Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Dyna-VT  (Luettu 22833 kertaa)

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Dyna-VT
tractor powerin 3/2009 on luettavissa taloudellisuus testi siitä voi jokainen päätellä kuin paljo vt hukkaa tehoa.

1 mf 7495 dynä vt  keskikulutus 18,7
2 fendt vario     820                     19,0
3 new holland 7040                   21,0
4 case ih puma                         21,7
5 mc cormick   ttx                     23

se hiljaisuus, täydellinen portaattomuus ja huippu jousitus hämää  :)



Ei sitte ollu yhtään traktoria testissä? ;D

vain toimivat vehkeet oli testissä  :)

Kyllä meillä on ainakin pelannu ihan hyvin, enemmän oli ongelmia edellisen keppivaihteisen kans. Jos ei kaikki sininen ole taivasta, niin ei myöskään kaikki punainen ole ruusuista... ;)
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: Dyna-VT
Kun täällä on  sellaisia taraktorin omistajia jotka ei tiedä portaattomasta vaihdeloodasta mitään ja ei ainakaan niiden eroista.Vetääkö niissä öljy vai ratas rattaasta. Paljonko on liikkuvia osia verrattuna normaaliin askiin. Onko valtran ja frentin askien välillä iso ero liikkuvissa osissa  ja kumminpäin. Kertokaa ketkä tietää.
Suurin osa ei näy osaavan erottaa hydrostaattista ja portaatonta voimansiirtoa.

Vario, dynavt ja direct:ssä on voimansiirrossa koko ajan mekaaninen yhteys eteenpäin, hydrauliikalla muutetaan vain välitystä planeetan pyörimisnopeuden kautta. Päävälitys on polttoainetalouden takia valittavissa pellolle ja tielle erikseen, kulkee kyllä tiealueellakin kaikki nopeudet.


Case cvt ja johndeere ovat lähempänä automaattilaatikkoa, pykältäminen ei tunnu vedossa, ajellaan useampaa hydraulipakkaa kiinni ja auki ja luistattamalla, rinnakkaiset voimansiirtolinjat



Tää on juuri se oikea selitys, vaikkakaan kaikki ei sitä ymmärrä ja usko. Mutta kaikes yksinkertaisuudessan asia on näin. Ei siellä mehulla mitään muuta tehdä kuin muutetaan planeettapyörästöjen nopeuksia ja suhteita. Itse asiassa JD:n eccomissakin tehdään juuri näin, mutta pakkoja ja planeettapyörästöjä kytkemällä ja vapauttamalla laajennetaan tämän ensimmäisen planeettapyörästön toiminta-aluetta, jolloin saadaan 0-50km/h.
miten nuita planeettojen suhteita muutetaan ??? ??? ??? ???
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Dyna-VT

[/quote]miten nuita planeettojen suhteita muutetaan ??? ??? ??? ???
[/quote]


Noin.

http://www.youtube.com/watch?v=AIgEC3QTR20
Kui mää ain olen paras?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Dyna-VT
.
miten nuita planeettojen suhteita muutetaan ??? ??? ??? ???
[/quote]
no, varmaan synnyttämällä esimerkiksi sota kahden planeetan välille ja sotkemalla siihen muitakin planeettoja avoimeen konfliktiin...Ei ole hirveästi kokemusta tosta galaktisesta ulkopolitiikasta..
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Dyna-VT
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: Dyna-VT

miten nuita planeettojen suhteita muutetaan ??? ??? ??? ???
[/quote]


Noin.

http://www.youtube.com/watch?v=AIgEC3QTR20
[/quote]vanha totuus pätee, yks kuva kertoo enempi kun tuhat sanaa ( tai 30 tietämätöntä agrolaista) ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Dyna-VT

miten nuita planeettojen suhteita muutetaan ??? ??? ??? ???


