Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sopiva veturi  (Luettu 27662 kertaa)

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Sopiva veturi
Oiskohan kellään hyviä vinkkejä mikä olisi hyvä vetokone 3 siipisten kääntöaurojen eteen paikoin h****tin jäykille savimaille. Samalla koneella vedettäisi sitten kultivaattoria ja keväällä 3,6m hinattavaa äestä, sekä syksyllä viljan ajoa. Nykyinen on Ford 6610t ja kyllä se kyntö on melkoista tappelua välillä tuon kanssa... ilmeisesti liian kevyt ainakin, kun viime syksynä oli lainassa 7810 voorti ja myöskin 3 siipiset aurat niin meni ettei mitään.

Kävin pikapikaa kopasemassa yhden liikkeen pihalla jd 6210:ä ja mf 4270:ä. Tiedä sitten oisko noista kummastakaan mihinkään... meidän talossa kun ei ole kokemusta vielä muista kuin voortista, mutta totesin, että ne alkaa nyt olla nähty, tai ainakin se pitää sitten olla jo nyykkäri (joku ts sarjalainen esim).
Tuossa massikassa on yksi pikavaihde, mutta ei suunnanvaihtajaa ja sitten se mielenkiintoinen aluevaihdehäsmäkkä siinä samassa kepissä:/ Jontikka tuntui kyllä mehevältä, mutta ei siinä tehoja ainakaan ole sen enempää, kuin nykyisessäkään "veturissa".

Niin ja hintaluokka saisi olla siinä 30k€ paikkeilla, ei ainakaan paljon yli.

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: Sopiva veturi
Oiskohan kellään hyviä vinkkejä mikä olisi hyvä vetokone 3 siipisten kääntöaurojen eteen paikoin h****tin jäykille savimaille. Samalla koneella vedettäisi sitten kultivaattoria ja keväällä 3,6m hinattavaa äestä, sekä syksyllä viljan ajoa. Nykyinen on Ford 6610t ja kyllä se kyntö on melkoista tappelua välillä tuon kanssa... ilmeisesti liian kevyt ainakin, kun viime syksynä oli lainassa 7810 voorti ja myöskin 3 siipiset aurat niin meni ettei mitään.

Kävin pikapikaa kopasemassa yhden liikkeen pihalla jd 6210:ä ja mf 4270:ä. Tiedä sitten oisko noista kummastakaan mihinkään... meidän talossa kun ei ole kokemusta vielä muista kuin voortista, mutta totesin, että ne alkaa nyt olla nähty, tai ainakin se pitää sitten olla jo nyykkäri (joku ts sarjalainen esim).
Tuossa massikassa on yksi pikavaihde, mutta ei suunnanvaihtajaa ja sitten se mielenkiintoinen aluevaihdehäsmäkkä siinä samassa kepissä:/ Jontikka tuntui kyllä mehevältä, mutta ei siinä tehoja ainakaan ole sen enempää, kuin nykyisessäkään "veturissa".

Niin ja hintaluokka saisi olla siinä 30k€ paikkeilla, ei ainakaan paljon yli.
osta jonnu ja unohda se mansikki
ja pohjoiset päälle..

zape

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: Sopiva veturi
Oiskohan kellään hyviä vinkkejä mikä olisi hyvä vetokone 3 siipisten kääntöaurojen eteen paikoin h****tin jäykille savimaille. Samalla koneella vedettäisi sitten kultivaattoria ja keväällä 3,6m hinattavaa äestä, sekä syksyllä viljan ajoa. Nykyinen on Ford 6610t ja kyllä se kyntö on melkoista tappelua välillä tuon kanssa... ilmeisesti liian kevyt ainakin, kun viime syksynä oli lainassa 7810 voorti ja myöskin 3 siipiset aurat niin meni ettei mitään.

Kävin pikapikaa kopasemassa yhden liikkeen pihalla jd 6210:ä ja mf 4270:ä. Tiedä sitten oisko noista kummastakaan mihinkään... meidän talossa kun ei ole kokemusta vielä muista kuin voortista, mutta totesin, että ne alkaa nyt olla nähty, tai ainakin se pitää sitten olla jo nyykkäri (joku ts sarjalainen esim).
Tuossa massikassa on yksi pikavaihde, mutta ei suunnanvaihtajaa ja sitten se mielenkiintoinen aluevaihdehäsmäkkä siinä samassa kepissä:/ Jontikka tuntui kyllä mehevältä, mutta ei siinä tehoja ainakaan ole sen enempää, kuin nykyisessäkään "veturissa".

