Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Dyna-VT  (Luettu 22725 kertaa)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Ylivoimanen Vario !
[
YLIVOIMAisen laiskoja heppoja, kun nuon ison fenttiilin tarttee lingon siirtoon... ;D

Ei pihalta pienempiä löytyny  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Ylivoimanen Vario !

Millais Ojala sun frentis se poljinajon moottorijarrutusominaisuus toimii?

Ojala nostaa jalan kaasulta ja vetäsee ajotikusta taakkepäin??   ;D

DynaVt:s riittää vain jalan nosto kaasupolkimelta.

"If You don´t know where Your money went, You must have bought an expensive Fent...."

Nostaa jalaan pois kaasulta...

TMS poljinajolla vippaa tikkua oikeelle niim "tempomat" tippuu pois ja hienosti jarruuttaa,
TMS tikkuajolla sama homma  :o
Jos manaalisti ilman TMS:sää ajaa niin sitte nostaa kaasun ja tikulla jarruuttaa ja jarrulla
jos tiukempaa vaatii  ;)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Ylivoimanen Vario !

"If You don´t know where Your money went, You must have bought an expensive Fent...."

Nostaa jalaan pois kaasulta...

TMS poljinajolla vippaa tikkua oikeelle niim "tempomat" tippuu pois ja hienosti jarruuttaa,
TMS tikkuajolla sama homma  :o
Jos manaalisti ilman TMS:sää ajaa niin sitte nostaa kaasun ja tikulla jarruuttaa ja jarrulla
jos tiukempaa vaatii  ;)

***Vaikealta kuulostaa.  Onneksi massikassa on ihmisystävällinen käyttöliittymä portaattoman vaihteiston hallintaan.
Kui mää ain olen paras?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Dyna-VT
accon viimeisin kehitysversio portaattomasta traktorista tullee valtralta ja jatkossa sitä saa cnh:n tapaan joko valtran fendtin tai massikan vaihdettavilla irtokuorilla  ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Ylivoimanen Vario !

***Vaikealta kuulostaa.  Onneksi massikassa on ihmisystävällinen käyttöliittymä portaattoman vaihteiston hallintaan.

On useita eri tapoja moottorijarrutukselle, Dyna -VT :ssä vain yksi
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Ylivoimanen Vario !

***Vaikealta kuulostaa.  Onneksi massikassa on ihmisystävällinen käyttöliittymä portaattoman vaihteiston hallintaan.

On useita eri tapoja moottorijarrutukselle, Dyna -VT :ssä vain yksi

Ei Ojala ei. Poljinajolla on neljä eri säätöarvoa moottorijarrutukselle. Niistä voi valita mieleisensä.

Muuta ei tarvitte.
Kui mää ain olen paras?

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690
Vs: Dyna-VT
accon viimeisin kehitysversio portaattomasta traktorista tullee valtralta ja jatkossa sitä saa cnh:n tapaan joko valtran fendtin tai massikan vaihdettavilla irtokuorilla  ;D

Siinähän se taas nähää mikä merkki tät palloo etiäpäin pyörittelee VALTRA ;D

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Dyna-VT
accon viimeisin kehitysversio portaattomasta traktorista tullee valtralta ja jatkossa sitä saa cnh:n tapaan joko valtran fendtin tai massikan vaihdettavilla irtokuorilla  ;D

Siinähän se taas nähää mikä merkki tät palloo etiäpäin pyörittelee VALTRA ;D

Juuri näin.
Vuoden päästä Jyväskylässä Valtran osastolla varmaan esitellään kuumimpana uutuutena tahko.

Niinhän se oli männävuosina turbiinikytkinkin. Saksalaisilla se nyt vaan sattui olemaan jo viiskytluvulla käytössä traktoreissa/kin. :D
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Ylivoimanen Vario !

***Vaikealta kuulostaa.  Onneksi massikassa on ihmisystävällinen käyttöliittymä portaattoman vaihteiston hallintaan.

On useita eri tapoja moottorijarrutukselle, Dyna -VT :ssä vain yksi

Ei Ojala ei. Poljinajolla on neljä eri säätöarvoa moottorijarrutukselle. Niistä voi valita mieleisensä.

Muuta ei tarvitte.