Noin.

http://www.youtube.com/watch?v=AIgEC3QTR20
[/quote]vanha totuus pätee, yks kuva kertoo enempi kun tuhat sanaa ( tai 30 tietämätöntä agrolaista) ;D ;D ;D
[/quote]

Eihän tossa mistään planeetoista puhuta mitään, ainoastaan jostain traktorin voimansiirrosta!!
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690
Vs: Dyna-VT
Usean valtra vuoden jälkeen tuli kokeiltuu dyna-veeteetä ja taitaapi olla viisanta pysyy valtrassa!! 167hv ja pienes ylämäes tippuu vauhti jopa 20km/h.....Kuormaa 10.55T + kärryn paino n.2,5T...Ei ymmärrä? Tosin onhaa se näppärä vekotin se portaaton. Ei auta kun ootella valtran portaatont jos se teho hukka ei olis ihan noin suuri.

tractor powerin 3/2009 on luettavissa taloudellisuus testi siitä voi jokainen päätellä kuin paljo vt hukkaa tehoa.

1 mf 7495 dynä vt  keskikulutus 18,7
2 fendt vario     820                     19,0
3 new holland 7040                   21,0
4 case ih puma                         21,7
5 mc cormick   ttx                     23

se hiljaisuus, täydellinen portaattomuus ja huippu jousitus hämää  :)


Entäs se nopeusmittarin lukeman laskeminen? Hämäys.......?

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Dyna-VT
Usean valtra vuoden jälkeen tuli kokeiltuu dyna-veeteetä ja taitaapi olla viisanta pysyy valtrassa!! 167hv ja pienes ylämäes tippuu vauhti jopa 20km/h.....Kuormaa 10.55T + kärryn paino n.2,5T...Ei ymmärrä? Tosin onhaa se näppärä vekotin se portaaton. Ei auta kun ootella valtran portaatont jos se teho hukka ei olis ihan noin suuri.

tractor powerin 3/2009 on luettavissa taloudellisuus testi siitä voi jokainen päätellä kuin paljo vt hukkaa tehoa.

1 mf 7495 dynä vt  keskikulutus 18,7
2 fendt vario     820                     19,0
3 new holland 7040                   21,0
4 case ih puma                         21,7
5 mc cormick   ttx                     23

se hiljaisuus, täydellinen portaattomuus ja huippu jousitus hämää  :)


Entäs se nopeusmittarin lukeman laskeminen? Hämäys.......?

se on hämäys jos se malli oli laitettu kulkeen  sen 68kmh (niinku monet vt,t) mittari näyttää 53.
samalla lailla se valtraki hyytyy mäkeen jos siinä samat hepat ,eikä mitään ohjelmointi muutoksia tehty.
tosin painaa se 7480 todellisuudessa yli 7000kg tyhjänä
dynä vt se nykyaikasin portaaton

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Dyna-VT
Kun täällä on  sellaisia taraktorin omistajia jotka ei tiedä portaattomasta vaihdeloodasta mitään ja ei ainakaan niiden eroista.Vetääkö niissä öljy vai ratas rattaasta. Paljonko on liikkuvia osia verrattuna normaaliin askiin. Onko valtran ja frentin askien välillä iso ero liikkuvissa osissa  ja kumminpäin. Kertokaa ketkä tietää.
Suurin osa ei näy osaavan erottaa hydrostaattista ja portaatonta voimansiirtoa.

Vario, dynavt ja direct:ssä on voimansiirrossa koko ajan mekaaninen yhteys eteenpäin, hydrauliikalla muutetaan vain välitystä planeetan pyörimisnopeuden kautta. Päävälitys on polttoainetalouden takia valittavissa pellolle ja tielle erikseen, kulkee kyllä tiealueellakin kaikki nopeudet.


Case cvt ja johndeere ovat lähempänä automaattilaatikkoa, pykältäminen ei tunnu vedossa, ajellaan useampaa hydraulipakkaa kiinni ja auki ja luistattamalla, rinnakkaiset voimansiirtolinjat



Tää on juuri se oikea selitys, vaikkakaan kaikki ei sitä ymmärrä ja usko. Mutta kaikes yksinkertaisuudessan asia on näin. Ei siellä mehulla mitään muuta tehdä kuin muutetaan planeettapyörästöjen nopeuksia ja suhteita. Itse asiassa JD:n eccomissakin tehdään juuri näin, mutta pakkoja ja planeettapyörästöjä kytkemällä ja vapauttamalla laajennetaan tämän ensimmäisen planeettapyörästön toiminta-aluetta, jolloin saadaan 0-50km/h.
miten nuita planeettojen suhteita muutetaan ??? ??? ??? ???

