin homman kun niissä täytyi valehdella niin paljon että sai fosforit ja typet tasan  ;D Puolet vettä näytteisiin ja sitten vielä sontamäärä piti puolittaa. Ah noita aikoja.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Maatalousneuvonta? KOMMENTOI!
Mites ne jotka teettää viljelysuunnitelmat ulkopuolisella, ja sitten joutuu syystä tai toisesta tekemään viime hetken muutoksia? Pystyykö itse laskemaan mitä on saatavilla käytettävissä olevilla aineilla, vai pitääkö lähteä soittelemaan viikonloppuna suunniltelman tekijälle? (käytännön esimerkki: lietepumppu laukeaa perjantai-iltana, mutta kuivalantaa olisi saatavissa)


Tuola aiemmin mainittin.Tehdään mun omalle koneelle,voi itte muutella jos on aihetta.

Se on yksi mikä on kirjootettu ja toinen mitä tehdään ;D ;D

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Maatalousneuvonta? KOMMENTOI!
Tukihakemusten ulkoistamista en ole vielä oivaltanut. Tuottaja on kuitenkin valheistaan vastuussa vaikka kupongin olisi joku muu täyttänytkin.
Teettäjä on vastuussa, mutta tekijän vastuuvakuutuksesta voi hakea korvaukset jos tulonmenetyksiä sattuu, olettaen että tekijällä sellainen on. Tästä syystä en näe mitään järkeä edes koskea niihin kuponkeihin itse saati istuskella päiväkahveilla kaikenmaailma diipadaapa koulutuksissa. Kaikkein parasta ulkoistamista.
Nothing is Something Worth Doing

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Maatalousneuvonta? KOMMENTOI!
Tukihakemusten ulkoistamista en ole vielä oivaltanut. Tuottaja on kuitenkin valheistaan vastuussa vaikka kupongin olisi joku muu täyttänytkin.
Teettäjä on vastuussa, mutta tekijän vastuuvakuutuksesta voi hakea korvaukset jos tulonmenetyksiä sattuu, olettaen että tekijällä sellainen on. Tästä syystä en näe mitään järkeä edes koskea niihin kuponkeihin itse saati istuskella päiväkahveilla kaikenmaailma diipadaapa koulutuksissa. Kaikkein parasta ulkoistamista.
Samaa mieltä siis olen minäkin  8)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: Maatalousneuvonta? KOMMENTOI!
^ Varsinkin kun omakunta sponsoroi neuvojan ilmaiseksi viimeisellä palautus viikolla. Kasvulohkolomakeen tulostus ja keskustaan ajelu on suurin vaiva.
Tranceforming the world

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Maatalousneuvonta? KOMMENTOI!
Tukikoulutukset? Mitä ne ovat... Miksi joku viitsisi rahdata takamuksensa jonnekin penkille kuuntelemaan itsestäänselviä asioita. Lähinnä nuo tilaisuudet ovat tietysti sosiaalisia tapauksia, mutta eihän niissä mitään käyttökelpoista opi.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Maatalousneuvonta? KOMMENTOI!
Tukikoulutukset? Mitä ne ovat... Miksi joku viitsisi rahdata takamuksensa jonnekin penkille kuuntelemaan itsestäänselviä asioita. Lähinnä nuo tilaisuudet ovat tietysti sosiaalisia tapauksia, mutta eihän niissä mitään käyttökelpoista opi.
Kaikki eivät ole yhtä hyviä.Mä en ainakaan tiedä mistään mitään joten on hyvä jos on mahdollisuus neuvontaan.Sitäpaitsi toihan on varmaan monelle ainoita tapoja päästä kotoa pois ilman muijaa(jos ei änkeä mukaan) eli varmasti paikka vaihtaa kuulumisia,eli mainitsemasi sosiaalinen tapahtuma.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Vilja-Antti

  • Vieras
Vs: Maatalousneuvonta? KOMMENTOI!
Mä oon ainakin niin tyhmä että parempi antaa asiantuntijoiden tehdä tukihakemukset ja viljelysuunnitelmat.Verokirjanpidosta nyt puhumattakaan.Olen säästänyt/tienannut näitä asiantuntijapalveluita käyttämällä tuhansi ellei kymmeniä tuhansia euroja vuosien mittaan.Aina jää joku arvokas tieto/tomintatapa huomaamatta jos itse tuhraa ja aikaa siihenkin(ainakin talouskirjanpitoon) menee vuodessa todella paljon,etenkin kun kuitteja kertyy mojovia määriä.

Mitä sää maksat vuodessa tuosta kaikesta?
visu+tukipaperit=n.150e Kirjanpito kuukausialvi-ilmoituksineen ja veroilmoituksineen n.500e.Kuitteja yli 1000/vuosi  :D

En usko, että tuohon hintaan kukaan tekee muutta kuin pimiästi.

