Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Turve  (Luettu 11333 kertaa)

Veeti

  • Vieras
Turve
Hölmöjä esityksiä kepulaisilta, Lehtomäeltä ja maitu-marttilalta:

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/10/ymparistoministeri_suosii_turpeen_polttoa_1090564.html

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Turve
ymmärrän hyvin kokkoomuksen vastustuksen kaiken kotimaisen enerkijan käyttöön

Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Turve
Kyllä tuo ainakin täälläpäin toimii, kaukolämmössä.
Kunta taitaa netota aika tanakasti, tolla kaukolämöllä ????

Aulis Anttila

  • Vieras
Kepulaisen ymmärrys...
ymmärrän hyvin kokkoomuksen vastustuksen kaiken kotimaisen enerkijan käyttöön

Joopa ja joo... sitä et ymmärrä, että turve on kivihiiltäkin tuhoisampi vaihtoehto luonnolle ja ympristölle... mutta mitäpä kaikki Suomen järvet saastuttanut kepusakki mistään välittäisi - pelkkää mulle-mulle mulle sakkia koko joukkio  :o :o :o >:( >:( >:(

Veeti

  • Vieras
Vs: Kepulaisen ymmärrys...
ymmärrän hyvin kokkoomuksen vastustuksen kaiken kotimaisen enerkijan käyttöön

Joopa ja joo... sitä et ymmärrä, että turve on kivihiiltäkin tuhoisampi vaihtoehto luonnolle ja ympristölle... mutta mitäpä kaikki Suomen järvet saastuttanut kepusakki mistään välittäisi - pelkkää mulle-mulle mulle sakkia koko joukkio  :o :o :o >:( >:( >:(

Soitten kuivaaminen on pilannut monta järveä.

http://www.ksml.fi/mielipide/keskustelupalsta/posts/list/1161.htm

Viimeksi muokattu: 19.10.09 - klo:13:13 kirjoittanut Veeti

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kepulaisen ymmärrys...
ymmärrän hyvin kokkoomuksen vastustuksen kaiken kotimaisen enerkijan käyttöön

Joopa ja joo... sitä et ymmärrä, että turve on kivihiiltäkin tuhoisampi vaihtoehto luonnolle ja ympristölle... mutta mitäpä kaikki Suomen järvet saastuttanut kepusakki mistään välittäisi - pelkkää mulle-mulle mulle sakkia koko joukkio  :o :o :o >:( >:( >:(

Jooo, näinhän se taitaa olla jos tuota luonnonsuojelua katsoo, muuta huonoa siinä ei sitten olekkaan ????
Eiköhän ne vielä siihenkin jonkun ratkaisun keksi, sellaiset suodattimet että homma hoituu ????

Aulis Anttila

  • Vieras
Toivo... toive...
ymmärrän hyvin kokkoomuksen vastustuksen kaiken kotimaisen enerkijan käyttöön
Joopa ja joo... sitä et ymmärrä, että turve on kivihiiltäkin tuhoisampi vaihtoehto luonnolle ja ympristölle... mutta mitäpä kaikki Suomen järvet saastuttanut kepusakki mistään välittäisi - pelkkää mulle-mulle mulle sakkia koko joukkio  :o :o :o >:( >:( >:(
Jooo, näinhän se taitaa olla jos tuota luonnonsuojelua katsoo, muuta huonoa siinä ei sitten olekkaan ???? Eiköhän ne vielä siihenkin jonkun ratkaisun keksi, sellaiset suodattimet että homma hoituu ????

Toivotaan niin... sitä kuitenkin on täällä meillä "aika" paljon.

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Turve
Hölmöjä esityksiä kepulaisilta, Lehtomäeltä ja maitu-marttilalta:

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/10/ymparistoministeri_suosii_turpeen_polttoa_1090564.html

No huh huh!! Joillekin kelpaa ulkolainen kivihiili mutta ei puhdas ja uusiutuva kotimainen turve. Turpeen käyttöä tulisikin lisätä merkittävästi nykyisestä.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Turve
Hölmöjä esityksiä kepulaisilta, Lehtomäeltä ja maitu-marttilalta:

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/10/ymparistoministeri_suosii_turpeen_polttoa_1090564.html

No huh huh!! Joillekin kelpaa ulkolainen kivihiili mutta ei puhdas ja uusiutuva kotimainen turve. Turpeen käyttöä tulisikin lisätä merkittävästi nykyisestä.