No anteeksi kauhiasti, jos jätin sen rautalangan pois tuosta yhdestä lauseesta. Enhän mä voinu arvata, että valamettijontikkamiehet ei ymmärrä...
tethering holes to their concave windings

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: Dyna-VT
Kun täällä on  sellaisia taraktorin omistajia jotka ei tiedä portaattomasta vaihdeloodasta mitään ja ei ainakaan niiden eroista.Vetääkö niissä öljy vai ratas rattaasta. Paljonko on liikkuvia osia verrattuna normaaliin askiin. Onko valtran ja frentin askien välillä iso ero liikkuvissa osissa  ja kumminpäin. Kertokaa ketkä tietää.
Suurin osa ei näy osaavan erottaa hydrostaattista ja portaatonta voimansiirtoa.

Vario, dynavt ja direct:ssä on voimansiirrossa koko ajan mekaaninen yhteys eteenpäin, hydrauliikalla muutetaan vain välitystä planeetan pyörimisnopeuden kautta. Päävälitys on polttoainetalouden takia valittavissa pellolle ja tielle erikseen, kulkee kyllä tiealueellakin kaikki nopeudet.


Case cvt ja johndeere ovat lähempänä automaattilaatikkoa, pykältäminen ei tunnu vedossa, ajellaan useampaa hydraulipakkaa kiinni ja auki ja luistattamalla, rinnakkaiset voimansiirtolinjat



Tää on juuri se oikea selitys, vaikkakaan kaikki ei sitä ymmärrä ja usko. Mutta kaikes yksinkertaisuudessan asia on näin. Ei siellä mehulla mitään muuta tehdä kuin muutetaan planeettapyörästöjen nopeuksia ja suhteita. Itse asiassa JD:n eccomissakin tehdään juuri näin, mutta pakkoja ja planeettapyörästöjä kytkemällä ja vapauttamalla laajennetaan tämän ensimmäisen planeettapyörästön toiminta-aluetta, jolloin saadaan 0-50km/h.
miten nuita planeettojen suhteita muutetaan ??? ??? ??? ???

No anteeksi kauhiasti, jos jätin sen rautalangan pois tuosta yhdestä lauseesta. Enhän mä voinu arvata, että valamettijontikkamiehet ei ymmärrä...
mansikkimiehillä niin heikko itsetunto, aina pyytelemässä anteeksi anteeksi ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Isäntärenki

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 185
Vs: Dyna-VT
Kertokaa nyt kuiteski se vertaus miten paljon liikkuvia osia missäkin askissa. Sillä on merkitystä askin kestävyyteen.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Dyna-VT
Kertokaa nyt kuiteski se vertaus miten paljon liikkuvia osia missäkin askissa. Sillä on merkitystä askin kestävyyteen.

Tarttis saada jostain kuva frentin askista osat levällään. Sellaista vaan on mahdoton saada mistään.

Mut siel on yks planeettapyörästö, kaks hydr  pumppua ja kaks hydr moottoria.
Kui mää ain olen paras?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Dyna-VT
Kun täällä on  sellaisia taraktorin omistajia jotka ei tiedä portaattomasta vaihdeloodasta mitään ja ei ainakaan niiden eroista.Vetääkö niissä öljy vai ratas rattaasta. Paljonko on liikkuvia osia verrattuna normaaliin askiin. Onko valtran ja frentin askien välillä iso ero liikkuvissa osissa  ja kumminpäin. Kertokaa ketkä tietää.
Suurin osa ei näy osaavan erottaa hydrostaattista ja portaatonta voimansiirtoa.

Vario, dynavt ja direct:ssä on voimansiirrossa koko ajan mekaaninen yhteys eteenpäin, hydrauliikalla muutetaan vain välitystä planeetan pyörimisnopeuden kautta. Päävälitys on polttoainetalouden takia valittavissa pellolle ja tielle erikseen, kulkee kyllä tiealueellakin kaikki nopeudet.