Niin ja hintaluokka saisi olla siinä 30k€ paikkeilla, ei ainakaan paljon yli.
osta jonnu ja unohda se mansikki


Osta Valtra ja jätä jonnu ja mansikki laitumelle paskomaan ;D

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Sopiva veturi
Oiskohan kellään hyviä vinkkejä mikä olisi hyvä vetokone 3 siipisten kääntöaurojen eteen paikoin h****tin jäykille savimaille. Samalla koneella vedettäisi sitten kultivaattoria ja keväällä 3,6m hinattavaa äestä, sekä syksyllä viljan ajoa. Nykyinen on Ford 6610t ja kyllä se kyntö on melkoista tappelua välillä tuon kanssa... ilmeisesti liian kevyt ainakin, kun viime syksynä oli lainassa 7810 voorti ja myöskin 3 siipiset aurat niin meni ettei mitään.

Kävin pikapikaa kopasemassa yhden liikkeen pihalla jd 6210:ä ja mf 4270:ä. Tiedä sitten oisko noista kummastakaan mihinkään... meidän talossa kun ei ole kokemusta vielä muista kuin voortista, mutta totesin, että ne alkaa nyt olla nähty, tai ainakin se pitää sitten olla jo nyykkäri (joku ts sarjalainen esim).
Tuossa massikassa on yksi pikavaihde, mutta ei suunnanvaihtajaa ja sitten se mielenkiintoinen aluevaihdehäsmäkkä siinä samassa kepissä:/ Jontikka tuntui kyllä mehevältä, mutta ei siinä tehoja ainakaan ole sen enempää, kuin nykyisessäkään "veturissa".

Niin ja hintaluokka saisi olla siinä 30k€ paikkeilla, ei ainakaan paljon yli.
osta jonnu ja unohda se mansikki


Osta Valtra ja jätä jonnu ja mansikki laitumelle paskomaan ;D
Osta jonne ja jätä valtra ja massikka laitumelle poikimaan ;D ;D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Sopiva veturi
Oiskohan kellään hyviä vinkkejä mikä olisi hyvä vetokone 3 siipisten kääntöaurojen eteen paikoin h****tin jäykille savimaille. Samalla koneella vedettäisi sitten kultivaattoria ja keväällä 3,6m hinattavaa äestä, sekä syksyllä viljan ajoa. Nykyinen on Ford 6610t ja kyllä se kyntö on melkoista tappelua välillä tuon kanssa... ilmeisesti liian kevyt ainakin, kun viime syksynä oli lainassa 7810 voorti ja myöskin 3 siipiset aurat niin meni ettei mitään.

Kävin pikapikaa kopasemassa yhden liikkeen pihalla jd 6210:ä ja mf 4270:ä. Tiedä sitten oisko noista kummastakaan mihinkään... meidän talossa kun ei ole kokemusta vielä muista kuin voortista, mutta totesin, että ne alkaa nyt olla nähty, tai ainakin se pitää sitten olla jo nyykkäri (joku ts sarjalainen esim).
Tuossa massikassa on yksi pikavaihde, mutta ei suunnanvaihtajaa ja sitten se mielenkiintoinen aluevaihdehäsmäkkä siinä samassa kepissä:/ Jontikka tuntui kyllä mehevältä, mutta ei siinä tehoja ainakaan ole sen enempää, kuin nykyisessäkään "veturissa".

Niin ja hintaluokka saisi olla siinä 30k€ paikkeilla, ei ainakaan paljon yli.

Monesti tuokin on nähty, että pikaistuksissaan on isäntä vaihtanu merkkiä, eikä sittenkää oo ollu tyytyväänen. Sitten on parin vuoden syrjähypyn jälkeen palattu takaisin vanhaan ja tuttuun merkkiin tuttujen ominaisuuksien ja vikojen pariin, kun on saatu tarpeekseen uusista vioista...

Hyviä asiantuntevia neuvoja tuos jo sulle satelikin, mutta mä on enemmän sillä linjalla, että valittet sen mikä itteäs miellyttää, etkä sitä jota muut kilvan kehuu, kun sillä itte ajavat...
tethering holes to their concave windings

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Sopiva veturi
Vedin tuollaisia viime viikolla JD 2040 S:llä jossa on joskus ollut noin 80 heppaa. Vauhtikin ihan ok. Samalla koneella vedetään myös 4-siipistä (14 tuuman) ilman ongelmia.

Osa pelloista on aitosavea, yli 70% savea. Niissä meno tietysti vähän rauhoittuu ja neliveto täytyy kytkeä päälle.