Masserissa onki MagnetiMarelli sähöt niistä saa aikaan monenmoista moottorijarrutusta,
liekö kahtakertaa samanlaista  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Dyna-VT

Siis polttoaineensäästöönhän noi kaikki portaattomat on tarkoitettu merkistä riippumatta... Näyttävää räyhäämistä ja ryskäämistä halajavien täytyy sitte vaan tyytyä keppilootaisiin ja painaa se talla pohjaan. Täytyy vaan muistaa sekin, että tiukassa paikassa täytyy itte kepittää, jos haluu sen moottorin räyhäävän kunnolla... 8)

Tuohon tottunut naapurin vanhaisäntä kysyi kun ensmäistä kertaa havaitti "oudonnäköisen" raktorin kartanonlaitapellollansa jotta: "Käypikö siinä kone ollenkaan vai onko siinä sähkökone?"
Tottunu vuosikymmenet kuuntelemaan valmuttien karjuntaa.
Muuten, miksi helevatassa enin osa vallukuskeista kierrättää keveissäkin töissä moottoria niin hiivatisti? Kauhiaa melusaastetta. Kuulee ainaski kolomenkilometrin päähän kun kasitonnihiitekki kiskoo neliterästä sarka-auraa kukkamullassa.

Just maanantaina näin (tosin etäältä), kun joku kutos-valtu jotain ojamaita levitteli perälevyllä tjsp. Kauhee huudatus pienellä vaihteella ja suurilla kierroksilla. Ei, ei ollut voimanottokäyttöinen perälevy, joka olis vaatinu kierroksia eikä tarvinnut perälevy ajovoimanottoakaan.
Sulla täytyy olla tosihyvä näkö ;D ;D

Pakko olla hyvä näkö, jottei jää jontut ja valtut jalakoohin tua tien päällä ajaes...  8)

Ei vaan oikeesti matkaa oli parisen sataa metriä ja valtuksi sen tunnisti helposti eikä korvissakaan ollut niin paljoo vikaa, ettei olis erottanu, kuinka monta mäntää hakkas kantta palasiksi. ;D

Ainiinjoo... se oli muuten 905 se valtu.
tethering holes to their concave windings

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Ylivoimanen Vario !

***Vaikealta kuulostaa.  Onneksi massikassa on ihmisystävällinen käyttöliittymä portaattoman vaihteiston hallintaan.

On useita eri tapoja moottorijarrutukselle, Dyna -VT :ssä vain yksi

Ei Ojala ei. Poljinajolla on neljä eri säätöarvoa moottorijarrutukselle. Niistä voi valita mieleisensä.

Muuta ei tarvitte.

Masserissa onki MagnetiMarelli sähöt niistä saa aikaan monenmoista moottorijarrutusta,
liekö kahtakertaa samanlaista  :P

Frentissä on tuulisähköä. Ympäristöystävällistä.
Kui mää ain olen paras?

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Dyna-VT
Kun täällä on  sellaisia taraktorin omistajia jotka ei tiedä portaattomasta vaihdeloodasta mitään ja ei ainakaan niiden eroista.Vetääkö niissä öljy vai ratas rattaasta. Paljonko on liikkuvia osia verrattuna normaaliin askiin. Onko valtran ja frentin askien välillä iso ero liikkuvissa osissa  ja kumminpäin. Kertokaa ketkä tietää.
Suurin osa ei näy osaavan erottaa hydrostaattista ja portaatonta voimansiirtoa.

Vario, dynavt ja direct:ssä on voimansiirrossa koko ajan mekaaninen yhteys eteenpäin, hydrauliikalla muutetaan vain välitystä planeetan pyörimisnopeuden kautta. Päävälitys on polttoainetalouden takia valittavissa pellolle ja tielle erikseen, kulkee kyllä tiealueellakin kaikki nopeudet.


Case cvt ja johndeere ovat lähempänä automaattilaatikkoa, pykältäminen ei tunnu vedossa, ajellaan useampaa hydraulipakkaa kiinni ja auki ja luistattamalla, rinnakkaiset voimansiirtolinjat

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Dyna-VT
Kun täällä on  sellaisia taraktorin omistajia jotka ei tiedä portaattomasta vaihdeloodasta mitään ja ei ainakaan niiden eroista.Vetääkö niissä öljy vai ratas rattaasta. Paljonko on liikkuvia osia verrattuna normaaliin askiin. Onko valtran ja frentin askien välillä iso ero liikkuvissa osissa  ja kumminpäin. Kertokaa ketkä tietää.
Suurin osa ei näy osaavan erottaa hydrostaattista ja portaatonta voimansiirtoa.