Case cvt ja johndeere ovat lähempänä automaattilaatikkoa, pykältäminen ei tunnu vedossa, ajellaan useampaa hydraulipakkaa kiinni ja auki ja luistattamalla, rinnakkaiset voimansiirtolinjat



Tää on juuri se oikea selitys, vaikkakaan kaikki ei sitä ymmärrä ja usko. Mutta kaikes yksinkertaisuudessan asia on näin. Ei siellä mehulla mitään muuta tehdä kuin muutetaan planeettapyörästöjen nopeuksia ja suhteita. Itse asiassa JD:n eccomissakin tehdään juuri näin, mutta pakkoja ja planeettapyörästöjä kytkemällä ja vapauttamalla laajennetaan tämän ensimmäisen planeettapyörästön toiminta-aluetta, jolloin saadaan 0-50km/h.
miten nuita planeettojen suhteita muutetaan ??? ??? ??? ???

No anteeksi kauhiasti, jos jätin sen rautalangan pois tuosta yhdestä lauseesta. Enhän mä voinu arvata, että valamettijontikkamiehet ei ymmärrä...
mansikkimiehillä niin heikko itsetunto, aina pyytelemässä anteeksi anteeksi ;D ;D ;D ;D

Ei. Tälläkään kertaa ei ollut kysymys siitä. Kyllä se heikko itsetunto taitaa olla jossain vallan muualla... ;D Mulle on aivan se ja sama, millä jääfarmari ja muut ajelee ja tekee työnsä, mut mä ajan edelleen Massikalla - nyt ja tulevaisuudessakin.
tethering holes to their concave windings

Movado

  • Vieras
Vs: Dyna-VT
Kun täällä on  sellaisia taraktorin omistajia jotka ei tiedä portaattomasta vaihdeloodasta mitään ja ei ainakaan niiden eroista.Vetääkö niissä öljy vai ratas rattaasta. Paljonko on liikkuvia osia verrattuna normaaliin askiin. Onko valtran ja frentin askien välillä iso ero liikkuvissa osissa  ja kumminpäin. Kertokaa ketkä tietää.
Suurin osa ei näy osaavan erottaa hydrostaattista ja portaatonta voimansiirtoa.

Vario, dynavt ja direct:ssä on voimansiirrossa koko ajan mekaaninen yhteys eteenpäin, hydrauliikalla muutetaan vain välitystä planeetan pyörimisnopeuden kautta. Päävälitys on polttoainetalouden takia valittavissa pellolle ja tielle erikseen, kulkee kyllä tiealueellakin kaikki nopeudet.


Case cvt ja johndeere ovat lähempänä automaattilaatikkoa, pykältäminen ei tunnu vedossa, ajellaan useampaa hydraulipakkaa kiinni ja auki ja luistattamalla, rinnakkaiset voimansiirtolinjat



Tää on juuri se oikea selitys, vaikkakaan kaikki ei sitä ymmärrä ja usko. Mutta kaikes yksinkertaisuudessan asia on näin. Ei siellä mehulla mitään muuta tehdä kuin muutetaan planeettapyörästöjen nopeuksia ja suhteita. Itse asiassa JD:n eccomissakin tehdään juuri näin, mutta pakkoja ja planeettapyörästöjä kytkemällä ja vapauttamalla laajennetaan tämän ensimmäisen planeettapyörästön toiminta-aluetta, jolloin saadaan 0-50km/h.
miten nuita planeettojen suhteita muutetaan ??? ??? ??? ???

No anteeksi kauhiasti, jos jätin sen rautalangan pois tuosta yhdestä lauseesta. Enhän mä voinu arvata, että valamettijontikkamiehet ei ymmärrä...
mansikkimiehillä niin heikko itsetunto, aina pyytelemässä anteeksi anteeksi ;D ;D ;D ;D

Ei. Tälläkään kertaa ei ollut kysymys siitä. Kyllä se heikko itsetunto taitaa olla jossain vallan muualla... ;D Mulle on aivan se ja sama, millä jääfarmari ja muut ajelee ja tekee työnsä, mut mä ajan edelleen Massikalla - nyt ja tulevaisuudessakin.

Mikään ei ole ikuista - ???

 ei edes tappioputki!  ???