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Sopiva veturi
"Monesti tuokin on nähty, että pikaistuksissaan on isäntä vaihtanu merkkiä, eikä sittenkää oo ollu tyytyväänen. Sitten on parin vuoden syrjähypyn jälkeen palattu takaisin vanhaan ja tuttuun merkkiin tuttujen ominaisuuksien ja vikojen pariin, kun on saatu tarpeekseen uusista vioista...

Hyviä asiantuntevia neuvoja tuos jo sulle satelikin, mutta mä on enemmän sillä linjalla, että valittet sen mikä itteäs miellyttää, etkä sitä jota muut kilvan kehuu, kun sillä itte ajavat..."

Onhan se tietysti noinkin, mutta vaihtelu virkistää vikojenkin suhteen ;D
Onneks näissä voorteissa ei ole vielä sähkösiä nostolaitteita ja muita, kun ne ei sitten koskaan toimisi kuitenkaan. Joku äijähän sanokin, että oli se Luukas ihan hyvä apostoli, mutta huono sähkömies.

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Sopiva veturi
Sen verran vielä tuohon edelliseen, että tietysti valintahan on omissa käsissä, mutta jos jollain vaikka noista parista koneesta esim. olis enemmän kokemuksia niin saapi kirjoittaa.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Sopiva veturi
"Monesti tuokin on nähty, että pikaistuksissaan on isäntä vaihtanu merkkiä, eikä sittenkää oo ollu tyytyväänen. Sitten on parin vuoden syrjähypyn jälkeen palattu takaisin vanhaan ja tuttuun merkkiin tuttujen ominaisuuksien ja vikojen pariin, kun on saatu tarpeekseen uusista vioista...

Hyviä asiantuntevia neuvoja tuos jo sulle satelikin, mutta mä on enemmän sillä linjalla, että valittet sen mikä itteäs miellyttää, etkä sitä jota muut kilvan kehuu, kun sillä itte ajavat..."

Onhan se tietysti noinkin, mutta vaihtelu virkistää vikojenkin suhteen ;D
Onneks näissä voorteissa ei ole vielä sähkösiä nostolaitteita ja muita, kun ne ei sitten koskaan toimisi kuitenkaan. Joku äijähän sanokin, että oli se Luukas ihan hyvä apostoli, mutta huono sähkömies.



Taitaa useimmat valmistajat käyttää Boschin komponentteja noissa sähköisesti ohjatuissa nostolaitteissaan. Ja toisekseen... en oo kovin usein kuullu, jottei olis pelanneet. Toimimattomuuden syynä yleensä on joku paljon käytetty keinukatkaisin, mutta itte boksit harvemmin menee särki. Fordeissakin oli muistaakseni 40-sarjassa sähköinen ohjaus, mutta perinteisen näköisellä vivulla. Ainakin siinä 7740:s, jolla joskus kyntelin yhden pienen peltolohkon, oli tuollainen vipunen, jolloin säätösignaalin antaa tietokoneelle vivun juuressa oleva potentiometri.

Ainakin noissa 4200-sarjalaisis on "kuulemma" se surullisenkuuluisa muutaman euron jousi, jonka vaihtamisen takia ilmeisesti kapistus pitää katkaista. Ei omakohtaista kokemusta noista viimesistä coventryläisistä. Taitaa tuolla 30000 egellä saada jo ihan kohtuullisia 20-sarjan jontikoita ja kohtuullisen tuoreita Ferguja. Ylivieskas näkyy olevan vähä yli kolmen kympin hintaan 2000 mallin 6280 Dynashift ja Hyvinkäällä arkimarketin konekeskukses -99 jd6310 29000€

Kaivele itte lisää...
tethering holes to their concave windings

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Sopiva veturi
6210 on varmavalinta ja hyvällä vaihteistolla pystyy kompensoimaan moottorin tehottomuutta,joskin vääntöjä sieltä kyllä löytyy ku kymppisarjassa on jo 4,5 litrainen kone.
Huoletta tuonne voi tehoja lisäillä 120-130 heppaan.
Sähköviat on näissä varsin harvinaisia joten lugasia ei ole käytetty.

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: Sopiva veturi
Sen verran vielä tuohon edelliseen, että tietysti valintahan on omissa käsissä, mutta jos jollain vaikka noista parista koneesta esim. olis enemmän kokemuksia niin saapi kirjoittaa.
etelleenkin olen sitä mieltä että osta se jonnu, perus jätkän perus verme kyseessä..
turhia hienouksia siinä ei ole, mutta kaikki tarpeellinen löytyy.
ja pohjoiset päälle..