Nooh, pittää muistaa että jos saman asian ois sanonu jumalaksi kohotettu Ville Itälä, niin oesiha niitä halleluujaita ja ylistyshuutoja kuultu, ihan oesi ruutinkeksijäksi maenittu...
Elämä on parasta kometiijjaa

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Turve
ja tuolla paikallisella työllisyydellähän ei sitten ole mitään merkitystä ,-suomessa!    on se vaan tosi ihmoa kun suomessa ei mitään voida tehdä, aina on jonkin mielestä väärin!   Kautta vuosisatojen; hakataan metät ja poltetaan tervaksi ; väärin.  kasketaan metät pelloiksi, väärin.  viljellään metät puupelloiksi; väärin.   nostetaan tuvetta pikkuosalta soita; väärin.  muutetaan pajupelloiksi turvesuot; väärin.   viljellään tehokkaasti maksimisatoja ottaen; väärin jätetään pellot oman onnen nojaan; väärin. rakennetaan isoja navetoita ja tuotetaan tehokkaasti>; väärin. pidetään pikkutiloja kitumalla pystyssä ; väärin !   mitä *****a myö täällä oikein touhutaan, veetään leukakiikkuun!     -väärin?

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Turve
ja tuolla paikallisella työllisyydellähän ei sitten ole mitään merkitystä ,-suomessa!    on se vaan tosi ihmoa kun suomessa ei mitään voida tehdä, aina on jonkin mielestä väärin!   Kautta vuosisatojen; hakataan metät ja poltetaan tervaksi ; väärin.  kasketaan metät pelloiksi, väärin.  viljellään metät puupelloiksi; väärin.   nostetaan tuvetta pikkuosalta soita; väärin.  muutetaan pajupelloiksi turvesuot; väärin.   viljellään tehokkaasti maksimisatoja ottaen; väärin jätetään pellot oman onnen nojaan; väärin. rakennetaan isoja navetoita ja tuotetaan tehokkaasti>; väärin. pidetään pikkutiloja kitumalla pystyssä ; väärin !   mitä *****a myö täällä oikein touhutaan, veetään leukakiikkuun!     -väärin?

Sä et ole vielä tajunnut tätä suomalaista yhteiskuntaa.
Mennään kortiston kautta sossun luukulle ja sen jälkeen vedetään lärvit veronmaksajien rahoilla -> oikein
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Turve
ja tuolla paikallisella työllisyydellähän ei sitten ole mitään merkitystä ,-suomessa!    on se vaan tosi ihmoa kun suomessa ei mitään voida tehdä, aina on jonkin mielestä väärin! 

Puuenergian työllistämisvaikutus on huomattavasti turvebusinesta parempi, on myös paremmin ympärivuotista. Mielestäni myös turpeen erityisasemat pitäisi poistaa, jos pärjää samalta viivalta lähdettäessä esim. puun kanssa, niin sitten. Turpeen hyvä puoli kivihiileen verrattuna on se, että kaikki ympäristövaikutukset jäävät kotimaahan, niitä ei ulkoisteta muualle.

Petri

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Turve
Hölmöjä esityksiä kepulaisilta, Lehtomäeltä ja maitu-marttilalta:

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/10/ymparistoministeri_suosii_turpeen_polttoa_1090564.html

No huh huh!! Joillekin kelpaa ulkolainen kivihiili mutta ei puhdas ja uusiutuva kotimainen turve. Turpeen käyttöä tulisikin lisätä merkittävästi nykyisestä.

Nooh, pittää muistaa että jos saman asian ois sanonu jumalaksi kohotettu Ville Itälä, niin oesiha niitä halleluujaita ja ylistyshuutoja kuultu, ihan oesi ruutinkeksijäksi maenittu...

Kyllähän se on niin, jotta jos ruuti olis jäänyt Villen keksittäväksi, niin kolmaskin maailmansota sodittaisiin nuijilla.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Aulis Anttila

  • Vieras
Suomalainen yhteiskunta...
vielä tajunnut tätä suomalaista yhteiskuntaa. Mennään kortiston kautta sossun luukulle ja sen jälkeen vedetään lärvit veronmaksajien rahoilla -> oikein

...tai tehdään niin ku kepulaiset - pannaan torppa täyteen kakaroita ja elellään lapsilisillä...  :o :o >:( >:(

Movado

  • Vieras
Vs: Turve
vielä tajunnut tätä suomalaista yhteiskuntaa. Mennään kortiston kautta sossun luukulle ja sen jälkeen vedetään lärvit veronmaksajien rahoilla -> oikein

...tai tehdään niin ku kepulaiset - pannaan torppa täyteen kakaroita ja elellään lapsilisillä...  :o :o >:( >:(

Ompas pieni - torppa.