Vario, dynavt ja direct:ssä on voimansiirrossa koko ajan mekaaninen yhteys eteenpäin, hydrauliikalla muutetaan vain välitystä planeetan pyörimisnopeuden kautta. Päävälitys on polttoainetalouden takia valittavissa pellolle ja tielle erikseen, kulkee kyllä tiealueellakin kaikki nopeudet.


Case cvt ja johndeere ovat lähempänä automaattilaatikkoa, pykältäminen ei tunnu vedossa, ajellaan useampaa hydraulipakkaa kiinni ja auki ja luistattamalla, rinnakkaiset voimansiirtolinjat



Tää on juuri se oikea selitys, vaikkakaan kaikki ei sitä ymmärrä ja usko. Mutta kaikes yksinkertaisuudessan asia on näin. Ei siellä mehulla mitään muuta tehdä kuin muutetaan planeettapyörästöjen nopeuksia ja suhteita. Itse asiassa JD:n eccomissakin tehdään juuri näin, mutta pakkoja ja planeettapyörästöjä kytkemällä ja vapauttamalla laajennetaan tämän ensimmäisen planeettapyörästön toiminta-aluetta, jolloin saadaan 0-50km/h.
tethering holes to their concave windings

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Dyna-VT
Usean valtra vuoden jälkeen tuli kokeiltuu dyna-veeteetä ja taitaapi olla viisanta pysyy valtrassa!! 167hv ja pienes ylämäes tippuu vauhti jopa 20km/h.....Kuormaa 10.55T + kärryn paino n.2,5T...Ei ymmärrä? Tosin onhaa se näppärä vekotin se portaaton. Ei auta kun ootella valtran portaatont jos se teho hukka ei olis ihan noin suuri.

tractor powerin 3/2009 on luettavissa taloudellisuus testi siitä voi jokainen päätellä kuin paljo vt hukkaa tehoa.

1 mf 7495 dynä vt  keskikulutus 18,7
2 fendt vario     820                     19,0
3 new holland 7040                   21,0
4 case ih puma                         21,7
5 mc cormick   ttx                     23

se hiljaisuus, täydellinen portaattomuus ja huippu jousitus hämää  :)

dynä vt se nykyaikasin portaaton

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Dyna-VT
Kun täällä on  sellaisia taraktorin omistajia jotka ei tiedä portaattomasta vaihdeloodasta mitään ja ei ainakaan niiden eroista.Vetääkö niissä öljy vai ratas rattaasta. Paljonko on liikkuvia osia verrattuna normaaliin askiin. Onko valtran ja frentin askien välillä iso ero liikkuvissa osissa  ja kumminpäin. Kertokaa ketkä tietää.
Suurin osa ei näy osaavan erottaa hydrostaattista ja portaatonta voimansiirtoa.

Vario, dynavt ja direct:ssä on voimansiirrossa koko ajan mekaaninen yhteys eteenpäin, hydrauliikalla muutetaan vain välitystä planeetan pyörimisnopeuden kautta. Päävälitys on polttoainetalouden takia valittavissa pellolle ja tielle erikseen, kulkee kyllä tiealueellakin kaikki nopeudet.


Case cvt ja johndeere ovat lähempänä automaattilaatikkoa, pykältäminen ei tunnu vedossa, ajellaan useampaa hydraulipakkaa kiinni ja auki ja luistattamalla, rinnakkaiset voimansiirtolinjat



Tää on juuri se oikea selitys, vaikkakaan kaikki ei sitä ymmärrä ja usko. Mutta kaikes yksinkertaisuudessan asia on näin. Ei siellä mehulla mitään muuta tehdä kuin muutetaan planeettapyörästöjen nopeuksia ja suhteita. Itse asiassa JD:n eccomissakin tehdään juuri näin, mutta pakkoja ja planeettapyörästöjä kytkemällä ja vapauttamalla laajennetaan tämän ensimmäisen planeettapyörästön toiminta-aluetta, jolloin saadaan 0-50km/h.
Kuis pakilla ::)