Movado

  • Vieras
Vs: Sopiva veturi
Sähkönostolaiteet on luotettavia ( parempia kuin mekaaniset ) siinä samaa mieltä kuin KJL

NH ts 110 ( Pitää olla turbo ) tuota 5 L powerstaaria on kehuttu. noita on paljon myynnissä 100 mallina muuta kuin ei oo turboa  :-\

Valtterin 6000 / 8000 ja 05 sarja bosch ruiskutus laitteilla ( ei sitte stanadynella )  on ollu luotettavia - myös 3 pyörää vetää varmasti - nostolaite nostaa reilusti - saa fältit kunnolla ylähä

MF;ää oon alkanu karsastaa viimeiset 2 oon laitanu pikavauhtia kiertoon

Fiatit on kans, mutta vähä raskas käyttöisiä ja pitää olla kuutonen 110-90 - on jonkun verran pikku sähkövikoja

JD kääntyy kyllä hyvin ja moottorit on kuulemma pelannu hyvin - nostolaiteen liikerata on ainakin joissain malleissa pieni -  en muista mikä jd sarja se oli missä vaihteiston pääakselin lukitus seekeri petti tuhoisin seurauksin  Alkuoire on kun vaihdekeppi liikkuu moottori jarrutuksen ja kiihdytyksen mukaan.




Viimeksi muokattu: 12.10.09 - klo:21:01 kirjoittanut Movado

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Sopiva veturi

Fiatit on kans, mutta vähä raskas käyttöisiä ja pitää olla kuutonen 110-90 - on jonkun verran pikku sähkövikoja


Ja tuon kyseisen kamppeen laatikko on kyllä kohtuullisen miellyttävä käyttää niin tiellä kuin pellollakin...
Merkkiosat halpoja tai ainakin kohtuuhintaisia.
tethering holes to their concave windings

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Sopiva veturi
Lainaus
Taitaa useimmat valmistajat käyttää Boschin komponentteja noissa sähköisesti ohjatuissa nostolaitteissaan. Ja toisekseen... en oo kovin usein kuullu, jottei olis pelanneet. Toimimattomuuden syynä yleensä on joku paljon käytetty keinukatkaisin, mutta itte boksit harvemmin menee särki. Fordeissakin oli muistaakseni 40-sarjassa sähköinen ohjaus, mutta perinteisen näköisellä vivulla. Ainakin siinä 7740:s, jolla joskus kyntelin yhden pienen peltolohkon, oli tuollainen vipunen, jolloin säätösignaalin antaa tietokoneelle vivun juuressa oleva potentiometri.

Ainakin noissa 4200-sarjalaisis on "kuulemma" se surullisenkuuluisa muutaman euron jousi, jonka vaihtamisen takia ilmeisesti kapistus pitää katkaista. Ei omakohtaista kokemusta noista viimesistä coventryläisistä. Taitaa tuolla 30000 egellä saada jo ihan kohtuullisia 20-sarjan jontikoita ja kohtuullisen tuoreita Ferguja. Ylivieskas näkyy olevan vähä yli kolmen kympin hintaan 2000 mallin 6280 Dynashift ja Hyvinkäällä arkimarketin konekeskukses -99 jd6310 29000€

Kaivele itte lisää...

Niin, tarkennuksena se, että tuo n.30k€ sis.alv

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Sopiva veturi
Lainaus
Taitaa useimmat valmistajat käyttää Boschin komponentteja noissa sähköisesti ohjatuissa nostolaitteissaan. Ja toisekseen... en oo kovin usein kuullu, jottei olis pelanneet. Toimimattomuuden syynä yleensä on joku paljon käytetty keinukatkaisin, mutta itte boksit harvemmin menee särki. Fordeissakin oli muistaakseni 40-sarjassa sähköinen ohjaus, mutta perinteisen näköisellä vivulla. Ainakin siinä 7740:s, jolla joskus kyntelin yhden pienen peltolohkon, oli tuollainen vipunen, jolloin säätösignaalin antaa tietokoneelle vivun juuressa oleva potentiometri.

Ainakin noissa 4200-sarjalaisis on "kuulemma" se surullisenkuuluisa muutaman euron jousi, jonka vaihtamisen takia ilmeisesti kapistus pitää katkaista. Ei omakohtaista kokemusta noista viimesistä coventryläisistä. Taitaa tuolla 30000 egellä saada jo ihan kohtuullisia 20-sarjan jontikoita ja kohtuullisen tuoreita Ferguja. Ylivieskas näkyy olevan vähä yli kolmen kympin hintaan 2000 mallin 6280 Dynashift ja Hyvinkäällä arkimarketin konekeskukses -99 jd6310 29000€

Kaivele itte lisää...

Niin, tarkennuksena se, että tuo n.30k€ sis.alv
Niinhän tuo seurakunnan nettisivu sanoikin... sis.alv.
tethering holes to their concave windings