Kun täällä on sellaisia taraktorin omistajia jotka ei tiedä portaattomasta vaihdeloodasta mitään ja ei ainakaan niiden eroista.Vetääkö niissä öljy vai ratas rattaasta. Paljonko on liikkuvia osia verrattuna normaaliin askiin. Onko valtran ja frentin askien välillä iso ero liikkuvissa osissa ja kumminpäin. Kertokaa ketkä tietää.
Suurin osa ei näy osaavan erottaa hydrostaattista ja portaatonta voimansiirtoa.
Vario, dynavt ja direct:ssä on voimansiirrossa koko ajan mekaaninen yhteys eteenpäin, hydrauliikalla muutetaan vain välitystä planeetan pyörimisnopeuden kautta. Päävälitys on polttoainetalouden takia valittavissa pellolle ja tielle erikseen, kulkee kyllä tiealueellakin kaikki nopeudet.
Case cvt ja johndeere ovat lähempänä automaattilaatikkoa, pykältäminen ei tunnu vedossa, ajellaan useampaa hydraulipakkaa kiinni ja auki ja luistattamalla, rinnakkaiset voimansiirtolinjat