Hyvä jos sillonkaa :)

Jos hvinnamo on saannut  noin halvalla palvelut, ehkä se kertoo, että te muut olette maksaneet aivan liikaa, ette ole hintatietoisia.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Maatalousneuvonta? KOMMENTOI!
Mulla on ollut sellainen periaate, että minun täytyy olla selvillä siitä mitä teen. Joka vuosi käyn vähintään yhden tukikoulutustilaisuuden istuskelemassa. Usein myös verotuksessa sama juttu. Tukipaperit täytän aina itse. Jos tulee jotain kysyttävää, niin soitan jollekkin neuvojalle ja kysyn jonkun asian. Vakuutuksia ei ole ja virheistä kannan itse vastuun. Onko tämä järkevää vai ei? Olen miettinyt asian niin, että kukaan ei tee toiselle papereita niin hyvin mitä itse teet, kun asiasi osaat. Ja aina voit oppia jotain uutta. Kyllä esimerkiksi viljelysuunnitelmat ja apulantojen laskemiset on aika keskeinen osa viljelijän työtä ja sellainen asia, mikä täytyisi pitää omissa näpeissä. Keskimääräisellä viljatilalla tukipaperien täyttäminen ei ole mitenkään ylivoimaisen vaikeaa. Sitten on sellainenkin pointti, että kun et koskaan itse noita paperihommia tee, niin kynnys niiden tekemiseen kasvaa aikaa myöten sellaiseksi, että et pysty niihin lopulta muuta tekemään kuin laittamaan nimesi alle. Jep.

MF 4000

  • Vieras
Vs: Maatalousneuvonta? KOMMENTOI!
Kyllä asia on noin kuin kylmis sanoi.Mutta jos paperihommat  ei onnistu ja tietsikan käyttö on pelkkää netissä surfafilua varten paras silloin on teettää hommat asiantuntijoilla.Mutta tuskin edullisia ovat neuvojien istunnot ja käsittääkseni siinä tarvitsee olla itse paikalla viljelysuunnitelmaa tehdessä,joten aikaa menee kuitenkin.

Vilja-Antti

  • Vieras
Vs: Maatalousneuvonta? KOMMENTOI!
Viljelysuunnitelman teko itse on paljon helpompaa kuin monet kuvittelevat.
Tosin alussa kuluu aikaa, kun ohjelmaan perehtyy ja sinne vie tilan perustietoja ja tekee ensimmäistä sunnitelmaa, mutta seuraavana vuonna suunnitelman teko on jo paljon nopeampaa, yleensäkin tänä päivänä nämä ohjelmat on jo helppokäyttöisiä ja opastavat käyttäjää, niin että kovin helposti ei tule vahingossa laitettua ohjelmaan esimerkiksi sallitut raja-arvot ylittäviä ravinnemääriä.

Verokirjanpito-ohjelmat on vielä helppokäyttöisempiä, ja jos viitsii pitkin vuotta tallentaa kirjanpitovientejä ohjelmaan, niin veroilmoituslomakkeiden  tulostaminen alkuvuonna on lasten leikkiä. 

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: Maatalousneuvonta? KOMMENTOI!
^ Varsinkin kun omakunta sponsoroi neuvojan ilmaiseksi viimeisellä palautus viikolla. Kasvulohkolomakeen tulostus ja keskustaan ajelu on suurin vaiva.
Yllättävän paljon kunnatkin antavat maataloustukea maatalousalueella. Täällä duunarialueella ei ole koskaan kunta tukenut pennillä, saatikka sentilläkään maataloutta.
Aikoinaan yrittivät saada lomittajien toista matkaa maksuun mutta se ei käynyt kun maanviljelijät olisivat hyötyneet.  :o
Mystinen kesälaatumies

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Maatalousneuvonta? KOMMENTOI!
Mä en ainakaan tekis verokirjanpitoa itse.Niin monta kertaa kattellu naapureilla kun ne kuitit on joka kevättalvi keittiön pöydällä levällään ja sit niitä tehdään se viikko siinä.Ja mä oon laskenu että jos olisin itse tuhrannut niin tuntipalkka olisi ollut pakkasella ja pahasti.Moni vähennys olisi mennyt kyllä ohi suun!! Eikä minua ole luotu papereiden kanssa pelaamiseen vaan voin tehdä nekin ajat jotain muuta,eikä tarvitse stressata asiasta.Olen silti hyvin selvillä kirjanpidosta ja käymme säännöllisesti asioita kirjanpitäjän kanssa läpi.Erittäin mieluusti maksan tästä ammattilaiselle ja kukin saa tehdä itse tai sitten tekee kuin Irwin aikanaan: Goodmanin poika otti veroilmoituskaavakkeen ja kirjoitti päälle isolla tussilla:"HARKIKKAA POJAT!" ja pojathan harkitsivat sitten  ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Maatalousneuvonta? KOMMENTOI!
Verotuksen tekemistä perusviljatilalla pidän vielä Eu kirjanpitoakin yksinkertaisempana asiana. Eli enpä ulkoistaisi sitäkään.

koponen

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1379
  • Herrasmies kiireestä kantapäähän
Vs: Maatalousneuvonta? KOMMENTOI!
Verotuksen tekemistä perusviljatilalla pidän vielä Eu kirjanpitoakin yksinkertaisempana asiana. Eli enpä ulkoistaisi sitäkään.

Molemmissa on omat jipponsa, eli jos et ihan varmasti hallitse näitä niin kyllä se ulkopuolinen apu on hintansa väärtti
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei kestä sitä määrää minkä naama vaatisi.